TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Ne
28-9-2013
|
9-1-2013 9:36:30
Je kan er een persoonlijke lening voor nemen, maar die zijn erg duur, 9% is geen uitzondering. En als je dan in 1 keer wil terugbetalen, betaal je meestal ook een `boete`, omdat je je niet aan het afgesloten contract houdt.
Die 50% lijkt me veel? Ik hoor vaak tot 30%. En ook daar gaan we niet op rekenen.
|
|
jana
15-6-2013
|
9-1-2013 9:42:48
Hey,
Ik denk dat je moeilijk kan rekening houden met de giften die je op je trouw krijgt... Je kan moeilijk beginnen uitrekenen wie wat zou geven? en soms ga je verschieten van wat je krijgt van sommige mensen (zowel in positieve als negatieve zin). Ik denk dat je op voorhand moet nadenken over welk soort trouw je wilt. Ga je zelf een zaal huren en werken met een traiteur of ga je naar een feestzaal? Wij werken met een feestzaal en wij rekenen op 100€/man voor het gans feest (receptie tot einde). Welke dingen wil je op besparen? Geen te duur trouwkleed, vervoer, ceremoniemeester,...) Je moet ook rekening houden dat persoonlijke leningen zeer duur zijn! En of dit dan wel de moeite is om dit te doen? Want je wilt per slot van rekening geen financiële kater overhouden aan jullie dag.
groetjes
|
|
Katrien
20-4-2013
|
9-1-2013 9:55:08
Hey, lenen voor je trouw zou ik persoonlijk niet doen. Maar ik begrijp 200% wat je bedoelt. en zo gaan er hier veel bruidjes zijn. Wij hebben ook een budget-huwelijk. Niet de grote pracht en praal, maar het wordt wel een droomdag, daar ben ik van overtuigd. M'n jurk zal geen €1500 kosten, maar dat staat er niet op, hoor. Ga eens naar een bruidswinkel en zeg wat je budget is. Je zal er van versteld staan hoeveel jurken ze voor een beperkt budget hebben. Niet de laatste collectie, maar als je dat niet erg vindt, ga je zeker een jurk vinden die bij je past. Wij zijn ook totaal geen dansers, en hebben dus ook geen dansfeest (maar denk dat er maar heel weinig bruidjes dit gaan laten vallen). Wij hadden dus ook geen grote feestzaal nodig, geen DJ,... Wij doen een uitgebreide receptie (eigenlijk een afternoon tea ipv een gewone receptie) waar bijna alle gasten op gevraagd worden. En daarna met een kleinere groep avondeten. Zowel receptie als avondeten is in een klein restaurant dat die dag dan privé voor ons is. Of je kan een leuke parochiezaal nemen die je dan samen met wat vrienden de avond voordien gaat aankleden. Uitnodigingen kan je zelf maken. Voor het vervoer kan je een hobbyclub zoeken. Die doen het voor het plezier, niet voor het geld. Ze vragen wel een bijdrage, maar geen € 500 per wagen. Een fotograaf gaan wij wel nemen, want dat wou m'n wederhelft graag. Dat is zo het enige dat echt overblijft na je trouwdag. Je kan op vele kleine dingen besparen, zodat de dag toch nog min of meer betaalbaar blijft. Wij hebben zelfs sinds we verloofd zijn een aparte rekening geopend waar we elke maand een vast bedrag op storten. ni veel, maar alle beetjes helpen. Door omstandigheden moesten we onze trouw uitstellen, en is ons bedragje daar dus wat hoger dan voorzien. Mooi meegenomen. :-) Dat rekeningnr gaan we ook ineens gebruiken om op onze uitnodigingen te zetten als cadeautip. Veel voorbereidingsplezier! Katrien
|
|
Carmen
27-4-2013
|
9-1-2013 10:27:31
Wij vragen redelijk veel mensen voor het eten en besparen daarom op het volgende:
- Kledij uit de outlet. Mijn kleed en schoenen kosten samen 250 euro - Geen ceremoniewagens maar vrienden met mooie auto's die rijden - Fotograaf in bijberoep en niet op het avondfeest - Geen aparte receptie, maar een langer aperitief - zelf uitnodigingen maken - zelf enveloppendoos maken - uitnodigingen zo veel mogelijk zelf afgeven en niet met de post - Trouwringen, want mijn partner wil er niet echt één omdat die op het werk niet gedragen mag worden. Dat hoeft dus geen superdure te zijn. Wij gaan voor titanium of zilver en niet voor de traditionele trouwringen. Dat heeft natuurlijk ook met onze smaak te maken, maar vaak zijn trouwringen alleen al veel duurder gewoon omdat het trouwringen genoemd worden. - Vriend van ons is DJ in bijberoep, dus dat viel mee - Kennis van ons werkt nog maar net in bijberoep als visagiste en is dus goedkoper, maar wél goed. - Ik heb niks met bloemen dus heb geen bruidsboeket
En zo zullen er nog wel een paar dingen zijn :) Maar wij kiezen dan ook niet voor een traditionele trouw. Dat heeft natuurlijk ook invloed. Etiquette kost vaak nu eenmaal geld.
