Nu Online
Momenteel zijn er 439 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dagplanning - hoe switchen?

15-11-2012 15:11:40
Hallo

Ik ben aan het denken... Misschien zouden we onze dagplanning moeten omdraaien, of veranderen, of aanpassen...?
Misschien hebben jullie een beter zicht op wat we wanneer best kunnen doen?

Wij trouwen op een vrijdag.
De wettelijke trouw kan tussen 13.30u en 16u
Wij hebben een aleternatieve ceremonie in de tuin van onze feestzaal
Foto's van ons 2 nemen we op 10min van thuis of op 2 straten van de feestzaal (hoe lang duurt zo' reportage?)
Foto's met de suite nemen we in de tuin van de feestzaal.
Afstand thuis naar gemeentehuis 10 min met wagen
Afstand gemeentehuis naar zaal is 30 min
We hebben een avondfeest met (waarschijnlijk) diner voor suite en dessertenbuffet voor iedereen.
We moeten ook een beetje rekening houden met de avondspits op de Brusselsering (regio Mechelen-Leuven-Brussel) en gasten die van hun werk komen....

Nu is mijn vraag : wat is het meest practische? en hoe kunnen we het plannen dat er meer volk bij de ceremonie kan zijn?

we dachten eerst :
middag : oppikken bruid en hapje
13.30u : wettelijke trouw
dan foto's (wat doet suite dan ondertussen???)
16.30 : samenkomst zaal
17u : viering
18u : aperietief en diner
21u : aankomst gasten met daarna dessertenbuffet en fuif

alle hulp of ideetjes of vb zijn welkom :-)

Carrie
13-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 815

Nicky
1-12-2012
 Meld misbruik15-11-2012 15:31:39

hey Carrie,

De duur van de viering is bij ons een 1u à 1u30 dit is vaak afhankelijk van de lengte van de teksten en de gekozen muziek.
Ik denk alleen dat de tijd voor uw apperitief en diner wat krap is.
Wij hebben receptie van 16.00 tot 17u30.
Om 18u koud en warm buffet.
Tegen 21u worden de gasten voor het dessertenbuffet verwacht.
Misschien kan je dit is vragen aan de feestzaal of traiteur.
Onze traiteur rade ons toch aan om 3uur te tellen voor het koude en warme buffet.

Voor de rest ziet uw dagindeling er wel ok uit

grs

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik15-11-2012 15:36:35

Hallo,

Wij weten inderdaad de exacte tijden nog niet, en ook niet hoe lang de feestzaal voorziet voor vb diner enz.
Ik was eerder aan het denken om de "activiteiten" zelf te wisselen.
vb eerst de foto's, dan wettelijke trouw, dan diner, dan viering, dan rest van avondgasten die er nog niet zijn van met viering... :)

Veva
28-9-2013
 Meld misbruik15-11-2012 15:54:04

Wat doe je met de gasten die wel naar de viering komen, maar niet op het diner mogen komen? Want die moeten "verdwijnen" neem ik aan... Geef je die ook nog eerst een glaasje of niet?
Of komen enkel de gasten voor het diner ook naar de viering en al de rest niet?

Qua foto's: mij is altijd gezegd geweest toch minimum 2 uur hiervoor uit te trekken. Dan heb je (als de locaties dicht bij elkaar zijn) voldoende tijd om dit 'op je gemak' te doen.

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik15-11-2012 21:05:48

Als we diner met suite doen en daarna dessertenbuffet voor veel volk, zouden we de viering voor het diner kunnen doen. Met enkel de suite...

Als we diner met suite doen en daarna dessertenbuffet voor veel volk, zouden we de viering na het diner kunnen doen. Dan kunnen de avondgasten ook de viering zien en daarna gevolgd door het dessertenbuffet.

Als we diner met iedereen samen doen, kan iedereen de viering mee doen, gevolgd door het diner...

???

Dilemmmaaaaa :-)

vanessa
29-3-2013
 Meld misbruik15-11-2012 21:24:49

hey,
Zit beetje met hetzelfde probleem,wij trouwen ook op vrijdag om 16u op het stadhuis geen kerk.
Denk tegen de middag mak up vr mij en dan naar kapper,dan stadhuis .
De inzegening duurd een half uurke met kleine receptie aangeboden door de het stadhuis.
MAAR dan komt het onze receptie in de feestzaal begint in principe om 18.30 dus wat met de ouders schoonouders en getuigen doen in tussen tijd want wij willen op locatie foto's gaan nemen tot de recptie begint?
Ik kan eventueel de mensen al naar feestzal laten gaan om te aperetieven ?
Pfff HELP!!!

anja
8-12-2012
 Meld misbruik15-11-2012 22:07:47

Waar wij onze foto's gaan trekken, gaat een taverne zijn. De familie kan daar op ons wachten met een drankje. En als wij onze foto's getrokken hebben eten we eerst samen een pannekoek. Omdat het anders te lang is bij ons van 12 u tot 19 u. Daarna gaan we naar de zaal, voor onze gasten te ontvangen. En de kleine kindjes slapen leggen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...