TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Katrien
20-4-2013
|
22-1-2013 10:37:39
Hey Nancy, Ik sta exact even ver. Neen, zelfs niet. M'n jurk is nog niet in orde. Feestzaal is ok, ondertrouw is ok, vervoer is gisteren beslist dus straks mailen, en ik denk dat ik m'n visagiste/kapster sevens ook ga vastleggen. Kledij van m'n wederhelft, van de kids, mijn schoenen, fotograaf, ringen,... Allemaal nog niet in orde. Uitnodigingen zijn bijna klaar, maar de exacte uren moeten nog afgesproken worden met de zaal (receptie, ontvangst avondgasten, ...). dus je bent niet alleen.
|
|
Bea
6-7-2013
|
22-1-2013 10:46:30
Hallo, Niet paniekeren, je hoeft niet alles een jaar op voorhand te doen om er te geraken! Je kleed en de zaal zijn toch het allerbelangrijkst dus gefeest kan er al. Als de gasten nog een uitnodiging krijgen is in principe alles voorhanden (en ook als het gemeentehuis geregeld is). Succes!
|
|
Carrie
13-9-2013
|
22-1-2013 10:51:52
Niet stressen ! Dat is het belangrijkste dat je nu kan doen, ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan :-)
Maak een lijstje op met belangrijk en bijzaak, en werk dat stap per stap af. Vraag ook iemand om hulp vb een zus, je getuige ofzo. Vertrouw hen, meestal zien ze het als een hele eer om met het huwelijk te kunnen helpen.
De eerstvolgende belangrijke stappen zijn (volgens mij) het gemeentehuis (en kerk) en dan de uitnodigingen.
Ook een fotograaf en DJ zou je moeten zoeken. Als je hier op het forum iets post met vb "fotograaf gezicht voor 20-04-2013" dan zullen waarschijnlijk beschikbare fotografen zich spontaan aanmelden. Hetzelfde voor DJ's. Dat bespaart jou al een hele hoop werk omdat je dan niet iedereen nodeloos moet gaan contacteren om telkens te horen dat ze misschien al bezet zijn.
Verder gaan bruidjes hier vaak kunnen helpen. Vraag het gewoon :-)
Succes ! Jullie komen er wel :-)
|
|
NANCY
20-4-2013
|
22-1-2013 11:22:06
Oef! Ben ik even blij dat ik niet alleen ben. Ja stadhuis is inderdaad al geregeld hoor, ringen ook (moest al 3 weken geleden gaan passen, maar ben er nog niet geraakt) Heb nu juist de auto geboekt. Visagiste en kapster liggen al eindje vast. DJ is een vriend van ons (is wel professionele DJ). Heb veel geluk gehad met mijn jurk, heb die gevonden bij Jagré en zit als gegoten. Kon die dus direct meepakken zonder aanpassingen. De dame van de feestzaal heeft alles netjes op mail gezet, prijzen maar ook de uren enzo, dus daar moet ik mij niks van aantrekken.
Huwelijkscontract moet nog opgesteld worden, kledij wederhelft, kledij kids, schoenen voor iedereen, bruidsboeket, fotograaf enz
Mijn wederhelft laat alles aan mij over met de zin "Schat, ik weet dat jij dat zeker goed zal doen!" Yeah right! Een zus heb ik niet, een broer ook niet en mijn getuige is 87 jaar (mijn lieve oma!). De enige vriendin waar ik op kan rekenen verzuipt in het werk en zit meer in het buitenland dan in België.
En om alles nog beetje meer stress en twijfel te bezorgen: het is mijn 2de huwelijk en mijn eerste is zeker niet goed afgelopen. Dus de schrik zit er toch wel in!
|
|
NANCY
20-4-2013
|
22-1-2013 11:23:07
Hey Katrien,
Wij trouwen op dezelfde dag! Leuk zeg! Veel sterkte aan allemaal in de strijd tegen de klok! hihi....
|
|
Carrie
13-9-2013
|
22-1-2013 11:28:27
Zie, je hebt al veeel meer gedaan dan je zelf denkt :) Dat komt echt wel goed !
Een gouden tip die ik ooit kreeg : Stop af en toe eens een non-wedding-day in je weekplanning. Dat wil zeggen dat je minstens 1 dag NIET aan de trouw denkt, niks plant, geen mails checkt, geen inspiratie zoekt, geen forumberichten leest enz. Je zal zien dat je dan de dag erna opeens 2x zoeveel gedaan krijgt en veel meer zin hebt om er terug in te vliegen.
ivm kledij kids, dat kan je niet teveel op voorhand kopen, he? En de communnie-collecties komen nu binnen, dus daar zal je zeker wel iets vinden.
|
|
NANCY
20-4-2013
|
22-1-2013 11:30:56
Hey Carrie,
Ja 'k werd er mij van bewust toen ik mijn geposte bericht nog even nalas. Inderdaad al meer gedaan dan ik dacht.
Ja op 20/4 is het ons huwelijksfeest. Op 5 mei doet mijn jongste zijn eerste communie, en op 11 mei doet mijn oudste zijn vormsel. Dus stress is niet alleen voor ons feest hé.....
Bedankt voor de gouden tip! Ik zal er zeker aan denken!
|
|
Katrien
20-4-2013
|
22-1-2013 13:29:34
Juist, bruidsboeket, was ik nog vergeten te vermelden. Moeten we ook nog doen. Gelukkig moeten we ons niks aantrekken van versiering van de zaal ofzo. DJ is ook niet nodig, we doen geen dansfeest. Afternoon tea in de namiddag (ipv receptie) voor bijna alle genodigden, en 's avonds diner met suite + enkele super goede vrienden. Zo kunnen onze kids (8j en bijna 6j tegen onze trouw) er ook zo lang mogelijk van genieten. :-) qua kledij ga ik zien bij Humpiedump. Zeker voor m'n dochter + 2 andere bruidsmeisjes. En voor m'n zoontje ga ik daar ook zien, maar als ik daar niets vind, zal ik nog eens moeten nadenken wat ik doe. Ik wil hem liefst in een mini-kostuumpje steken. :-) En vermits je over Jagré spreekt, vermoed ik dat je ook van Antwerpen bent? Trouw je ook in het stadhuis of in een deelgemeente? Je hebt inderdaad al meer gedaan dan je denkt, hé. :-) Wat je ook kan doen is een lijst maken met wat nog gedaan moet worden. Maar om jezelf wat moed in te spreken, zet je op de lijst ook wat je al gedaan hébt. zo kan je al direct beginnen afvinken, en zie je dat je toch niet stilgezeten hebt. Maar hier hetzelde hoor: ik regel alles.
|
|
NANCY
20-4-2013
|
22-1-2013 13:55:44
Nee Katrien, ik ben niet van Antwerpen maar juist van de andere kant van het land tegen de Franse grens. Wij wonen in Dadizele en zijn deelgemeente van Moorslede. Ik had graag getrouwd in het park in Dadizele, niet zo ver van onze deur. En ik zag de hele suite al te voet naar het park! Toen kwam er een nieuwe burgemeester en dus ook nieuwe mensen op de burgerlijke stand! En plots konden we niet meer trouwen in Dadizele maar moesten we naar Moorslede. Tussen kerst en nieuw zijn we de documenten gaan ondertekenen. Hoe noemt dat ook alweer? Ondertrouw? En een week later kregen we telefoon dat 16 uur niet lukte, was beetje te laat want die mensen hadden graag nog andere dingen gedaan blablabla! Nu ja, veel kunnen we er niet aan doen. Een geluk dat de uitnodigingen nog niet gedrukt waren! Nu wordt het dus 15 uur met als gevolg dat kapster en visagiste ook moesten vervroegen en ik al om 8 uur naar kapster moet!
Mijn trouwjurk of liever avondjurk heb ik inderdaad gevonden bij Jagré. Ik had aan onze kant ook al iets gezien, maar daar mocht ik pas langsgaan na valentijn. Toen we begin deze maand een weekend Antwerpen boekten, wist ik al zeker dat ik naar Jagré zou gaan om even te kijken. Eerst outlet store (want die zat op 300 m van ons hotel!!) maar toen ze daar mijn ding niet hadden, stelde de dame voor om naar Jagré Deurne te gaan. Ze gaf me zelfs aanwijzingen om met de bus tot daar te gaan! Is natuurlijk niet makkelijk voor mij om een geschikte jurk te vinden. Ben volslank en meet 1.82 m, dus oftewel te smal oftewel te kort! Maar de 2de jurk die ik paste, zat als gegoten in de breedte én in de lengte! En was dan nog met korting! Dus heb ik daar MIJN jurk gevonden voor 250 euro! Als dat geen koopje is!! En ze zijn daar supervriendelijk!!
|
|
NANCY
20-4-2013
|
22-1-2013 14:01:14
oh ja Katrien ivm het bruidsboeket. Ik wil geen bruidsboeket zoals velen. Ik heb graag mijn handen vrij. En daarom laat ik een polscorsage uitwerken die beetje verder rond mijn arm loopt. Zoals deze
|
|
Rebecca
27-4-2013
|
22-1-2013 14:33:56
Hey Nancy. Es diep in en uit ademen en daarna een wonderlijstje. Vinkje per vinkje raak je erdoor en voor tips, altijd welkom!
|
|
NANCY
20-4-2013
|
22-1-2013 14:50:10
Hey Rebecca,
Dank u wel!!
|
|
Katrien
20-4-2013
|
22-1-2013 14:54:46
Mooie corsage! Maar zou niets voor mij zijn, en past ook niet bij m'n jurk. Dat is trouwens geen gewone trouwjurk, maar eigenlijk een suitekleed. Maar euh... dus bij Jagré Deurne zijn er jurken die goedkoper zijn dan €300? Super! Misschien dat ik er nog eens langs moet gaan. De jurk die ik nu heb, past niet meer 100% maar ik heb sowieso een klein budget en de jurk die ik bij de outlet gevonden had, zit eigenlijk boven m'n budget. Niet veel, maar toch.... Zeker als je weet dat ik dus al een jurk heb (we trouwden normaal gezien in april 2012).
Wij konden geen uur kiezen toen we voor de ondertrouw gingen. De eerste die zich aanmeldt om op bv 20/4 te trouwen, krijgt 10u30. De tweede 10u45, de derde 11u,.... Ik denk dat ze rond 12u15 stoppen, en daarna plannen ze de vroegere uren in, dus dan krijg je 10u15, 10u,... Wij hebben 10u45. Kapster/visagiste komt aan huis. Vanmorgen vastgelegd. :-) Uur moet nog afgesproken worden.
|
|
rik
|
22-1-2013 15:03:15
Hallo Nancy,
Bij deze wil ik jullie nog eens bedanken voor jullie boeking van DE FEESTKEVER.
