Nu Online
Momenteel zijn er 481 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

de toekomst

26-4-2013 12:06:57
Beste bruidjes,

Binnenkort komt mijn trouwdatum er aan... maar ondertussen zitten er in mijn hoofdje al wel heel wat piekeringen...

het gaat dan rond de toekomst... Gaan we wel bij elkaar blijven? het ging toch goed, gaat het zo blijven? Ga ik van hem blijven houden...

Deze gedachten maken mij stilaan wel gek, zo erg dat ik er van moet huilen en er dag in dag uit mee bezig ben...

Wie van jullie heeft dit ook mee gemaakt? en wat doe je er dan aan? Hoe ga je ermee om?
Ik weet dat ik hem niet wil verliezen, want hij hoort bij mij, maar toch zitten al deze vragen in mijn hoofd...

liefs x

Nemo21
9-8-2013
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 698

Stephanie
16-8-2013
 Meld misbruik26-4-2013 12:30:02

Herkenbaar :-)
Mijn vriend zijn al 6 jaar samen, en hebben een dochtertje, en toch zit ik ook nog met vragen.
100% zeker kan je nooit zijn denk ik.
Maar stel jezelf gewoon is de vraag, zou ik zonder hem kunnen leven?
Denk aan de positieve dingen, denk aan waarom je hem graag ziet, waarom je graag bij hem bent...

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik26-4-2013 12:42:31

Lieve Nemo

Een paniekaanval is geen ramp. Maar je moet het wel loslaten.
Het kan altijd fout gaan, er kan altijd iets gebeuren, de liefde kan ooit overgaan...
Maar daar ga je niet van uit.
Je hebt geen glazen bol, gelukkig. Gewoon leven, leven leven...
En genieten.
Je zorgen maken over dingen die er nog niet zijn is maar al te gek.
Genieten van het nu, van jullie relatie en van hoe mooi het leven is. Dat is wat telt.
Al de rest valt niet te voorspellen.
Je leeft vandaag. Dus wees vandaag blij en geniet vandaag.
Morgen is morgen.
En af en toe panikeren is helemaal normaal.
Maar als je hem nu graag ziet, dan zal dat morgen ook zo zijn.
En er komen zeker downs. Maar die maken de ups alleen maar beter.
Enkel panikeren als je je niet met hem ziet oud worden, maar die indruk krijg ik niet :)

Ne
28-9-2013
 Meld misbruik26-4-2013 12:46:56

Jezelf vragen `kan ik zonder hem leven` vind ik voor mezelf geen goed idee, want ja, ik kan zonder hem leven. Ik geloof er niet in dat er maar één persoon is voor je. Maar wat ik mezelf wel afvraag: ben ik vandaag blij met hem en kijk ik uit naar morgen? Verder als dat kan je op zich toch niet voorspellen...

Ik hoor van heel veel mensen dat ze nog nooit getwijfeld hebben aan hun relatie als tijdens de verlovingsperiode, dus ik denk niet dat je alleen bent ;)

Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik26-4-2013 12:50:54

Ik denk dat het helemaal niet erg is om hierover na te denken, de beslissing en het engagement dat je aangaat op je trouwdag is ook niet niks. Maar als je dit blijft hebben, dan is het niet goed denk ik. Iedereen heeft wel eens dipjes en aan een relatie moet nu eenmaal gewerkt worden (cliché, maar dat hoor ik toch vaak van tantes en nonkels die al jaren getrouwd zijn). Je kan nooit 100% zeker zijn, maar je moet uitgaan van het beste!

Nathalie
6-7-2013
 Meld misbruik26-4-2013 13:03:45

Hey,

Toen ik voor de wet getrouwd was, had ik ook zo'n gedachten.. Heel normaal denk ik :-)
Je ziet hem wel graag en houdt enorm veel van hem. Maar trouwen, dit is echt wel officieel dan :-)
Wij zijn ondertussen al 7 maand getrouwd voor de wet en dit heeft niets aan onze relatie veranderd hoor. Gewoon genieten!

Nemo21
9-8-2013
 Meld misbruik26-4-2013 13:22:16

Hoi lieve bruidjes,

dank je wel allemaal voor jullie reacties... het doet deugd te weten dat het ergens wel normaal is dat je begint na te denken... voordat je zo'n grote stap maakt in je leven. Maar ik heb het nu wel stilaan gehad en wil terug piekerloos door het leven gaan... (waarschijnlijk speelt het feit dat hij tot 's avonds laat aan het werk is ook wel een beetje mee, want dan zit ik alleen en denk je al sneller aan die dingen terug.)
Het gaat al heel wat beter met me dan paar weken terug, maar toch knaagt het soms wel en probeer ik het in te houden, maar als er dan het een en ander misloopt met het werk, dan komt het echt boven en moet ik me even laten gaan...

Ik wil echt dolgraag met hem trouwen, hij is de man van m'n leven en zal dat ook altijd blijven...
En er zijn inderdaad heel wat positieve dingen aan hem, heb men 145-redenen-waarom-ik-van-je-hou-boekje al geschreven, dus dat zet mijn zinnen wel op hoe graag ik hem zie...

Ook de voorbereidingen voor de grote dag zijn leuk om te doen, zeker als hij er ook nog eens mee aan helpt, dan hebben we eenzelfde doel en zijn we er samen aan bezig en dat maakt me ook gelukkig!

Ook de momenten dat we samen zijn en samen leuke dingen doen, dan kan ik het wel van me af zetten en er van genieten!

veel liefs
x

frida
6-2-2010
 Meld misbruik26-4-2013 15:09:44

Hey,

Ik denk dat we dat allemaal hebben!
Natuurlijk weet je nooit wat de toekonst bengen zal!
Maar je kan er alleen maar voor gaan!

Frida

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik26-4-2013 17:36:35

Gedachten kan je niet controleren en je hersenen zijn er voor gemaakt om allerhande problemen te kunnen opsporen. Dus zeker niet raar zo'n gedachten. Je moet ze alleen niet zien als waarheid, laat ze er gewoon zijn en doe ondertussen verder met wat je wil doen (beetje als een saai programma op de radio). Niet altijd gemakkelijk maar o zo menselijk...

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik26-4-2013 18:59:04

Ik denk dat die gedachte wel 'vrij' normaal is. Vanaf dat je gaat trouwen, besef je gewoon nog meer van 'dit is voor heel mijn leven.' Na een discussie denk ik dat ook soms maar ik zou totaal niet zonder hem kunnen dus.. Je moet genieten van de leuke momenten samen en de 'iets' mindere momenten moet je van je af proberen zetten. In elke relatie zijn er wel eens ups & downs.. Er is een reden waarom jullie gaan trouwen en je moet gewoon genieten van die dag en een relatie moet je gewoon blijven onderhouden maar als je elkaar graag ziet dan kan dat zeker geen probleem vormen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...