Terug naar overzicht
Hoi Maja,Wij hebben ook nog muziek na het voorlezen van een aantal teksten (bezinningstekst, parabel, bijbelverhaal). Ook tijdens de communie hebben we muziek en ook nog na het aansteken van de huwelijkskaars. Groetjes,Karolien
Het hangt natuurlijk af hoe u viering is of je met een communie of zonder wij hebben zonder en wij hebben muziek bij intrede, uitrede, ondertekening, bij de eerste lezing dat is al 4in totaal. moest je toch nog twijfelen vraag het na aan u pastoor die kan u daar ook mee verder helpen
We hebben inderdaad een gewone gebedsdienst, dus er vallen wel stukken uit, maar toch moeilijk te weten welke stukken essentieel zijn en wanneer er muziek moet zijn.We willen sowieso niet teveel muziek.
Wij hebben een gebedsdienst en voorzien muziek:intrede bruidegom en suiteintrede bruidna de eerste lezing (en dus net voor het evangelie)bij het ondertekenen van het huwelijksregisteruittredeliedWe hebben met opzet niet teveel liedjes gekozen omdat ik me herinner van huwelijken waar ik zelf naar toe ben geweest dat het nogal langdradig durft te worden voor de gasten. Door te moeten kiezen voor slechts 5 liedjes hebben we dan ook echt nagedacht en de voor ons beste 5 gekozen.
wij doen hetzelfde als Rebecca, alleen twijfelen we nog tussen erg veel nummers ;-)
Wij hebben het als volgt:Intrede (twee nummers), tussenzang (tussen de eerste lezing en het evangelie), ondertekening van het huwelijksregister, offerande, communie en uittrede.Wij hebben dus in het totaal zeven nummers, maar het is logisch dat je tijdens de offerande en de communie een muziekje neem, vind ik :)
intrede bruidegomintrede bruidna de eerste lezing (en dus net voor het evangelie)bij het ondertekenen van het huwelijksregisteruittredelieddit lijkt me wel iets, alleen weet ik niet of wij twee liedjes moeten voorzien bij de intrede aangezien wij geen suite hebben?al is het misschien wat triestig indien de bruidegom zonder muziek moet binnenkomen.
Goh, zo heeft de bruidegom ook zijn moment de gloire :)
Rebecca, en dan vooral ook de schoonmama, die je daarmee ook even in de belangstelling laat staan (ook altijd belangrijk) :)
welke muziek nemen jullie voor de intrede van de bruidegom en suite?GroetjesCharmy