TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
caroline
1-6-2013
|
17-10-2012 15:38:27
Hoi, De bedoeling is dat ik bepaalde decoraties van de danszaal en tafeldecoratie zelf wil maken. We hebben een aziatisch thema en kben kraanvogels in japans papier aant vouwen die de naamkaartjes van de tafel worden en die ik op sommige plaatsen ook wil verwerken in de decoraties. tulle versiering ed ga ik aankopen en gebruiken bij de versieringen. Ik ga dus zelf zorgen voor de aziatische toets, de standaard tafeldekking wordt verzorgd door de cateraar. De bedankingskes kan je ook personaliseren. Wij gaan misschien vedett flesjes geven met onze foto op (kan je gratis bij de brouwer verkrijgen als je een bak vedett koopt) Khaal ook veel inspiratie op internet. Enkele nuttige sites: Ebay en www.aliexpress.com (party decorations weding) Voor mooie voorbeelden. www.theknot.com
|
|
Marlies
14-12-2012
|
17-10-2012 15:45:47
Hey Ann,
Wij maken onze uitnodigingen zelf (maar hier is superveel werk aan, denk alles samen, met ontwerpen en alles erbij, toch wel 80 a 100 uur - maar mijn vriend ontwerpt heel graag en zit 's avonds sowieso vaak aan de pc, dus niet die volledige tijd hebben we echt 'gevoeld') De bedankingen: flesjes gevuld met gepofte suikerrijst en gepersonaliseerde m&m's, telkens met een kaartje eraan bevestigd - zo'n 5u mee bezig denk ik Naamkaartjes voor de mensen met hun tafelnummer op - zo'n 10u (niet gewoon naamkaartjes maar ook iets 'anders') Tafelnaambordjes - moeten we nog aan beginnen dus geen idee hoeveel tijd dit zal kosten Een boeket voor de overleden zus van mijn vriend (houten boeket dat ik heb gekocht en nu volledig naar mijn smaak afwerk), zo'n 3u Gastenboek/doos en enveloppendoos - zo'n 4u samen En dan nog de gewone dingen, je enveloppen met de hand schrijven en dergelijke
Het doen op zich valt wel nog mee vind ik (ik kan wel af en toe op het werk wat kleinere zaken in elkaar steken), maar er kruipt veel tijd in het uitwerken van al die gedachten, en rondrijden op zoek naar nét dat groen enzovoort.
Kies gewoon je project(en), waar jij het meest deugd van zal hebben om ze de dag/avond zelf te zien tijdens je huwelijk en de beste raad die ik kan geven: Eens beslist en de tijd die je hebt al is uitbesteed aan een project, niet te veel meer rondkijken voor andere ideeën...
|
|
Sara
15-6-2013
|
17-10-2012 16:36:57
wij hebben beslist om volgende dingen zelf te doen, we hebben de lijst wat ingekort wegens tijdsgebrek: - ontwerpen van de save the dates, uitnodigingen, misboekje, tafelaanduidingen: ben ik nu volop mee bezig maar ik doe dit zo graag dat ik niet zou kunnen zeggen hoeveel uur ik daar mee al mee bezig ben geweest; - tafeldecoratie + bloemstukken voor de kerk: samen met mijn mama en tante ; - ontwerpen van mijn bruidsjurk voor de wet. een vriendin van mij zet dit om in werkelijkheid (daar ik geen tijd genoeg heb); - maken van het kleedje voor mijn bruidsmeisje; - tafelnamenaanduiding: overzichtsbord + per tafel iets apart.
Al bij al kruipt er heel veel tijd in dingen bedenken en goed overeenkomen. Maar als je surft op internet vind je al heel veel informatie. Zowel Nederlandse als Amerikaanse en Engelse sites zijn héél interessant.
