Nu Online
Momenteel zijn er 361 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

geen werk

23-3-2013 17:46:56
hallo,

graag jullie mening over het volgende. Ik heb momenteel geen werk omdat ik medish ontslage ben op mijn vorig werk. Ik volg nu een project van vdab op gemakkelijker aan het werk te gerake.
Maar dit is nu mijn zorg. zoals jullie misschien weten had ik een beperkt budjet. vandaag zijn we naar een zaal gaan kijken. Perfect voor ons. Maar wat is nu het probleem: als we de zaal , eten en drinken moeten betalen zal er geen geld meer zijn op de spaarrekening. Maar er moet nog decoratie, uitnodiginen, dj en trouwkledy gekocht worden. Moest ik nu tege volgend jaar werk vinden is dit geen probleem want dan kan ik terug sparen maar wat als ik geen werk vindt?

daarom durf ik de zaal niet zo goed reserveren. Wat zouden jullie doen? Ik heb nu even geen zekerheid of ik wel genoeg budjet hierna ga hebben. zit even met men handen in het haar .

sara
7-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1106

Evelien
24-5-2013
 Meld misbruik23-3-2013 17:54:50

Hoi Sara,
Dit is inderdaad wel een wat moeilijke situatie.
Misschien kun je eens kijken of het mogelijk is om wat bij te werken als extra in de horeca ofzo voor tijdelijk. Zodat je al zeker kan zijn dat je een bepaald bedrag per maand kan sparen. Je mag niet pessimistisch zijn, maar ik snap dat je wat bezorgd bent.
Misschien kun je ook creatief omgaan met de andere uitgaven (uitnodigingen zelf maken, decoratie zoeken tweedehands,...).
Ik zal hier op dit forum al heel wat zaken passeren die 2e hands verkocht werden voor een veel lagere prijs dan de nieuw prijs. Als je op tijd begint rond te kijken kun je op die zaken springen die echt jouw smaak zijn.

Alvast veel succes met het beslissen en het zoeken naar een leuke job!

Brigitte

Meld misbruik23-3-2013 18:30:39

hallo ,

ik begrijp je bezorgdheid , en vind het ook wel terecht
je moet nog niet gek doen , om al veel centjes de deur te zien uitvliegen .
als je vriend vast werk heeft is dit toch ook al een beetje zekerheid .
zou je toch aanraden om voorzichtig om te springen met wat je vast legt .
of misschien toch nog even wachten met alles tot je een beetje extra hebt kunnen sparen ?
er komen zeker nog leuke zalen , waarvan je in de toekomst zegt , oef , ben wel blij
dat we toen nog even gewacht hebben .
en als je zo veel mogelijk zelf doet en goed onderhandeld zal het zeker in orde komen
toch veel plezier met alles

debora
18-7-2014
 Meld misbruik23-3-2013 20:17:34

Ik zou het je eerlijk gezegd afraden en spreek dus uit eigen ervaring!

Door een ziekte ben ik al twee jaar op invaliditeit, en moet zeggen dat daardoor onze spaar er heel snel door is gegaan. Veel minder pre en enorm veel doktersrekeningen.

Wij hebben dus beslist om toch te trouwen, maar het met minder tevreden te stellen.

Het is zeker geen goei periode om werk te vinden he! Ik zou opteren voor toch nog een zekerheid achter de hand te hebben, dus ofwel nog even uit te stellen, ofwel toch een beetje spaar achter de hand houden.

Succes met je beslissing, geen gemakkelijke! Ken er alles van...

sara
7-6-2014
 Meld misbruik23-3-2013 20:48:47

ja mijn vriend heeft vast werk en dus zekerheid. Hij heeft mee beslist om de zaal toch te nemen. Ik ben zo i zo al een twijfelaar maar nu nog harder want weet echt niet of ik er goed aan heb gedaan. er zijn nog zoveel kosten (ook al is eten en drinken de grootste kost). ik hoop dat we niet in miserie gaan zitten en het ons gaat lukken. Heb toch bang hoor.
en ja idd het is zo moeilijk om werk te vinden en ik heb dan nog een handicap erbij waardoor ze mij al zo i zo minder kansen geven.