Ik weet zeker dat het een stralende dag zal zijn voor jullie met origineel vervoer en een vleugje nostalgie...
Groeten, Rik en Kristien.
|
|
NANCY
20-4-2013
|
22-1-2013 15:10:58
Hallo Rik,
Ik zie er naar uit!
Dank u wel voor de goede raad en advies!
Groetjes
|
|
NANCY
20-4-2013
|
22-1-2013 15:41:30
@Rik: sorry dat het langs deze weg moet, maar mijn hotmail is geblokkeerd en krijg die niet meer aan de praat!
Ik zou jou moeten inhuren als weddingplanner!
Schitterend idee voor mijn gasten! Ik heb er 2, mijn man heeft er 1, dus 3 musketiers in totaal, 15 - 12 en 6 jaar. Ze gaan dat gewoon super vinden! Prijs is ok voor ons.
HARTELIJK dank Rik!!
|
|
Silke
4-5-2013
|
22-1-2013 19:00:41
Ik herken het gevoel. Nog 101 dagen te gaan en ook nog zoveel te doen. De komende weekends staan wel al vol voor onze trouw, ik ga blij zijn als ik enkele zaken kan schrappen van ons lijstje. Alles komt uiteindelijk wel goed!!
|
|
Carrie
13-9-2013
|
22-1-2013 21:22:11
een hele mooie polscorsage :-)
|
|
NANCY
20-4-2013
|
23-1-2013 9:01:32
Gisteren proefdruk van de uitnodigingen en de menu ontvangen. En mijn wederhelft heeft deze ook eens kritisch bekeken en zijn mening gezegd! Is al een vordering op zich, hahaha! Vandaag gaan we ze bestellen en volgende week krijgen we alles. Uitnodigingen: CHECK!
|
|
NANCY
20-4-2013
|
23-1-2013 9:02:49
@Carrie: dank u wel. Zal niet helemaal dezelfde zijn, maar is de foto die ik gaf aan de bloemist zodat hij wist waar naartoe. Ik werk al enkele jaren met hem en ik laat hem altijd carte blanche. Keer op keer verrast hij mij in de goede zin! Hopelijk nu ook!
|
|
NANCY
20-4-2013
|
23-1-2013 9:05:24
@Katrien: Ja mijn jurk is ook geen trouwjurk ook! Is een zwarte avondjurk, maar heel mooi! De andere jurken, ook avondjurken, die ik paste waren eigenlijk ook niet zo duur. Denk dat de duurste rond de 450 euro was of zo. Maar er zijn daar ook solden hé! En ik had niet zo heel veel keuze wegens het volslanke maar in de andere maten hingen er daar echt veel jurken hoor!
|
|
Katrien
20-4-2013
|
23-1-2013 10:58:58
Voilà sé, weer een vinkje erbij voor jouw planning: uitnodigingen en menu's zijn besteld. Joehoe. :-) Ik heb vanmorgen een mailtje gestuurd voor ons vervoer. Nu nog wachten op bevestiging. En m'n zus gaat straks de proefdruk van onze uitnodigingen afhalen, en die naar ons sturen. Dus normaal heb ik die morgen of overmorgen in de bus. Spannend! En ik ga morgen of overmorgen tussen de middag eens bij Jagré passeren. Ik werk daar in de buurt.
|
|
NANCY
20-4-2013
|
23-1-2013 11:53:18
Katrien,
Denk dat je bij Jagré wel iets zal vinden. En wat ik zo leuk vond, was dat ik vrij mocht rondneuzen! Indien ik hulp nodig had, mocht ik roepen. Ik heb dus in alle vrijheid de jurken bekeken, uit het rek gehaald, er weer in gehangen of opzij gehangen voor pasbeurt. Zaakvoerster heeft mij dan uiteindelijk geholpen omdat mijn kleed met zo'n rijgkoord is op de rug. Echt vriendelijk, behulpzaam. Ik raad ze zeker aan!
Allez nog een beetje geduld en je kunt ook die 2 dingen afvinken: vervoer én uitnodigingen. Zie je wel dat 't vooruit gaat! We panikeren wel eens maar uiteindelijk doen we maar toch hé! Ik ben nu in onderhandeling met een fotograaf. Iemand die er héél ver in gaat maar als hobby. Ik vertik het om 800 euro te betalen aan een professionele fotograaf! Als de fotograaf ok is, is dat ook al een geruststelling! Ben nu even aan 't checken voor sluitzegels en dergelijke. En dan nog even nadenken over bedankingen enz enz... Veel moed!
|
|
NANCY
20-4-2013
|
24-1-2013 10:20:29
Net de trouw-postzegel ontworpen en besteld. Stond wel niet op mijn lijstje om af te vinken maar vond het wel leuk en postzegels hebben we toch nodig. Dus stamps: CHECK!
Nu zitten we met onze handen in ons haar wat de tafelbenaming betreft. We hebben totaal geen idee, maar willen niet naar de traditionele bloemennamen, kleuren, fruit, enz gaan. Iemand een origineel idee? Alvast bedankt.
|
|
Katrien
20-4-2013
|
24-1-2013 11:04:19
En ik heb bevestiging gekregen voor m'n vervoer. Joehoe. Ook een vinkje. :-) Waar heb je die postzegels ontworpen?
Oei, tafelnamen... heb je een thema? Ik ben ooit op een trouw geweest en daar stond op elk naamkaartje (langs de achterkant) de naam van een componist. Denk dat het daar allemaal klassieke muziek was, maar dat kan je zelf kiezen natuurlijk. Als dan het muziekstuk van jouw componist gespeeld werd, mocht je naar je tafel gaan.
|
|
NANCY
20-4-2013
|
24-1-2013 13:16:21
Hey Katrien,
Tof! Joehoe inderdaad!
De postzegels vind je gewoon op internet bij B-Post. Google even "persoonlijke postzegel". Ik heb een liggend formaat besteld, met een foto van ons twee kussend bij een fontein in Duitsland. 'k vond dat de enveloppe ook wel een verwijzing kon gebruiken.
Ik zit ook met de handen in het haar voor tafelnamen. Ben eigenlijk aan 't denken om dit volledig niet te doen. De tafelschikking door te geven aan de feestzaal en zij wijzen de mensen wel naar hun tafel. Ik weet het niet. Als ik voor tafelnamen ga, wil ik iets origineels. En geen bloemen, geuren, kleuren, maanden, enz enz Had gedacht aan filmposters klassiekers, romantische dan hé, maar ben er nog niet echt aan uit. Mijn "gommetje" zijn vader was een heel gekend muzikant toen ie stief 30 jaar geleden. Was wel enkel instrumentaal maar had voorgesteld om titels van zijn nummers te gebruiken. Mijn ventje ziet dat dan weer niet echt zitten, dus weer naar af.... Ik zal mijn beste vriendin eens inschakelen als ze terug is van zakenreis. Zij is héél creatief, vindingrijk, helemaal niet zoals ik. Heb jij soms nog suggesties?
By the way, ben je al langsgeweest bij Jagré?
|
|
Carrie
13-9-2013
|
24-1-2013 13:36:53
tafelnamen : - vakantiebestemmingen waar jullie geweest zijn met vb foto van ginder op tafel - lievelingssnoep (potten op tafel) en gasten krijgen er eentje als ze naar tafel moeten - mooie citaten, naam van edelstenen, dierenrassen ... - namen van lievelingliedjes en deze dan laten afspelen als ze naar tafel moeten - namen van lievelingfilms en cinematicket per fiilm geven zodat ze hun tafel weten - gewoon 1,2,3 enz, maar dan de namen per tafel op een leuke manier ergens tentoonstellen?
|
|
NANCY
20-4-2013
|
24-1-2013 13:51:21
Bedankt Carrie! Die lievelingssnoep zie ik geregeld opduiken. Dus dat valt wel goed in de smaak blijkbaar.
|
|
Katrien
20-4-2013
|
24-1-2013 13:55:35
Ik ben tijdens m'n middagpauze inderdaad bij Jagré geweest. En .... tadaaaa..... ze kunnen m'n jurk nog aanpassen! Het is eigenlijk enkel bovenaan dat de jurk wat te smal is. De ritssluiting gaat wel dicht, maar ik zit dan precies veel te vast ingesnoerd (als je begrijpt wat ik bedoel...). Maar er zit blijkbaar nog voldoende stof in de naad om het te verbreden. Kost bijna niks, dus ga dat maar doen. Al ben ik al lang ni meer 100% overtuigd van m'n jurk, de kost van een nieuwe tegenover dit laten aanpassen is toch groot. Ik ga wel eerst gaan zien voor schoenen, zodat ze ook de lengte in 1x kunnen aanpassen. Vooraan korter (wel bijna tot op de grond, hoor, maar nu is dat minstens 20cm te lang), en achteraan blijft er dan een mini-sleepje over.
Als ik nog suggesties vind voor je tafelnamen, geef ik het je door! Maar wij gaan dat ook niet doen. We zijn met een kleine groep om te eten (35man ofzo) en ik ga niet met tafelnamen enzo beginnen. Iedereen gaat zitten waar hij/zij wil.
|
|
Carrie
13-9-2013
|
24-1-2013 15:54:28
ah ja, dat vond ik ook altijd een guitig tafel-naam-idee :
de tafels hebben vb nr 3, 10, 15, 21 en niet mooi 1,2,3,4 bij elk getal plaats je een foto van jullie beiden op die leeftijd
dus 3 : met een foto van jullie als 3jarigen 15 : met een foto van jullie als 15jarigen
|
|
NANCY
20-4-2013
|
24-1-2013 16:21:36
@Katrien: ah tof dat je de jurk kunt laten aanpassen! Zijn inderdaad wel wat centen gespaard op die manier. @Carrie: schitterend idee!! Alleen ik heb enkel foto's van mezelf van iedere leeftijd. Mijn ventje heeft geen enkele foto van zichzelf toen ie jonger was en gezien er geen enkel contact meer is met zijn familie kan ik er ook niet om vragen. Spijtig! Is wel héél tof idee! Bedankt!
|
|
ameye
20-4-2013
|
24-1-2013 22:31:42
hey wij trouwen ook op 20 april 2013 en zijn erbijna nog onze openingsdans en trouwringen en nog een thema voor de avond zelf
|
|
Katrien
20-4-2013
|
25-1-2013 8:41:07
@Ameye: nog veel voorbereidingsplezier.
@Nancy: heb je al kinderen? Misschien kan je foto's van hen gebruiken in combinatie met die nummers (dus hetgeen Carrie voorstelde)? Of hen een prent van hun lievelingsfilms laten inkleuren, plastifiëren, en dat gebruiken?
|
|
NANCY
20-4-2013
|
25-1-2013 9:45:49
@Ameye: proficiat! Zoals Katrien al zei, nog veel voorbereidingsplezier! Onze openingsdans hebben we al min of meer. Ik wil dan weer iets anders dan mijn man maar ja, dat zal wel in orde komen als DJ langskomt om playlist te bespreken. Trouwringen zijn ook al ok. Ik moet enkel nog gaan om te passen vooraleer de steentjes er in gezet worden. Wij hebben eigenlijk geen thema voor de avond zelf.
