Nu Online
Momenteel zijn er 299 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

:-( super moeilijke momenten tegenmoet

5-12-2012 12:08:42
Hey bruidjes...

wij hebben 2 weken terug te horen gekregen dat ze kanker hebben ontdekt bij mijn schoonpapa.
we weten nog niet goed hoe of wat aangezien hij pas vorige week op controle is moeten gaan in het ziekenhuis en we dus nog steeds op nieuws aan het wachten zijn.
Het enige wat we weten is dat het dikke darm kanker is uitgezaaid naar de lever
Wij zijn nu allen met een bang hart de resultaten van de biopsie aan het afwachten zodat we weten welke behandelingen van toepassing gaan zijn voor hem...
Mijn vriend zit er volledig onderdoor, hij slaapt niet/nauwelijks, is natuurlijk doodsbang dat hij zijn papa moet gaan afgeven, of dat we gewoon niks kunnen doen voor hem te helpen(dat behandelen geen zin zou hebben)

Ik probeer me zo sterk mogelijk te houden voor hem en voor mijn schoonfamilie, maar heb het er ook verdomd moeilijk mee, omdat ze echt enorm veel voor mij betekenen...
Ik zou me niet kunnen voorstellen om te trouwen zonder dat mijn schoonpapa er nog is...
Het is emotioneel enorm zwaar, en nu met te feestdagen voor de deur word het alleen nog maar moeilijker...

Ik zit er op dit moment even helemaal onderdoor ik heb het huishouden een beetje overgenomen bij mijn schoonouders thuis omdat mijn schoonmama enorm bezorgd is ook heel slecht slaapt, weinig eet en gewoon helemaal over haar toeren is.. ze word gek van die onzekerheid ,het niet weten hoe of wat... en de schrik natuurlijk dat ze na 40 jaar huwelijk geen 41ste huwelijksverjaardag meer gaat kunnen vieren... dus ben gewoon non stop bezig. s'morgens om half 7 vertrekken naar het werk 8h op kantoor zitten half 5 thuis komen ,mijn huishouden doen tegen 18.00h vertrekken naar mijn schoonouders daar beginnen met het avondeten... dan is het daar de keuken afruimen de afwas doen... de poets....
en dit alles met een constante faccade van positiviteit naar hen toe. en dit is gewoon slopend...

Ik hoop dat we snel de resultaten hebben en dat we af zijn van het bang afwachten...
maar hoe we het ook draaien en keren we gaan bijzonder moeilijke tijden tegenmoet

lorena
27-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 52 | Gelezen: 1263

Sara
15-6-2013
 Meld misbruik5-12-2012 12:11:27

veel sterkte in deze moeilijke tijden, ik leef met je mee...

Debbie
25-5-2013
 Meld misbruik5-12-2012 12:12:42

Veel sterkte!!! Ik vind het enorm knap wat je voor hen doet! Ik duim enorm met je mee!!!!

Eline
20-7-2013
 Meld misbruik5-12-2012 12:14:31

Veel sterkte!
Knuffel X

Tina
19-7-2013
 Meld misbruik5-12-2012 12:16:22

Inderdaad heel knap wat je voor je schoonouders betekent... Je schoonvader heeft alleszinds binnenkort een heel goede schoondochter. Hij zal zeker fier op jou zijn.

Veel sterkte, probeer zelf ook nog uit te rusten want darmkanker en leverkanker zijn niet de minste...

