Nu Online
Momenteel zijn er 471 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

adres op vierkante uitnodigingen

15-1-2013 15:59:00
Hoi,

Wij hebben reeds de uitnodigingen in ons bezit en ik dacht eraan al de adressen op te schrijven. nu begin ik wat te twijfelen,

Het zijn vierkante enveloppes (15.5*15.5), waar schrijf je best het adres? naar rechts toe of in het midden? en schrijven jullie achteraan het tegenadres? wij hebben ons adres ook op de uitnodiging laten drukken.

ik zag ook op internet dat we deze moeten dubbel frankeren omdat het een niet genormaliseerd formaat is... daar heb ik mij toch in vergist, ik dacht dat dat enkel vanaf een bepaalde grootte was of een bepaald gewicht. opletten dus wie nog uitnodigingen moet maken :-) gelukkig kunnen wij er heel wat met de auto rondbrengen.

dankje!!

Mieke
27-4-2013
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 2063

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik15-1-2013 16:36:40

wij hebben ze in het midden gedaan en zeker je adres op de achterkant zetten voor als er adressen niet 100% juist zijn.

caroline
20-7-2013
 Meld misbruik15-1-2013 17:32:10

Is dat nog steeds zo dat een vierkante kaart meer kost? Met de feestdagen is dit toch niet meer zo.

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik15-1-2013 18:14:27

Een vierkante envelop is ALTIJD niet-genormaliseerd en dus aan duurder tarief te versturen. Voor het adres moet je altijd 15 mm links, rechts en onderaan vrijlaten, boven het adres moet er 40 mm vrij zijn.
Ik vind persoonlijk het adres rechts nog altijd het mooiste, ook bij vierkante enveloppen. En zeker de afzender vermelden, da's altijd het veiligst.

Elen
5-10-2013
 Meld misbruik16-1-2013 10:03:44

Idd, veiligste is idd om afzendadres ook bij op te schrijven. Wij hebben de eerste test al gedaan met de kerstkaartjes en hebben toch een aantal kaartjes waar adres niet langer correct is. Beter om te ontdekken op die moment dan om nadien te horen te krijgen dat deze mensen nooit een uitnodiging hebben ontvangen.

Vierkante enveloppen zijn altijd dubbel frankeren maar ik heb enkel gefrankeerd bij mijn geboortekaartjes die ook vierkant waren en ze zijn toch allemaal toekomen dus ze kijken er niet echt op hoor... ;-) Kwestie van risico te willen nemen of niet. :p

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik16-1-2013 11:09:17

@ Elen: het risico is ook dat de ontvangen moet bijbetalen om de zending te ontvangen. Ik heb dat al gehad hoor, dat ik moet betalen omdat de zending te weinig gefrankeerd is. Vraag is natuurlijk of je zo'n indruk wil maken bij je gasten...

Joke
27-7-2013
 Meld misbruik16-1-2013 19:22:11

Tip: in de Post heb je een folder waar de formaten opstaan voor normaal tarief en dubbel tarief.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...