@Katrien: ja ik heb er 2 van 11 en 6, mijn man heeft er 1 van 15. Goed idee om de foto's van de kinderen te gebruiken! Ze zullen dit ook wel leuk vinden, denk ik. Het is ons feest en zij lopen er zo wat bij. We hebben al een extra auto geboekt voor hen alleen. Kwestie van ze toch ook een beetje aandacht te geven hé! Als ik de lievelingsfilms gebruik, zal de zaal vol zijn van Spiderman en Star Wars. Hahaha!
|
|
rik
|
25-1-2013 9:49:24
@ Nancy : heb je ondertussen al een fotograaf gevonden ?
Groeten,Rik.
|
|
Katrien
20-4-2013
|
25-1-2013 10:05:58
Haha, 3 jongens dan? Mijn 2 bengeltjes gaan mee in onze auto (ze zijn net 8j (dochter) en bijna 6j (zoon) tegen de trouw). 't Is een oldtimer en ze zien het volledig zitten. Als zij mochten kiezen, zou het K3 en Platvoetje zijn. Haha. Hier geen dansfeest, dus ook geen openingsdans. Ik moet ook de "kleine prullen" nog in orde brengen. Ringkussen, gastenboek,... Ook de fotograaf nog vastleggen (van 't weekend eens werk van maken, sé). Ringen moeten we ook nog gaan kiezen + kledij kids + schoenen voor mij.
|
|
Carrie
13-9-2013
|
25-1-2013 10:44:03
of laat de kids het getal vormen... een beetje zoals dit
|
|
Katrien
20-4-2013
|
25-1-2013 10:51:03
Carrie, gewéldig! :-)
|
|
NANCY
20-4-2013
|
25-1-2013 11:08:10
@Rik: zijn in "onderhandeling" met 2 fotografen. Ik zorg dat de boeking voor de auto's dit weekend in orde komt!
@Katrien: ja inderdaad 3 jongens! Het vervoer voor hen alleen is nog een verrassing. Ze denken dat ze bij mijn ouders in hun wagen zullen moeten zitten. Ik hoop dat ik de fotograaf ook kan vastleggen één dezer dagen en dan nog de kleine prulletjes zoals je zegt. De kledij voor mijn man, kledij voor de kids en schoenen voor allemaal (ook ik) maar dat kan allemaal vlug in orde komen eens ik het op de agenda zet.
@Carrie: Super idee!!! bedankt!
|
|
Katrien
20-4-2013
|
25-1-2013 11:13:46
Ze zijn ook oud genoeg om met hun 3tjes alleen te kunnen zitten, hé. Ik heb in totaal 4 bruidskindjes (nog 2 dochtertjes van de getuige van m'n man), maar mijn dochter (8j dus) is de oudste. Die laat ik liever niet alleen in een auto zitten!
Meestal kan ik nog wel 't één en 't ander opzoeken als ik op het werk ben (zo tussendoor eens 5min) maar baas is op verlof en ik heb groot deel van z'n werk erbij gekregen. En nu kom ik dus niet rond met m'n werk. Al kom ik hier wel af en toe piepen. ;-)
|
|
NANCY
20-4-2013
|
25-1-2013 11:29:59
Ja hoor. Ik heb die meneer van de auto wel verwittigd. De kleinste is een "tettergat" (spraakwaterval!) tot en met, mijn oudste heeft ASS en wil alles weten van alles tot in het kleinste detail. Dus bij ons zijn er veel "vragenuurtjes" En die van mijn man is aan 't puberen. We hebben ze allemaal wel onder controle hoor en zo erg is het nu ook weer niet, maar ze kunnen soms wel eens heftig uit de hoek komen. Qua werk is 't hier ook van dat! En dan loopt er nog wel eens iets mis, dus daar moet ik dan ook tijd voor uittrekken. Veel plezier verder en prettig weekend alvast!
|
|
NANCY
20-4-2013
|
28-1-2013 12:40:42
Teller staat op 81 dagen, 11 uren en 22 minuten. Dit weekend mijn trouwschoenen gekregen van mijn ma! Fotograaf geboekt! Uitnodigingen zijn geleverd! Check, check, CHECK!
|
|
Katrien
20-4-2013
|
28-1-2013 13:20:55
Super! Dit weekend niet veel aan de trouw kunnen werken. Enkel afspraak voor proefkapsel en -make up ligt ondertussen ook nog vast. Donderdag de proefdruk van onze uitnodiging gekregen, op 3 verschillende papiersoorten (gewoon wit, blinkend en gerecycleerd). 1tje gekozen, moet het rekeningnr nog doorgeven aan m'n zus zodat ze dat erop kan zetten, en dan kan er gedrukt worden.
Tja en eentje met ASS, die moet je zeker voldoende uitleg geven, hé. En dan nog vinden ze een extra vraag. Haha.
|
|
NANCY
20-4-2013
|
29-1-2013 9:41:45
Super Katrien!
jaja mijn oudste kan er wat van hoor. Encyclopedie is niet voldoende! Heeft altijd nog wel een vraag over iets.... lol!
|
|
Katrien
20-4-2013
|
30-1-2013 13:00:27
Vermits ik toch schrik heb dat je het op m'n jurk gaat zien, dat hij wat verbreed is (is zo'n blinkende stof), ben ik daarnet toch nog eens bij Jagré Deurne binnengesprongen. Kei-mooie jurk gezien!! Donkerpaars. Optisch met mega split, maar er zit dan een zwarte stof onder. Dus je ziet geen bloot. Echt héél mooi. Ook helemaal niet duur. Hangt opzij tot morgen. Me happy! Straks met hubby-to-be bespreken sé. :-)
|
|
NANCY
20-4-2013
|
30-1-2013 13:12:54
Hey Katrien,
Super nieuws is dat! Hubby-to-be zal dat wel goed vinden! En anders charmes gebruiken hé, hihi.... Dus morgen misschien: jurk: CHECK!
Ze hebben daar toch mooie jurken voor ieders budget hé! Ik heb er ook nog geen moment spijt van dat ik mijn jurk daar kocht! Eerst uitnodigingen zijn de deur uit. Familie en closest friends heb ik hun de uitnodiging persoonlijk overhandigd. Gisteren kwam eerste reactie al binnen. Heel mooie uitnodiging en ze willen het voor geen geld van de wereld missen. Tof zo'n reacties! Ik wacht nog op mijn persoonlijke postzegels om alle andere uitnodigingen te versturen. 'k hoop dat ik deze kan versturen binnen een 2-tal weken.
|
|
Katrien
20-4-2013
|
30-1-2013 14:22:10
't Is een jurk met vetersluiting, dus qua breedte ideaal. Moet nog wel ingekort worden, maar dan wil ik eerst de juiste schoenen hebben. Ik denk dat, als ik die jurk neem, dat ik dan zilveren schoentjes ga zoeken. :-) Geen idee wààr ik die ga vinden, maar ik zàl ze vinden. LOL Ik heb stiekem een foto gemaakt met m'n gsm (ssttttt), maar het lukt me niet om die door te sturen naar m'n zus. Geen idee hoe het komt.
|
|
NANCY
20-4-2013
|
31-1-2013 9:20:17
Mijn jurk is ook met vetersluiting achteraan! Ik heb rode schoenen gekocht, euh gekregen van mijn ma. Ik zoek nu nog een mooie rode clutch die past bij mijn schoenen.
Zilveren schoenen ga je gegarandeerd vinden hoor, heb er zelf al een 3-tal paar in mijn kast omdat ik ze gewoon mooi vond.
Heeft jouw zus MMS geactiveerd? Ik stuur ze altijd door per mail of via bluetooth.
Dus jurk: CHECK?
|
|
Katrien
20-4-2013
|
31-1-2013 9:38:24
Ik zit zooooo te twijfelen over die jurk, hé. Ni normaal. Hij is super mooi, dat is het niet. Maar wil ik nu een gekleurde jurk, of toch die typische witte trouwjurk? Maar ik vrees alleen dat, als ik deze ga laten hangen, dat ik geen witte ga vinden binnen m'n budget. *zucht*
|
|
NANCY
20-4-2013
|
31-1-2013 12:49:53
Oei Katrien, twijfelen? Had je niet gezegd dat zij ook eventueel jouw witte trouwjurk konden aanpassen voor een klein bedrag? Misschien de witte laten aanpassen én de paarse als back-up? Het moet niet makkelijk zijn om in twijfel te staan tussen 2 jurken. Ik wist al zeker dat ik geen traditionele witte trouwjurk wou. Voor een 2de huwelijk hoeft dat niet echt hé.... Sterkte meid!
|
|
Katrien
20-4-2013
|
31-1-2013 13:27:29
Die andere was ook geen witte, een groene. Haha. En die konden ze aanpassen. Maar daar voel ik me nog het minst goed bij. Dan nog liever die paarse. 'k Ga er nog 1 nachtje over slapen. Ze gingen hem vandaag laten opzij hangen, maar als ik dus morgenvroeg tegen 10u bel, is hij nog niet weg, hé, en dan kan ik zeggen (als ik hem neem) dat ik bv tussen de middag sowieso kom.
