Terug naar overzicht
Waarom zo piekeren? Alles is vast al geregeld. Probeer het uit je gedachten te houden en denk aan andere dingen als je gaat slapen. Je hebt je slaap trouwens nodig hé, wil je er stralend uitzien op jouw dag :) Positief denken helpt meestal; gewoon denken: het zal allemaal vlotjes verlopen..; en dat zal het ook doen!
Hey Lynn heb vorige week ook zo een nachtmerrie gehad. Dat alles verkeerd ging en niemand kwam opdagen. Maar alles komt goed ben er zeker van. Het is gewoon omdat we in ons onderbewustzijn er zoveel mee bezig zijn dat we deze nachtmerrie's hebben.
Hoi Lynn ik denk dat dit heel normaal is spijtig genoeg Ik heb ook nachtmerrie's gehad naar gelang we dichter aan onze dag kwamen. Je bent er nu alle dagen, uren, minuten mee bezig dus is dat wel normaal Alles komt goed hoor!!! Jij weet dat alles in orde is en je je eigenlijk geen zorgen moet maken. Probeer rustig te blijven en zoals hierboven al vermeld, positief blijven denken! Alles komt goed!!!! Geniet van die laatste voorbereidingen want voor je het weet is alles voorbij! GENIET!!!groetjes
ik heb dit ook super vaak ! Denk dat het een persoonlijk trekje is : piekeraar zijn of niet ..
Herkenbaar!! Ik heb nog 210 dagen te gaan, en ik heb nu al zulke "nachtmerries", al vind ik het eerder grappig dan ergerlijk. Vorige week droomde ik dat ik na de ceremonie aankwam in de feestzaal (wij doen alles zelf) en dat ik vergeten had deze te decoreren. Ik was nochtans maanden aan een stuk bezig geweest met alle decoratie bijeen te zoeken en zelf te maken, dus ik vond het onvoorstelbaar dat ik het kon vergeten. Maaaaarrrr... het was desondanks een leuk feest in een niet-versierde zaal, dus dat maakte waarschijnlijk dat ik het niet zo'n enge droom vond.Ik denk dat je 'piekermomenten' moet inlassen overdag: bv jezelf een half uurtje per dag geven 's avonds om je to do lijstje nog eens gauw te overlopen, en als je jezelf overtuigd hebt dat alles op schema zit, dan draai je mentaal de knop om en dan is het piekermoment voorbij. Als je in je bed ligt dan heb je minder aan je hoofd dan de rest van de dag, dus dan nemen zo'n gedachten (ook in je onderbewustzijn) vaak een loopje met je, en zit je er tijdens je slaap nog mee bezig. Zorgen dat je je denk-moment al gehad hebt, en daarna zoveel mogelijk alle gedachten verdringen, dat kan echt helpen. En je familieleden kan je natuurlijk niet afvinken of je to-do lijstje, maar dat zal toch ook wel loslopen he. Positieve vibes!Veel succes en rustige nachten gewenst!Groetjes!
Ik had deze week hetzelfde voor: ik droomde dat ik mijn trouwkleed had aangetrokken op de trouwdag en dat ik er overal mee bleef achterhaken met verschillende scheuren tot gevolg. Ik ben inderdaad ook een eeuwige piekeraar, vrees dat er niets aan te doen is. Ik hoop dat het de nacht voor het huwelijk zelf wel zal meevallen :-)Veel rust toegewenst!
Even ter info, ik heb eigenlijk geen gevoel van stress over de trouw en ik loop er al helemaal niet over te piekeren.. ik weet dat alles in orde is.. (anders zat ik nu niet 19 dagen ervoor op mijn gemakje misboekjes te knutselen :p)En ik ben er ook niet echt mee bezig geweest voor het slapen gaan.. Het is nu wel een drukke periode en de dromen komen enkel als ik eens een dagje kan uitslapen (enkel zaterdags) en dan schiet ik om 8u wakker :(We zullen wel zien, hopelijk blijven ze volgende vrijdag weg..