Nu Online
Momenteel zijn er 143 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Twijfels over trouwkleed...Zelf maken?

3-1-2013 14:41:42
Beste bruidjes

Ik ben aan het twijfelen...
Ik moet nog op jurk-jacht gaan en zou dat graag nog deze maand doen want het zijn solden... Ik heb nog geen kleed gepast maar heb al wat op internet gezocht en vooral de jurken van Pronovias spreken mij echt aan! Jammer genoeg weet ik wel dat deze ver boven mijn budget zullen zijn..

Dus nu stel ik mij de vraag of ik mijn jurk niet beter zelf zou maken? Ik kan vrij goed naaien en mijn schoonmama geeft al jaren les in kleding maken dus op zich zou het niet onmogelijk zijn.. Ik weetwel nog niet welk model ofzo...maar ik denk dat je kan blijven passen en twijfelen tussen jurken, niet?

Heeft er iemand van jullie ervaring met een jurk zelf maken?

Of weten jullie waar ik jurken in de stijl van Pronovias kan vinden maar dat ze betaalbaar zijn?

Ik weet niet goed wat ik moet doen...

alvast bedankt!!

Lynn

lynn
5-10-2013
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1050

Sara
15-6-2013
 Meld misbruik3-1-2013 15:15:03

hey,

ik denk dat het vrij goed mogelijk is om zelf je jurk te maken! en als je wat uitkijkt voor goedkopere stoffen zal dit wel betaalbaarder zijn (een tip: in de rue du brabant in brussel hebben ze vrij veel "trouwstoffen").

ik heb mijn kleed voor de wettelijke trouw zelf ontworpen en een vriendin van mij die naaister is werkt het uit.. het kleedje van mijn bruidsmeisje maak ik dan weer zelf.

veel succes met de beslissing alvast!

Nathalie
27-9-2013
 Meld misbruik3-1-2013 15:16:44

Hey Lynn,

Mijn mama heeft enkele jaren geleden een trouwjurk gemaakt voor een vriendin van mijn zus. Het was de eerste keer en ik moet zeggen het was prachtig!
Nu heb ik aan mijn mama gevraagd of zij mijn jurk wil maken. Ik heb een idee van hoe ze eruit moet zien dus ik ga ze ook eerst passen in de winkel of ze mij wel staat. Ik vind het persoonlijk weggesmeten geld omdat je het maar 1 keer kan aandoen en waarom zo veel geld geven als het even mooi kan zijn? Ik zal ook wel stralen die dag, mijn mama zorgt daar wel voor!!

Weet wel dat er heel wat tijd in kruipt maar dat heeft mijn mama!

dus samengevat, DOEN :-)

Tine
13-4-2013
 Meld misbruik3-1-2013 15:20:19

Moest ik het kunnen ik maak het ook zelf (maar kan nog geen knoop aan naaien ). Op maat gemaakt blijft nog altijd het mooiste...

Tinne
1-6-2013
 Meld misbruik3-1-2013 15:48:58

Bij het passen merk je na enkele kleedjes vanzelf welke modellen/stoffen/lengtes... je goed staan.
Ik zou dus aanraden om sowieso te gaan passen (dan voel je je ook meteen enorm bruidjes-achtig :p) om te weten wat er jou flatteert en dit dan na te maken :)
Een zelfgemaakt kleed is meteen ook wel een leuke persoonlijke touch!
Veel succes!

Evelien
22-6-2013
 Meld misbruik3-1-2013 15:55:46

Er is trouwens een groot verschil in prijs bij pronovias! Mijn kleed bijvoorbeeld was absoluut niet duur in vergelijking met de rest... Dus het hangt er een beetje vanaf bij welke winkel én welk kleed je neemt. Succes!

Stéphanie

Meld misbruik3-1-2013 16:31:45

Mijn mama maakt ook zelf mijn trouwkleed! En ik ben haar daar echt heel erg dankbaar voor. Niet alleen vind ik het een hele eer, ook financieel spaar ik echt heel veel uit. Maar er kruipt inderdaad ook veel werk in.

sara
2-3-2013
 Meld misbruik7-1-2013 12:52:12

Ik heb mijn kleed zelf gemaakt. Ben eerst in de ikea van die goedkope witte katoen gaan halen een meter of 6 en heb dan 2 patronen besteld, van het ene vond ik het bovenstuk mooi en van het andere de rok. Het was wat prutsen om alles aan elkaar te doen passen, mijn mama en een vriendin van haar hebben mij geholpen. Geen van alle professionele naaisters, en we hebben er veel tijd in gestoken, maar het resultaat is super mooi! Daarna alles weer open maken en op de goede stof gemaakt, het overtreft alle verwachtingen. Ik ben niet gaan passen op voorhand, maar toen ik dat kleed aanhad voelde ik dat het echt het juiste was.
in totaal heb ik er denk ik 200 euro in gestoken.

lynn
5-10-2013
 Meld misbruik7-1-2013 13:08:32

Sara, bedankt voor je reactie, het geeft me al meer moed :-) Hoe lang heb je er ongeveer aan gewerkt?

sara
2-3-2013
 Meld misbruik7-1-2013 14:22:26

dat zal 4 dagen aan het probeerstuk (moest echt wel redelijk wat aan aangepast worden) en 1 dag aan het definitieve.
Als je in weekends denkt zou ik 3 weekends rekenen. Je wilt natuurlijk ook nog wat anders doen tussendoor, en af en toe raak je gefrustreerd omdat het niet lukt.De dagen die ik schrijf zijn dus geen volle dagen van 8 uur per dag.

Daarom is het leuk als iemand je kan helpen. Ook al is er niet op elk moment werk voor 2, met 2 naaien is altijd leuker dan alleen. Bij het maken van de probeerjurk heb je trouwens sowieso iemand nodig om alles bij te spelden enzo.

Ik vond het echt leuk om te doen

lynn
5-10-2013
 Meld misbruik7-1-2013 14:28:24

ok super! bedankt!
ik dacht dat ik er maanden aan ging werken :-) Natuurlijk moet ik nog eerst mijn droomkleed vinden en dan patronen beginnen tekenen.

Vooral het bovenstuk lijkt me idd moeilijk... het moet zoiets korsetachtig zijn, waarin je een beha kan verwerken en dat mooi stevig is en aansluit..

Alleen daarvor al ga ik de kleden gaan passen...dan kan ik eens 'afkijken ' hoe ze dat eigenlijk doen!

Waar heb jij je patronen gehaald? Veel websites vind ik niet... (patronenwinkel, burda en vogue)

sara
2-3-2013
 Meld misbruik7-1-2013 16:04:50

Er zijn inderdaad niet zoveel websites. De collectie van patronen van trouwjurken is niet zo groot heb ik gemerkt. Ik ben een beginner (lees 1 eigen patroon op mijn palmares) in patroontekenen dus wou ik een basis hebben. Ik heb de bovenkant van Vogue 2788 gecombineerd met de rok van Vogue - V2842. heb ze inderdaad bij patronenwinkel besteld.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info