Nu Online
Momenteel zijn er 659 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

alternatieven voor gastenboek

13-11-2012 19:49:48
Hallo iedereen!

Wij zijn op zoek naar een leuk alternatief voor het gastenboek. Ik zou graag met kaartjes werken maar heb geen enkel idee hoe ik daaraan moet beginnen. Iemand die dit al heeft gedaan en een voorbeeld kan sturen?

Andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom!

Veel plezier met de voorbereidingen :-)

Groetjes
Sybil

Sybil
14-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 20 | Gelezen: 1131

ellen
1-12-2012
 Meld misbruik13-11-2012 21:16:22

Hey Sybil!

Wij gaan voor een canvasdoek die we plaatsen op een schildersezel...de doek kunnen we nadien dan een leuk plaatsje in huis geven....heb me ook suf gezocht naar iets alternatief maar toch maar bij deze gebleven,ik las ook ergens een wc deur gebruiken,die je dan achteraf kan terughangen :)
Wat ik ook leuk vond is het http://www.hetfeestviltje.be/ maar mijn toekomstige zag dat minder zitten,dat is wel iets met kaartjes :)

Succes!

Ellen

Sybil
14-9-2013
 Meld misbruik13-11-2012 21:19:32

Hey Ellen

Bedankt voor je reactie!
Die canvasdoek lijkt mij ook wel leuk :-)
De kaartjes van het feestviltje had ik ook al gezien, maar ik zou graag zelf iets maken :-)

Geniet van je dag binnenkort!

Sybil

tamara 7/9/2012

Meld misbruik13-11-2012 21:31:59

wij hadden een kader van ikea, op de passe partout hebben we de gasten iets laten schrijven en in de midden komt een trouwfoto van ons

Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik13-11-2012 21:49:25

Hoi Sybil, wij hadden naamkaartjes voorzien op de plaatsen aan tafel van de avondfeestgasten. Op de voorkant stong hun naam, op de achterkant stond 'mijn wens voor Elisabeth & Floris' met witruimte om een boodschap achter te laten. Daarnaast lag er voor elke gast naast zijn bord een potlood met onze namen en datum, zodat ze meteen iets hadden om de boodschap neer te pennen. Dat potlood konden ze dan ook meenemen naar huis als bedankje.
We hadden aan de uitgang van de feestzaal een grote koffer gezet waar ze hun naam/wenskaartje dan konden droppen, en de resultaten zijn echt super! Voordeel hiervan is dat de gasten de hele avond de tijd hebben om na te denken over wat ze zullen schrijven, in tegenstelling tot een gastenboek (dat wordt meestal vergeten of vlug vlug gedaan voor ze naar huis gaan, of er staan teveel andere mensen te wachten,...). Misschien lijkt dit idee je wat?
Groetjes!

Sybil
14-9-2013
 Meld misbruik13-11-2012 21:52:38

Met jullie ideeën kan ik alvast aan de slag :-)

Katia
22-6-2013
 Meld misbruik13-11-2012 22:27:46

Bierviltjes heb ik hier al zien passeren. Ik weet de naam niet juist meer, maar je krijgt dan bierviltjes mer verschillende vraagjes op. Bij de bestellin ghbe je dan ook een "viltjesalbum" waar je ze mooi in kan opbergen.

Maar in alle eerlijkheid vind ik Elisabeth haar idee veel beter en TOPPIE! :-)

Kim
31-5-2014
 Meld misbruik14-11-2012 8:40:32

Het idee van Elisabeth vind ik ook super. Ik ben aan het overwegen om het bij ons ook in te voeren :)

Annelies
22-9-2012
 Meld misbruik14-11-2012 9:08:51

Hey,

Wij hadden onze initialen in witgelakt mdf hout laten maken, hebben die letters eerst gebruikt bij een leke fotoshoot, en later hebben we de gasten hun namen en (korte) boodschappen laten opschrijven. Kijk maar es op de facebookpagina van 'Lief en leuk', de A & I foto: that's us :-)
Die letters hangen nu op in onze bureau :-)...
HEEL decoratief, en iets anders dan een gastenboek en kaartjes die wss nooit meer uit onze kast hadden gekomen :-)

grtjs
A.

