Nu Online
Momenteel zijn er 452 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

@Kristien Vandehuevel...

14-11-2012 14:10:02
... Ga je STOPPEN met onnozele prive berichten te sturen! Ik heb helemaal geen nood aan jouw mening waarbij je alle fotografen hier op het forum belachelijk maakt als amateurs! En stop met de doen alsof je een bruidje bent!

Alessia
7-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 38 | Gelezen: 2426

Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik14-11-2012 14:11:52

Man, waar sommigen zich hier toch mee bezighouden... Zouden die daar nu echt plezier uithalen? Zielig...

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik14-11-2012 14:15:29

?? wat heb jij nu aan die boodschap - je bent al getrouwd ??

lorena
27-7-2013
 Meld misbruik14-11-2012 14:17:16

Hey alessia, bij jou ook al ?? bij mij net hetzelfde...
Heel onvriendelijk kortaf en niet echt goed gemanierd moet ik zeggen!

dit is wat ik van haar kreeg
"Ik wens niet publiekelijk te antwoorden, maar er staat wel degelijk op zijn website dat hij de foto's dezelfde dag nog kan leveren.
http://studiodamon.com/meest-gestelde-vragen/
Hoe lang duurt het voor we de foto's mogen ontvangen?
Dezelfde dag is zelfs mogelijk
Dus je hebt het volledig fout met je opmerking.
Best dat eens rechtzetten."

en dan
"Tja, maar er staat wel degelijk als antwoord op de vraag dat hij de foto's dezelfde dag kan afleveren. Er staat wel nergens dat dat bewerkte foto's zijn, maar dat zeg ik ook niet.
Jij veronderstelt dat het foto's voor de slideshow betreft, maar dat is een veronderstelling van jou. Dat staat er helaas niet."

Oorspronkelijk bericht:
Van: lorena (camassalorena1@gmail.com)
Verzonden: woensdag 14 november 2012 - 8:40
Onderwerp: RE: Demon
Hoi Kristien,
Ik denk dat je het niet goed gelezen hebt met "dezelfde dag is zelfs mogelijk ;-) 's Avonds kunnen wij namelijk een spetterende slideshow tonen, met een aantal geweldige bruidsfoto's op groot beeld inclusief muziek. Deze krijgen jullie daarna mee op disk voor op honeymoon. Hierna gaan wij keihard werken aan jullie foto's. Zo'n 5000 foto's worden terug gebracht naar een perfect samenvatting met de mooiste beelden, die worden nabewerkt."
bedoeld hij dat je gelijk bij mijn vriendin inderdaad de foto's te zien krijgt onbewerkt welliswaar op een slideshow, en je krijgt ze onbewerkt mee op een usbstick voor op huwelijksreis te bekijken... de bewerkte foto's krijg je pas na een dikke 2 maand als ik mij niet vergis.
Mijn vriendin is 7 juli getrouwd en ze heeft de foto's ik denk begin oktober mogen ontvangen...
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!!
Groetjes

echt irritant!!

Annelies
22-9-2012
 Meld misbruik14-11-2012 14:18:01

GO ALESSIA!! :-)
We are all here for you if you need some support! ;-)

Echt zielig van die dame in kwestie.... :-(

grtjs
A.

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik14-11-2012 14:19:44

@ Annelies: "dame" in kwestie ;)
en ja Alessia, I'll cover your back 2

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik14-11-2012 14:21:30

Awel, Lorena... daar ging het bij deze bericht ook over! Ze heeft nog niet geantwoord. Maar dit is niet de eerste keer hoor, Rebecca. Toen we nog niet getrouwd waren stuurde ze ook al onnozele dingen omdat we tussen twee fotografen aan het kiezen waren en ene hadden gekozen... kon ze alleen maar negatief over zijn en maar zeveren... als het een ‚zij’ is natuurlijk!