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik5-12-2012 12:29:19

Veel sterkte Lorena!
Super dat je zoveel helpt bij je schoonouders, maar zoals tina zegt: probeer toch ook wat rustmomenten in te lassen. Zorg dat je zelf ook niet instort.
Dikke knuffel!
-x-

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik5-12-2012 12:44:54

Lorena, wat erg voor jullie! Ik vind het ook heel lief wat je doet voor je schoonouders. Dat zal super veel voor hen betekenen. Ik wens jullie heel veel sterkte. Gun jezelf ook voldoende rust zodat je er zelf niet onder door gaat. Weet dat wij bruidjes op het forum hier voor je zijn als je je hart wil luchten - laat je masker hier maar af - jij hebt ook recht op verdriet!
Dikke knuffel
Becca

fabienne
14-6-2013
 Meld misbruik5-12-2012 12:48:14

Van hieruit nen dikke knuffel. Wat je voor je schoonouders doet vindt ik super maar denk ook een beetje aan jouzelf e meid. Want nu werk je op automatische piloot maar da gaat zich tegen je kanten dus luister naar je lichaam . Veel sterkte nog meid

lorena
27-7-2013
 Meld misbruik5-12-2012 13:07:00

Dank jullie wel allemaal voor de steun!! het doet echt goed om hier even mijn hart te komen luchten!

ik probeer ook inderdaad om rust in te schakelen al moet ik zeggen dat het op dit moment niet echt lukt ... maar heb gelukkig volgende week vrij met het werk dus word het alvast iets minder druk!!

Natascha
5-7-2013
 Meld misbruik5-12-2012 13:11:45

Hier ook veel sterkte gewenst. Fijn dat je dit allemaal doet voor je schoonouders. Dat zullen ze zeker fijn vinden. Groetjes

Jan
14-8-2014
 Meld misbruik5-12-2012 13:45:42

Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik5-12-2012 14:04:54

Veel sterkte! Mijn schoonvader heeft zo'n 3 jaar geleden ook darmkanker gehad. Mijn vriend en ik woonden toen net samen. Wij zijn toen ook vaak op-en-af gereden maar besef dat je dat niet kan volhouden en zeker dat je ook momenten met z'n 2 nodig hebt! Mijn schoonvader is genezen na operatie en chemobehandelingen. Niet direct het ergste denken en positief blijven! Chapeau dat je de 2 huishoudens nu runt! Mijn schoonmoeder hield zich wel sterk en toonde haar verdriet niet naar haar zoon maar wel naar mij. Volhouden en de moed niet verliezen! Dikke knuffel x

lorena
27-7-2013
 Meld misbruik5-12-2012 14:32:07

O amaai Jan nu heb je mij echt wel even een krop in de keel bezorgd!! ontzettend lief van je!! mercie!!

Michèle ik hoop dat wij ook over een paar maand /jaar zo een positief nieuws kunnen komen vertellen dat hij genezen is!
Ben alvast enorm blij voor jullie!
Nu hopen dat we hier heelhuids uit geraken!!

iedereen enorm bedankt voor jullie steun!

Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik5-12-2012 14:35:32

Wij duimen en denken aan jullie voor een goede afloop! Wanneer weten jullie meer over behandelingen enz? x

lorena
27-7-2013
 Meld misbruik5-12-2012 14:39:41

Morgen om 14.00h moeten we naar het ziekenhuis en dan zullen we het EINDELIJK horen!
ik sta stijf van de zenuwen...

debora
18-7-2014
 Meld misbruik5-12-2012 14:47:40

pfff verschrikkelijk! heel veel sterkte en moed in deze dagen xxx

Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik5-12-2012 14:52:29

Laat iets weten he! En als we iets voor jullie kunnen doen... probeer toch een beetje goed te slapen, neem onder uw 2 een ontspannen badje ofzo vanavond.

lorena
27-7-2013
 Meld misbruik5-12-2012 14:57:16

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden!
Michèle heeft je schoonvader veel last gehad van de chemobehandelingen ? want ik lees op het internet toch het 1 en ander over bijwerkingen enzo ... ?
Hoelang hebben zijn behandelingen geduurt ?

frida
6-2-2010
 Meld misbruik5-12-2012 16:22:46

heel veel sterkte toe gewenst en ik weet dat wij allemaal een goede afloop hopen!!!!!!