Delphine
4-5-2013
 Meld misbruik14-11-2012 9:23:46

Hoi Sybil!
wij gaan ook voor gastenkaartjes ipv een gastenboek, voor dezelfde reden als Elisabeth (vergeten, lange rij aan gastenboek, niet direct weten wat geschreven...) en wij gaan er waarschijnlijk een 15tal op elke tafel leggen. En dan hebben ze heel de avond om te denken wat ze willen schrijven.
Omdat we werken met het thema film hadden we het idee om aan de voorkant van het kaartje een foto te zetten uit een romantische film met daarbij (of aan de achterkant) een quote uit die film. Maar we zijn hier nog niet mee begonnen dus we moeten dit nog wat uitwerken :)
succes alvast!
groetjes

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik14-11-2012 11:41:53

Ik wou eigenlijk werken met grote puzzelstukken.
Iedereen kon z'n wens/tekst dan op 1 of meerdere puzzelstukjes schrijven. Nadien zou ik die puzzel dan maken, en inkaderen. Zo kon ik die dan ergens hangen.
Maar ik vind nergens een geschikte manier om het deftig uit te voeren. En om het zelf te maken, daar ben ik niet handig genoeg voor.

Maar Elisabeth haar idee vind ik ook wel leuk. Zal het wat moeten aanpassen, want we gaan waarschijnlijk voor een walking diner, zonder vaste plaatsen. Maar misschien kan ik daar toch iets leuks mee doen. :-) Merci voor je ideeke!

Jolien
22-9-2012
 Meld misbruik14-11-2012 15:10:25

Wij hadden een grote canvasdoek (€4 ofzo van action), waar wij in het midden een grote foto opgehangen hadden (A4 formaat) en deze aan de uitgang met stiften hadden gezet. Wij zeiden het ook tegen iedereen die doorging en op 2 mensen na heeft iedereen erop geschreven. Het is goedkoop, een leuk effect en dit kunnen we nu een tof plaatsje geven bij ons. Dit zie je dan dagelijks ipv een gastenboek in de kast.

Sybil
14-9-2013
 Meld misbruik14-11-2012 16:17:49

Bedankt voor al jullie suggesties!
Ik had zelf ook al gedacht aan een houten puzzel (type etsy). Degene die ik zag passeren kosten helaas zo veel...

Annabel
19-10-2013
 Meld misbruik14-11-2012 18:06:05

Dag Annelies,

Die letters vind ik wel heel tof! Ik heb ze eens bekeken op die site. Heb je soms geen foto met de beschreven letters? Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Groetjes,

Annabel

caroline
1-6-2013
 Meld misbruik14-11-2012 18:29:20

Hey Elisabeth, mag ik vragen waar je deze potloden hebt besteld?

Annelies
22-9-2012
 Meld misbruik14-11-2012 20:55:07

@Annabel, daarvoor zal het wachten zijn op de foto"-'s vd fotograaf, mss heeft hij ze idd op het einde vd avond nog getrokken....I'll let you know als er eentje bijzit :-)
grtjs,
A

Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik14-11-2012 22:19:52

@Katrien: Graag gedaan :-) Wat betreft je probleem met de walking dinner: wij hadden hetzelfde voor met de receptie. Daar zitten de mensen natuurlijk niet aan tafel en hebben ze geen naamkaartjes. Wij hebben dit opgelost door gewoon van die grote 'vintage' bokalen (soort weck-potten) op de receptie-staantafels te zetten en daar wat van die wenskaartjes en potloden in te stoppen (zonder naam opgeschreven natuurlijk, gezoon met de tekst 'mijn wens voor Elisabeth & Floris). Misschien helpt dit?

Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik14-11-2012 22:23:37

@Caroline: Online, bij Mavigeschenken. Goeie service, ze zijn heel bereikbaar en je kan er ook als particulier bestellen (ds niet alleen vanaf duizend stuks of zo). Je krijgt de potloden wel ongeslepen, maar wij hebben er ons eens een avond met de hele familie aangezet en dat was eigenlijk ook nog plezant :-)

Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik14-11-2012 22:38:43

@elisabeth: waren jullie potloden dan bedrukt ofzo?? ik keek al eens rond op deze website maar vond dat niet onmiddellijk.

Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik15-11-2012 4:57:47

@Mieke: Ja hoor, je kan al hun producten personaliseren. Best eens een mailtje sturen, ze reageerden bij ons telkens heel snel. Laat maar weten als je nog vragen hebt!

Saartje
29-6-2013
 Meld misbruik15-11-2012 23:28:13

Bedankt voor de tip. Heel veel leuke cadeautjes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...