Terug naar overzicht
Als het echte leren schoenen zijn, helpt rondlopen met vochtige nylons echt wel!! Gewoon nylons vochtig (niet nat) maken, schoenen aandoen en dan rondlopen tot de nylons volledig droog zijn :-). Hielp bij mij heel veel!!Over het poetsen met witte schoensmeer, durf ik me echter niet uitspreken :-).Groetjes!Evelien
Ik kan niet op alles antwoorden. Heb wel vijf jaar in schoenenwinkel gewerkt! Dus misschien wel paar tips:Zeker niet inlopen met dikke kousen, je moet beginnen met heel dunne nylonkousjes, dan eventueel een dunne, gewone koud.Je hebt bij de schoenmaker ook speciaal flesjes (shoe stretch), de naam zegt het zef al, je moet het binnen de schoen spuite op de plaatsen dat het knelt en onmiddelijk aan doen dan. Dan kan je ook voor de dag zelf een spuitbusje gaan halen (weet de naam niet meer). dat moet je op je voeten spuiten en geeft een satijnachtig gevoel, en helpt tegen de wrijving in de schoen. Heb dit ook altijd en werkt echt wel...Je kan de schoenen ook bij de schoenmaker op de leest laten zetten, dan worden ze een beetje uitgerokken.Dit zijn zowat de tips die ik kan meegeven.Voor de schoensmeer zou ik eerst is bij de schoenmaker horen, hangt ervan wat soort leer enzo het is. ik zou het persoonlijk nie riskeren, kan ook een beetje groen uitslagen dan...Hopelijk ben je hier wat mee...x
Al heel erg bedankt ladies :-)
Wat ik meestal doe, is veel krantenpapier insteken. En wat de kleur betreft, zou het ook eerst eens navragen aan een schoenmaker. Je schoenen kleuren kan ook. Ik heb dit gehoord in de winkel van mijn schoenen.
Ik denk ook dat je ze beter naar de schoenmaker brengt en ze op de leest laat zetten!!
Wel mooie schoenen voor weinig geld, dat modelletje staat me ook nog wel aan. Al was mijn eerste gedacht geen witte schoenen... Had er al gekke gekleurde gezien met 'love birds' erop: een vogel op de neus van elke schoen, en ze geven elkaar een kusje als je je voeten naast elkaar zet. :-)
@ Mona: a zo tof! :)
Op www.offbeatbride.com komt elke week een overzicht van de schoenen die ze die week gevonden hebben, altijd heel kleurrijk en vaak erg speciaal. Zal die met de lovebirds es zoeken... Wel meestal op Amerikaanse webshops dan, dus passen zit er niet in, met gevaar op... jawel... knellen. :-)De schoenen op die site zetten ze meestal per thema: vaak een kleur, soms met doodskoppen voor de gothic bruiden, soms met regenboogkleuren (perfect voor de dames die met dames trouwen), pauwenogen etc... Dit keer was het thema: goedkoper dan 50 dollar per paar (al kosten de lovebirds wel 57 dollar meen ik me te herinneren...): http://offbeatbride.com/2013/03/cheap-wedding-shoes-les...
Hier nog meer van dat merk (sorry dat ik het topic kaap): http://www.tukshoes.com/shoes/women Wel behoorlijk rock 'n roll, niet voor klassieke bruiden!
Als ik knellende schoenen heb, stop ik ze in de diepvries voor een eindje.Wel zorgen dat de schoenen beschermd worden tegen het ijs en de vrieskou.Daarna doe ik ze direct aan en de kou verdoofd als het ware de pijnlijke plek.Ik heb dit al een paar keer geprobeerd en het helpt echt. Andere optie is inderdaad de leest bij de schoenmaker of bij de schoenwinkel....
Hey Carrie,Bij de blokker hebben ze schoenspanders voor nog geen 3€.Ik heb ze reeds in mijn schoenen gedaan en het werkt echt.Ze zitten er nu al een week of 2 in en het is al een heel stuk beter. Groetjesbtw : mooie schoentjes :-)