Nu Online
Momenteel zijn er 412 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Enveloppendoos echt nodig?

25-3-2013 22:23:30
Echt? Is dit eigenlijk nodig?
Is het niet riskant dat dit tijdens het feest ergens zomaar staat?
Wij dachten om misschien mijn schoonvader als kluis te gebruiken :-)
Hij kan dan regelmatig de envelopkes van mijn ventje aannemen en bijhouden (of in auto of als het er is in het kluisje van de feestzaal) gaan steken.

Hebben jullie allemaal een echte doos?
Of hebben jullie andere centjes-oplossingen? :-)

Carrie
13-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 1114

Véronique
25-5-2013
 Meld misbruik25-3-2013 22:28:59

Wij hebben ook een enveloppedoos,
hartvormig, zelf versierd,

maar die zal tijdens het feest goed bewaakt staan bij onze ouders

groetjes

NANCY
20-4-2013
 Meld misbruik25-3-2013 22:36:26

Wij hebben ook een enveloppendoos, die achter ons zal staan op een tafeltje tegen de muur terwijl de gasten binnenkomen. En deze wordt zoals bij zovelen stevig bewaakt door mijn pa (heeft imposant figuur!) haha

cathy
12-7-2013
 Meld misbruik25-3-2013 23:00:45

wij hebben dit nog niet,en weet niet of ik dit zal aankopen,heb er al zien staan voor 50€en vind dit toch duur voor wat het is.mss maak ik zelf iets,of neem ik een grote handtas mee om alles in te bewaren :-).

Isabelle
13-9-2013
 Meld misbruik26-3-2013 5:51:24

Bij ons voorziet de zaal een kistje met slot en alleen wij krijgen de sleutel. Misschien dat jullie ook zoiets kunnen zelf maken?

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik26-3-2013 7:09:24

Ik zou toch zeker iets voorzien, een doos of een kistje of wat dan ook. Wij hebben immers echt 100en enveloppen gekregen, ik denk niet dat die allemaal in de binnenzak van je schoonvader zullen passen ;-). Bovendien kan het soms zijn dat je 30 enveloppen krijgt in 10 min (als iedereen toekomt) en dan is er echt geen tijd om "even" naar de auto te lopen. Wij hadden een houten kist die achter ons stond en na de recepties hebben wij die onmiddellijk in een bergruimte gezet waarvan alleen wij de sleutel hadden.

Groetjes!

Evelien

Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik26-3-2013 7:34:12

Wij hebben ook een enveloppendoos, bij AVA kan je die al vinden voor een 20 à 30 euro. Ik heb de mijne online gekocht voor ook zo'n bedrag. Wij zijn er nog niet uit wat we gaan doen met die enveloppendoos als de receptie gedaan is, maar wij denken eraan om die snel even naar huis te laten brengen. In de auto is ook zo riskant, ondanks er een alarm op de auto staat (je hoort dat toch niet als de muziek luid staat). Onze feestzaal wil niet de verantwoordelijkheid dragen, dus wij krijgen geen ruimte ter beschikking. Hoe zit dat bij jullie?

Brigitte

Meld misbruik26-3-2013 8:00:20

hallo ,

je moet eens navragen bij je ceremoniemeester voor een enveloppendoos.
In dik karton rond de 30 euro
Maar hij had ook een vierkante doos in iets lichtere versie , slechts 5,99 euro wit/zwart
misschien heeft jullie ceremoniemeester ook zo iets ?

Ann
24-1-2014
 Meld misbruik26-3-2013 8:25:15

Wij hebben een soort antieke vogelkooi (witte) voorzien, waar de envelopkes tss de tralietjes gestoken kunnen worden...(duertje wordt subtiel met nijlondraadje dicht geknoopt...
we versieren ze met rode vlinders...
na de receptie geven we ze even in bewaring bij de eigenaar van de zaal...

Kim
14-9-2013
 Meld misbruik26-3-2013 8:29:32

Wij gaan ook niet voor een doos. Ook voor een kistje, en daarna wordt het geld opgeborgen in een kluisje achter de toog. De sleutel wordt bewaakt door mama. :-) Wij hebben het bij vrienden meegemaakt dat al hun enveloppen gestolen waren, ik mag er niet aan denken!

