Nu Online
Momenteel zijn er 481 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Avond indeling trouwfuif?

28-1-2013 11:15:36
Zoals het hier al staat zit ik eigenlijk een beetje vast voor de planning van de trouwfuif. Wij trouwen op een vrijdag . Ik vroeg me af om hoe laat ik de fuif moet laten Beginnen en wat uur ik op de uitnodigingen moet zetten. Heb ook hapjes voor tussendoor te laten rond gaan . En heb ook een bruidstaart. Weet niet wat wanneer geven en ook niet voor of na de openingsdans? Helllppp weet het niet meer. Het is dus eigenlijk de bedoeling dat we eerst tot half vijf ongeveer gaan uit eten met de suite en de rest komt naar de trouwfuif dan. Hoop dat jullie mij kunnen helpen

Natascha
5-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1734

Melanie
5-9-2014
 Meld misbruik28-1-2013 11:40:03

Wij gaan na het gemeentehuis naar de feestzaal waar we de bruidstaart aansnijden en daarna lekker gaan eten. Savonds om 8uur - half 9 willen wij het feest starten. Daar wordt dus geen bruidstaart meer aangesneden. Wanneer het feest om 8 uur aanvangt komt er ook 8 uur op de uitnodiging. Denk dat je dan de dansvloer kan openen om half 9.

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik28-1-2013 11:56:55

Vroeg starten, kan vervelend zijn voor diegenen die de vrijdag laat moeten werken uiteraard.
Te laat starten is ook geen optie, vrijdagfuiven stoppen meestal wat vroeger, omdat sommigen moe zijn van 't werk of ook de zaterdag nog wat te doen hebben (klussen, boodschappen,...).
Hapjes na de openingsdans is niet aan te raden...je hebt zowiso minder volk op je dansvloer, indien er iets te eten valt (men gaat zich letterlijk op een stoel gaan zetten), terwijl je DJ zijn beste tracks aan het af spelen is.
Zorg ervoor dat alle voeding verorberd is, eens de muziek start.
grtz www.discovideo.be

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik28-1-2013 12:12:54

wij zetten op de uitnodiging vanaf 21u en starten eerst 'receptieachtig'.

We gaan op voorhand ook al wat laten vallen dat als er mensen zijn die iets willen doen of zeggen, ze tot half 11 daarvoor de tijd hebben - daarna wordt de muziek niet meer stil gezet :-)

rond 22u gaan er tapasborden op de tafels gezet worden...

om half 11 doen wij onze openingsdans en rond 12u zoiets voorzien we ook nog een broodje met souvlaki's, groentjes, sausjes, ...

Natascha
5-7-2013
 Meld misbruik28-1-2013 13:01:53

Had eerst gedacht op de uitnodigingen 20.00 u te zetten zodat iedereen er is om 21.00u. Om 21u30 openingsdans te doen . Om 22u 30 de bruidstaart maar weet niet of da goed is. Eventueel Wa hapjes vanaf 20u 30 tot 22u30. Wat denken jullie

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik28-1-2013 14:03:36

hangt er natuurlijk vanaf hoe lang je het wil laten duren.
we zijn bijvoorbeeld aan het rondhoren voor een DJ en eentje ervan zei uit ervaring te kunnen zeggen dat een dansfeest niet langer dan max. 5 uur zou duren... Dus als je om 21u30 begint (en om 22u30 eigenlijk wel weer even stopt voor de taart)...

't is maar wat je wil :-)

Trouwfuif.com

Meld misbruik28-1-2013 17:48:53

Een trouwfuif begint tussen de 19h00 à 21h00: op een vrijdag meestal iets later dan op een zaterdag.

- Op een trouwfeest blijf je aan tafel zitten en wordt het eten aan tafel gebracht. De DJ begint pas vanaf 22h00 à 22h30 zijn ding te doen.
De eigenaars van de feestzaal wensen niet dat de DJ tussen de gangen door de mensen even laat dansen.

- Op een trouwfuif kun je continu rondlopen en wordt er eten rondgebracht (walking dinner), of ga je zelf eten halen bij eetkraampjes, een mobiele frituur of een buffet. Ondertussen staat de muziek reeds redelijk luid, waardoor je een party/fuif-gevoel hebt. Meestal wordt er spontaan begonnen met dansen, en volgt de openingsdans even later.
Het dessert wordt meestal tijdens het dansfeest gegeven. Een beetje DJ kan het dansfeest vlot gaande houden.

Zowel op een trouwfuif als op een trouwfeest komen alle muziekgenres aan bod.
Mensen gedragen zich echter losser op een trouwfuif dan op een trouwfeest waar alles strak georchestreerd is.
De ouders van het bruidspaar komen steeds meer uit een periode waarin ze zelf ook uitgingen naar danscafés en discotheken, waardoor trouwfuiven steeds meer aan populariteit winnen.

Groeten,
Thierry Heldenbergh
www.trouwfuif.com

Trouwfuif.com

Meld misbruik28-1-2013 17:53:36

@ Nadia:
De meeste dansfeesten duren gemiddeld 5 uren (vanaf de openingsdans), maar mijn langste dansfeest ooit was 7,5 uren (ook vanaf de openingsdans).
Uiteindelijk moesten we stoppen van de feestzaal, of ze bleven fuiven tot een gat in de namiddag :o) . Soms 'klikt' het gewoon.

Groeten,
Thierry

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...