Ik moet zeggen: ik heb toch wel bang nu!!!! en al fameus aan het stressen terwijl mijn vriend er zo rustig onder blijft. toch niet normaal :-)

debora
18-7-2014
 Meld misbruik23-3-2013 21:37:03

Ik snap je situatie helemaal! Maar hier heeft mijn vriend ook een vaste job en een zeer mooie pre...Anders hadden we ons appartement nog moeten verkopen denk ik.

Mag ik vragen wat je hebt, of is het te persoonlijk? Want ik ben gistere nog is op gesprek geweest bij controle invaliditeit en heb echt aangegeven dat ik wil werken, watn het gaat financieel niet meer zo. Ik mag ook eerst een VDAB cursus volgen normaal (aangezien ik men huidige werk niet meer mag doen) Ik heb een zware burn-out gehad met korte hartstilstanden, en nu daardoor een spierziekte en chronische vermoeidheid aan overgehouden.

Ik zit met dezelfde schrik als u, dat ik niet zomaar een job ga vinden! Wij hebben nu een parochiezaal genomen en zijn alles beetje uit aant stellen, als het echt niet gaat, trouwen wij enkel intiem en gaan we op huwelijksreis, daar hebben we meer deugd aan dan...

Maar dat wij het zo doen, wil niet zeggen dat jullie het ook zo moeten doen he! Het enigste wat ik wel denk is dat je er met twee volledig achter moet staan. Want al die financiële problemen en zorgen wegen op den duur ook wel door op de relatie

fabienne
14-6-2013
 Meld misbruik23-3-2013 22:06:03

hey ik ben ook al 3,5j op invaliditeit en men vriend heeft ook een vaste job. Ik zal waarschijnlijk ook nimeer gaan werken heb ook men leeftijd al mee 44j. Ik was tewerkgesteld in de medische sector maar daar ik men rechterhand nimeer kan gebruiken zal ik moeilijk nog een job vinden en de ziekenkas heeft me ook telkens maar om de 2j opgeroepen voor controle wij hebben ook een parochiezaal en een breugelbuffet om de prijs te drukken maar ik zou er me ni voor in de schulden zetten onze ouders betalen wel het eten wat al een grote hap weg neemt ik wens je veel suc6 en veel geluk

Agnes
5-7-2013
 Meld misbruik24-3-2013 19:42:48

Je maakt je feest zo duur als je zelf wilt... Als je een zaal neemt waarbij je met een traiteur kunt werken scheelt al in het budget...
Wens jullie veel succes in de zoektocht en hopelijk snel een nieuwe job!

anouk
8-6-2013
 Meld misbruik25-3-2013 17:17:16

Hallo,
Je trouwt pas in 2014, je hebt nog meer dan een jaar. Werk is er altijd, nu is het te zien wat je wil doen ....

Mijn vriend heeft vorige maand ook zijn werk verloren (op 4 maanden voor onze trouw) nog een geluk dat hij 3dagen later een ander werk vond, met meteen vast contract.
Anders had ik ook ferm getwijfld, hoor, stel je voor zaterdag groot feest met alles erop en eraan en weten dat je 'werkloos' bent. Ik zou het toch niet leuk vinden. Gewoon voor het principe.
Ik ga er ook van uit dat iedereen een beetje spaarcenten nodig heeft, zeker in de crisis periode van nu....

sara
7-6-2014
 Meld misbruik27-3-2013 13:46:02

Hallo anouk, idd werk is er altijd . Maar het probleem is dat ik heel weinig jobs aankan wegens medische problemen. Dus voor mij ligt het iets moeilijk. Ik heb idd nog meer als een jaar en doe er alles aan om snel terug te kunnen starten. Maar het is niet simpel. Ben op 26 jaar al twee keer medish ontslagen dus is het belangrijk dat ik nu een job vindt waar ik lang kan blijven en zonder terug te sukkelen met mijn lichaam. Want ja op onze trouw wil ik liefst er helemaal op en top staan.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...