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik14-11-2012 14:24:46

Dit werd naar mij gestuurd: Ik reageer op je opmerking dat de foto's dan niet bewerkt zijn.
Nu ik weet nogal wat van fotografie en het is zo dat professionele fotografen geen naberking nodig hebben. Nabewerking heb je allen bij amateurs. Professionele die kunnen hun toestel zodanig instellen dat nabewerking niet meer nodig is.

Als je naar de foto's van Demon en de jouwe kijk, zie je dan geen immens verschil in fotografische kwaliteit? Dat is nu net het verschil tussen een echte prof en een amateur.

Wat een belachelijke mail! Onze fotograaf is geen amateur maar een geweldige man! En zo beledigd ze iedere fotograaf!

lorena
27-7-2013
 Meld misbruik14-11-2012 14:26:49

Volgens mij is dit een concurrerende fotograaf ofzo... anders zie ik hier het nut niet van in ???

Reeja
14-9-2013
 Meld misbruik14-11-2012 14:29:05

Makkelijk te controleren: Ga haar IP-adres eens na...

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik14-11-2012 14:30:47

Het is volgens mij sowieso een jaloerse en concurrerende fotograaf! Heb het de eerste keer al gemeld aan de mensen van dit forum en toen heb ik niets meer ontvangen, maar zij dachten ook dat het ging om een fotograaf die doet alsof ze een bruidje is. Wat een raar leven sommigen hebben!

lorena
27-7-2013
 Meld misbruik14-11-2012 14:32:07

Dit slaat echt nergens op: er bestaat niet zoiest als de perfecte foto, of perfecte fotograaf.
Ik hou mij ook met fotografie bezig en al veel cursussen gevolgd inderdaad een goede fotograaf trekt zijn foto's zo dat hij NAUWELIJKS een foto moet gaan bewerken... maar er bestaat niet zoiets als de perfecte foto waar geen bewerking aan te pas komt...

Echt onozel haar opmerkingen....
Kunnen dit mischien het beste doorgeven aan de moderators van deze forum dat ze eens nagaan wie dat deze persoon werkelijk is ??!!

Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik14-11-2012 14:32:35

Ladies, ik denk dat hier mensen op het forum zitten die zich anders voordoen dan ze werkelijk zijn. Het wereldje tussen de fotografen is héél klein en ik heb vernomen dat het mogelijk is dat iemand zich voordoet als passant en onder verschillende namen om reclame voor zichzelf te maken en anderen af te breken. Alessia, als ik je privé-bericht zo lees (professionele die kunnen hun toestel zodanig instellen dat nabewerking niet meer nodig is), dan denk ik te weten wie het is. Alessia, trek het je niet! Weet je nog mijn vraag over de duurtijd van een fotoshoot? Wat was me dat!

Ann
14-9-2013
 Meld misbruik14-11-2012 14:54:33

Ik kreeg ook zo'n vreemd bericht! Ik had Dries Rengle aangeraden als fotograaf en ze stuurde terug als antwoord "heb je die prijzen wel is gezien, dat noem ik geen fotograaf, daar zijn andere namen voor..."
Spijtig dat het forum zo misbruikt wordt door mensen met slechte bedoelingen, ik heb er anders al echt heeeeel veel aan gehad.
En Alessia, trek je er inderdaad niets van aan! ik heb een aantal foto's gezien van je dag, en ze zouden niet mooier kunnen zijn!!
Groetjes

Ne
28-9-2013
 Meld misbruik14-11-2012 15:37:10

Wel super hoe die persoon ervan overtuigd is: `professionelen die kunnen hun toestel zodanig instellen dat nabewerking niet meer nodig is`
Klinkt me een zeer bekwaam persoon :-)

(sarcastisch e...)

Niet aantrekken dames! Gewoon `ignore`

lien
4-5-2013
 Meld misbruik14-11-2012 19:00:34

blijkbaar ne fotograaf dieje niet al te goed is in spelling, wat een taalfouten :s

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik14-11-2012 19:26:23

pff waar houdt die zich toch mee bezig? Zielig! U niets van aantrekken, gewoon negeren! :)

B.

