Nu Online
Momenteel zijn er 611 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bruidsmeisje

31-10-2012 7:40:59
Hallo!

Ik had hier al iets gepost over wat te doen met bruidskindjes. Wij hebben namelijk 2 kleine nichtjes in de familie, maar zien die max 1x/jaar, dus een echte band is er zeker niet.

Nu las ik dat sommigen "oudere" bruidsmeisjes namen. Maar dan vroeg ik me af, behalve de ringen die je ze kunt laten bijhouden, zijn er nog dingen die je ze kunt vragen om ze toch een 'speciale functie' te geven op de dag zelf? Als ik ze dan vraag om bv hetzelfde kleur kleed te dragen, vind ik het dan ook leuker dat ze dan ook echt een leuke 'taak' krijgen!

Ik piekerde mij al dood, maar kom op niets echt leuk.

In ieder geval al bedankt voor de reacties!
Groetjes!

Anne
17-2-2013
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 693

jana
15-6-2013
 Meld misbruik31-10-2012 8:15:23

Hallo Anne,

Wij hebben twee 'oudere' bruidsmeisjes nl. 6 en 7 jaar, en zij zullen elk een klein bruidsboeketje krijgen, de ringen aangeven, wij kiezen niet voor een klassieke offerande, maar voor het plaatsen van een wensboom en zij zullen de kaartjes ophangen of indien we ze gewoon in een doosje plaatsen, de kaartjes in ontvangst nemen.
Wij hebben ook een aangepast teksje gevonden die ze kunnen voorlezen.
Je kan misschien vragen of ze een tekening maken die te maken heeft met jullie en dat gebruiken in jullie misviering.
Of bij de vredeswens dat zij aan de mensen een handje of een knuffel geven.
Je kan ook een lezing uitwerken op kindermaat en hun daarin betrekken door bijvoorbeeld op voorhand het verhaatlje te vertellen en dat zij dan daarover iets knutselen die je dan kan gebruiken tijdens de viering.
Eens vragen wat zij denken wat trouwen precies is, misschien levert dit wel iets leuks op om te gebruiken in jullie viering.

Veel succes bij het plannen.

Groetjes

Natascha
25-5-2013
 Meld misbruik31-10-2012 8:32:38

hey
ik heb en bruidsmeisje van in de 20 :-)
zij neemt de rol van ceremoniemeester aan op mijn trouw aangezien ik die niet neem.
ze zal de mensen wat begeleiden, misboekjes uitdelen enzomeer...
succes ermee!

debora
18-7-2014
 Meld misbruik31-10-2012 8:58:59

wij hebben onze petekindjes genomen en mijn zus is erebruidsmeisje...

De kleinste is een jongen van 4 jaar, die gaat waarschijnlijk een bordje dragen met 'hier komt de bruid', is nog nie zeker, maar het mag zeker iets stoer zijn.

Dan is er een meisje van 14jaar, die draagt het bloemenmandje.

En mijn zus is er 20, zij gaat de ringen dragen...

Groot leeftijdsverschil, maar ja, ze zijn alledrie heel speciaal voor ons...

Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik31-10-2012 9:49:19

Hier 2 bruidsmeisjes (onze mete- en pete kindjes van 3jaar) en 1 maid of Honor (mijn getuige en tevens beste vriendin).

De bruidsmeisjes gaan bloemenmeisjes zijn en bloemblaadjes strooien
Daarachter zal de Maid of Honor lopen en dan ik met mijn papa.
Mijn Maid of Honor regelt mijn vrijgezelle, doet alle taken van de getuige, zal bij me aanwezig zijn van de avond voor de trouw (samen naar een spa), als bij het klaarmaken.

Sara
15-6-2013
 Meld misbruik31-10-2012 14:30:13

mijn bruidskindjes zijn bijna 2 jaar en iets meer dan 1 jaar op de dag van de trouw, veel zal ik ze dus niet kunnen laten doen..
daarom heb ik er ook voor gekozen om mijn kleine zus van 11 "erebruidsmeisje" te maken. zij gaat de kleintjes een beetje "in het gareel" houden, ze mag de ringen komen brengen, legt mijn sleep goed, houdt mijn bruidsboeketje vast tijdens de mis en leest een verhaaltje voor.. ze vindt het superleuk dat ze er zo bij betrokken wordt, want ze dacht dat ze geen bruidsmeisje meer mocht zijn omdat ze al zo groot is...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...