Terug naar overzicht
Nee ik dacht niet dat dat hoeft. Onze buren (Duffel) zijn getrouwd in Kontich omdat ze daar hun hele leven bij de parochie waren. Dus ik denk dat je mits toestemming :-) wel in een andere parochie mag trouwen. X
heiWij wonen in Oostende maar in de parochie van zandvoorde. Wij zijn naar een bevriende pastoor geweest (dat we kennen van in de chiro) van de wijk opex in oostende. En hij ging toestemming vragen aan de parochie van zandvoorde om ons te huwen. Dus je mag :)xxx
De kerk niet maar gemeentehuis wel.. Wij trouwen in de kerk in de gemeente waar ik bij mijn ouders woonde maar we zijn ondertussen al verhuisd maar was geen probleem.. :)
Wij wonen in Ledegem en trouwen daar voor de wet. Mijn vriend is van Lendelede en daar trouwen we voor de kerk. Normaal is dit in de kerk van de bruid maar door omstandigheden doen wij het omgekeerd :-)
Ik denk ook dat je mag kiezen, maar dat bepaalde pastoors mssn wel vragen waarom in die kerk. En dat ze dan graag hebben dat je wel een bepaalde verbintenis hebt. Bv. waar je zelf vroeger woonde, waar je nu woont, ....
je moet toestemming vragen aan de pastoor van de gemeente waar je woont, om in een andere parochie voor de kerk te trouwen, normaalgezien worden daar geen problemen omtrent gemaaktgroetjes Melissa en John
Je hoeft eigenlijk zelfs geen toestemming te vragen, enkel als je wil ingeschreven worden in het huwelijksregister van jouw gemeente maar vanuit een andere gemeente. Dan kan ze wel moeilijk over gedaan worden. Je kan bijvoorbeeld in een andere gemeente trouwen en dan in die gemeente ingeschreven worden in het huwelijksregister. Dat kies je zelf.
Wij trouwen in een andere parochie dan waar we wonen en moesten daarvoor in de gemeente waar we wonen toestemming vragen aan de pastoor voor in een andere parochie te trouwen, geen toestemming van de pastoor waar je woont is niet huwen in een andere parochie.