Nu Online
Momenteel zijn er 497 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Overleden moeder herinneren op feest

9-12-2012 18:52:09
Hallo allemaal,

op de dag dat mijn vriend ik trouwen zal mijn mama ongeveer anderhalf jaar overleden zijn. Wij zoeken een manier om haar op onze grote dag te herdenken.
Heeft iemand dit al meegemaakt op een trouwfeest of zelf gedaan?
Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt.

Groetjes

Quintens
22-3-2013
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1158

Britt
14-9-2013
 Meld misbruik9-12-2012 18:59:13

Hoi,
Wij zitten ongeveer in dezelfde situatie. Mijn aanstaande wil zijn peter herdenken dus wij zetten een kopie van mijn bruidsboeket bij hem op het graf voor men aanstaande me komt halen en als de uitnodigingen de deur uitgaan hangen wij er eentje bij hem.
Dat is voor ons persoonlijker voor hem en zo heeft hij niet teveel pottenkijkers die hem die dag willen troosten of hun commentaar geven...
Hopelijk heb je er wat aan.
Groetjes

Ann
7-6-2013
 Meld misbruik9-12-2012 19:20:07

Hey, wij trouwen de op de dag dat mijn papa normaal 60 jaar zou worden. Hij zal dan iets meer dan 2 jaar overleden zijn. Wij hebben bewust deze dag gekozen. Zo is hij er toch een stukje bij. In het begin van onze dienst zal dit ook vermeld worden en zullen we een liedje voor hem laten afspelen. Daarna gaat de dienst gewoon verder over ons.

fabienne
14-6-2013
 Meld misbruik9-12-2012 19:26:45

hey hier ook dezelfde situatie men vriend zijn papa is over 12j overleden.Wij gaan ook een bloemstuk op de dag van ons huwelijk op het graaf leggen.

Quintens
22-3-2013
 Meld misbruik9-12-2012 19:46:12

Ja, is een goed idee. Zeg je er iets van op het feest of draag je een liedje op, breng je een toost uit?

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik9-12-2012 19:48:02

op pinterest zag ik ook al dat er een tafel was waar foto's opstonden van overlede dierbare
NOG mooier vond ik het koppel dat gewoon op de eerste rij waar zit een foto gezet had van overleden moeder
Heb ook al geweten dat er ballon wordt opgelaten.

groetjes sarah

cecile
16-8-2014
 Meld misbruik9-12-2012 20:46:34

Ik heb hetzelfde voor maar dan met mijn oma. Ik ben van plan om zoals Sarah zegt een foto van mijn oma op een stoel op de eerste rij te plaatsen. Ze had ook een diamanten ketting die ze vaak aan had. Ik heb al aan mijn mama gevraagd of ik die mag dragen tijdens de trouw.

veronique
30-6-2012
 Meld misbruik9-12-2012 21:10:53

wij hebben bij de speech aan tafel vermeld dat we 2 dierbare personen misten die avond, en dat waren onze beide mama's.

ik zou zeggen, wijdt er niet teveel over uit, want dit is niet gemakkelijk voor de overgebleven mama of papa/peter of meter.
Wij hebben het bewust kort gehouden, en mijn schoonpa zat toch al met tranen in de ogen.

Tina
19-7-2013
 Meld misbruik9-12-2012 21:13:27

Ik heb eens gelezen dat die verloofde van de zoon van de groothertog van luxemburg ook haar moeder heeft herdacht. Ik zou veel subtiele dingen nemen, zodat jullie en jouw nabije familie het wel door heeft maar, de rest niet zo...
Zo was er een minuut stilte, werd een liedje opgedragen, droeg ze een extra juweel van haar moeder, ...

