TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sara
15-6-2013
|
3-1-2013 15:15:03
hey,
ik denk dat het vrij goed mogelijk is om zelf je jurk te maken! en als je wat uitkijkt voor goedkopere stoffen zal dit wel betaalbaarder zijn (een tip: in de rue du brabant in brussel hebben ze vrij veel "trouwstoffen").
ik heb mijn kleed voor de wettelijke trouw zelf ontworpen en een vriendin van mij die naaister is werkt het uit.. het kleedje van mijn bruidsmeisje maak ik dan weer zelf.
veel succes met de beslissing alvast!
|
|
Nathalie
27-9-2013
|
3-1-2013 15:16:44
Hey Lynn,
Mijn mama heeft enkele jaren geleden een trouwjurk gemaakt voor een vriendin van mijn zus. Het was de eerste keer en ik moet zeggen het was prachtig! Nu heb ik aan mijn mama gevraagd of zij mijn jurk wil maken. Ik heb een idee van hoe ze eruit moet zien dus ik ga ze ook eerst passen in de winkel of ze mij wel staat. Ik vind het persoonlijk weggesmeten geld omdat je het maar 1 keer kan aandoen en waarom zo veel geld geven als het even mooi kan zijn? Ik zal ook wel stralen die dag, mijn mama zorgt daar wel voor!!
Weet wel dat er heel wat tijd in kruipt maar dat heeft mijn mama!
dus samengevat, DOEN :-)
|
|
Tine
13-4-2013
|
3-1-2013 15:20:19
Moest ik het kunnen ik maak het ook zelf (maar kan nog geen knoop aan naaien ). Op maat gemaakt blijft nog altijd het mooiste...
|
|
Tinne
1-6-2013
|
3-1-2013 15:48:58
Bij het passen merk je na enkele kleedjes vanzelf welke modellen/stoffen/lengtes... je goed staan. Ik zou dus aanraden om sowieso te gaan passen (dan voel je je ook meteen enorm bruidjes-achtig :p) om te weten wat er jou flatteert en dit dan na te maken :) Een zelfgemaakt kleed is meteen ook wel een leuke persoonlijke touch! Veel succes!
|
|
Evelien
22-6-2013
|
3-1-2013 15:55:46
Er is trouwens een groot verschil in prijs bij pronovias! Mijn kleed bijvoorbeeld was absoluut niet duur in vergelijking met de rest... Dus het hangt er een beetje vanaf bij welke winkel én welk kleed je neemt. Succes!
|
|
Stéphanie
|
3-1-2013 16:31:45
Mijn mama maakt ook zelf mijn trouwkleed! En ik ben haar daar echt heel erg dankbaar voor. Niet alleen vind ik het een hele eer, ook financieel spaar ik echt heel veel uit. Maar er kruipt inderdaad ook veel werk in.
|
|
sara
2-3-2013
|
7-1-2013 12:52:12
Ik heb mijn kleed zelf gemaakt. Ben eerst in de ikea van die goedkope witte katoen gaan halen een meter of 6 en heb dan 2 patronen besteld, van het ene vond ik het bovenstuk mooi en van het andere de rok. Het was wat prutsen om alles aan elkaar te doen passen, mijn mama en een vriendin van haar hebben mij geholpen. Geen van alle professionele naaisters, en we hebben er veel tijd in gestoken, maar het resultaat is super mooi! Daarna alles weer open maken en op de goede stof gemaakt, het overtreft alle verwachtingen. Ik ben niet gaan passen op voorhand, maar toen ik dat kleed aanhad voelde ik dat het echt het juiste was. in totaal heb ik er denk ik 200 euro in gestoken.
|
|
lynn
5-10-2013
|
7-1-2013 13:08:32
Sara, bedankt voor je reactie, het geeft me al meer moed :-) Hoe lang heb je er ongeveer aan gewerkt?
|
|
sara
2-3-2013
|
7-1-2013 14:22:26
dat zal 4 dagen aan het probeerstuk (moest echt wel redelijk wat aan aangepast worden) en 1 dag aan het definitieve. Als je in weekends denkt zou ik 3 weekends rekenen. Je wilt natuurlijk ook nog wat anders doen tussendoor, en af en toe raak je gefrustreerd omdat het niet lukt.De dagen die ik schrijf zijn dus geen volle dagen van 8 uur per dag.
Daarom is het leuk als iemand je kan helpen. Ook al is er niet op elk moment werk voor 2, met 2 naaien is altijd leuker dan alleen. Bij het maken van de probeerjurk heb je trouwens sowieso iemand nodig om alles bij te spelden enzo.
Ik vond het echt leuk om te doen
|
|
lynn
5-10-2013
|
7-1-2013 14:28:24
ok super! bedankt! ik dacht dat ik er maanden aan ging werken :-) Natuurlijk moet ik nog eerst mijn droomkleed vinden en dan patronen beginnen tekenen.
Vooral het bovenstuk lijkt me idd moeilijk... het moet zoiets korsetachtig zijn, waarin je een beha kan verwerken en dat mooi stevig is en aansluit..
Alleen daarvor al ga ik de kleden gaan passen...dan kan ik eens 'afkijken ' hoe ze dat eigenlijk doen!
Waar heb jij je patronen gehaald? Veel websites vind ik niet... (patronenwinkel, burda en vogue)
|
|
sara
2-3-2013
|
7-1-2013 16:04:50
Er zijn inderdaad niet zoveel websites. De collectie van patronen van trouwjurken is niet zo groot heb ik gemerkt. Ik ben een beginner (lees 1 eigen patroon op mijn palmares) in patroontekenen dus wou ik een basis hebben. Ik heb de bovenkant van Vogue 2788 gecombineerd met de rok van Vogue - V2842. heb ze inderdaad bij patronenwinkel besteld.
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|