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik5-12-2012 17:12:36

lieve Lorena,

3,5 jaar geleden werd bij mijn papa na een routine-onderzoek ook darmkanker vastgesteld. Ik weet perfect hoe jullie je nu voelen, die week tussen het verdict en de uitslag van de scans, je gaat door een hel! En dan begint het nog maar net...
Mijn papa is ondertussen terug 'gezond', in hoeverre natuurlijk, want kankervrij word je jammer genoeg niet meer verklaard, ook niet na 5 jaar.
Hij heeft bestralingen, chemo en een zware operatie achter de rug en ik ben heel blij dat hij er nog is nu. Dat hij mijn huwelijk nog heeft mogen meemaken en dat hij binnenkort zijn 1e kleinkind zal kunnen vasthouden. Want dat was 1 van de dingen die in die donkere periode door mijn hoofd spookten: 'en ik wil nog zo graag trouwen met mijn papa erbij (ik ben enig kind, dus wist ook wel dat een huwelijk voor hem een beetje een droom was)', 'ik wil nog graag een opa voor mijn kindje(s)',...

Ik wens jou en je verloofde en schoonfamilie ontzettend veel sterkte toe en een "positief" resultaat morgen voor de verdere behandeling van je schoonpapa.

knuffel,
Joyce

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik5-12-2012 19:58:29

Veel sterkte! Ik weet perfect wat je meemaakt! Wij waren nog maar net verloofd en mijn schoonmama kreeg ook kanker aan haar baarmoeder. Onze wereld stortte ook een beetje in. Wat in het begin heel normaal is. Je weet niet goed wat er allemaal nog zal komen. Mijn schoonmama is ondertussen 'genezen' verklaart maar ze hebben wel nog iets kleins gezien aan haar longen maar de dokter zeggen dat we ons geen zorgen moeten maken maar je weet maar nooit he. Ik duim mee voor een goede afloop!!!

Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik5-12-2012 20:10:32

Hij heeft een chemokuur gehad van 40 beurten dacht ik 2 x per week en dan erna bestraling. Tijdens de chemo natuurlijk een wrak... Veel slapen en rusten om terug op kracht te komen voor de volgende beurt.. Maar alles is goed gekomen moet wel opletten met wat hij eet ( helft van dikke darm weggenomen) en moet om de 6 maanden terug op onderzoek ( er zijn nog wat poliepen maar zo lang ze klein blijven gen probleem). Mijn bompa is ook genezen van keelkanker...is in 2000 geopereerd en bestralingen. De kansen op genezen zijn tegenwoordig een stuknhoger dus verlies de moed niet! Ik hoop dat je schoonmama zich snel herpakt want haar man heeft haar op dit moment nodig! Ik duim voor morgen! X

stephanie
25-5-2013
 Meld misbruik5-12-2012 20:38:24

Heel veel sterkte!!!

groetjes

Inge
21-6-2013
 Meld misbruik5-12-2012 21:02:35

Veel sterkte Michèle! Ik hoop echt dat de resultaten morgen toch nog enigszins meevallen en dat je schoonpapa erbovenop komt, net zoals enkele bruidjes hierboven schreven.

Mijn schoonvader heeft 4 jaar lang gevochten tegen kanker. Het is ook begonnen met darmkanker en daarna uitzaaiïngen naar de lever. Hij heeft de strijd helaas wel moeten opgeven. Ondertussen is het al een jaar en twee maanden geleden, ongelofelijk...
Mijn vriend heeft het er heel erg moeilijk mee dat zijn papa er niet zal bijzijn op onze trouw. Vorige week nog maakte hij me wakker dat hij een droom had waarin zijn papa er wel bij was. Hij heeft ook enorm spijt dat hij mij niet 'vroeger' ten huwelijk gevraagd heeft, dan had zijn papa dat toch nog kunnen meemaken.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat het met jouw schoonvader goedkomt en dat hij er zal bij zijn op jullie dag! Ik denk morgen aan jullie!

