Nu Online
Momenteel zijn er 460 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwringen, 8 karaat of 14 karaat?

17-12-2012 20:33:20
Zoals de titel het al zegt, wij gaan zaterdag voor het eerst naar een juwelier voor onze trouwringen te kiezen.
Maar nu zit ik met het probleem dat ik dus helemaal niets van goud ken.
Nu willen wij ook helemaal geen 1000€ rond onze vinger gaan dragen, stel dat je hem toch kwijt speelt ..
Maar dan kom je op de 8 karaat goud te zitten.
Nu stel ik mij de vraag of deze ringen niet verkleuren?
Iemand een idee?

Sara
8-6-2013
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1032

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik18-12-2012 7:28:01

Ik denk persoonlijk dat, indien je voor goud kiest, je best voor 18 kt kiest. Niet zozeer voor het verkleuren van het goud maar wel voor de sterkte ervan.

Indien jullie op zoek zijn naar betaalbare gouden ringen, is Fede di Oro uit Izegem echt een aanrader. Wij hebben de onze daar ook gevonden, wit goud 18 kt met briljanten en hebben slechts 980 eur betaald voor beide ringen samen.

Indien jullie het liever nog goedkoper houden, dan zijn zilveren of stalen ringen misschien een optie :-).

Groetjes!

Evelien

Carmen
27-4-2013
 Meld misbruik18-12-2012 8:24:44

Wij gaan voor titanium. Dat vind ik eigenlijk in het mat minsten even mooi als witgoud. En als ik steentjes wil (ben ik nog niet zeker van), dan zullen het zirkonia's worden. Ik hoef geen al te dure ring rond mijn vinger, kwestie van gerust te kunnen rondlopen :)

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik18-12-2012 13:22:18

Mijn verlovingsring is 14 karaat (uit Griekenland), ik draag hem al meer dan 2 jaar en hij ziet er nog steeds prachtig uit!!!!!!

Nathalie
14-7-2012
 Meld misbruik19-12-2012 10:45:25

http://www.slavenbanden.nl/keurteke.htm

heb het eens opgezocht, 8 karaat goud, mag je eigenlijk nog geen goud noemen

Sara
8-6-2013
 Meld misbruik19-12-2012 13:30:41

Evelien: Tnx voor de tip!!!!
Carmen: Titanium is ook héél mooi ;-)
Kelly: Tnx!!!
Nathalie: Ik weet niet of je de vraag goed gelezen hebt, maar het ging er eigenlijk om of de 8 karaat niet verkleurd.
In Nederland is dit inderdaad zo.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...