Terug naar overzicht
Ik zou 2 à 3 maanden op voorhand nemen,jullie trouwen nog vlak voor de vakantie dus mss is 2 maanden wel genoeg...
wij trouwen half juli en verzenden onze uitnodigingen toch al eind maart.. kwestie van zeker te zijn!
De etiquette zegt 6 tot 8 weken op voorhand.
Wij trouwen een week of twee voor jullie en wij gaan ze begin april versturen.De meeste mensen weten ondertussen wel of ze zullen gevraagd worden en ik wil ze ook niet te vroeg versturen want de mensen plaatsen dit dan aan de kant en zeggen we zullen wel nog laten weten dat we komen en vergeten dit uiteindelijk.
wij trouwen op 8juni en wij versturen de uitnodigingen op 2 aprilgrtjs
Volgens de etiquette is het inderdaad 6 tot 8 weken. Wij hebben dus gekozen voor 2 maanden op voorhand. 6 weken vonden we te kort, omdat je van te voren moet weten hoeveel mensen er komen en je moet ze voldoende tijd geven om dit te laten weten. Daarna wilden we een weekje speling, omdat je nooit van iedereen reactie krijgt en dus nog zelf moet informeren. 3 maanden lijkt mij lang, inderdaad omdat veel mensen de uitnodiging dan opzij leggen en er misschien helemaal niet meer aan denken.
Wij trouwen 27 april en gaan de uitnodigingen begin maart geven met tijd om te antwoorden tot eind maart (1 april is iets te riskant).Voor een zomerhuwelijk begrijp ik wel dat je alle mensen tijdig wil inlichten maar misschien kan je dit doen met een save the date?
wij trouwen op 20/07/2013 en ik heb mijn uitnodegingen al verstuurd heb er al 2die niet kunnen komen hebben gisteren al laten weten :s omdat ze op reis gaan
wij trouwen op 22 juni en gaan dat ook 2 maand ervoor versturen, wij hebben wel kerstkaartjes gestuurd als save the date naar iedereen van het avondfeest dus iedereen is dus wel op de hoogte, 3 maand vind ik toch vroeg, mensen vergeten dat een beetje en dan mag je zelf nog iedereen opbellen om te weten als ze nu komen, nu dat opbellen zal er sowieso inzitten denk ik groetjes
Wij trouwen begin mei en ik ga op de komende familiefeestjes de uitnodigingen uitdelen (12 januari en 10 februari) aan tante's en nonkels. de rest wordt eind februari verstuurd/ in de brievenbus gestopt. Wij delen ze uit op feestjes om zo veel mogelijk postzegels te sparen, als je de mensen toch ziet...
Super! Bedankt iedereen voor jullie reacties!
Wij sturen ze ook 2 maand op voorhand, alleen naar de gasten die uit het buitenland moeten komen zal het 3 maand op voorhand zijn denk ik (sommigen hebben al hun vlucht geboekt, maar nog niet iedereen dus dan is het beter dat ze wat meer tijd hebben om alles te regelen :))