|
|
fabienne
14-6-2013
|
9-1-2013 10:40:11
hey wij moeten ook uitkijken naar ons budget weet niet vanwaar je bent maar ik huur de parochiezaal bij ons en dat komt op 260 eu en met traiteur naar keuze bij de traiteur bij ons heb je al een koud buffet voor nog geen 20eu de man en drank mag je zelf aanschaffen dus valt mee grts
|
|
Nathalie
11-5-2013
|
9-1-2013 10:50:58
Vergeet ook iet dat je niet alles ineens moet betalen. Bij ons is het ook lang op voorhand begonnen met: deze maand kopen we dit, deze maand betalen we dat... en dat maakt dat je het niet echt "voelt". Wij hebben wel op voorhand in excel tabel gemaakt met schatting en als het echt betaald is, het uiteindelijke bedrag. Wij letten er ook op dat we het kleinste dat we kopen voor onze dag erop vermelden. Maar ik kan je verzekeren, het spreiden maakt het minder "beangstigend"; Wij gaan vb deze maand kijken voor kleren voor onze kinderen...collectie communie / lentefeest bij c&a, volgende maand betalen we kerk, boekjes drukken we zelf, onderhandelen over prijzen... Wij zijn wel steeds uitgegaan van: we kunnen alles betalen zonder dat we rekening houden met geld dat we krijgen. Wij verschieten nu van onze ouders in de zin van: wij zullen dit of dat wel betalen, zonder dat we daarop gerekend hadden. Geen stress, geniet van de voorbereidingen! Ook die doe je, net als je huwelijk, maar 1 keer
|
|
Sanne
9-7-2011
|
9-1-2013 11:36:25
Als je echt wil lenen, dan zou ik dat eerder doen bij de ouders van je vriend... (als dat kan natuurlijk) Op die manier kunnen zij een extra steentje bijdragen, zonder dat ze veel meer betalen dan jouw eigen ouders. Want zij zullen geen hoge rente vragen en je wel achteraf in 1x laten terugbetalen.
Wij wilden alles gewoon zelf kunnen betalen. Wat we cadeau gekregen hebben was mooi meegenomen, maar ook als niemand iets gegeven had (zelfs onze ouders niet) hadden we geen financiële zorgen gehad door de trouw.
Er zijn veel dingen waar je op kan besparen. Alles hangt af van wat voor trouwfeest je wil. Op zich kan je een hele mooie dag hebben voor minder dan 5000 euro. Als je wel veel wil uitgeven, dan zou ik toch eerder proberen om daar nu eerst nog een tijdje voor te sparen (alle beetjes helpen) en wat langer te wachten met trouwen. Want het lijkt mij niet de bedoeling dat je achteraf met financiële problemen zit.
|
|
Sarra
15-4-2017
|
9-1-2013 12:04:16
Hey, Ik ben maaaanden bezig geweest met een budgethuwelijk te plannen. Er steekt veel tijd en energie in, maar als je wil stuur ik je een mailtje met daarin mijn voorbereidingen, uitgegeven geld e.d. Dat je eventueel ideetjes kan opdoen.
Kus
Oja, en proficiat he! ;-)
|
|
Katrien
20-4-2013
|
9-1-2013 12:13:39
@Sarra: kan je dat ook nog even naar mij mailen? Want ik ben er ook nog niet volledig uit... wetrouwen@hotmail.be Mercikes alvast!
|
|
kelly
13-7-2013
|
9-1-2013 12:20:18
Ik wilde ook een budgetvriendelijk huwelijk maar op de meeste punten is het me niet gelukt!!!!!!! grrrrrrr mezelf! Gelukkig tijdig met de voorbereidingen begonnen en alles beetje bij beetje. Als we weer wat gespaard hebben, volgende punt van het lijstje...
Veel plezier in elk geval want de voorbereidingen zijn toch wel heeeeeeeeeeeeeeeel leuk (en vooral het kleedje gaan kiezen.....)
|
|
Marijke
20-7-2013
|
9-1-2013 13:48:55
Hey Sarra,
Zie je dat zitten om dit ook even naar mij te mailen?
Alvast bedankt
Marijke
nico_v_e@hotmail.com
|
|
Michèle
24-8-2013
|
|
|
lorena
27-7-2013
|
9-1-2013 14:09:06
@sarra kun je het ook even naar mij doorsturen als je wil, want ook hier ben ik er nog druk mee bezig!! dank je wel alvast!!!
|
|
lorena
27-7-2013
|
9-1-2013 14:12:55
oei ja zonder email adress zal dat moeilijk gaan eh camassalorena1@gmail.com
zo!! dank je wel
|
|
mona
27-7-2013
|
9-1-2013 14:23:04
Ik zou zeker geen lening aangaan met het idee dat je die kan terugbetalen met de envelopjes. Dat weet je nooit zeker, en voor je het weet heb je je diep in schulden gestoken die langer blijven lopen dan je verwacht had! En dat zou geen goed begin van je huwelijk zijn...