Ik zou als je niet veel tijd hebt één iets eruit kiezen dat jij héél belangrijk vindt en dit uitwerken. En zoals Marlies zegt: daarna niet te veel meer rondkijken;-)
Succes!
|
|
Eva
13-9-2013
|
17-10-2012 16:54:02
Sara en Marlies: hoe ontwerpen jullie je eigen uitnodigingen? Zou dit ook wel willen doen maar heb geen idee hoe eraan te beginnen! En Marlies, gepofte suikerrijst, is dat een soort popcorn dan? Die gepersonaliseerde M&M's ben ik ook al eens tegengekomen op een website, leuk idee! In wat voor flesje doe je deze?
|
|
Marlies
14-12-2012
|
17-10-2012 18:46:30
Hey Eva, mijn vriend is grafisch goed onderlegd en heeft ze in photoshop en illustrator gemaakt. We zijn ze nu aan het knippen en plakken, en als ze verstuurd zijn naar de mensen zet ik de link hier op het forum om het kaartje te bekijken... Gepofte suikerrijst zijn mierzoete gepofte rijstkorreltjes in verschillende kleuren. Smaakt eigenlijk naar niets (behalve naar suiker dan), maar omdat die gepersonaliseerde m&m's behoorlijk duur zijn kunnen we zo verder opvullen. Zowel de rijst als onze flesjes (zijn kleine glazen flesjes in ons themakleur waar we dan zelf een kaartje - dat qua ontwerp gelinkt is aan onze uitnodiging - aanhangen) komen uit de ava...
|
|
Kelly
16-8-2013
|
18-10-2012 18:56:09
Ik maak enkel mijn uitnodigingen zelf en wil ook de bedankjes maken maar weet nog niet wat ik wil... Mijn uitnodigingen zijn stuk voor stuk met de hand gemaakt naar eigen uitgetekend ontwerp. dus niks pc... vind het wel leuk om er mee bezig te zijn maar geeft ook weer wat stress :) :)
|
|
Shana
3-8-2013
|
19-10-2012 8:54:48
Hey Ann,
Ik maak mijn bedankdoosjes zelf.. Kruipt wel wat tijd in, maar ik heb nog tijd genoeg.. In deze doosjes, steek ik 2chocolaatje en 2 munt snoepjes, waar op beide (chocolaatje e muntje): just married op staat... Heel leuk. Zelf hebben we al vanalles liggen proberen om erin te steken... Van theezakjes, tot suikeren hartjes, enz.. maar telkens vonden we het toch niet zo geslaagd.. De suikeren hartjes gaan we nog wel gebruiken voor de doosjes die we aan de kindjes gaan geven.
|
|
joke
13-8-2011
|
20-10-2012 15:02:52
zelf gemaakt: -misboekje ( kruipt veel tijd in als je originele teksten wil maken) -enveloppendoos ( was vrij snel in orde en leuk om te doen) -uitnodigingen ontworpen met onze fotos erin verwerkt ( tijd viel goed mee) -vlinders geknipt waarop de namen van de gasten stonden, deze werden dan aan de glazen gehangen aan tafel, zo wisten de gasten hun plaats en was de tafel ook mooi gedecoreerd ( heel mooi resultaat veel goede reacties gekregen maar héél véél werk) - deco van de zaal ( tafels zelf versierd, gedekt, .....kruipt wel wat tijd in - deco van de kerk
Het is heel leuk als je die dag leuke accenten ziet waar je helemaal zelf voor gezorgd hebt, maar uiteraard moet je er de tijd voor hebben want die kruipt er wel in. veel succes
|
|
Katrien
1-6-2013
|
20-10-2012 15:36:45
Hey Joke,
mag ik je vragen hoe je de vlinders juist gemaakt heb? had je ergens een sjabloon of??
|
|
Katrien
7-9-2013
|
20-10-2012 23:11:46
Ik lees hier dat sommigen zelf hun enveloppendoos hebben gemaakt. Hoe hebben jullie dit gedaan?
|
|
Marlies
14-12-2012
|
21-10-2012 14:54:20
Wij zijn in de ikea witte kartonnen dozen gaan halen (2 stuks, ik denk 6 euro samen), ik heb dan met een sjabloon en verf in de kleuren van onze versiering een rand eraan gemaakt, en ons zoontje heeft met verf (onder begeleiding uiteraard) het deksel geschilderd. Het is echt een mooi resultaat, kostte maar een fractie van wat je betaalt voor een 'echte' enveloppendoos, én het is persoonlijk. Ons gastenboek maken we net hetzelfde; doos op dezelfde manier versierd (met een andere verftekening op het deksel), ook een gleuf in gemaakt, en daarnaast leggen we dan allemaal klaargemaakte stukjes papier in verschillende kleuren + stiften en stickers en zo, zodat degenen die het willen echt kunnen 'knutselen', maar dat wie hier geen zin in heeft gewoon zijn tekstjes op een blaadje kan schrijven en dit dan in de gleuf van onze gastendoos steken
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|