Inge
21-6-2013
 Meld misbruik5-12-2012 21:03:14

Sterkte vooral aan LORENA natuurlijk, ik heb me van naam vergist :)

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik5-12-2012 22:20:20

Wat Michèle hier boven nog zei is wel waar. Je moet zien dat je zelf voldoende rust neemt, dat je er zelf niet onder door geraakt. Jullie moeten er vooral in geloven en hem heel hard steunen, dat en een goede rust is beste kans op genezing. Maar je moet zien dat je ook af en toe nog wat ontspanning neemt en af en toe samen nog iets doen met je vriend.. Wij deden dat ook de eerste 2 weken constant naar daar gaan, naar het ziekenhuis maar dat hou je gewoon niet vol. Veel sterkte nog in deze moeilijke tijden! Tegenwoordig kunnen ze echt al veel. Niet direct het ergste denken. Kop op meid!!

Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik5-12-2012 22:23:55

Dankjewel voor de sterkte Inge, je weet nooit voor wat het kan dienen ;) haha Verschrikkelijk dat je schoonpapa er niet bij kan zijn op je huwelik :( moet moeilijk zijn! Mijn mama zal er niet bij zijn maar dat is "zelfgekozen" das makkelijker op je erbij neer te leggen... Gaan jullie een soort "eerbetoon" aan hem doen? lorena, we denken aan jullie morgen!

Charlotte
13-9-2013
 Meld misbruik6-12-2012 8:05:40

Heel veel sterkte!! Chapeau dat je dat allemaal doet voor je schoonouders!
grtz

lorena
27-7-2013
 Meld misbruik6-12-2012 8:20:25

@ Joyce,

Ook bij ons zijn we het na een routine onderzoek te weten gekomen, hij had al een paar dagen last van maagzuur en moeilijk verteren... daarmee dat we gezegd hebben ga eens op controle... na de echo is dan heel de miserie begonnen
we zijn al aan het wachten van 22 November op meer nieuws(dag dat ze ons gezegd hebben dat hij kanker heeft) ze blijven maar nieuwe onderzoeken vastleggen maar er word ons nooit effectief meer gezegd dan het gene we al weten.
Ook vind ik vreemd dat in het bloed niks aanwezig was en dat het alleen na de echo is gebleken...
Maar we zijn dus al sinds 22 November aan het wachten ,Ik vind dit zolang ?? is dit normaal dat er zo een lange periode overgaat eer dat je echt iets komt te weten van hoe of wat ??

Ik hoop maar dat we vandaag het resultaat krijgen en eindelijk weten hoe we verder moeten!
Gelijk je zegt, de gedachten die bij je opkomen, gaat hij er nog bij zijn bij ons huwelijk? gaan mijn kindjes nog een opa hebben? gaan we volgend jaar kerst nog steeds samen zijn ?...
En bij elk ding die je samen doet komt de gedachten gaan we dit nog eens samen kunnen doen ?

pffff this gewoon zo moeilijk om dit alles te bevatten...

lorena
27-7-2013
 Meld misbruik6-12-2012 8:21:11

Hey Silke ,

ben blij dat jullie een goede afloop hebben gehad!! dank je wel voor het medeleven!

lorena
27-7-2013
 Meld misbruik6-12-2012 8:26:27

@ Michèle, hoelang na zijn behandeling hebben ze hem "genezen" verklaart ?
Pffff ik kan me voorstellen dat hij een wrak was tijdens de chemo... maar als dat betekend dat je daarna weer "gezond word" laat maar komen dan die behandelingen!!

Ik hoop inderdaad dat ik hier achter een bepaalde tijd ook het goede nieuws kan komen brengen!

@ inge dank je wel voor je steun!! ik hoop ook uit de grond van mijn hart dat hij er bij zal kunnen zijn die dag!! en dat hij bij alle andere belangerijke momenten in ons leven er nog bij is!!

