Terug naar overzicht
Op mijn oude werk waren er een aantal mensen die enkel de collega's waarmee ze het beste overeenkwamen op het trouwfeest gevraagd hebben en dat is daar toch niet in goede aarde gevallen. Hoe gebeurt het anders op je werk?
Er is niet echt een gewoonte bij ons op het werk. Ik werk hier ook nog maar 1 jaar en heb nog geen trouwfeesten meegemaakt. Ik weet wel dat er een collega is die iedereen gevraagd had voor de receptie en er is ook iemand die gewoon maar enkele collega's gevraagd heeft.Ik hoop gewoon dat de mensen begrip kunnen opbrengen want je kan gewoon niet altijd iedereen vragen. Mensen moeten toch ook weten dat een trouwfeest veel geld kost en dat er soms compromissen gemaakt moeten worden. Plus ik geeft ook een drink met cava op het werk zelf dus ik hoop dat ze dat wel weten te apprecieren.
De collega's die ik wil vragen zijn ook wel de mensen waar ik in de middagpauze steeds bij zit of mee iets ga eten. Het zijn ook de mensen waar ik het meest van al plezier mee maak en waar ik ook altijd op personeelsfeesten mij mee amuseer.
Heel moeilijk hé.. Ik sta ondertussen mijn 7de jaar in een schooltje en ben er nog maar 1 keer naar een trouwfeest moeten gaan vorig jaar.. Daar werden alle collega's met partner uitgenodigd op het feest zelf..En wij zullen het ook zo doen.. Dat gaat wel over 30-40 personen in totaal...ik durf niet het onderscheid maken tussen de collega's.. Ik heb er natuurlijk een aantal waar ik veel beter mee overeen kom dan anderen.. Maar ik zit er wel dagelijks mee in hetzelfde lokaal tijdens speeltijden enzo..Dus hier iedereen mag komen.. Zo kan er ook niks gezegd worden achter mijn rug!
Wij zitten hier ook nog met een dilemma. Omdat we geen aparte receptie geven is het ofwel op het avondfeest, ofwel worden ze helemaal niet gevraagd. We gaan dus waarschijnlijk een selectie maken en enkel diegene vragen waar we het meest contact mee hebben (max 10 koppels). Voor de rest geven we dan wel eens aparte drink ofzo op het werk.. Een attentie zodat niemand zich echt buitengesloten moet voelen.
@ Karen: Ja, ik denk dat ik het ook zo zal doen hoor. Gewoon de collega's vragen waar ik het best mee overeenkom. Ik zal op het werk trakteren met cava en wat hapjes voor iedereen, dit als teken van appreciatie naar hen toe (want uiteindelijk leven ze ook mee met mij naar mijn trouwdag toe) plus zo is er niemand echt buitengesloten. En als er dan toch nog verongelijkte of boze collega's zijn die op hun tenen getrapt zijn omdat ze niet gevraagd werden dan weet ik ook meteen waar ik met hen sta. Ik kan toch niet voor iedereen goed doen, ookal zou ik dat wel willen. Ik zal ook hetzelfde doen voor mijn toneelvereniging want het is ook onbegonnen werk om hen allemaal uit te nodigen. Dus voor hen doe ik ook nog een drink met hapjes.
Wij hebben alleen de collega's gevraagd waar wij het beste mee overeenkomen (en van wie je zelf ook een kaartje zou mogen verwachten als zij gaan trouwen)
Bij ons op het werk wordt meestal iedereen gevraagd maar zonder partner. Wij zijn met een 60-tal collega's dus anders is dat niet te doen. Wij laten hen komen vanaf het dessert. Enkel mijn 'dichtste' collega's zijn erbij vanaf het begin van het avondfeest.
Ik vind dit heel moeilijk.Ik zou liefst niemand vragen. Ik werk er nog geen jaar en ook al kom ik met sommige collega's goed overeen. Wij hebben geen band buiten het werk om.Als ik alle collega's moet vragen loopt dit op tot tegen de 100 (zonder partner!) Ik kan (en wil dit eigenlijk ook niet) financieren...Wat nu?
@Stéphanie dan zou ik ze ook gewoon niet vragen. Je kan dan ook op het werk met iets tracteren. Als je praat over je trouw kan je dat ook eens laten vallen en zien hoe de reacties zijn bij de collega's die je beter kent.
Ik vraag de collega's waar ik dagelijks mee samenwerk en van de rest alleen diegenen waar ik een persoonlijke band mee heb. In totaal zo'n 12 mensen met partner. De overige 60 ongeveer ga ik echt nie vragen, ik zou van hen ook geen uitnodiging verwachten. Is gewoon niet te doen als je zoveel collega's hebt. Wordt bij ons eigenlijk altijd zo gedaan en valt niet in verkeerde aarde.
Wij vragen enkel de collega's dat we buiten het werk ook zien. En wat de rest nadien zegt kan me gestolen worden. Ti's toch maar om te komen curieusneuzen en nadien achter u gat te praten van sommige.
Het probleem is dat ik met niemand buiten het werk contact heb. Ik werk er dan ook nog maar sinds dit jaar (en dan zelfs nog niet full-time...)
Dan zou ik niemand uitnodigen