Roei met de riemen die je hebt. Het belangrijkste is dat je die dag kan vieren met de mensen die je graag hebt, en dat kan even goed in een parochiezaal met een fuif met broodjes of kleine hapjes in een goedkope jurk en vervoer met eigen auto als in een sjiek kasteel met uitgebreid vijfgangenmenu, designer dress en limo!
|
|
Sandra
7-9-2013
|
|
|
rik
|
9-1-2013 17:09:03
Hallo,
Heb jullie een berichtje gestuurd. Groeten.
|
|
Sarra
15-4-2017
|
9-1-2013 19:06:00
Okido, heb naar iedereen gemaild. Grtjs
|
|
ine
11-4-2014
|
9-1-2013 20:50:07
@ sarra zou je het ook eens naar mij willen mailen. ik ben momenteel bezig met de verschillende budgetten te bepalen maar op sommige vlakken loopt het vast en weet ik niet goed wat een normaal budget is alvast bedankt bauwens_ine@hotmail.com
|
|
Brigitte
|
9-1-2013 21:16:46
Hallo ,
Neem geen lening voor een trouwfeest te betalen , dat is echt geen goed idee . Mijn dochter trouwt in augustus en ook wij hebben een budget . Wij zijn bijna 2 jaar op voorhand begonnen . Zo kan je vele dingen al betalen zonder dat je het echt voelt omdat het op een langere termijn gespreid is ; Zoek ook naar een zaal die je niet hoeft te betalen , is mogelijk als je daar eten en drank afneemt . Meestal zijn het vooropgestelde voorstellen van menu's , maar niets houdt jullie tegen om zelf iets samen te stellen , kan je nog wat onderhandelen over de prijs . Wat vervoer betreft , kan je ook met eigen wagens als je deze mooi versiert kost het je niets . Neem een fotograaf in bijberoep , is veel goedkoper of zoek iemand die juist is afgestudeerd aan de school voor fotografie ( nog goedkoper ) Kijk ook voor kledij eens rond in outlet-store's of in de solden . als je trouwt voor de kerk kost dit 300 euro , buiten de kerk is het gratis . Wat de dj betreft , misschien ken je wel een beginnende dj , deze doen het meestal ook voor een prijsje . Bedankjes en uitnodigingen kan je zelf maken . Je ziet , je kan met weing geld heel ver komen .
Heel veel plezier met de voorbereidingen . Groetjes
|
|
Melissa
27-7-2013
|
|
|
Hilde
13-9-2013
|
10-1-2013 0:00:31
@ Sarra: hey, kan je mij ook eens alles doorsturen a.u.b.? dikke merci! hildedegroot78@hotmail.com
grtjs, Hilde
|
|
Charlyn
8-3-2014
|
15-1-2013 12:27:46
@ Sarra: Als het kan mag je dit ook nog eens naar mij doorsturen! charlyn.dejonckheere@hotmail.com
Als ik je nog kan helpen met iets moet je het ook zeker laten weten.
Bedankt! :)
|
|
Charlyn
8-3-2014
|
|
|
Elen
5-10-2013
|
15-1-2013 15:31:33
Tot half 3 gisteren opgezeten met mijn toekomstige hubbie om ons budget te bespreken. We zijn eruit geraakt. We kunnen eigen inbreng €15.000 geven. We rekenen op €5000 giften wat niet overdreven lijkt als je dat per kop berekend en hebben ontdekt dat de feestzaal pas 10 dagen na de trouw moet betaald worden. Dus op die manier moeten we geen lening aangaan en daarmee ook alle mensen welke wij willen uitnodigen uitnodigen. Nu dit plan voorstellen aan mijn schoonouders en gwn hen de keuze geven: willen zij extra volk uitnodigen? Geen probleem, maar betaal het zelf. ;-)
|
|
kelly
13-7-2013
|
15-1-2013 17:22:48
Hey Elen, 15000 euro is een realistisch budget waar je heel wat mee kan doen, belive me.... Is ook ongeveer ons budget en daar zit een vrij dure fotograaf in En ringen van 2600 euro dus het is zeker niet onoverkomelijk! Veel succes en vooral veel plezier!!!!!!!!!!
|
|
Karen
14-6-2014
|
17-1-2013 10:45:10
Hey Sarra,
Zou je dat naar mij ook eens kunnen doormailen? Mijn mailadres is karenpraet89@hotmail.com Alvast bedankt x
|
|
kelly
2-5-2014
|
24-4-2013 15:15:07
@sarra : wil je dit ook naar mij sturen ?
Wij bekostigen ook alles zelf , spaarcenten hebben we niet echt meer daar we alles in ons huisje gestoken heb een aantal jaar geleden en met 3 kids ook niet evident
Maar we zien wel
Alvast bedankt
|
|
kelly
2-5-2014
|
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|