Nu even knopje omdraaien, moet gaan solliciteren sevens.
|
|
NANCY
20-4-2013
|
4-2-2013 10:21:06
Hey Katrien, Hopelijk was het een positieve sollicitatie met als resultaat dé job! Dacht dat jouw eerste jurk dus een witte was, sorry! Wij zijn gisteren naar de Feestbeurs geweest. Hebben daar ons trouwvervoer kunnen bewonderen en hebben er ook een gebitsbehandeling geboekt voor een stralende glimlach op ons trouwfeest! Anders heb ik dit weekend niet veel bezig geweest met het trouwfeest. Deed wel ne keer deugd!
|
|
Katrien
20-4-2013
|
4-2-2013 11:31:08
Hihi, mooie witte tandjes, ook belangrijk, hé. Wij hebben onze gastenlijst nog eens bezien, en weten dus hoeveel uitnodigingen we moeten laten drukken. Straks alles doorgeven, en zien wanneer ik langs AVA kan voor enveloppen. Denk ook wel dat ik de adressen ga printen ipv schrijven. Dus ga ook ineens zien voor etiketten en misschien sluitzegels. M'n wederhelft heeft gisteren zijn getuige gevraagd. Die was daar echt ni goed van. Was totaal overdonderd. Geweldig. Nu heb ik dus 3 bruidsmeisjes en 1 bruidsjongen (2 dochters van die getuigen, en dan m'n eigen dochter en zoon). 'k Heb hun maten, dus nu kan ik nar kledij gaan zien, hé. 'k Heb al wel iets in gedachte, maar ze moeten er nog mee staan, hé. En ik moet nog iets verzinnen om hen te laten doen. Want we trouwen niet voor de kerk, dus bloemblaadjes strooien, dat is er ook ni bij... Mijn kids brengen de ringen, maar wat met die 2 andere meisjes? Ideetjes?
|
|
NANCY
20-4-2013
|
4-2-2013 13:02:38
Ons getuigen zijn al een eindje gevraagd. Ik had er ook ééntje die begon te wenen, nl mijn oma van 87 jaar. Nu is er ook nog een plaatsje vrij in onze trouwauto en ik ben van plan om ze vooraan te zetten. Dit zal haar nog meer ontroeren! Mijn partner zijn getuigen zijn allebei van plan om een groot kruis te zetten in het stadhuis. 't belooft hoor! En ik ga er zeker niet mogen in verschieten dat ze 't ook daadwerkelijk gaan doen! Hoe oud zijn die andere meisjes? Met uitzondering van ringen dragen, bloemen en/of rijst strooien of de sleep ophouden weet ik ook niks. Als ze oud genoeg zijn, misschien wegwerpcamera geven? Ik weet het echt niet. Ik zal ook nog ne keer denken, misschien schiet er wel iets te binnen.... Ik heb de uitnodigingen geschreven, 't zijn er uiteindelijk ook niet zoveel, dus dat valt reuze mee. Deze maand staat samenkomst met DJ gepland om playlist op te maken en in maart samenkomst met de fotograaf. Mijn partner verkondigde gisteren doodleuk dat hij de week voor het huwelijk zijn kleren gaat kiezen! 'k dacht dat ik het aan mijn hart kreeg! Heb hem nu toch kunnen overtuigen om toch 3 weken op voorhand te gaan. Oef! Zaterdag heel toevallig schoenen gevonden voor mijn kleinste. Heeft nog geen kleren maar zijn mooie schoenen en voor die prijs kon ik ze niet laten staan. Gelukkig kunnen ze met veel kleuren gecombineerd worden. De teller loopt nog altijd door hé, nu nog 74 dagen en 10 uur. 't zal hééél vlug gaan.......
|
|
NANCY
20-4-2013
|
4-2-2013 13:03:25
of snoepzakjes uitdelen aan de kindjes?
|
|
Katrien
20-4-2013
|
4-2-2013 13:10:59
Mijn kids zijn tegen de trouw 8j (dochter) en bijna 6j (zoon) en de andere meisjes: 1tje is tegen de trouw 7,5j en het andere is dan bijna 5j.
Snoepzakjes uitdelen... ik denk eerlijk gezegd dat er niet veel kinderen gaan komen. We nodigen in de namiddag ook enkel de volwassenen uit. 't Is geen grote zaal en we zitten al bijna aan ons maximum. Dus we nodigen geen extra kinderen uit, buiten dus onze kids, die van de getuigen en die van m'n schoonzus (dus 8 in totaal). Daarom denk ik dat er ook niet veel kinderen naar het gemeentehuis gaan komen. M'n zus dacht aan bellenblazen bij het buitenkomen. Vrienden van haar hadden een bepaald soort bellenblaas dat geen plekken maakt. Ze ging daar eens naar vragen.
Jaja, nog 74d....
Super dat je die schoentjes al hebt! Ik zoek voor mezelf zilveren schoentjes, met gesloten tip...
|
|
Katrien
20-4-2013
|
|
|
NANCY
20-4-2013
|
5-2-2013 13:26:22
Mooie schoenen! Ik zou zelf nooit schoenen online kopen. Heb nogal wat "ambetante" voeten en kan niet zomaar schoenen aan doen die ik wil. Meestal geen te hoge hak (maar met mijn 1.82 m is dat niet echt een probleem) en meestal Gabor. http://www.torfs.be/gabor-pumps-rood-114435 Dit zijn de mijne. Is enkel de tip die te voorschijn komt vanonder mijn kleed als ik stap. Het zijn supermakkelijke! Als ik dat nu geweten dat die zo makkelijk zaten, had ik ze op het internet kunnen kopen en zo mijn moeder gemakkelijk 30 euro besparen blijkbaar. En nog nieuws van het kleedje? Bellenblazen is inderdaad wel een zeer goed idee en zal ook schitterende foto's opleveren.
|
|
Katrien
20-4-2013
|
6-2-2013 15:05:27
Ja, 'k heb de paarse jurk gekocht. :-) Ik ben zelf klein (1m60) dus heb graag een serieuze hak. Ben er nog over aan het nadenken. Ik heb nog niet echt rondgekeken in de schoenwinkels hier en dat is toch ietske veiliger, hé. Die schoenen van Brandos zijn 10cm hoog, ga voor de zekerheid mijn hoogste hakken eens meten, denk dat dat 9cm zal zijn.
Gisteren enkele aanpassingen voor de uitnodiging doorgegeven aan m'n zus, en vandaag zat de verbetering al in m'n mailbox. :-) Straks nazien met m'n hubby-to-be en dan kan ze het morgen doorgeven aan de drukker. en dan zien dat ik vrijdag of zaterdag tot bij de AVA geraak voor enveloppen en etiketten. Ik zie nog wel of ik de etiketten print of schrijf, maar we hebben donkergrijze uitnodigingen, dus ik denk dat ik ook donkergrijze enveloppen ga zoeken. En dan wil ik sowieso een etiket voor het adres.
|
|
NANCY
20-4-2013
|
11-2-2013 14:38:32
dus jurk: CHECK!!!! SUPER!!! Ik moet al een maand langsgaan om mijn niet afgewerkte trouwring te passen vooraleer ze de steentjes er in plaatsen, maar ik geraak er niet! Denk dat ik deze week ergens een uurtje vroeger ga stoppen en dan direct langsgaan. Bijna alle uitnodigingen zijn de deur uit! Nu nog de kledij voor mijn ventje en de kids en 't is klaar. Denk ik?! HOOP ik! Amaai heb de indruk dat ik mezelf soms voorbij loop! 'k verlang wel hoor! Nog 67 dagen......
|
|
Katrien
20-4-2013
|
11-2-2013 15:36:16
Ik ben zaterdag de enveloppen gaan halen voor de uitnodigingen (ben laat, ik weet het...), en ik wacht nog op een nieuwe proefdruk, want we hadden ergens overgelezen! Gelukkig heeft m'n ventje het nog op tijd gezien! Vrijdag blijven de kinderen bij m'n ouders slapen, dus na 't werk gaan we nog naar 't stad zien voor ringen. We zoeken iets heel eenvoudigs voor mij en heel goedkoop voor m'n wederhelft, want langer dan 1 dag gaat hij die ring niet aanhouden. Haha.
allé huphup naar de juwelier, jij. ;-)
|
|
ameye
20-4-2013
|
11-2-2013 16:40:29
hallo wij gaan ook vrijdag op zoek achter onze trouwringen dat is het laatste wat nog moet gebeuren trouw jurk is ook in gelegd tegen ht einde van de week en zo kunnen we verder onze lijst verkleinen
|
|
Katrien
20-4-2013
|
15-2-2013 9:48:29
@ Ameye: proficiat met je trouw. Ook op dezelfde dag. :-)
@Nancy: hoe vordert het bij jou? Al bij de juwelier geraakt?
Straks voor de ringen gaan zien. Spannend! En de uitnodigingen gaan vandaag richting drukker, dus die heb ik begin volgende week om op te sturen/af te geven.
|
|
Katrien
20-4-2013
|
19-2-2013 9:44:37
Vrijdag zijn onze ringen besteld. Binnen 3-4w zijn ze er. Joehoe. VINKJE!! En ik kon het niet laten, ik blééf onrustig over m'n jurk. Dus gisteren naar Boutique Couture in St Niklaas. Een pareltje van een jurk gevonden, toch wit. En ik heb er ineens schoenen bijgekocht. Zelfs mét schoenen én retouches zit ik onder het budget dat ik aan m'n jurk wou spenderen! Ik ben dolblij. Weer 2 vinkjes (ah ja, want ik heb ook schoenen). en normaal gezien mag ik vandaag m'n uitnodigingen gaan afhalen, ik wacht alleen nog op een telefoontje. Checkcheckcheck!
|
|
NANCY
20-4-2013
|
19-2-2013 16:04:19
@Ameye: Proficiat met het huwelijk! Ook dezelfde dag! Precies een goede dag uitgekozen hé @Katrien: vorige week eindelijk bij de juwelier geraakt! Waarom moest ik mij eigenlijk zorgen maken?? Ring pas perfect! Binnen 2 weken mag ik ze al ophalen. Uitnodigingen zijn bij ons al de deur uit, kregen de eerste bevestigingen binnen alsook de eerste verwijten! Nu ja, ik laat het niet aan mijn hart komen. We kunnen tenslotte niet voor iedereen goed doen, heeft mijn ma mij altijd gezegd! Mijn jongste zoon (6j) is gaan shoppen samen met oma maar heeft per toeval iets gevonden naar zijn smaak. Dus kwam hij, zo fier als een gieter, binnen met een felblauwe bermuda. "Voor den trouw" zei hij! En ik mag geen andere kopen, hij wil deze! Dus moet ik nog efkes op zoek naar T-shirt en hemdje voor erbij. Was wel zo sluw om ook al schoenen te vragen aan oma die erbij pasten. Om maar zeker van zijn stuk te zijn! (vond het wel grappig hoor!) Dus nu nog enkel kleren hubby-2-b (maar die wil nog wat vermageren) ,kledij en schoenen voor mijn oudste en de rest voor die kleine pagadder. Deze week spreken we af met DJ om playlist te bespreken. Zaterdag ga ik nieuwe kapper "uitproberen". (beetje ambras met mijn usual kapper). Corsage nog bestellen... Moet begin maart mee met mijn ma om haar kledij uit te kiezen. Mijn pa heeft al zijn kostuum gevonden. Dus ja weet nog wel efkes wat gedaan, maaaaaar mijn vriendin komt binnenkort terug van zakenreizen en die gaat dan ook nog wat helpen! Joepie!!! Al gemerkt Katrien en Ameye dat de teller maar op 59 meer staat?! Géén 2 maand meer hé! Groetjes
|
|
Katrien
20-4-2013
|
19-2-2013 16:12:54
Verwijten?? Waarom dan?
Haha, super grappig, die kleine jongen van je! Gisteren nog aan m'n oudste gevraagd: als je mag kiezen welke kleur van jurkje je mag aandoen, wat kies je dan? Ik had eigenlijk dadelijk "ROOS" verwacht, maar ze zei "wit, want jij gaat ook in 't wit". Ze weet dat niet, maar gaat daar vanuit, vermits een trouwjurk normaal wit ziet. Maar ze wil dus persé dezelfde kleur jurk dan ik. :-)
Een kostuum heeft m'n wederhelft al, enkel nog hemd & das.
