Nu Online
Momenteel zijn er 505 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijksfeest als cadeau

9-4-2013 22:27:17
hey bruidjes langs deze weg wil ik jullie hulp/raad vragen
mijn schoonma gaat in september trouwen
omdat zij finacieel het niet aankunnen wouden zij een heel klein feestje houden
maar omdat wij weten dat ze van een groter feest droomd hebben wij besloten een groter feest te organiseren en te betalen
hebben jullie enkele tips om dit low budget te organiseren
een zaaltje voor een 75 personen hebben we al
maar verder hebben we totaal niets
alle tips zijn welkom

dagmar

Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 958

Jan
14-8-2014
 Meld misbruik9-4-2013 22:32:56

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik9-4-2013 22:37:32

je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om het etentje in kleine kring te houden dan ofwel alleen een dessertenbuffet te doen voor alle gasten, ofwel gewoon een trouwfuif te doen (met een paar hapjes eventueel of chips of zo'n frietkraam, ....)
verder gewoon goed offertes vergelijken wat betreft de drank, DJ, ....
versiering kan je vaak tweedehands vinden of in de Action of zo!
eventuele uitnodigingen via Vistaprint of zo...

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik9-4-2013 22:40:28

Ik heb hier even over zitten nadenken en ik heb wel een ideetje maar het vraagt wel een klein beetje lef...

Waarom contacteer je de genodigden niet persoonlijk en vraagje ze ipv cadeaus te kopen om geld uit te leggen om het koppel te verassen met een feest.
Dit zou ik dan op voorhand doen zodat je een zicht hebt op de totale som.
Van die som zou ik een leuk bedrag aftrekken voor een tof cadeautje. En dan met de rest het feest financieren...

Als je het low budget wil houden... Dan denk ik persoonlijk aan BBQ... Altijd lekker, brengt sfeer in de brouwerij. En zeker als je zelf iemand (of enkele mensen) vindt om te grillen (eventueel tegen een klein prijsje die dan ook de voorbereidingen doet enzo). Dan koop je gewoon je vlees bij Renmans (Lekker en prijselijk), groentjes, patatjes, slaatjes, brood... En dan heb je al een groot deel van de maaltijd...

Succes!

Martine
14-6-2014
 Meld misbruik10-4-2013 3:23:11

Doe inderdaad zo veel mogelijk zelf.

Hoor es rond in jullie en haar vriendenkring of er niemand is die bijvoorbeeld graag muziek draait?
En of er niemand toevallig bij een traiteur werkt (of via via kent) en zo korting kan verkrijgen?
Ofwel bereid je met wat helpende handen het eten zelf. Een koud buffet is bijvoorbeeld ook altijd lekker en uiteindelijk geen bergen werk. Of vraag es rond of er niemand verborgen kooktalenten heeft en in plaats van een cadeau te geven wil komen koken?
Drank kan je ook zelf gaan halen bij een brouwer, als je het niet van de zaal moet afnemen.

En uitnodigingen kan je laten maken door iemand die wat met Photoshop overweg kan en ofwel zelf drukken, ofwel laten afmaken (online bijvoorbeeld).

Kleding dat moet je schoonmama zelf weten ... maar weet dat er heel veel winkels zijn die "goedkopere" trouwjurken verkopen uit vorige seizoenen. Als ze een trouwjurk wil (want ik neem aan dat het om een tweede huwelijk gaat?).
Een kostuum voor de man kan je desnoods gaan huren. Of je trekt gewoon een leuke effen broek en een schoon hemd aan, met eventueel een vest bij.

Zaalversiering kan je ook zelf uitwerken en hoeft niet extreem veel te kosten.

Eve
4-5-2013
 Meld misbruik10-4-2013 7:35:13

Of hetzelfde principe dat soms wordt genomen vppr huwelijksreis. .. dat gasten delen van het feest kunnen kopen: de aperitief, bbq worsten, kledij,.. En desnoods vraag je dan dat ze je dat op voorhand betalen.

Charlyn
8-3-2014
 Meld misbruik10-4-2013 8:31:48

Hoi!
Ik heb hetzelfde gedaan met het feestje van mijn ouders die 25 jaar getrouwd waren...
Ik wou iets organiseren maar wou er niet te veel geld in stoppen en ik heb dit dan ook zo tegen de gasten gezegd...
Ik heb met een toegangskaart gewerkt en heb €15 inkom gevraagd aan iedereen, dit was dan ook een deel van hun cadeau, ze waren er zelf vrij in als ze dan nog iets extra gaven of niet.
Niet veel mensen maakten hier problemen over.. Dit werd zelf goed onthaald, iedereen begreep ook wel waarom ik het deed.

Dus waarom doe je inderdaad niet zoals Eve zegt en laat je iedereen een deel van het feest betalen, zou ik ook niet erg vinden hoor!

Alvast veel succes!

Ann
18-5-2013
 Meld misbruik10-4-2013 10:17:31

Oh da's supertof van jullie!

Ik vind Stéphanie haar idee ook wel tof! Al voel jij natuurlijk het beste aan of de schoonmama dat oke zou vinden!

Wij hebben ook geprobeerd het budget te houden, met een goedkope zaal (parochiezaal), wel een traiteur, maar daarvoor kan je bv. ook vrienden/familieleden aanspreken die allemaal een deel van het eten maken, ook voor foto's enzo kan je het zo proberen op te lossen!

Veel succes ermee!

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik10-4-2013 10:58:03

Vraag aan de gasten om iets te bakken/maken voor het dessertenbuffet. Zo heb je veel verschillende dingen en mensen vinden dat echt niet erg om te doen.

Ga voor een heeeeel lekker paella of een fijne BBQ of varken aan 't spit of een koud buffet.
(laat dat wel door iemand professioneel doen zodat je geen zorgen hebt)
Hapjes kan je ook laten doen door een traiteur en daar kan je zo zot in gaan of je zelf wil natuurlijk. Valt meestal wel mee van prijs.
Kies haar lievelingskleur en werk dit uit tot in de details.
In AVA vind je heel veel.
Veel kaarsen geven direct veel sfeer en zijn niet duur.
Kies voor mooie lichtjes (eventueel kerstlichtjes/guirlandes). Die zijn niet duur en maken alles direct romantisch/feestelijk.
Hou altijd voor ogen:
Overdaad schaadt
Vraag aan twee/drie vrienden om de bar te bemannen (mensen die er wel zéker gaan staan) en zoek een brouwer waar je de overschot drank aan terug mag geven.
Ik vind een trouwfuif ook heel fijn (en eerst een etentje in besloten kring) - Zorg dan voor lekkere hapjes en belegde sandwiches en een grote taart voor het aansnijden 's avonds zodat iedereen een stukje taart krijgt.
Heel veel succes!
Superlief dat jullie dit doen!
Hou ons op de hoogte he :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...