Terug naar overzicht
Ik ben al sinds juni verloofd dus het is compleet normaal dat je zo vroeg al begint :-) Leuke datum he! Vanwaar zijn jullie? Je kan misschien in een parochiezaal trouwen en zelf catering doen, dat scheelt al heel veel met een feestzaal. Succes met de voorbereidingen!
Wij hebben ook een beperkt budget door grote verbouwwerken waar we in zitten. Wij geven een avondfeest waarbij de gasten pas komen van bij het dessertbuffet. Zodat we toch nog de muziek en de fuif kunnen hebben.Enkel met de suite zullen we uitgebreid eten.Vervoer kijken we ook in onze nabije vriendenkring of familie, verder heb ik mijn kleed in de outlet gekocht. Is daarvoor zeker niet minder mooi! Wij zullen onze gastgeschenkjes ook zelf maken, hebben wel kritisch onze gastenlijst op gesteld, enkel mensen die we kennen en veel zien. Wij willen niet trouwen voor de kerk en hebben gekozen voor een ceremonie bij het huis van de mens. Dit is ook volledig gratis.
Elsy,wat is het huis van de mens?
Het huis van de mens is een vrijzinnigen organisatie.Je kan met begeleiding van hen een ceremonie in elkaar steken zoals je het wil, met de nadruk op zaken die jij wil en belangrijk vind.Zij begeleiden de ceremonie de dag zelf en maken de teksten enzo in overleg met jullie.
@Kim: Ja idd leuke datum he :-) Waarom hebben jullie die gekozen?Mjah, maar zelf de catering doen, is daar wel tijd (en zin) voor op zo'n dag? Misschien wel een parochiezaaltje met een traiteur eventueel. Jullie ook heel veel succes he!@Elsy: Dat van de avondfeest was ik inderdaad zelf ook al aan het denken. Om de suite en de gasten apart te houden, maar ons budget is echt maar miniem (spijtig genoeg...en op sponsering van de ouders gaan we niet rekenen)Maar ik houd het wel in mijn achterhoofd, als we een beetje uitkijken waar we al die dingen doen kan het misschien nog wel meevallen. Alvast bedankt!
Hoi,met het nodige denken en op voorhand plannen is het perfect mogelijk om een budgetvriendelijk huwelijk te hebben. Kennissen van mij zijn vorige zomer getrouwd en hebben daar zo'n € 20 000 voor neergeteld, wij zelf trouwen nu in mei en zitten nu ongeveer aan € 3500. We hebben alles wat we willen, zaal, dj, fotograaf, alles erop en eraan.Met een goede vriendenkring en wat hulp en creatieve ideetjes moet dat dus zeker voor jullie ook lukken! Groetjes
hallo!wij zijn ook 'budgetvriendelijk' getrouwd, als ik het zo mag noemen.wou zelfs geen uitgebreide trouwdag met ceremoniewagens, receptie's, ...zijn met eigen auto's gereden (gewoon wit lint op de motorkap)ben mijn kleed gaan halen in limburg bij iemand die jurken uit stock kooptmijn man zijn kostuum kwam van C&Akindjes hadden kleedjes uit winkeltje in Menenzaal met drank aan brouwersprijstraiteur die is gekomen om barbeque te doenmijn schoonzus heeft dessertbuffet gemaakt inclusief bruidstaarthadden wel een DJzelf decoratie, bruidsboeket gemaaktwas geschminkt en gekapten dit alles voor een kleine 3000€en iedereen vond het een heel geslaagd feest!
Wij zijn een koppel van 06/10/06 en 04/10/14 vonden we dan wel toepasselijk :-) En zo kunnen we nog wat sparen en plannen.
HoiWij zitten ook midden in de verbouwingen. We trouwen ook pas volgend jaar en ik heb nu al mijn trouwkleed gevonden.Ik ben naar een outletstore geweest van bruidskledij en HET kleed gevonden. Outlet is geen tweedehands zoals vele mensen denken maar gewoon kleren die een paar seizoenen geleden niet verkochten.Je kan ook besparen op je burgerlijk huwelijk. Wij trouwen voor de wet tijdens de week voor 9uur 's ochtends omdat je dan enkel je trouwboekje moet betalen en anders betaal je hier in oostende al gauw 250 euro voor maar 15min binnen te zitten. We geven dan het grote feest met de kerkelijke plechtigheid. Er zijn veel manieren om te besparen, je moet gewoon inventief zijn :) Succes alvast