Jan
14-8-2014
 Meld misbruik6-12-2012 14:25:03

lorena
27-7-2013
 Meld misbruik6-12-2012 15:09:46

Hey iedereen,
Net terug van het ziekenhuis en we zijn dus geen stap verder
Ze hebben opnieuw een afspraak gemaakt voor een nieuwe scan te maken, dit maal de pet scan.... en vandaaruit zullen ze dan beslissen welke behandeling en hoe we verder moeten.
Nu hebben ze nogmaals bevestigd hetgeen we al wisten dat het darmkanker - leverkanker was. maar niks meer en minder Ik ben zoooooooooooo boos dat het zolang op zich laat wachten. de afspraak staat genoteerd voor 17 december.... dan zijn we op een paar dagen na een maand na verder na het verschrikkelijke nieuws...
Ik vind dit echt niet kunnen dat ze mensen zooo lang laten wachten eer dat ze effectief met een behandel methoden aankomen....

Ik ben echt woedend en heb het vandaag echt helemaal gehad

fabienne
14-6-2013
 Meld misbruik6-12-2012 15:20:26

hey das begrijpelijk da je woedend bent ik zou dat ook zijn. Ik vind da niet kunnen dat ze er een maand tussen laten dat hadden ze toch al veel vlugger kunnen laten doorgaan want da weten ze toch van int begin als ze het vaststellen welke kanker je heb wat ze daarvoor dan moeten doen van onderzoeken pfff twordt echt erg in de ziekenhuizen TOCH VEEL STERKTE meid

Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik6-12-2012 15:25:31

Hey! Das inderdaad echt wel stom dat je weer niets weet...kan je de afspraak voor de nieuwe scan niet wat proberen te vervroegen? met de feestdagen enzo komende hebben natuurlijk ook veel dokters verlof maar daar zouden de mensen toch niet onder mogen lijden he... :( veel sterkte! x

lorena
27-7-2013
 Meld misbruik6-12-2012 15:57:43

Nee Michèle Ten vroegste was pas 17 december... ze hebben opnieuw bloed getrokken en thats it ... niet meer en niet minder... ik snap echt niet waarom ze ons zo aan het lijntje houden

debora
18-7-2014
 Meld misbruik6-12-2012 16:41:20

De broer van men schoonbroer hebben ze ook pas hersentumor ontdekt en die houden ze zo ook al weken aant lijntje, elke keer opnieuw een nieuwe test, wachten en hij weet nog steeds nie of het kwaadaardig is! Dus vermoed dat het zo in zen werk gaat, dat ze het nog nie direct kunnen zeggen

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik6-12-2012 19:25:12

als het een troost kan zijn, bij mijn schoonmama duurde het ook enkele weken voor dat we wisten welke behandeling ze kreeg, ook achteraf, na een maand na alle behandelingen wisten we pas wat haar toestand was.. Ik vind dit ook niet kunnen eigenlijk maar ja het is wel zo dat het effectief zo druk is in de ziekenhuizen bij die afdeling, het is dus wel een beetje normaal maar ik vind ook, eens ze die vaststelling gedaan hebben, des te sneller ze ermee moeten beginnen maarja wie zijn wij om dat te zeggen :s