tima
8-9-2012
 Meld misbruik9-12-2012 22:52:55

1st dachten wij ook aan een foto in de kerk maar wij zijn nu blij dat wij dit niet gedaan hebben . mijn schoonvader is 5 maand voor ons huwelijk plots gestorven en voor mijn schoonmoeder was het al moeilijk om met iem anders in de suite te lopen voor de broers,zus en mama van mijn man was het al moelijk om bij de kerk binnen te komen (associeer je wel met begraving als dit recent is) als er dan nog een foto had gestaan wast helemaal om zeep wel heb ik het laten voorlezen bij de gebeden dat we in het bijzonder mijn schoonvader misten en bij het buiten komen kerk hebben wij en mijn zoontje elk een ballon met een foto van schoonvader laten vliegen was een mooi moment voor iedereen maar vooral voor mijn zoontje die zij opa vreselijk mist volgens hem kon opa dan ook feestvieren in de hemel met die ballonen. ipv van ik met mijn vader en hij met mijn mama en dan switchen met de "schoon ouders" hebben we elk apart gedanst ik op dochters met papa en mijn man met zijn mama op het toepasselijk liedje i want to hold your hand (oorsp beatlesmaar versie van glee) er zijn toch menig traantjes gevloeid maar goede traantjes herdenkings traantjes.

Quintens
22-3-2013
 Meld misbruik10-12-2012 0:20:53

Bedankt voor alle leuke reacties en goede tips!

Ik denk dat ik een moment organiseer 's ochtends op het kerkhof en haar vervolgens vermeld in onze speech..!

(ps: tof forum, eindelijk het gevoel dat ik niet de enige ben die met niets anders meer bezig is dan de trouw :D)

Sara
15-6-2013
 Meld misbruik10-12-2012 8:39:36

mijn vriend en ik hebben 5 grootouders die er niet meer bij zullen zijn die dag... wij gaan waarschijnlijk 5 grote ballonnen ophangen in de kerk, als teken van hun afwezigheid. na de mis zullen wij deze loslaten. en ik heb een trouwfoto van mijn oma&opa die ik aan mijn bruidsboeket zal hangen.

ps en je bent zeker niet de enige die met niets anders meer bezig is dan de trouw;-) daarom is dit forum goed, zodat de mensen in je omgeving niet helemaal gek worden:-p

Sandra
7-9-2013
 Meld misbruik10-12-2012 9:31:28

Mijn vriend zijn ouders zijn beiden overleden, we bedanken hen achteraan in ons misboekje. En we laten na de viering ballonnen op voor elke dierbare overledene....

Na ons huwelijk, wordt mijn bruidsboeket op het kerkhof gelegd...
Ik zou hier ook niet 'overdreven' in gaan doen. Men vriend zegt zelf dat hij bang is het enorm moeilijk te hebben op onze dag.... Daarom houden we het beperkt.

Dorien
20-7-2012
 Meld misbruik10-12-2012 9:53:47

Ik heb 2 dagen na mijn huwelijk het bruidsboeket op het graf van mijn stiefpapa gaan leggen. Ik heb altijd een fotootje van mijn op zak en in mijn gedachten was hij er zeker bij.

Als mensen mij vroegen om mijn boeket achter mij te gooien, heb ik eerlijk gezegd, van kijk, sorry maar het heeft al een bestemming. En niemand was er kwaad ofzo over. (terwijl er vriendinnen waren die hem graag zouden vangen en zouden trouwen ^^)

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik10-12-2012 10:05:49

Mijn nicht heeft een tekst voorgelezen in de kerk voor haar overleden mama... heel moedig maar was prachtig en achteraf was ze heel blij dat ze dat gedaan had....

Flo
19-5-2013
 Meld misbruik10-12-2012 17:51:56

Een kaarsje branden tijdens de ceremonie zodat de persoon er toch "bij kan zijn in " is eventueel ook een mogelijkheid.

Lieve groetjes

Joyce
11-5-2013
 Meld misbruik11-12-2012 18:27:07

De papa van mijn vriend is ook overleden. Wij gaan samen voor het begin van de viering een extra kaarsje aansteken op het altaar. Ook onze 2 oma's zijn er niet meer, ook zij krijgen elke een kaarsje. Zo kunnen zij ook meevieren. We vernoemen dit in ons misboekje, maar verder zal hier niets over gezegd worden.

Groetjes
Joyce

Stefanie
20-7-2013
 Meld misbruik12-12-2012 13:31:04

Wij hebben ook enkele dichte familieleden die er jammergenoeg niet meer kunnen bijzijn.

Voor hun zullen wij op het einde van de viering, bij het buitengaan van de kerk witte ballonnen oplaten met hun naam op.
x

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...