Terug naar overzicht
We zijn in het bovenste deel geweest; Zagreb, Plitvice, Krk, Slunj, Visnjan, Senj.We waren met de wagen. Heel mooi land voor een roadtrip. Voor de overnachtingen hadden we alles op voorhand geboekt mbv booking.com, maar velen zeggen dat je ook ter plaatse steeds mogelijkheden hebt. We hebben inderdaad heel veel bordjes gezien van kamers vrij (is dan bij particulieren vaak), maar wij weten graag op voorhand hoeveel we uitgeven. Een hele leuke locatie was in Ribnik: Srakovcic Heart of Nature Rural Retreat. Daar werd ge echt verwend voor het ontbijt en avondeten (optioneel), is heel afgelegen en rustig. Vrienden van me zijn meer naar onder gereden, Split enzo, en vonden het ook zeker de moeite.
Beste Ann, ben ondertussen al verschillende keren naar Kroatie geweest, Dubrovnik (helemaal in het zuiden), Krk (het grootste eiland, en enigste met vaste brug), iets boven Zagreb tegen de Bosnische grens al enkele keren, volgend jaar waarschijnlijk terug...Elk deel heeft zijn charmes, in het algemeen overal zeer proper , zéér vriendelijke mensen, en nog goed betaalbaar ook.Ligt er natuurlijk ook allemaal een beetje aan wat jullie willen doen, strandvakantie, of citytrippen, of een combinatie ervan...Neem zeker ook eens een kijkje op adrialin.nl, keuze genoeg qua vakantiehuizen/bungalows/vakantieparken...Succes met jullie zoektocht, mvg, Marc
Wij zijn een aantal jaren geleden er ook geweest en vonden het prachtig. Als je met de auto zou gaan vind ik een tussenstop in Bled (Slovenie) ook een aanrader! Superromantische locatie (doe zeker een paardenkoets ritje rond het meer). We verbleven op het eiland Krk. Zijn oa ook naar plitvice meren geweest: ook aanrader.
Ik ben in Dubrovnik geweest, het is daar echt supermooi!!!We zijn dan zelf rond geweest met openbaar vervoer en zijn één keer met de boot weggeweest (een week daar is toch meer als genoeg hoor).
Bedankt al voor de tips. Wij zouden een combinatie willen maken van rondreizen en strandvakantie gedurende 2 weken. Als er nog tips zijn qua verblijfplaatsen, laar ook gerust weten.
In Senj: http://www.booking.com/hotel/hr/bc-apartments.nl.html?l... BC Apartment. Geweldig onthaal en mooie nieuwe kamers!