Jana
6-7-2013
 Meld misbruik6-12-2012 23:23:00

Lorena,

alvast heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke periode en ik duim net als iedereen op dit forum voor een goede afloop! Het is inderdaad zoals Silke zegt best wel normaal dat het een tijdje duurt, eer je effectief uitsluitsel of resultaten krijgt. Dit is natuurlijk ongelooflijk moeilijk en zwaar voor jullie. Maar dit heeft volgens mijn beperkte kennis voornamelijk te maken met de verschillende types die er zijn. (van darmkanker alleen al zijn op dit moment meer dan 100 types bekend) En van wat ik er al over gelezen heb, willen dokters vooral bij kanker heel zeker zijn van welke type de persoon in kwestie heeft. Dit niet alleen om de behandeling zo goed mogelijk te kunnen laten verlopen maar ook omdat de behandeling heel zwaar kunnen wegen op de persoon in kwestie. Je wilt er natuurlijk zeker van zijn dat ze meteen de juiste diagnose én de juiste behandeling kunnen geven in plaats van iemand een verkeerde diagnose te geven en een verkeerde chemo te laten ondergaan. Dus hou vooral de moed erin! En als je nood hebt om even terug je hart te luchten op dit forum, wij steunen je allemaal!

Jan
14-8-2014
 Meld misbruik7-12-2012 9:18:49

lorena
27-7-2013
 Meld misbruik12-12-2012 10:51:25

Hallo bruidjes,

hier eventjes een update...
Mijn schoonpapa ligt al sinds zondagavond in het ziekenhuis... we hebben hem naar spoed moeten brengen omdat hij last had van hevige buikkrampen en het niet meer uithield van de pijn...
na alle onderzoeken en het inzien van zijn dossier hebben ze dan ook beslist om hem daar te houden... ze hebben nog onderzoeken bij hem gedaan in de afgelopen dagen en hebben dan beslist dat een operatie echt wel noodzakelijk is omdat de tumor aant werken is tegen zijn darmwand en die krampen veroorzaakt... hij kan nu op dit moment ook niet zonder pijnstillers omdat de krampen dan terug zijn.

Maandag kan hij eindelijk onder de pet scan en dan plannen ze de operatie in hoogstwaarschijnlijk word hij dinsdag dan ook al geopereerd...
ik hoop dat hij toch voor de feestdagen terug thuis is... dat we allemaal samen kunnen zijn!
vandaag ben ik ook nog eens jarig maar veel zin om te feesten zit er ook niet in... we gaan eerst richting ziekenhuis en dan ga ik wel wat eten met mijn liefje...mijn schoonzus is zo lief geweest om vanacht bij mijn schoonmama te blijven slapen (wij slapen al bij haar sinds zondagnacht) zodat we toch iets of wat mijn verjaardag kunnen vieren...

fabienne
14-6-2013
 Meld misbruik12-12-2012 11:17:20

hey eerst en vooral veel sterkte en hoop dat alles goed komt en ten tweede gelukkige verjaardag ookal is het moeilijk maar geniet van de momentjes met je liefje grts

Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik12-12-2012 12:43:00

Hey Lorena! Hopelijk komt de behandeling nu wel wat sneller... Stom dat hij er buikkrampen van moet hebben maar aan de andere kant is hij in het ziekenhuis nu wel in goede handen en kan de nodige operatie/behandeling misschien wel wat versneld worden... Ik duim voor jullie en ookdat hij snel bij jullie mag zijn volr de feestdagen! En dan nog... Gelukkige verjaardag!!! Probeer er toch een beetje van te genieten! 3 dikke kussen x

Jan
14-8-2014
 Meld misbruik12-12-2012 22:58:20

Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik9-1-2013 15:25:10

Hoi Lorena,

ik ben je een beetje uit het oog verloren met de drukte van de feestdagen... hoe gaat het nu met je en de familie? x

lorena
27-7-2013
 Meld misbruik10-1-2013 9:27:42

Hoi Michèle,

Het gaat niet goed, wij hebben de voorbije weken alleen maar slecht nieuws gehad
euhm eens even zien ik ga het zo kort mogelijk proberen te houden... want er is heel wat gebeurd.

