Terug naar overzicht
voor zover ik weet moet dat aansluitend zijn.
bij mij mocht dat gesplitst zijn maar wel zo dicht mogelijk bij de effectieve datum van de trouw...
Ik mocht die opnemen de week voor of de week na de wettelijke trouwdatum.Hangt af van de werkgever en bijhorend paritair comité.
Ik heb maar 2 dagen
Peggy, troost u ik ook :-(Vind het wel niet eerlijk want mijn collega die deeltijds werk had vorig jaar ook 2 dagen en ik werk voltijds :-(
Ik heb 4 dagen gekregen en ze wisten mij te vertellen dat dit de week voor ofwel de week na de trouw moest opgenomen worden. Dus ik denk dat je die donderdag wel klein verlet mag nemen..
Ondertussen heb ik vernomen dat de dagen aaneensluitend moeten zijn (weekend mag er wel tussen zitten).Ik heb gelukkig een slimme oplossing gevonden !Aangezien ik 4/5 werk en mijn vrije dag heb op woensdag, verzet ik deze naar de week er na (op de donderdag van ons vertrek).Dan neem ik de 3 klein verlet-dagen aaneensluitend op woe-do-vrij voor de trouw.En dan heb ik dus een dagje extra die ik kan gebruiken voor onze honeymoonvertrekdag!Zo lijkt mijn uitleg wrs niet logisch, maar het komt wel uit :-)Thanx voor alle info girls !
Bij ons moet je ze aansluitend nemen VOOR je trouw of op de dag van je trouw.Voor een trouw op vrijdag is dat dus woensdag-donderdag-vrijdag.Voor een trouw op een zaterdag zijn dat dezelfde dagen.Ik werk 3 dagen per week met vaste vrije dag op dinsdag en woensdag.Mijn woensdag ben ik dus "kwijt" en in realiteit heb ik dus 2 dagen (ik trouw zaterdag).Stom, want ik zou niet weten wat ik die dagen vooraf moet doen.Terwijl ik achteraf zal moeten tellen qua dagen verlof (wij sluiten ook nog met kerst 2 weken, dus 2 weken op huwelijksreis en mijn 4 weken congé zijn op).
pff ik krijg maar 1 dag... balen dus :-)
Hier ook 3 dagen en mijn man 4 dagen. Wij trouwen ook op een vrijdag dusja nemen we die dag en de rest mogen we kiezen de week voor onze trouw of erna. Wij nemen deze erna omdat wij op huwelijksreis gaan. Groetjes
ik heb er ook 3. Ik moet ze nemen in de week voor of na de trouw maar ze moeten niet aansluitend zijn.