En nu zaterdag proefkapsel & make up. Ook voor m'n dochtertje (kapsel dan haha).
Jaja, geen 2 maanden meer!
|
|
NANCY
20-4-2013
|
19-2-2013 16:20:06
@Katrien: oh ja ge kent dat hé, zus van mijn partner had op haar eentje mensen uitgenodigd, die wij niet van plan waren om uit te nodigen. en toen ik haar dat ook zei, was 't hek van de dam. Met als resultaat dat ze deze middag belde om te zeggen dat ze zelf NIET kwam. Pfff voor mij niet gelaten hoor, wil er een plezant feest van maken en een zuurpruim kan ik dan wel missen hoor! Eén groot probleem met mijn kleinste: HIJ is verliefd op mama, dus is er geen plaats meer voor Alex. Maar hij staat wel toe dat we doen alsof voor het feest! Hahahaha.... Tja kindjes hé. Mijn oudste (bijna 12 j) wil "serieus" gekleed gaan, niet zoals een kind! Denk dat ik meer problemen zal hebben om hun kledij te vinden, dan dat ik had om mijn jurk te vinden!
|
|
Katrien
20-4-2013
|
19-2-2013 16:30:35
Allé vooruit, al een geluk dat je nog mag doen alsof. LOL "Serieus gekleed", dus een kostuum? Ik heb voor mijn zoontje, voor de trouw van mijn broer een kostuum gekocht bij www.suitsyouwell.nl . Was er op een paar dagen tijd (wel als je met visa betaalt, anders duurt het een paar dagen langer, vermits je naar NL moet overschrijven). Geen super kwaliteit, maar dat kan je voor dat geld niet verwachten. Maar zéker goed genoeg om een paar keer te kunnen aandoen. En ze groeien er zo snel uit!
|
|
NANCY
20-4-2013
|
20-2-2013 9:04:12
@Katrien: bedankt! Er staan inderdaad mooie dingen op die site! Ik zal toch even checken eerst want als de oudste een kostuum aandoet, dan denk ik dat die kleinste ook wel van gedacht zal veranderen en er ook één willen. Dus even uitzoeken. Bedankt voor de tip!
|
|
Katrien
20-4-2013
|
20-2-2013 9:14:14
Graag gedaan. :-) Veel kans dat ik voor m'n bruidsmeisjes daar ook een jurkje bestel. Ik heb 3 bruidsmeisjes, het moet wel betaalbaar blijven, hé. En allemaal onder de 8j, die groeien gelijk kolen! En hoe vaak gaan ze zo'n prinsessenjurkje kunnen aandoen? Ik kan daar echt geen 100 euro aan uitgeven per jurk. De mama van die 2 andere bruidsmeisjes heeft wel gezegd dat ze de jurkjes van haar dochters zelf gaat betalen, maar dan nog wil ik het niet duur maken. Dus zijn we gezellig samen op de site naar kleedjes aan het zoeken. :-) Ik ga nu met m'n wederhelft zien welke kleur van hemd hij wil aandoen (heeft zwart kostuum) en dan bepalen welke kleur van kleedje de meisjes gaan aandoen (in dezelfde tint dan, hé). Als hij bv een donkerpaars hemd wil aandoen, denk ik voor de meisjes aan lila. Als hij een donkerblauw hemd wil aandoen, kunnen de meisjes in het lichtblauw. Ik heb nu toch mijn witte jurk, hihi, dus naar mijn kleur moet ik niet meer kijken. Gisteren de uitnodigingen gaan afhalen. Zien er prachtig uit!
|
|
NANCY
20-4-2013
|
20-2-2013 11:25:58
ja inderdaad. Ik zit wel met één probleem, mijn wederhelft wil geen kostuum. Ik zou toch graag hebben dat we enigzins bij mekaar passen qua kleuren. Met mijn zwart kleed en rode schoenen/accessoires blijft er niet veel keuze over. En hij wil geen rood hemd aan doen.....
|
|
Katrien
20-4-2013
|
20-2-2013 11:53:48
Mmm, moeilijk... M had al een kostuum gekocht voor de trouw van mijn broer (half jaar geleden). En hij heeft het nadien niet meer aangehad. Dus daarna de vraag: koop ik nòg een kostuum, om daarnaast te hangen, of doe ik gewoon hetzelfde aan? Niemand die weet dat het hetzelfde kostuum is, hé. Zwart is zwart. :-) Ik wil wel liefst dat hij een ander hemd/das kiest dan toen. En stiekem hoop ik dat ik hem kan overtuigen een gilet te dragen, maar daar vrees ik voor. :-)
Dus hij wil geen kostuum. Weet hij wat hij wél wil? Gewoon een broek met hemd en aparte veston, of ook dat niet? Misschien zwarte broek, en dan een neutrale kleur van hemd (gebroken wit ofzo) en een rode das. Of als hij geen das wil: zwarte broek, grijs hemd, rode ceintuur.
|
|
NANCY
20-4-2013
|
20-2-2013 12:32:19
ja inderdaad niet gemakkelijk! Hij wil een mooie broek maar niet traditioneel, een mooi hemd en een mooie vest. Hij spreekt van een mooie jeans en dan iets dat erop past. Daar weet ik toch héél véél mee hé?! Ik weet alleen dat er niet veel mogelijkheden zijn qua combinatie. Ofwel moet ik mij fixeren op het zwarte kleed, zonder rekening te houden met de rode accessoires..... Hij gaat eind maart eens zien, zegt hij. Maar ik zou toch al willen weten waar naartoe.
De kids hebben net gebeld dat ze een kostuum willen gelijk opa! Voilà, mijn ma gaat vlug de maten opmeten en vanavond ga ik die bestellen op die site die je mij doorgaf. Kledij kids: CHECK! Hopelijk zitten deze dan als gegoten!
Ik begin nu wat te stressen omdat ik geen goeie fotolocaties vind langs onze kanten. En onze fotograaf is van aan 't zeetje, dus die kent de streek ook niet...... en maar googlen....
|
|
Katrien
20-4-2013
|
20-2-2013 13:34:06
Oei, eind maart eens zien... da's nogal laat, hé. Daar zou ik stress van krijgen, haha.
Joehoe! Voor je kinderen weet je het dan al, dat is ook weeral goed, seg. Super! Hou er rekening mee: je krijgt waarvoor je betaalt, hé. Het is geen super kwaliteit, ik denk niet dat ze het 10x kunnen aandoen. Maar het ziet er geweldig uit (vind ik persoonlijk). Bij ons was vorige keer alles tiptop in orde.
Ai, en die fotolocatie, daar kan ik je ook niet echt bij verder helpen, vrees ik. Ik zou zeggen, open een topic hier, hé, en vraag raad. Zet er dan ook direct bij "de fotograaf is niet van deze streek en weet het zelf niet goed", want anders zijn er gegarandeerd die zeggen "vraag het aan je fotograaf". Hihi.
|
|
NANCY
20-4-2013
|
20-2-2013 15:22:59
net willen bestellen op Suitsyouwell, maar de maten van mijn oudste vallen buiten de maattabel op de site. Dus hij kan geen kostuum krijgen. Heb dan ook geen besteld voor de kleinste, want wil ze toch beetje gelijk kleden.
Locatie is in aanvraag: Schijnt dat er een leuke B&B is niet ver van de deur en daar heb je alles, oud gebouw, natuur, water, wandelpaden enz enz Dus wacht ik eventjes op antwoord van hen....
Ja is echt stressen ivm de kledij voor mijn hubby, maar hij is er ferm gerust in hoor!
|
|
ameye
20-4-2013
|
22-2-2013 17:20:38
hallo nancy en katrien hier is iedereen gekleed van deze week en de trouwringen komen deze week al binnen mijn lijstje begint goed in te korten mijn man draagt een zwart kostum en zwart hemd met fijn streepje erin met een rood accent in en dan met een rode das . en voor mijn zoontje heb ik naar lang twijfel toch een rade das gekocht en zijn kostum via het internet.groetjes
|
|
NANCY
20-4-2013
|
24-2-2013 15:43:28
Hallo,
De locatie voor de foto's is bevestigd en goedgekeurd door onze fotograaf. Denk dat ik volgend weekend eens ga zien voor de kledij van de kids. Is vreemd, maar had dit weekend echt geen zin om verder te werken aan mijn to-do lijst.
Groetjes
|
|
NANCY
20-4-2013
|
26-2-2013 9:25:42
Hallo allemaal,
Teller staat op 52 dagen. Gisteren heeft juwelier gebeld, onze trouwringen zijn klaar. Dus enkel af te halen. Ondertussen al 2 keer naar zonnebank geweest en de mensen vragen of ik op skiverlof geweest ben! hihihi.... Krijg nu wel af en toe van die "zotte" gedachten, zo wil ik nu een boudoir fotoshoot als verrassing voor mijn hubby. Ik wil zeker geen platvloerse foto's. Aangezien ik volslank ben, wil ik dit ook niet doen met een voor mij onbekende fotograaf, vandaar dat mijn vriendin dit voor haar rekening neemt. Dan gaan we ook samen eens rondzien voor de tafeldecoratie. We gaan de wensboom zelf maken, enz enz ... Jaja, mijn reddende engel is terug in het land! Volgende maand gaan we toch zien voor de kledij van mijn man (heb er toch een paar weken kunnen afpitsen!), terwijl hij dit maar begin april wou doen.... Alles begint zo wat vorm te krijgen maar dan zijn er andere dingen om te stressen... Mijn man zijn moeder werd 3 weken geleden opgenomen wegens hersentrombose (is nu stabiel maar met serieuse verlamming ten gevolge), vandaag werd mijn oma en tevens getuige opgenomen met zware longontsteking... Is 87 jaar. Hoop dat ze er toch kan bij zijn hoor!