Carmen
27-4-2013
 Meld misbruik26-3-2013 8:51:39

Wij hebben een enveloppendoos, maar eens iedereen er is gaat alles in één grote bruine omslag die in de kluis van de feestzaal wordt gelegd.

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik26-3-2013 11:30:25

Wij gaan waarschijnlijk een soort van antieke reiskoffer gebruiken omdat we rond het thema reizen werken. Moet ik wel nog even vinden :). Ik had de intentie om deze achter ons te zetten wanneer we de mensen begroeten, even weg te zetten wanneer de receptie achter de rug is en wanneer de mensen voor het dessert en dansfeest toekomen opnieuw even te plaatsen.

Speciale beveiligingsmaatregelen had ik niet in gedachten. Ik kan me echt niet voorstellen dat één van onze genodigden dat geld zou stelen!

Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik26-3-2013 11:34:19

Jente, jullie genodigden misschien niet, maar misschien iemand van de feestzaal? Ik ken iemand die enkele jaren geleden getrouwd is en daar hadden ze hun enveloppen in bewaring gegeven aan hun feestzaal en toen ze hun enveloppen mee naar huis wilden nemen, waren deze weg. Wellicht iemand van het personeel, maar viel niet te bewijzen... Ik neem liever het zeker voor het onzekere. Maar op onze uitnodigingen stond ook onze rekeningnummer, dus ik hoop dat de meesten gewoon het geld storten...

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik26-3-2013 11:35:23

Wij hadden wel een doos, besteld via http://www.tutje-en-kiki.com/c-1500913/enveloppendoos-h...

Deze stond op een tafel vlak aan de ingang, waar we gasten hebben ontvangen.
Als ongeveer iedereen er was, heeft mijn mama deze bij haar onder tafel gezet en bewaakt :-) en heeft ze ook mee naar huis genomen toen zij vertrok.

groetjes

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik26-3-2013 14:52:01

't is toch echt iets waar je bij stil moet staan eh... ik hoor het meer en meer!
en niet alleen personeel of toevallige passanten of van andere feesten... zelfs geweten dat een eigenaar van de zaal een hoop enveloppen gepikt had!
dus heel belangrijk om hier iets voor te voorzien!

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik26-3-2013 16:14:18

Wij werken net als Jente rond "reizen" en hebben een houten reiskoffertje voorzien als enveloppendoos. Van landkaarten maak ik een klein vlaggenlijntje met "cards" op om hieraan te hangen. Na de receptie zetten we dit koffertje in de kluis op onze hotelkamer.

AUDREY
24-5-2013
 Meld misbruik26-3-2013 16:19:03

wij gaan toch ook gebruik maken van een enveloppedoos,het is maar raar om een enveloppe aan te nemen en direct weg te steken of in je hand te houden.Als al ons volk er is word deze veilig weg geborgen.grtjes audrey

cathy
12-7-2013
 Meld misbruik26-3-2013 17:09:27

hey,
ik las hier net over een antiek reiskoffertje ik heb zo eentje liggen,dit is nog een goed idee,en de decotatie is in de zelfde stijl,dus merci voor het idee,weer iets opgelost.

Joyce
11-5-2013
 Meld misbruik26-3-2013 18:18:07

Wij hebben ook een enveloppendoos. Die zal tijdens de receptie en de ontvangst "bewaakt" worden door mijn broer. Als koppel ben je altijd aan het praten en heb je niet echt oog op de doos, we vonden het dus belangrijk dat er toch iemand anders is die de doos met enveloppen in het oog houdt. Na de ontvangst gaat deze doos in de kluis van de zaal tot we vertrekken.

betty
21-6-2013
 Meld misbruik29-3-2013 23:08:07

Ik heb juist vandaag een klein glazen huisje gekocht. Normaal is het voor kaarsen in te zetten. Dus na de trouw gaat het nog mooi staan in mijne tuin. En op het feest hebben we een kamer gehuurd daar,dus gaan we ons geld regelmatig eens naar boven doen. En dan op het einde meegeven aan onze ouders.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...