Nadat wij hem zondag 9 decemeber hebben binnen gebracht op spoed met buikkrampen is het eigenlijk 3 dagen goed gegaan met hem, hij had wel last van krampen en pijn maar door de medicatie voelde hij der bijna niks van! maar de nacht van woensdag 12 op donderdag 13 december is hij heel erg ziek geworden en deed hij niks anders dan overgeven en diarree hebben de hele nacht lang, ze hebben hem smorgens vroeg dan opnieuw een scan genomen. was niet echt iets abnormaals te zien... de nacht van donderdag op vrijdag hetzelfde liedje. weer heel erg ziek geworden.... opnieuw een scan genomen en daar hebben ze beslist om te opereren met spoed.

aangezien hij niet ingepland stond en zijn operatie tussenin moest gebeuren,zijn ze hem pas om half 8 s'avonds komen halen en zijn beginnen opereren om 22.00u tot half 3 smorgens...

Operatie is goed gelukt ,ze hebben een deel van zijn dikke darm en een deel van zijn dunne darm weggehaald.
Na de operatie is hij 10 dagen lang op intensieve geweest waar het dan heel goed ging en een paar uur later weer heel slecht, waarop er dan opnieuw spraken was van opnieuw opereren enzo... hij heeft 6 dagen lang enorm hoge koorts aangemaakt door een bacterie die in zijn bloed terecht gekomen is door de operatie. dus hebben ze hem zware antibiotica toegediend.
daarbovenop had hij problemen met zijn zuurstof waarden in zijn bloed die veeeel te laag waren. dus dokters spraken van intuberen aangezien hij niet zijn volledige longcapaciteit gebruikte. maar ze gingen wachten en nog testen uitvoeren om te zien als ze het eventueel konden vermijden.
het is heel zwaar geweest omdat we nooit wisten aan wat we ons konden verwachten, zijn situatie was heel erg schommelend van goed naar slecht naar heel slecht naar terug beter... zo 7 dagen lang...

na 10 dagen hebben ze hem dan ontslagen vanop intensieve en heeft hij nog 2 weken op een gewone kamer gelegen waar het beetje bij beetje beter gaat!

De uitslagen die we gehad hebben zijn helemaal niet positief hij heeft verschillende uitzaaiingen op de lever, een spier naar de rug toe en zijn buikvlies / buikvlieswand.
de 2 laatste zijn niet geneesbaar
ze hebben besloten om hem levensverlengende chemo te geven... als die aanslaat en de tumoren blijven stabiel dan kan hij nog verschillende jaren bij ons blijven, slaat het niet aan dan zullen we afscheid van hem moeten nemen nu volgende week donderdag hebben we een afspraak met zijn dokter en word er de hele uitleg gedaan en vrijdag moet hij naar het ziekenhuis om zijn poort te laten plaatsen voor dan te starten met chemo.

ik ben een lopend wrak op dit moment en iedereen van de familie is zo... we zitten met enorm veel angst dat de chemo niet aanslaat...
we hebben ook besloten dat moest de chemo niet aanslaan we trouwen zonder feest en gedoe , maar simpel voor het gemeentehuis en dan gaan eten met zijn familie en mijn familie zodat mijn schoonvader onze trouw toch nog mee maakt... het is niet hetgene wat ik wou en per slot van rekening trouw ik ook maar 1 keer, maar het is voor ons beiden enorm belangerijk dat hij die dag met ons mee maakt, en dan doe ik het liever zo...

moest het zijn dan kunnen we achter een paar jaar nog voor de kerk trouwen met een groot feest... maar dat zijn zorgen voor later.

debora
18-7-2014
 Meld misbruik10-1-2013 11:20:53

Ooo meid, dat is gewoon verschrikkelijk! Ik hoop met heel men hart mee dat de chemo aanslaat en jullie iets langer van hem kunnen genieten.

En das heel begrijpelijk dat uw hoofd nie meer staat naar een feest...

Wens je inmens veel sterkte toe en een dikke steunknuffel

xxx

lorena
27-7-2013
 Meld misbruik10-1-2013 11:27:50

dank je wel debora!

