Nu Online
Momenteel zijn er 646 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

das in de verkeerde kleur... wat nu

26-1-2013 18:09:11
Hey medebruidjes

Ik moet even kunnen ventileren.

Wij hebben mandarijnrood gekozen als 'kleur' voor ons huwelijk. Dit is mijn lievelingskleur en mijn aanstaande heeft ermee ingestemd.

Ik besef dat het niet de makkelijkste kleur is, maar moeiljk gaat ook, zou ik zeggen.

Mijn vriend is onlangs met zijn mama zijn kostuum gaan kopen. Een das in mandarijnrood hebben ze toen nog niet gevonden, maar de verkoopster zei dat er veel dassen "zouden binnenkomen en dat er wellicht wel mandarijnrood zou bij zijn.

Geen enkel probleem dus, mijn schoonmama zei dat ze wel zou kijken als de nieuwe collectie binnen kwam, en als er dan nog geen das was in die kleur, dan zou ik met hem kunnen gaan zoeken naar een das.

Deze week is ze zijn kostuum gaan ophalen, gisteren belde ze mijn vriend om te vragen of hij het bij hen thuis kon komen passen. En ze had ook een das gekocht.

Allemaal geen probleem, ik vind het fijn dat ze zo met de trouw bezig is. Maar omdat ik weet dat mandarijnrood echt geen makkelijke kleur is, had ik ondertussen al één en ander gekocht in die kleur. Ik heb het met mijn vriend meegegeven om te kijken of de das wel de juiste kleur heeft.

Toen hij thuis kwam, had hij de das bij. Het is totaal een ander rood dan mandarijnrood. Mijn vriend dat ik hier moeilijk over doe... Ik vind dat ik gelijk heb. Ik wil ook mijn schoonmama niet kwetsen want ze doet zo goed haar best. Maar alles gaat die dag in mandarijnrood zijn, en dan heb ik het idee dat één van de belangrijkste dingen, namelijk de das van mijn aanstaande, hier toch wel mag bij passen? Het is geen makkelijke kleur, maar ik ben er zeker van dat, mits wat moeite (maar ja, dat wil mijn vriend ook niet echt doen) er wel een juiste das kan worden gevonden...

Ik vind het wat lastig. Ik had ook helemaal niet verwacht dat zij ondertussen nog op eigen initiatief naar de winkel zou gaan. Ik weet echt niet goed wat te doen... Mijn vriend zegt dat zijn mama al had laten blijken dat ze bang was dat ik zijn kostuum helemaal niet goed zou vinden. Toegegeven, ik ben geen makkelijk karakter, maar ik vind dat de kleuren die we die dag dragen toch wel wat bij elkaar mogen passen. Het is toch ons huwelijk? Ik apprecieer de moeite van mijn schoonmama, maar er zijn nu eenmaal een aantal dingen die moeten 'kloppen'....

Sophie
18-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1186

sara
28-6-2013
 Meld misbruik26-1-2013 18:23:28

hoi,

ik zou gewoon zelf op zoek gaan naar de juiste kleur das en gewoon alles eerlijk zeggen tegen je schoonmoeder. Ik zou haar echt wel laten blijken dat haar moeite geappreciëerd wordt...De andere das is dan toch niet verloren? Die kan hij misschien eens aantrekken op haar verjaardag of zo
Succes

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik26-1-2013 18:39:50

Ga eens kijken bij suitesupply

Martine
14-6-2014
 Meld misbruik26-1-2013 20:09:54

Ik zou zelf rondkijken of je "de juiste das" vindt.
Vindt je die niet, dan wordt het de das van je schoonmama.
Vindt je hem wel, dan wordt het jouw das en gebruikt hij die andere maar voor andere keren.

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik26-1-2013 21:41:34

Ja ik zou zelf dan op zoek gaan naar een nieuwe das en vriendelijk zeggen dat dat de juiste kleur is van jullie thema.. Ze zullen dat wel begrijpen. :)

Sophie
18-5-2013
 Meld misbruik27-1-2013 9:53:33

Heel erg bedankt!
Ik ben nu ook alweer wat gekalmeerd :-) Ik ben veel te hard bezig met die trouw en denk dat ik te veel belang hecht aan het "perfecte plaatje" dat ik heb, maar toch nooit kan worden gerealiseerd...
Ik denk dat ik me vooral erger aan mijn vriend, voor wie alles goed is, zelfs als het duidelijk niet klopt :-)

Joke
25-5-2013
 Meld misbruik27-1-2013 16:42:50

Heey,
Onze kleur is een speciaal soort blauw, iets tussen turquoise en koningsblauw, ook heel moeilijk, maar ook mijn lievelingskleur :) Ik ben nu online aan het zoeken om de juiste kleur van das te vinden (je zou denken dat ze toch veel blauwe dassen hebben...) maar idd die das moet passen bij al de rest van de dag he!

Dus ik vind dat je gelijk hebt... en ik zou zelf de juiste das zoeken (en weliswaar dit zeer vriendelijk tegen de schoonmoeder uitleggen).

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik27-1-2013 23:11:42

Ik zou ook zelf zoeken en de das van je schoonma als nood gebruiken of voor andere activiteiten...

Maar ik wil er toch ook wel bijzetten dat je rustig moet blijven...
Mijn trouw is vorig jaar enkele maanden voor de trouw afgezegd geweest. Mijn partner kreeg plots koude voeten, voelde zich er niet klaar voor.
Hoeveel pijn dit ook heeft gedaan. Ik heb er wel door geleerd dat perfectie niet bestaat.Dit jaar gaan we dan toch trouwen.
We hebben alles wat vereenvoudigt en we zijn minstens, neen we zijn gelukkiger als toen!

Je dag zal niet beter of minder goed zijn met de juiste das hoor.
Geniet gewoon van jouw dag, jullie dag. Van je ventje, je vrienden en familie die je met warmte omringen!!

Dan pas, word jouw dag perfect!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Mannenmode nodig?
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
De Maeyer Ceremoniekostuums Verhuur kostuums voor heren en bruidsjonkers in Sint-niklaas
Wij verhuren kostuums voor elke gelegeheid. U heeft keuze uit Jacquets, Smokings en kostuums in verschillende kleuren (zwart, grijs, grijs met een streep) NIEUW BLAUWE KOSTUUMS Wij hebben ook Jacquets en blauwe kostuums voor bruidsjonkers Meer info