Meld misbruik14-11-2012 21:15:51

precies ne fotograaf met het 'syndroom van Celen' ;-)

Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik14-11-2012 21:34:55

de naam is dan toch bekend gemaakt ... :)

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik14-11-2012 22:58:05

hmmm...

Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik14-11-2012 22:59:08

Huh? Ik zit al meer dan 2 jaar op dit forum en ik ben toch niet mee :-) Is het dus zo dat een fotograaf zich bezighoudt met zich voor te doen als iemand anders en commentaar te geven op al de rest van de fotografen over wie vragen wordt gesteld? En dit zou dan de laatstgenoemde fotograaf zijn? Allé, vermoeden van ofzo?

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik15-11-2012 6:39:06

Dag Marlies, het gaat om iemand die onder naam van een bruidje vervelende prive berichten stuurt als je op een topic reageert. vb. er is een topic over een fotograaf en je raad ene aan, dan stuurde zij negatieve dingen over die fotograaf. En zo blijft die persoon maar doorgaan met beledigingen en rare gedachten. Wie het is dat weet ik niet, maar ik heb mijn vermoeden wel...

Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik15-11-2012 10:17:12

Toen wij op gesprek gingen bij Dhr. Celen zei hij tegen ons juist hetzelfde als tegen Alessia, namelijk dat professionele fotografen hun foto's niet hoeven te bewerken, dat het juist een kwestie is van uw fototoestel juist in te stellen. De enigste fotograaf die ooit zoiets tegen ons zei, want het licht of de omstandigheden zijn quasi nooit zoals een fotograaf het wilt, dus nabewerking is bij mijn weten vaak nodig.

Wij waren serieus afgeknapt op deze man omdat hij ook constant aant het zeggen was dat hij altijd de chiqueste/duurste huwelijken fotografeert. Maar als je de bruidskoppels ziet die hij fotograart, lijken mij dat normale mensen zoals jij en ik. Vanwaar dat verkooppraatje, ik weet het niet, maar bij ons deed het niks.

Ineens kreeg ik een mail van hem over het feit dat hij het chiqueste huwelijk van het jaar mocht fotograferen ... who cares? We don't. Hij is zo vol van zijn eigen en ik snap ni waarom, want zijn stijl is altijd fish-eye.

Toen wij andere fotografen bezochten en ze aan ons vroegen wie we hadden bezocht, trokken ze allemaal grote ogen als we de naam Celen vernoemde. Dat zei voor ons ook genoeg. Het was trouwens een fotograaf die ons waarschuwde dat hij onder verschillende namen actief is op dit forum.

Ann
14-9-2013
 Meld misbruik15-11-2012 11:00:42

@ Charlotte, hier exact hetzelfde verhaal!! Wij waren ook bij hem langs geweest en we kregen het ene verhaal na het andere van de chiqueste bruiloften van het land! "ik heb de trouw gedaan van de dochter van een rechter in het Europees Hof"... en als we vroegen of hij een mss goede ceremoniemeester wist raadde hij ons die aan van prins Filip!!

Bovendien ben ikzelf jurist van opleiding (wat hij precies geweldig vond) maar mijn vriend is boer. Het enthousiasme was ineens een heel deel minder

En inderdaad de verschillende fotografen die we bezochten keken maar bedenkelijk als we zeiden dat we ook bij hem langs gingen.

Ik vind het wel een beetje raar dan dat iedereen zo enthousiast over hem doet. Ik had een topic gelanceerd over de keuze tussen Celen, Dries Rengle en Indra Laenens (we hebben trouwens voor Indra gekozen, leek ons een zeer lieve man en heel bekwame fotograaf) en daarbij zei bijna iedereen Celen. Zoveel schuilnamen kan hij toch niet hebben?!

Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik15-11-2012 11:06:24

Hey Ann

Tegen ons zei hij ook exact hetzelfde, dochter van die, zoon van die, ... Volgens mij heeft hij een serieuze vijs kwijt!

