Terug naar overzicht
Waarom contacteer je niet gewoon de mens? zij maken de gehele viering, laten iedereen aan het woord die iets wil zeggen, jullie kunnen alles zelf kiezen, geen gelovige teksten, niks van dat, maar zij maken het gewoon 1 volledig stuk.Voorlopig heb ik ons boekje nog niet, maar wanneer ik dit ontvang, wil ik je het gerust bezorgen, dan heb je een idee hoe dit in elkaar zit :-)
Wij doen ook een vrijzinninge viering (wel via rent a priest) de indeling en zo hebben we nog niet, maar ik wil er ook een hele persoonlijke viering van maken, een viering over de liefde tussen mij en mijn vriend (de vieringbegeleider, gaat dan zo wat vertellen hoe onze relatie ontstaan is en hoe onze band is, hoe we tot het besluit gekomen zijn om man en vrouw te willen worden en naar waar we naartoe willen in de toekomst) , met veel teksten een liedjes, zo schrijven we zelf onze huwelijksbelofte en na mijn belofte word er een liedje gespeeld die mijn gevoelens naar mijn vriend toe beschrijven en omgekeerd, (live gezongen door goed vrienden van ons, die het nog wat pakkender maken) ook gaan we ons richten naar onze familie en vrienden toe want mede dankzij hen gaan we op onze dag stralen, we laten de getuigen ook een tekstje voorbereiden, als vervanger van de hostie gaat er een mandje met brood en witte druiven rond gaan als sombool van geluk, iedereen mag bv een kaarsje komen aan teken om ons een warm en liefdevol leven toe te wensen, zo van die kleine dingen maken het af en is het voor de mensen die de viering bijwonen ook leuker, en moderner. Eindelijk kan je zoveel kanten uit als je maar zelf wil. =) veel succes nog! groetjes
Jamina, als je wil mag je je boekje ook naar mij doorsturen. Bedankt! lizemeynen@hotmail.com
hey, wij zijn net hetzelfde van plan. ook een familielid zal bij ons de viering voorgaan.ik ben nog niet aan het boekje begonnen dus ik ga dit item zeker opvolgen. ook voor een rode draad zijn we nog op zoek naar inspiratie...ik laat hier alvast mijn mailadres achter: appelsientje2@hotmail.com
HoiOok wij gaan voor een alternatieve viering. Je boekje jamine is ook bij mij zeer welkom :-)marieke_colpaert@hotmail.com