Terug naar overzicht
Ik ben wel niet van Antwerpen, maar wij moesten alleen de naam en woonplaats van onze getuigen geven. Identiteitskaart moeten zij pas meenemen voor de burgerlijke trouw zelf...
wij zijn pas getrouwd in antwerpen. voor de ondertrouw heb je eig niet veel gegevens nodig, enkel de pas van jullie 2 de rest wordt opgevraagd en je krijgt een papier mee voor in te vullen tegen de dat ze je geboorteaktes hebben opgevraagd, dan kan je ook je uur vastleggen. Op dat papier moetende namen van de getuigen en hun rijksregister nummer enz. ingevuld worden
Hey Wij hebben het eerst telefonisch doorgegeven aan het districtshuis (Merksem) dan konden ze onze geboorteaktes al opvragen. Wanneer deze binnen waren hebben ze gebeld dat we mochten langskomen voor de ondertrouw ( max 6 maanden voor trouw). Daarbij moesten we onze eigen identiteitskaart en een kopie van de id kaart van onze getuigen meebrengen. Bel voor info even naar stadshuis of districtshuis. Groetjes
Wij trouwen ook in Merksem, ik zal dan eerst eens even bellen dan, vanaf 8 december mogen wij onze ondertrouw gaan doen :). 1 kopie vd id van de getuige hebben we al nu nog van mijn getuige maar daar ga ik van de week langs met mijn fototoestelletje en print ik het zo wel af ;)Groetjes.
@Sara: dus als je voor het eerst naar het gemeentehuis gaat, kan je je uur nog niet vastleggen? Wij zijn allebei geboren in Antwerpen. Toen ik belde om te vragen hoeveel trouwers er al waren op onze dag, hebben ze me enkel gezegd dat we onze identiteitskaarten moeten meebrengen, en dat de rest wel zou aangevraagd worden.Maar moeten we dan nog een 2de keer terugkomen voor het uur vast te leggen, nadat de geboorteaktes aangevraagd zijn?En moet je dan voor beide keren met 2 gaan?
Wij kunnen ook geen uur vastleggen want dat wordt niet gedaan volgens hen... zodus ja, ik zal jullie alvast op de hoogte houden.Groetjes.