Terug naar overzicht
Hallo Anne,Wij hebben twee 'oudere' bruidsmeisjes nl. 6 en 7 jaar, en zij zullen elk een klein bruidsboeketje krijgen, de ringen aangeven, wij kiezen niet voor een klassieke offerande, maar voor het plaatsen van een wensboom en zij zullen de kaartjes ophangen of indien we ze gewoon in een doosje plaatsen, de kaartjes in ontvangst nemen.Wij hebben ook een aangepast teksje gevonden die ze kunnen voorlezen. Je kan misschien vragen of ze een tekening maken die te maken heeft met jullie en dat gebruiken in jullie misviering.Of bij de vredeswens dat zij aan de mensen een handje of een knuffel geven.Je kan ook een lezing uitwerken op kindermaat en hun daarin betrekken door bijvoorbeeld op voorhand het verhaatlje te vertellen en dat zij dan daarover iets knutselen die je dan kan gebruiken tijdens de viering.Eens vragen wat zij denken wat trouwen precies is, misschien levert dit wel iets leuks op om te gebruiken in jullie viering.Veel succes bij het plannen.Groetjes
heyik heb en bruidsmeisje van in de 20 :-)zij neemt de rol van ceremoniemeester aan op mijn trouw aangezien ik die niet neem.ze zal de mensen wat begeleiden, misboekjes uitdelen enzomeer...succes ermee!
wij hebben onze petekindjes genomen en mijn zus is erebruidsmeisje...De kleinste is een jongen van 4 jaar, die gaat waarschijnlijk een bordje dragen met 'hier komt de bruid', is nog nie zeker, maar het mag zeker iets stoer zijn.Dan is er een meisje van 14jaar, die draagt het bloemenmandje.En mijn zus is er 20, zij gaat de ringen dragen...Groot leeftijdsverschil, maar ja, ze zijn alledrie heel speciaal voor ons...
Hier 2 bruidsmeisjes (onze mete- en pete kindjes van 3jaar) en 1 maid of Honor (mijn getuige en tevens beste vriendin).De bruidsmeisjes gaan bloemenmeisjes zijn en bloemblaadjes strooienDaarachter zal de Maid of Honor lopen en dan ik met mijn papa.Mijn Maid of Honor regelt mijn vrijgezelle, doet alle taken van de getuige, zal bij me aanwezig zijn van de avond voor de trouw (samen naar een spa), als bij het klaarmaken.
mijn bruidskindjes zijn bijna 2 jaar en iets meer dan 1 jaar op de dag van de trouw, veel zal ik ze dus niet kunnen laten doen.. daarom heb ik er ook voor gekozen om mijn kleine zus van 11 "erebruidsmeisje" te maken. zij gaat de kleintjes een beetje "in het gareel" houden, ze mag de ringen komen brengen, legt mijn sleep goed, houdt mijn bruidsboeketje vast tijdens de mis en leest een verhaaltje voor.. ze vindt het superleuk dat ze er zo bij betrokken wordt, want ze dacht dat ze geen bruidsmeisje meer mocht zijn omdat ze al zo groot is...