Nu Online
Momenteel zijn er 653 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ringenmaagd

3-2-2013 19:30:30
Hoi iedereen,
Mijn vriend en ik gaan stilaan beginnen uitkijken voor onze ringen. Maar ik heb er totaal geen idee van wat ik eigenlijk wil. We zouden ze zelf willen laten ontwerpen maar ik stel me vooral vragen bij het materiaal. Palladium, titanium, platina, witgoud 14 of 18 karaat... Ik hoor het in Keulen donderen!
Het enige dat we zeker niet willen is geel goud omdat we daar allebei veel ouder mee lijken.
Is er iemand die veel van deze materialen kent en eens de voor-en nadelen zou kunnen weergeven?

Ik raak er ook maar niet uit of ik een speciaal ontwerp zou willen of eerder een "simpele" ring. Langs de ene kant geeft een uniek ontwerp wel dat tikkeltje extra, maar anderzijds moet je die ring natuurlijk nog vele jaren dragen.
Aan reeds getrouwde/ringen gekozen bruidjes die zelf laten ontwerpen hebben: wat hebben jullie gekozen?.
Foto's posten mag ook altijd :)

bella
13-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 716

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik3-2-2013 19:46:53

ik ga 'em even meevolgen - we hebben zelf komende zaterdag een eerste afspraak met de persoon die onze ringen zal ontwerpen (Riet Conings).

We zijn alleszins gestart met het zoeken naar wat onze smaak is qua 'look' en zo kwamen we uit op de ontwerpen van Riet - is onze stijl wel en de dame op zich is ook erg tof... Dus ben eens benieuwd wat ze voor ons in petto heeft, maar ik ben ervan overtuigd dat ze ons dan wel goed zal informeren over de materialen en dergelijke!

Tamara
23-5-2014
 Meld misbruik3-2-2013 20:51:34

Hey!

Ik ben niet echt een kenner, maar het interesseert mij wel enorm en dit is wat ik tot nu toe heb gehoord: Goud is altijd geel. Wit goud is eigenlijk een legering van geel goud en palladium. Door met de verhoudingen te spelen kan je kleurschakeringen krijgen in het "soort wit". Een tip die de juwelier mij gaf om de kostprijs te drukken is bvb om te kiezen voor 14kt ipv 18kt (scheelt 15% in prijs). Indien je blinkend wit goud wilt, dan wort hierop nog rhodium geplaatst, maar dit slijt snel af. Platina daarentegen lijkt op wit goud maar verliest wijn glans niet en is dus ook duurder.
Titanium ziet er wat stoerder uit omdat het wat grijzer is van kleur.

Wij hebben een groot deel van deze uitleg gehad van Ines B. En vinden haar ringen ook fantastisch. Als onze ringenzoektocht begint gaan we hier zeker eens langs.

bella
13-9-2013
 Meld misbruik4-2-2013 6:01:24

Bedankt voor de uitleg Tamara! Ines B haar website ziet er inderdaad wel interessant uit, maar Lier is wat ver voor ons aangezien we in West-Vlaanderen wonen.

Tino

Meld misbruik4-2-2013 14:10:48

hé Bella,
voor ringen kiest u best goud - dit heeft een aantal voordelen zoals de sterkte en de mogelijkheid om ze later naar een maatje meer of minder te laten aanpassen indien nodig.
Voor meer uitleg kan je ons steeds contacteren:
http://www.aura-online.be/trouwringen.php

Nog veel succes met de bruiloft !
Ellen

Evelyne
23-8-2013
 Meld misbruik20-2-2013 16:27:10

Aangezien ik niet kan antwoorden op je berichtje, wij hebben ze bij fede di Oro besteld in Izegem. Echt de moeite waard! Bij Baele hebben ze de stijl van onze ringen waar weet niet echt hun prijzen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...