Inge
21-6-2013
 Meld misbruik10-1-2013 12:43:39

Wat een vreselijk nieuws! Ik duim ook met jullie mee dat de chemo aanslaat en dat jullie hem langer bij jullie hebben EN dat hij dan ook gewoon bij jullie grote dag kan zijn!

Mijn vriend heeft het nog steeds niet verwerkt dat zijn papa niet bij onze trouw zal zijn...
Ik weet wat jullie doormaken en wens je veel sterkte toe in deze moeilijke tijd!

fabienne
14-6-2013
 Meld misbruik10-1-2013 13:50:55

ik wens jullie veel sterkte is niet erg leuk om zon nieuws te krijgen ik hoop met heel men hart dat de chemo aanslaat ik duim mee voor jullie grts en nen dikke knuf

Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik25-1-2013 13:40:44

Hoe kan het toch zijn dat ik het weer uit het oog verloren ben, sorry!!
Dat is inderdaad een hele brok slecht nieuws :s hoe is het op het moment? slaat de chemo aan? vind het wel super van jullie dat je je droomfeest aan de kant zetten voor hem dan toch je trouw te laten meemaken! er zijn niet veel mensen die dit zouden doen! hij zal jullie heel dankbaar zijn...desalniettemin hoop en duim ik heel hard voor jullie dat de chemo gewoon aanslaat en dat hij zich stilaan beter gaat voelen! is hij nu terug thuis of nog steeds in het ziekenhuis? hou je het wat vol? als je nood hebt aan een babbel, weet me te vinden! dikke dikke knuffel -x-

lory
27-7-2013
 Meld misbruik1-2-2013 10:39:41

Hoi Michèle,

het is niet erg hoor!
Op dit moment gaat het wel, hij heeft zijn eerste chemokuur gehad, maandag moet hij terug voor zijn 2de kuur!
Op dit moment mogen we eigenlijk niet klagen! Hij voelt zich goed,is niet ziek geweest of heeft eigenlijk helemaal geen last gehad van de chemo, dus hopen dat ook de volgende behandelingen zo zijn!

We weten pas eind Februari als de chemo aanslaat omdat hij dan 6 weken behandeling erop heeft zitten en er dus dan pas een scan gemaakt kan worden!
Dus op dit moment leven we eigenlijk dag voor dag en genieten we van de tijd en de kleine dingen samen!

Hij is nu sinds een dikke 2 weken thuis en het begint stillekes aan te beteren, hij kon zijn draai niet vinden, hij had schrik dat em weer ziek ging worden gelijk voor zijn opname, of dat de thuisverpleging zijn werk niet goed zou doen! stillekes aan hebben we hem kunnen geruststellen en sindsdien gaat het veel beter!

wij houden het vol, ben blij dat ik uit kan gaan werken en 8u lang met iets anders bezig kan zijn! na het werk proberen we zoveel mogelijk van ons tijd bij hun te zijn!
nu zijn er een aantal dagen dat we niet zijn kunnen gaan omdat mijn verloofde ziek gevallen is en ik begin nu ook ziek te worden... om geen risico's te nemen zijn we niet meer langsgegaan. we willen hem niet aansteken want dan kan hij geen chemo krijgen! dus nu hebben we een weekje gehad waardat we eigenlijk alleen maar qualitytime voor ons gehad hebben en dat heeft echt deugd gedaan!! we hadden er beiden nood aan!!! en verschillende spanningen die we hadden zijn dan ook weggebt :-)

wat betreft onze trouw op dit moment staat alles op hold totdat we de uitslag hebben van de scan eind februari... en dan zullen we zien hoe ofwat!

Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik1-2-2013 11:38:53

Ben blij dat je toch wat positief nieuws kan brengen! Ik duim dat alles goed blijft verlopen!! Ben ook content dat jullie ziek geweest zijn :p voor de qualitytime dan he ;) Hou vol! dikke knuffel xxx

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...