|
|
Katrien
20-4-2013
|
26-2-2013 10:12:22
Jaja, 52 dagen nog maar... Oei, dat zijn nogal gezondheidsperikelen bij jullie! Veel beterschap daar, hoor!! Ik duim dat iedereen voldoende hersteld is om van jullie dag te kunnen genieten. Hier is de jongste ziek. Zondagavond valse kroep, gisteren dan nog eens serieus van de trap gedonderd (gelukkig enkel een enorme buil, maar we moesten hem toch zowel afgelopen nacht als komende nacht wakker maken en goed opvolgen),... kinderen.... Gisteren alle uitnodigingen op de bus gedaan! Joehoe! Ben eens benieuwd sé, naar de reacties. 't Zijn nogal aparte uitnodigingen (met de kids als "medeplichtigen" en wij als "slachtoffer" en een prentje van de man met zo'n ketting met een bal aan en de vrouw die de sleutel ervan heeft, want ik ben het die m'n wederhelft ten huwelijk gevraagd heeft). Wij gaan in de paasvakantie skiën, dus ik ga geen zonnebank doen. Nu zaterdag vrijgezellen, sé. hihi. Redelijk rustig, zene, geen onozele toestanden, geen grote bende. Goed dat je toch wat sneller kan gaan zien voor de kledij van je man. :-) Hier moet ik nog zien voor een hemd, weet nog niet welke kleur. Ga vanavond nog eens aan m'n dochtertje vragen welke jurk ze nu juist wil. Ze wil graag deze: http://www.suitsyouwell.nl/meisjes/bruidsmeisjesjurken-en-feestjurken/14579/meisjesjurk-lichtblauw-met-overslag Heel mooi, maar vrees dat die een beetje te "flets" gaat zijn. Ik zou haar een klein beetje willen overtuigen om hetzelfde modelletje te nemen, maar dan de bordeaux: http://www.suitsyouwell.nl/meisjes/bruidsmeisjesjurken-en-feestjurken/14582/meisjesjurk-bordeaux-met-overslag En dan zoek ik ook zo'n hemd voor m'n man & zoontje. Die hebben allebei een zwart kostuum. toen ik vroeg of m'n man ook een gilet ging dragen (zit niet bij z'n kostuum, dus zouden we nog moeten gaan halen) zei hij "normaal niet, maar als jij dat graag wil, doe ik dat wel". Ja dus, haha.
|
|
NANCY
20-4-2013
|
26-2-2013 11:11:56
Ik zou ook voor het bordeaux jurkje gaan. Ze zijn allebei even mooi maar vind het rode wat pittiger!
Bij ons geen vrijgezellenavond. Ik wil er geen. Ik wil alleen een "meiden-avond" met mijn vriendin. Dus enkel wij 2. Ik heb véél kenissen, maar 1 enkele échte vriendin. En aangezien ik geen zussen heb en dat mijn hubby geen contact meer heeft met zijn zussen nu, schiet er niet veel meer over hé. En ik zie dat niet zitten om een hele avond uitbundig en enthousiast te doen met mensen die denken dat ze de wereld betekenen voor mij, alleen maar voor die avond. Neenee, hypocrisie is niet aan mij besteed, dus geen traditionele vrijgezellen! De collega's van mijn man daarentegen zijn héél wat anders van plan. Dat belooft!!!!
'k zou zeggen "have fun" zaterdag hé!
Bij jullie blijkbaar ook gezondheidsperikelen! Is 't moment van het jaar zekers?
Oh tof even er van tussen nog voor het huwelijk! Even to-do lijst vergeten! Hopelijk kan je wat relaxen en genieten!
|
|
Katrien
20-4-2013
|
26-2-2013 11:20:14
Even je mening nodig. :-) Stel je voor dat m'n dochtertje dus akkoord gaat met het bordeaux kleed, en m'n man dus ook een bordeaux hemd kiest. Zwart kostuum, bordeaux hemd. Welke gilet dan? Een zwarte wil ik niet nemen, want dit gaat sowieso niet dezelfde stof zijn dan z'n kostuum (want dat heeft hij al, en een gilet niet). Zou grijs gaan? En dan misschien een grijze das? Zoontje z'n kostuummeke heeft een zwarte gilet erbij, en dan zou ik een zwart daske nemen. Ja, we wilden eerst met krokus gaan, maar pasen was gewoon goedkoper, haha. Actie van het hotel: beide kids gratis met pasen, met krokus moest de oudste nog 50% betalen. Eerste keer dat we alleen met de kids gaan skiën. De vorige keren was altijd met een hele groep, nu met ons 4, zou heel kindvriendelijk hotel én kindvriendelijk skigebied zijn. Kijk er enorm naar uit! Ik weet eigenlijk al wat we gaan doen, zene (maar officieel weet ik nog van niks): sauna en daarna gaan eten. En m'n man gaat bowlen en daarna gaan eten. En we eindigen samen bij vrienden waar onze kids blijven slapen (en wij misschien ook ineens).
|
|
NANCY
20-4-2013
|
26-2-2013 11:53:00
Eerste kleur die bij mij opkomt is grijs. Antraciet zou wel mooi zijn ook.
Groot gelijk dat je profiteert van de actie met de paasvakantie!
hahaha, dus je zult héél verrast zijn zaterdag! Vind 't wel een leuk idee om samen te eindigen! 't moet niet zo overdadig zijn en geweldig zijn om een fantastische avond te beleven hé! Geniet er maar van!
Allez lap, net 2 telefoons gekregen van mensen die niet komen naar ons feest. E-mail komt binnen van vriendin: ze komen ook niet! Hij verjaart de 17de en zij organiseert verrassingsparty op de 20ste! Vind 't maar een flauw excuus omdat ze onze datum al lang wisten, maar 'k ga proberen om er mij niet aan te storen!
|
|
Katrien
20-4-2013
|
26-2-2013 12:01:42
Jaja, héél verrast, LOL. 't Is sowieso al een kleine groep zaterdag, dus gewoon een leuke namiddag/avond. Meer moet dat niet zijn. wel, dat heb ik me ook voorgenomen: diegenen die niet willen of "kunnen" komen, komen niet, en missen de fun. Pech voor hen, minder kosten voor mij. Maar ik ga het niet aan m'n hartje laten komen. Diegenen die er wél bij zijn, des te beter.
|
|
Katrien
20-4-2013
|
5-3-2013 11:04:30
Hey, zaterdag was het heel tof. In de namiddag sauna gedaan (ik kreeg nog een massage!), en daarna gaan eten bij een Italiaan. Echt kei leuk! De mannen zijn gaan bowlen en daarna chinees gaan eten. Ook daar was het blijkbaar een toffe avond.
Kleedjes bruidsmeisjes zijn besteld, nu wachten tot ze toekomen. Hopelijk zéér snel, haha. Maar ik heb geen visa, dus betaald met overschrijving, en dan duurt het een paar dagen langer. De eerste bevestigingen kwamen zeer snel na het versturen van de uitnodigingen, maar nu is het weer stillekes. Onze ringen zijn binnen, dus eens bezien wanneer we met 2 tot aan de juwelier geraken! Joehoe! Hopen dat alles prima is natuurlijk! Nu even m'n hersentjes pijnigen over een verjaardagscadeautje voor m'n dochter. Ze weet zelf niet eens wat ze wil vragen, en dan wordt het moeilijk, natuurlijk...
|
|
NANCY
20-4-2013
|
5-3-2013 12:43:54
Hey, zaterdag aan 't shoppen geslagen met mijn kids (Zéér tegen hun zin) maar ze hebben wat ze wilden! Ze wisten eigenlijk niet wat ze wilden aandoen, kostuum, geen kostuum, bermuda, lange broek ..... Uiteindelijk zijn ze heel zomers. Kleinste bermuda met toffe, grappige tshirt en bijpassend hemd, grootste bermuda met toffe tshirt. Daar zoek ik nu wel nog een hemd voor. 'k ging vorige vrijdag de trouwringen oppikken maar toen ik belde, zei de juwelier dat ik ze beter nog wat in de kluis liet liggen. Dus niet geweest. De gezondheidsperikelen in de familie zijn ook al deels opgelost. Mijn oma is terug thuis. Jammer genoeg kregen we geen goed nieuws wat de moeder van mijn hubby betreft, het zal niet meer goed komen. 't is nu kwestie van tijd..... Jij bent dus in blijde verwachting van veel dingen, bruidskleedjes, ringen,.... Tof hé! Wij zitten ondertussen al hééél ver boven onze limiet! Hadden gedacht zo'n 60 mensen op ons avondfeest te hebben , maar ondertussen zitten we bijna aan 100! Hopelijk bellen er enkele af (oei, stout van mij ). Katrien, wanneer verjaart jouw dochter? Mijn oudste wordt 12 jaar op 19 april! Tja als ze zelf niet weten wat ze willen, dan is het voor ons als ouders wel héél moeilijk hé. Nog 45 dagen en counting!!!!
|
|
Katrien
20-4-2013
|
5-3-2013 13:33:29
Wij moeten onze ringen op z'n minst gaan passen, hé. Ze zijn sinds vrijdag binnen. Ai, van je schoonmoeder, da's niet goed! Zal ze er dan misschien niet eens bij kunnen zijn?? Ik duim er toch voor, hoor! Wij hebben 65man 's middags en 35 's avonds. Momenteel nog geen afzeggingen, maar voor in de namiddag nog amper toezeggingen. Maar ik maak me er écht ni druk in. Als er weinig komen, nodig ik nog een aantal mensen extra uit, hé. M'n dochtertje wordt op 15/3 8j, en ik zelf verjaar 8/4. :-) Ja, ze wil een zoveeeeeeelste pop, die ze dus niet zal krijgen. Haha. Ik zoek nog een leuk alternatief voor een ringkussen. Dacht al aan een vilten bloem. Dat kan ik m'n zoontje ook geven, hé? Of is dat te stom voor een jongen? Met de trouw van m'n broer, hadden ze een mini-boeketje voor m'n dochtertje voorzien. En m'n zoontje was teleurgesteld dat hij dat niet had. Dus zou ik geen vilten bloem voor allebei voorzien? En daar dan elk 1 ring aan.
|
|
NANCY
20-4-2013
|
6-3-2013 12:33:09
Katrien, ik zou zorgen dat ze elk een ring kunnen dragen. Ze vinden dat ozo belangrijk hé! Ik verjaar zelf op 10/4 en mijn hubby op 4/4, mijn oudste dan weer op 19/4.... Wij hebben voor familiediner rond 19 uur 16 personen. Maar we hadden er toch zo'n 60 of 70 voor het dansfeest. Onze zaal kan 100 mensen laten zitten, maar vrees dat er dan geen dansvloer meer over blijft.... Mijn vriendin heeft gisterenavond nog gebeld. Ze is al bezig met de tafeldecoratie en de tafelschikking. Ze heeft ons voor iedere tafel een andere foto van ons 2 gevraagd. Die gaat ze groot op de tafel zetten en de mensen krijgen dan een mini-versie van de foto die op hun tafel staat. Ben zo blij dat zij wil helpen! Ze is decoratrice van beroep en heeft héééél wat meer inzicht in zo'n dingen dan ik....
|
|
Katrien
20-4-2013
|
6-3-2013 14:41:37
En een bloem voor een jongetje, dat gaat ook, hé! Allé, vind ik toch. ;-) Ga proberen om een mini vilten boeketje te maken, en als dat niet lukt, krijgen de 4 bruidskindjes een knuffel. Daar kan ik ook een ring aan vastmaken, hé. Haha. Ben alleen nog een taakje aan het verzinnen voor m'n 2 andere bruidsmeisjes. We trouwen enkel voor de wet, dus bloemblaadjes strooien, dat zal niet mogen aan het stadhuis, vrees ik. Eens met hun mama bespreken of die leuke ideetjes heeft (ze zijn 7j en bijna 5j tegen de trouw). Ik had al ergens zo'n bordjes gezien met "bride" en "groom" op, maar dat gaat de jongste niet kunnen dragen. Da's zo'n héél frêle dingetje. De jurkjes voor de meisjes zijn besteld, en die voor de 2 anderen zijn blijkbaar al aangekomen én ze passen! Ik heb vanmorgen bericht gekregen dat die van mijn dochtertje is opgestuurd, dus dat zal er morgen of overmogen ook wel zijn. Spannend!
|
|
Katrien
20-4-2013
|
6-3-2013 14:43:14
Oh ja! Super van je vriendin, seg! Ik wou dat ik ook zo'n vriendin had, haha.
