Terug naar overzicht
wij hebben ze in het midden gedaan en zeker je adres op de achterkant zetten voor als er adressen niet 100% juist zijn.
Is dat nog steeds zo dat een vierkante kaart meer kost? Met de feestdagen is dit toch niet meer zo.
Een vierkante envelop is ALTIJD niet-genormaliseerd en dus aan duurder tarief te versturen. Voor het adres moet je altijd 15 mm links, rechts en onderaan vrijlaten, boven het adres moet er 40 mm vrij zijn.Ik vind persoonlijk het adres rechts nog altijd het mooiste, ook bij vierkante enveloppen. En zeker de afzender vermelden, da's altijd het veiligst.
Idd, veiligste is idd om afzendadres ook bij op te schrijven. Wij hebben de eerste test al gedaan met de kerstkaartjes en hebben toch een aantal kaartjes waar adres niet langer correct is. Beter om te ontdekken op die moment dan om nadien te horen te krijgen dat deze mensen nooit een uitnodiging hebben ontvangen.Vierkante enveloppen zijn altijd dubbel frankeren maar ik heb enkel gefrankeerd bij mijn geboortekaartjes die ook vierkant waren en ze zijn toch allemaal toekomen dus ze kijken er niet echt op hoor... ;-) Kwestie van risico te willen nemen of niet. :p
@ Elen: het risico is ook dat de ontvangen moet bijbetalen om de zending te ontvangen. Ik heb dat al gehad hoor, dat ik moet betalen omdat de zending te weinig gefrankeerd is. Vraag is natuurlijk of je zo'n indruk wil maken bij je gasten...
Tip: in de Post heb je een folder waar de formaten opstaan voor normaal tarief en dubbel tarief.