Er zullen tussen die aanbevelingen wel bruidjes zitten, maar ik denk dat hij héél veel schuilnamen heeft. Hoe die soms wordt aangeprezen, daar stel ik echt mijn vragen bij! Hij zit reclame te maken voor zichzelf.

Achja, hij zal wel eens tegen de lamp lopen zeker.

Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik15-11-2012 11:37:42

In elk geval, wij hebben Jef Celen (no hard feelings ;-)) en ik zie het nog steeds zitten. Ik kan me vooral niet voorstellen dat hij dat zou doen, want ik denk dat hij werk genoeg heeft. We hebben hem gekozen omdat we zijn stijl leuk vonden (al heb ik wel gezegd dat hij de fisheye mag beperken, maar daar is mijn vriend dan weer fan van) en uiteraard omdat hij beter in ons budget paste aangezien hij werkt in bijberoep. We zijn bij hem langs geweest, we zijn 2 simpele mensen met een simpele job, en ik heb in elk geval nooit het gevoel gekregen dat we niet goed genoeg waren of wat dan ook. Hij heeft zelfs niet gevraagd wat onze job is (dat ben ik zeker, 'k heb er extra op gelet). En ik ben écht wel een bruidje (met zenuwen, nu de teller op 28 staat!) ;-)
Nu, dat hij te maken heeft met het forum (ik zeg niet hoe) is een feit, want in onze vorige mail heeft hij een link van hier doorgestuurd om de foto's van zijn laatste huwelijksreportage te tonen. Achja :-) Maar nu ben ik tenminste mee met het verhaal! Trouwroddels :-p

Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik15-11-2012 11:55:30

Hoe grappig!
ELKE persoon die zichzelf fotograaf noemt, doet nabewerking.
Ik doe fotografie in bijberoep (geen huwelijken ;)
Een fotograaf, of gelijk wie iets kent van fotografie, neemt namelijk zijn foto's in RAW-bestand. dus beste mensen, heb je sowieso bewerking nodig om dat naar JPG om te zetten!!
en als ze niet in RAW fotograferen, sorry, dan zijn t meteen al prutsers!

bepaalde instellingen in camera, hahaha, echt om te lachen!

een fotograaf neemt zuivere foto's, en doet geen "show"instellingen in de camera, zoals zwart-wit of sepia, of wat bestaat er niet allemaal. dat doe je allemaal achteraf.

het enige dat je bijstelt bij het fotograferen is je diafragma en sluitertijd. that's it

een fotograaf zou dat tegen mij moeten zeggen...

of wacht, laat die "dame" gerust een mailtje naar mij sturen!

Marijke
15-12-2012
 Meld misbruik15-11-2012 14:04:20

Wat een raar verhaal... waar sommigen zich toch mee bezighouden, gewoonweg zielig Get a life!

Ik heb hier zelf (nog) niets van gemerkt en toch ook al weleens geantwoord in een topic over fotografie.

@ Alessia: wij hebben dezelfde fotograaf als jullie en ik moet je gelijk geven, het is een hele sympathieke man (voor zover je daarover iets kan zeggen na één gesprek en enkele mails ). We hadden er direct een goed gevoel bij... dus we zien het volledig zitten voor de 15e!!! ... nog exact 1 maand aftellen... woehoew

Raïssa
28-12-2012
 Meld misbruik15-11-2012 21:11:39

Grappig, ik had al de hele tijd zo'n gut feeling over die Celen.
En dat zat er blijkbaar niet ver naast. Vind sowieso dat al z'n albums op z'n site nogal idem zijn, zelfde foto's..ander koppel. Mooie foto's wel...dat zal ik niet afbreken.

Katia
22-6-2013
 Meld misbruik15-11-2012 21:36:11

haha, zielig inderdaad... Ik krijg veel reclame in mijn inbox maar goed, that'ts the game :-) Maar ik zou het echt niet kunnen appreciëren om uitgescholden te worden, of crappy mails te ontvangen, in deze omgeving dat ik als "een ontspannend momentje van de avond" beschouw.

