Nu Online
Momenteel zijn er 463 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bruid zoekt inspiratie voor trouwbelofte...

20-1-2013 22:41:45
Lieve mede-bruidjes,
als we het ene opstakel hebben overwonnen piept er een ander van om de hoek!
Liefje en ik geven een vrijzinnige viering, en daar horen ook trouwbeloftes bij, en we zijn van plan om deze zelf te schrijven.
Maar ik weet in geen 1000 jaren hoe er aan beginnen, er is zoveel dat ik kan zeggen, want ik hou zoveel van Dries dat het soms pijn doet, dat gevoel van dit is hem, mijn ware liefde, hij is mijn dekseltje en ik zijn potje.... en zo kan ik nog een honderdtal clichés boven halen... hoe verwoord je iets die je van binnen zo verwarmd en zo'n perfect gelukkig en goed gevoel geeft? Iets die eigenlijk in geen enkele taal en of woorden te omschrijven valt?
Ik heb al op internet gesurft, boeken gekocht, een hele boel liedjes beluisterd, al begonnen schrijven maar het is zo'n wirwar door elkaar altijd.

Alle tips zijn welkom!!!

Evy
20-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1446

Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik20-1-2013 22:47:30

dat jij zijn potje bent zou ik al zeker niet zetten. Komt vrij grappig over.

Katrien
23-6-2012
 Meld misbruik20-1-2013 23:52:34

Hey Evy,

Mijn man en ik hebben tijdens onze (kerkelijke) viering de standaardformule gebruikt, maar ik had de dag ervoor een kaartje klaargelegd met mijn ''echte'' geloften:

"Vanaf vandaag ben ik je vrouw
en beloof ik jou m'n liefde en trouw
alle dagen van het leven
die aan ons nog zijn gegeven.
Hoeveel pijn die ook brengen
hoeveel tranen of hoeveel pijn
zelfs in de donkerste dagen
zal ik er altijd voor je zijn.
Want jij leerde mij wat liefde is,
Bracht mij het allergrootste geluk
en door vandaag met jou te trouwen
kan het zeker nooit meer stuk.
En wanneer we dan over een jaar of vijftig
oud zijn en grijs, of misschien zelfs kaal
dan vervelen we geregeld
onze kleinkinderen met ons liefdesverhaal.
Want wat wij hebben, jij en ik
is zo uniek, het maakt me stil
en daarom zeg ik vandaag tegen jou
Ja lieve schat, ja, ik wil.''

Misschien niet erg bruikbaar, maar ik hoop dat het je toch al op weg helpt.
En anders kan je misschien eens luisteren naar het liedje ''From this moment'' van Shania Twain?
Ik schrijf graag gedichtjes voor mijn man, en ik heb al veel inspiratie gehaald uit deze songtekst.

Nog heeel veel succes gewenst!

Groetjes,
Katrien

Katrien
23-6-2012
 Meld misbruik20-1-2013 23:57:42

Oei, net gezien!

''Hoeveel pijn die ook brengen
hoeveel tranen of hoeveel pijn
zelfs in de donkerste dagen''

Die eerste ''pijn'' moet ''verdriet'' zijn :)

Debbie
25-5-2013
 Meld misbruik21-1-2013 8:01:04

Hey Katrien, dat is echt wel mooi!!! Je hebt me ook wat inspiratie gegeven nu!

Evy
20-7-2013
 Meld misbruik21-1-2013 18:59:00

Bedankt katrien, ik ga onmiddellijk dat nr van Shania Twain opzoeken :)

Lynn
9-3-2013
 Meld misbruik2-3-2013 23:07:20

Hoi Evy,

Ik heb net mij trouwgelofte geschreven.. Iets wat ik maar bleef uitstellen.. Ik heb er een heel week over gepiekerd en er moet nog wat aan gesleuteld worden.. Maar dit is wat ik voorlopig heb:

Erwin, iets meer dan 8 jaar geleden in het Karrewiel, zei je opeens tegen mij: Lynn, Ik hou van u. Mijn reactie was: Dat kan niet, want Je moet eerst verliefd zijn. Waarop jij zei: dan ben ik verliefd op u.
Vandaag zeg ik dan ook met 100% zekerheid: Lieve schat, Ik hou van u.
Want gij zijt de persoon waarbij ik altijd terecht kan,mijn beste vriend, die me nooit in de steek laat. Gij zijt de persoon die me onverwacht kan laten lachen en de persoon die midden in een een schreeuwende ruzie opeens zegt: Kom we hebben nu genoeg geschreeuwd, laten we terug normaal doen .Je steunde me toen ik zei ik wordt stewardess en ga de wereld rondreizen, maar remde me ook af toen het me teveel werd. Je bent mijn partner mijn steun en toeverlaat.
Daarom wil ik je vandaag iets beloven.
Ik ga u niet beloven, dat ik ooit de perfecte huisvrouw ga worden of dat ik nooit meer in een koppige bui te voet naar de macqueen ga vertrekken.
Wat ik u wel beloof is dat ik van u zal houden en voor u wil zorgen, in goede en kwade dagen. Dat ik er zal zijn als je me nodig hebt en dat je op mij kan steunen. Zoals ik dat altijd bij jou kan.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...