Nu Online
Momenteel zijn er 495 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Alternatieve viering

9-10-2012 11:37:45
Hallo,

Mijn vriend en ik hebben gekozen voor een alternatieve viering. We hebben aan een familielid gevraagd of hij onze viering wil leiden, we werken dus niet met rent-a-priest of dergelijk. Dit geeft dus het probleem dat we geen flauw idee hebben hoe we aan die viering moeten beginnen: indeling, rode draad, teksten, .... Ik krijg hier echt wel stress van, want ik wil een emotionele, persoonlijke viering, maar weet helemaal niet waar te beginnen....

Kan iemand ons helpen? Hebben jullie voorbeelden voor ons? BV. Wat was jullie rode draad??? Indeling?
Ik zit ff met men handen in het haar....

Mijn emailadres is dorien_vandegaer@hotmail.com

Alvast bedankt

dorien
31-8-2013
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 568

jamina
31-8-2012
 Meld misbruik9-10-2012 14:52:41

Waarom contacteer je niet gewoon de mens? zij maken de gehele viering, laten iedereen aan het woord die iets wil zeggen, jullie kunnen alles zelf kiezen, geen gelovige teksten, niks van dat, maar zij maken het gewoon 1 volledig stuk.

Voorlopig heb ik ons boekje nog niet, maar wanneer ik dit ontvang, wil ik je het gerust bezorgen, dan heb je een idee hoe dit in elkaar zit :-)

Evy
20-7-2013
 Meld misbruik9-10-2012 15:10:53

Wij doen ook een vrijzinninge viering (wel via rent a priest) de indeling en zo hebben we nog niet, maar ik wil er ook een hele persoonlijke viering van maken, een viering over de liefde tussen mij en mijn vriend (de vieringbegeleider, gaat dan zo wat vertellen hoe onze relatie ontstaan is en hoe onze band is, hoe we tot het besluit gekomen zijn om man en vrouw te willen worden en naar waar we naartoe willen in de toekomst) , met veel teksten een liedjes, zo schrijven we zelf onze huwelijksbelofte en na mijn belofte word er een liedje gespeeld die mijn gevoelens naar mijn vriend toe beschrijven en omgekeerd, (live gezongen door goed vrienden van ons, die het nog wat pakkender maken) ook gaan we ons richten naar onze familie en vrienden toe want mede dankzij hen gaan we op onze dag stralen, we laten de getuigen ook een tekstje voorbereiden, als vervanger van de hostie gaat er een mandje met brood en witte druiven rond gaan als sombool van geluk, iedereen mag bv een kaarsje komen aan teken om ons een warm en liefdevol leven toe te wensen, zo van die kleine dingen maken het af en is het voor de mensen die de viering bijwonen ook leuker, en moderner.

Eindelijk kan je zoveel kanten uit als je maar zelf wil. =)
veel succes nog!

groetjes

Lize
24-8-2013
 Meld misbruik9-10-2012 17:00:19

Jamina, als je wil mag je je boekje ook naar mij doorsturen. Bedankt! lizemeynen@hotmail.com

Sien
24-8-2013
 Meld misbruik9-10-2012 21:15:27

hey, wij zijn net hetzelfde van plan. ook een familielid zal bij ons de viering voorgaan.
ik ben nog niet aan het boekje begonnen dus ik ga dit item zeker opvolgen. ook voor een rode draad zijn we nog op zoek naar inspiratie...
ik laat hier alvast mijn mailadres achter: appelsientje2@hotmail.com

Marieke
7-9-2013
 Meld misbruik10-10-2012 10:18:42

Hoi

Ook wij gaan voor een alternatieve viering. Je boekje jamine is ook bij mij zeer welkom :-)
marieke_colpaert@hotmail.com

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...