Ga nog een kidsbag vullen, sé. Kleurboeken, stickervellen, stickerboeken, kleurpotloden (géén stiften LOL), knuffels, autootjes, hun nintendo's met oplader,.... zodat ze zich in de namiddag wat kunnen bezighouden tussendoor, hé.
|
|
NANCY
20-4-2013
|
7-3-2013 12:25:18
Ja mijn vriendin is er werkelijk één uit de duizend!!! Een bloem gaat zeker voor een jongen, zeker als het nog een kleine jongen is. Mijn oudste wil de ringen bij zich houden in het doosje, maar de kleinste staat weeral van zijn oren te maken dat hij dan niks mag doen.... Denk dat ik ergens ga zien voor een "knuffel" in de vorm van bruid en gommetje. Of een wit en zwart doosjes of zoiets Daar kan ik telkens één ring aan vastmaken of insteken en dan hebben ze elk iets. Nu maar hopen dat ze die niet verliezen ... Mijn hubby kwam gisteren uit de badkamer met nachtcrème op! Gewoon om er goed uit te zien op onze dag. Hij is er niet veel mee bezig, zegt hij, maar blijkbaar toch wel iets meer dan dat hij zelf wil toegeven.... 't zal een héél drukke maand worden, denk ik. Nog afspreken met de fotograaf, nog afspreken met DJ om playlist samen te stellen. We gaan allebei nog even langs een energietherapeute, zonnebank mag ook beginnen, volgend weekend schoenen voor de kids gaan halen,... en tegen dat we 't wel en goed beseffen is 't april!
|
|
Katrien
20-4-2013
|
11-3-2013 17:05:46
We hebben onze ringen!! Die van mij is ruim (maar valt niet uit), maar is de kleinste maat. Check! En een hemd voor m'n ventje. Check! En een hemdje voor m'n kleine manneke. Check! En het jurkje voor m'n dochtertje past. Check! Proefkapsel en make up waren super (dag voordien moeten de krullen er wel al ingedaan worden). Check! Nu nog schoenen voor de kids, (eventueel een gilet en) een das voor m'n ventje, en dan is iedereen aangekleed. Wensboom & enveloppendoos staan ook al thuis. Nu nog zien dat ik 100 hartjes kan uitknippen, haha. En dat ik vilten bloemen kan maken... Die bloemen zullen wel lukken, nu nog een "DIY" vinden om de steeltjes eraan vast te maken. En een fotograaf vinden...
Nog 39 dagen...
|
|
NANCY
20-4-2013
|
15-3-2013 20:46:29
Bij ons is het wat stil gevallen. Week in mijn bed gezeten. Pancreatitis van de stress.
Kledij voor mijn man is nog niet in orde... Wensboom is nog niet ok, enveloppendoos is nog niet ok. Morgen ga ik naar mijn vriendin om mijn kleed te passen, schouderbandjes moeten wat ingenomen worden.
Nog 35 dagen....
Hadden afspraak met DJ deze avond, zitten al uur te wachten.... Alles is al betaald. We proberen hem te bellen, maar voicemail... Krijg serieus benauwd dat ie d'r de avond zelf ook niet zal staan....
|
|
Katrien
20-4-2013
|
18-3-2013 9:15:11
Aiaiai, ziek van de stress! Dat is niet goed, hé! Wensboom & enveloppendoos zijn ok bij ons, omdat we dat 2dehands gevonden hebben. De hartjes moet ik nog wel allemaal uitknippen, maar dat ga ik op skiverlof doen. 's Avonds moeten we toch op de kamer blijven als de kids in bed liggen, hé. Dus dan ga ik me daarmee bezig houden. Ik heb ruim 100 hartjes afgeprint. Daar zou ik mee moeten toekomen, want zoveel genodigden hebben we zelfs in totaal niet. Haha. 65 in de namiddag, 30 's avonds, en daar zitten er "dubbele" bij (suite komt zowel 's middags als 's avonds uiteraard).
Hoe is het afgelopen met de DJ? Heb je die nog kunnen bereiken? Is hij nog gekomen? Ik hoop dat het allemaal in orde is geraakt!! Dikke virtuele knuffel hoor!! En paste je jurk?
Hier hebben we zaterdag ook minder kunnen doen dan gehoopt. Wat stond er op de planning: schoentjes zoontje & dochter, gilet & das wederhelft, das zoontje. Wat hebben we: schoentjes dochter. That's it. Gilet & das wederhelft gaan we volgende zaterdag doen (zonder de kids erbij), maar voor schoentjes voor m'n zoontje weet ik zelfs niet waar ik moet gaan zien! Ik wil er echt wel "chique" voor onder een kostuum, maar ik wil er geen €100 voor betalen, want hij groeit er toch direct uit. En online kopen, dat durf ik niet. Alternatief is een all stars modelleke, ook leuk, uiteraard, maar niet m'n eerste keus. ;-) Volgende zaterdag ook 1ste pas van m'n trouwkleed. Maar ik moet zien dat ik deze week eerst nog een bh vind! Vorige week bij Action mini bruidsboeketjes gezien. Echt geweldig voor de kids, helaas niet de juiste kleur, haha (past totaaaaal niet bij de jurkjes van de bruidskids). Ga zien dat ik deze week bij een andere (grotere) action geraak. Zien of ze daar nog andere kleurtjes hebben. Dan ga ik echt super goedkoop gesteld zijn. Moet het alleen nog mooier afwerken dan (steeltjes omwikkelen enzo). En dan moet ik niet liggen knoeien met vilten bloemen, hihi.
Maar eerst komende donderdag met zoontje naar ziekenhuis voor opnieuw buisjes te laten steken. Is dringend nodig!
|
|
NANCY
20-4-2013
|
19-3-2013 23:43:38
Hey, Ben nog altijd op ziekteverlof! Ik hoop dat ik eind deze week weer aan de slag kan. Stress kan toch veel doen hoor! Kleed paste beter dan in de winkel (tja na een week niet gegeten, zijn er enkele kilootjes af!) De mama van mijn "supervriendin" zal dit helemaal in orde brengen voor mij. 't is wel niet zo simpel als ze in de winkel voorgesteld hadden maar zij zorgt er wel voor dat de bovenkant van mijn kleed supergoed zal zitten. DJ niet meer gezien maar hebben hem ondertussen wel gehoord. Hij had blijkbaar een heel slechte nacht en vooral korte nacht achter de rug en was in slaap gesukkeld in de zetel. Heeft ons dan teruggebeld en zich uitgebreid verontschuldigd. Zaterdag proefkapsel gedaan en was heel mooi, bij de notaris geweest en bij de fotograaf langsgeweest, dus da's ook ok. Méér zelfs, hij toonde ons foto's van artistiek naakt (bedekt naakt zal ik zeggen) en van shoots in lingerie. Mijn hubby vond het héél mooi en stelde direct voor dat ik ook zo'n shoot zou doen. Heb 'm gezegd dat ik daar het lijf niet voor heb. Maar eerlijk gezegd ga ik nu zondag een boudoir fotoshoot laten doen als verrassing voor mijn hubby. Ik ga zogezegd naar mijn vriendin om nog kleine dingetjes te bespreken Maar ik ben zeker dat hij mij dit leugentje wel zal willen vergeven! Hoop dat het resultaat wel mooi zal zijn en dat ik niet molliger toon dat ik in realiteit ben.... Onze bedankingen komen volgende week aan. Bruidscorsage en boutonières voor mijn hubby en papa zijn ook besteld. Deze week is de laatste week om te bevestigen bij ons en ik moet eerlijk toegeven dat er al veel afgebeld hebben! Zelfs dichte familie die niet komt! Nu ja, mijn hubby zijn zoon wil ook niet komen zodat er geen enkel familielid van hem aanwezig zal zijn. Ik vind dat wel triestig voor hem, maar hij kan ze tenslotte ook niet verplichten hé. Nu komt het er op neer dat we maar met z'n 12 zijn voor het familiediner en 's avonds komen er nog eens zo'n 40 gasten bij. Hoop dat het wel een leuk feest wordt! Vanavond naar tandarts geweest. Heb namelijk héél flauwe en broze tanden en ik moet er 4 laten trekken. Dus al mijn moed bijeengeraapt om de eerste 2 te laten trekken vanavond en de volgende 2 volgende week. Maar..... kreeg te horen dat ik naar ziekenhuis moet omdat ze te dicht tegen mijn sinusholte zitten. Ze wil het risico niet nemen om het vlies tussen kaakholte en sinusholte te beschadigen. Dus een dagje ziekenhuis. Ik bel morgen om asap een afspraak te krijgen. Sterkte met jouw zoontje! Dikke knuffel terug! We kunnen dit wel gebruiken tussen de stressy momenten door!
|
|
Katrien
20-4-2013
|
26-3-2013 10:58:04
Hoi Nancy, en hoe gaat het er ondertussen mee? Met de tandjes? En de gemoedsrust? ;-) Kledij van m'n wederhelft is in orde. Kledij van dochtertje ook. Schoentjes van zoontje nog niet. Ik moest normaal afgelopen zaterdag m'n jurk gaan passen, maar hij was niet klaar!! Oorspronkelijk stond de afspraak op donderdag (28/3) maar die was verzet naar zaterdag (23/3). Maar dat was blijkbaar ofwel niet (goed) doorgegeven naar de naaister ofwel had die dat niet (goed) genoteerd. Maar het eindresultaat is wel hetzelfde: ik kreeg vrijdag telefoon dat ik zaterdag niet zou moeten komen, want dat de jurk nog bij de naaister was. Dus ik ga donderdag naar de naaister zelf. Nu is de bovenkant gedaan (moest beetje verbreed worden) en dan gaat ze nu de onderkant afspelden. En dan kan ik ineens zien of m'n bolero erbij past, of m'n bh wel netjes wegvalt en welke ketting ik erbij ga dragen. Volgende week de hartjes voor m'n wensboom uitknippen, maar ik moet nog wel een leuk lint vinden om ze aan de boom te hangen. Een bruidsboeket is ook nog niet besteld (zelfs nog niet naar gekeken). En vanmiddag ga ik zien dat ik de boeketjes van de bruidskids kan gaan halen. En hopelijk ook tape & lint om de steeltjes af te werken (zijn geen echte bloemen). En dan maar duimen dat het lukt, want ik ben echt geen handige harry. Haha. Hoe is je boudoir shoot geweest? Is het wat meegevallen?