Wendy
13-6-2015
 Meld misbruik16-11-2012 12:46:37

hmm wij hebben ook Jef Celen,ik vond dat hij heel aangenaam overkwam.
Wij hadden er direct een goed gevoel bij...
Ergens zou ik het wel jammer vinden ALS hij dit zou doen maar dat zal onze keuze niet beïnvloeden denk ik...Zolang hij maar prachtige foto's maakt van ons :)

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik16-11-2012 14:24:04

Wie het ook is... die persoon mag er gewoon mee stoppen en dan is het opgelost... Heb alleszins toch geen mail teruggehad! Groetjes!

lorena
27-7-2013
 Meld misbruik16-11-2012 14:37:21

ik heb ook niks meer terug gehad Alessia... zal nu wel niet meer durven te reageren...
beter zo!

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik16-11-2012 19:53:33

Wij hadden ook Jef. Ik heb nog altijd geen moment spijt gehad. Hij heeft de sfeer van onze dag zeer goed weer gegeven, en er zijn echt foto's bij waarvan ik denk dat vele anderen ze niet hebben. Zijn site geeft altijd wel dezelfde stijl weer maar in de gewone foto's die ik heb zijn er toch heel wat pareltjes .Ik vind trouwens dat bij iedere fotograaf altijd een bepaalde stijl op de site staat. Ik heb een prachtige avondreportage( nee geen openingsdans).Hij was zeer aangenaam in de omgang. Onze families spreken er nog altijd positief van. Hij heeft ons Eddy Wouters aangeraden en nog tal van suggesties die we echt wel in overweging hebben genomen. Maar idd wie ook die persoon hier is. Het is allesbehalve professioneel .

Leentje

Meld misbruik17-11-2012 21:24:58

Dit moest er eens van komen. Hij moest zich ooit eens verraden!

Caro
1-10-2011
 Meld misbruik20-11-2012 15:45:07

Ik ben al meer dan een jaar getrouwd en vertoef dus al een lange tijd hier op het forum en kom vaak nog eens piepen uit nieuwsgierigheid :) De foto's die ik hier op het forum heb gezien van die bewuste fotograaf vond ik altijd zeer mooi... ik begrijp dus helemaal niet wat hem bezielde om zich te verlagen tot zulke praktijken. Zijn foto's op zich zouden de beste reclame kunnen zijn, waarom dan andere fotografen afbreken en jezelf op zo'n (laffe) manier in de belangstelling zetten? Ik kan het alleen maar jammer vinden.

Bruid
17-8-2013
 Meld misbruik20-11-2012 18:06:00

Zo erg allemaal.. En wat moet die man tijd teveel hebben zeg? Wel grappig om al de commentaren te lezen. Nu verdenk ik iedereen die positieve commentaar geeft ervan dat het een alterego van Celen is :D

Melissa

Meld misbruik20-11-2012 20:47:40

Als fotograaf zelf, vind ik het zo grappig om hem eindelijk ontmaskerd te zien (en zo grappig dat hij zelfs in deze thread antwoord als "bruid" - man man)

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik20-11-2012 21:32:02

Om toch nog even duidelijk te maken: het was helemaal mijn bedoeling niet om iemand te ontmaskeren of slecht te praten over iemand zijn manier van fotograferen. Na de nieuwe topic die geopend is door een groep fotografen is er veel reactie gekomen van bruidjes die hem geboekt hebben en dit niet goed keuren. Het gaat in dit geval enkel en alleen om het feit dat hij ander fotografen belachelijk maakt, valse namen gebruikt en leugens verteld. Er is niets gezegd over zijn stijl en kwaliteit van fotograferen en dat wil ik ook duidelijk maken. Daar heb ik ook niets op tegen... Als hij geen goede fotograaf zou zijn had hij ook niet zoveel klanten, dus mijn excuses als het verkeerd is overgekomen naar toekomstige bruidjes die hem geboekt hebben. Het gaat hier dus helemaal niet over de uitvoering van zijn job als fotograaf!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...