|
|
NANCY
20-4-2013
|
26-3-2013 12:17:35
Hey Katrien, Ik ben al terug aan het werk, maar ben nog geen 100% . Maar dat komt wel! Fotoshoot is niet zo makkelijk als het wel lijkt hoor! We konden de kamer die we gezien hadden op de site niet gebruiken omdat die in werkelijkheid veel kleinder was dan op foto en dus kon de fotograaf niet al zijn spullen zetten. Hebben de romantische kamer genomen. Zeer nerveus! Ah ja ge staat per slot van rekening in je lingerie voor een wildvreemde hé! Eerst begonnen met zo min mogelijk gekleed (hm hm) en zo opgebouwd (kwestie van aftekening van kledij niet te zien). Foto's moeten nog wat bewerkt worden maar ik krijg ze zo snel mogelijk. Op de toestellen zelf zag ik wel mooie foto's. 'k zag er ook wel staan waarop ik precies 20 kg dikker was maar die ga ik niet gebruiken hoor! Denk dat hij een foto of 70 genomen heeft en ik heb er 26 nodig voor het album, dus dit moet wel lukken. Alex vroeg natuurlijk hoe het was bij mijn vriendin enz enz enz... Heb een goed half uur zitten liegen! (shame on me ). De locatie van de fotoshoot is waar we ook onze trouwfoto's zullen nemen in de tuin. Alleen, toen ik zondag wat rondliep in de tuin lag die er zo doods bij. Niks staat in bloei! Hopelijk is het vanaf nu gedaan met het winterweer zodat er toch wat plantjes en bloemetjes staan op 20/4! DJ is vrijdag langsgekomen. Hebben onze muziek voor binnenkomen van de zaal, onze openingsdans en onze muziekkeuze doorgegeven. Hij had vanalles bij om ons te laten horen en "proeven". Hijzelf had ook nog enkele leuke suggesties. Ik ben er van overtuigd dat hij zijn uiterste best zal doen om er een superfeest van te maken. Des te meer omdat Alex hem een bonus beloofde ALS het volledig naar wens is. Zaterdag ben ik gaan shoppen voor de kommuniekleren van de kids (kleinste 5/5, oudste 11/5), dus da's ook al in orde. Voor het trouwfeest moet ik nog enkel schoenen hebben voor mijn oudste zoon. Kleinste is al volledig in tenue met de schoenen erbij. Nu zaterdag ga ik shoppen met Alex voor zijn kledij! EINDELIJK!! Heb al een idee waar we naartoe kunnen in onze regio, dus dat zou toch vlot moeten verlopen! (hoop ik!). De bedankingen worden normaal deze week geleverd op mijn kantoor. Ik heb al 2 mails gestuurd om te vragen of alles ok is, maar die blijven onbeantwoord. Bedankingen zijn wel al betaald. Hoop dat ze dan ook effectief leveren! Tandjes: chirurg had nog plaats op 15/4. Heb die afspraak vastgezet maar meerdere mensen zeggen mij dat mijn gezicht zal opzwellen na de ingreep. Dus ben ik aan het overwegen om de afspraak na 20/4 te zetten. Vroeger kon al niet meer. DYI: ik heb een boompje gezien die ik zou willen maken. Dat zal voor de week voor het huwelijk zijn want het wordt er ééntje met mos en verse bloempjes. Als wensboom ga ik een grote tak van een krulwilg gebruiken. Moet alleen nog kaartjes en lintjes maken of even zien in de AVA. Heb ondertussen mijn enveloppendoos ook. Zag er staan in AVA. Goedkoopste was 32 euro (rest was blijkbaar al uitgeput) maar dat vind ik iets te veel voor een doos die we nooit meer gaan gebruiken. Heb een mooie ivoorkleurige ronde doos gevonden in een tuincentrum in de buurt. Zacht nepleder met een grote mooie sluiting vooraan voor 4.65 euro! Alex heeft er een gleuf in gemaakt en klaar! Verder denk ik dat alles er is. Mijn vriendin is bezig met de tafeldecoratie. Alle bevestigingen zijn binnen. Tafelschikking is ok. Die laatste bevestigingen waren de moeilijkste! Een koppel wou komen met hun 6 kids, en een ander koppel wou komen maar om 3 uur 's nachts! Heb beleefd gezegd dat het geen verjaardagsfeest noch afterparty is. Resultaat: geen van beiden komt! Pfff, 'k laat 't niet aan mijn hart komen hoor! Is omdat ze al geen zin hadden om te komen, zeg ik dan. En voor de rest kan ik echt niet meer wachten tot 20/4!!! Nog veel plezier!!! dikke knuffel!
|
|
Katrien
20-4-2013
|
26-3-2013 13:22:42
Mmm, 15/4 zou ik toch ook krap vinden, hoor, voor een ingreep in je mond. Stel dat er complicaties zijn en je amper iets kan eten... Ik wens het je niet toe, maar je weet toch maar nooit, hé. Ik zou het dus persoonlijk ook verplaatsen tot na 20/4. Ik moet nog heel wat bevestigingen krijgen. Nog niet veel afzeggingen gekregen, maar dus nog heel wat onbeantwoord. Wij hebben 2de hands enveloppendoos. :) Ook wensboom is 2de hands. Is in hout, wit. Vind het zelf wel heel mooi. Heb allemaal rode hartjes afgeprint (4 per A4 blad) en die moet ik nog uitknippen. Als je je mailadres doorgeeft, dan mail ik je het blad door ( wetrouwen@hotmail.be ). Daarnet naar Action voor mini-bruidsboeketjes voor bruidskids: uitverkocht!! Heb er nog 3 nodig. Wij gaan enkel een foto sturen als bedanking achteraf. Niets op de dag zelf. Hihi, dat liegen was voor het goede doel, hé.
|
|
NANCY
20-4-2013
|
26-3-2013 14:45:58
Gelukkig maar dat het liegen voor het goede doel was! Had 'm in de week betrapt op een leugentje voor bestwil en had 'm serieus de les gelezen en nu dit! Ocharme....
Welke mini boeketjes heb je nodig? Anders kan ik wel eens zien bij ons. Is daar een heel groot tuincentrum met decoratie en vanalles en nog wat. Misschien fotooke doormailen? Mijn adres is nancy.vanfleteren@hotmail.com
Onze bedankingen zijn winkelkarmuntjes.
|
|
Katrien
20-4-2013
|
26-3-2013 16:16:40
Bij Action hadden ze boeketjes van 7 roosjes. Was perfecte grootte voor de bruidskindjes. Een tuincentrum is misschien ook nog een idee, ja. Kan ik eens gaan zien. Ik vrees alleen dat een tuincentrum bij jouw in de buurt niet veel gaat helpen. ;-) De verzendingskosten alleen gaan al duurder zijn dan de boeketjes van de Action (€ 2.45 per boeketje). Haha. Ik zal zien of ik een foto'ke kan doormailen. Ik probeer eraan te denken (maar m'n kop is een zeef momenteel). Hoe heet het tuincentrum? Misschien is er bij ons ook één in de buurt zonder dat ik het weet. Er zijn op de grote baan naar Beveren veel winkels waarvan ik het niet weet, want ik kom daar zeer zelden. Dus als ik op naam kan zoeken, vind ik er misschien nog één. Er is ook een Intratuin bij ons in de buurt, daar kan ik ook eens gaan piepen natuurlijk.
Oh ja, moet ik dat blad met die hartjes (voor de wensboom) doormailen?
|
|
NANCY
20-4-2013
|
26-3-2013 18:52:21
@Katrien: ja dat mag. Het tuincentrum bij ons is uniek in België, heet Floralux. Maar denk dat er wel zelfde genres in uw regio zitten ook hoor.
|
|
Katrien
20-4-2013
|
27-3-2013 10:26:31
Hey Nancy, ik heb je net 2 mailtjes gestuurd. Eéntje met de hartjes, ééntje met onze wensboom. Straks zal ik eens naar een tuincentrum in de buurt gaan. Je weet maar nooit, hé! Was een goed idee van je, merci! Tussen de middag moet ik lenzen gaan halen, héél dringend nodig. :-) Ik heb in de winter vaak m'n bril opgehad, maar nu met het zonnetje 's morgens zijn lenzen toch véél handiger, want dan kan ik m'n zonnebril tenminste opzetten als ik naar het werk rij.
|
|
NANCY
20-4-2013
|
27-3-2013 12:18:33
Hey Katrien, Ja heb 't gezien! Hartelijk dank voor de mailtjes! De wensboom ziet er super uit. Wij gaan eerder werken met krultakken. Ik ben ook fervent lenzendraagster. Bril zet ik maar op in uiterste nood. Zelfs kleurlenzen draag ik. En is inderdaad makkelijker met lenzen om gewoon zonnebril op te zetten als je naar het werk rijd. Hier een teaser van de boudoir foto shoot: Wat vind je ervan? Succes nog in het tuincentrum. Ik hoop dat je de boeketjes echt vind! Groetjes en nog veel plezier!
|
|
Katrien
20-4-2013
|
27-3-2013 13:50:35
Hihi, kei plezant, zo'n shoot, denk ik. alleen... ik weet niet of ik het zou durven, echt. Misschien wel ooit eens mét m'n man. Maar zo alleen... 'k weet het niet.
Nu was die winkel toch wel gesloten, zeker! Bestaat niet meer! Ben dus maar naar het shopping center gereden, en naar een andere brillenwinkel gegaan. Heb proefpakketje meegekregen voor 1 maand, want 't is uiteraard een ander merk. en duurder, wat had je anders gedacht. Grrr... Hopelijk vallen ze mee, hé.
Ja, straks de kids naar dansles/voetbal doen, en ondertussen kan ik eventjes snel naar de Intratuin. Dat is niet ver.
|
|
NANCY
20-4-2013
|
27-3-2013 14:56:53
tja was toch wel ook kei nerveus hoor! Kreeg altijd de opmerking "niet zo stijf!" Hihi...
Intratuin zal dat wel hebben. Hoop ik althans!
Ik heb nu nieuwe lenzen, silicone. Blijkt dat die beter zouden zijn voor de ogen. Meer luchtdoorlatend, lichter enz enz. Ben er wel goed mee.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|