Terug naar overzicht
Een kerkelijk huwelijk dient door te gaan op gewijde grond, wat in de meeste gevallen in een kerk is dus. Meestal is dat de kerk van je eigen parochie, met je eigen parochiepriester. Je kan werken met een andere priester die de viering komt doen, maar daarvoor moet je wel toestemming krijgen van je 'eigen' priester. Net hetzelfde als je op een andere parochie wilt trouwen. Het kan dus, maar alles hangt af van de 'goodwill' van je eigen priester.
wij trouwen op onze parochie, maar met een priester van een andere parochie die we goed kennen. Wij hebben eerst gehoord of onze voorkeurspriester dat wou doen en of hij nog vrij was. Daarna hebben we contact opgenomen met de verantwoordelijke priester voor de kerk (in onze parochie zijn er 14 kerken, en bij verschillende kerken, verschillende priesters, best wel een gedoe) om te horen of de kerk vrij was en of we onze priester de viering mochten laten doen. Gelukkig was de mens meegaand en mocht het meteen.Veel succes!
ik denk dat dat maar hééééééééél uitzonderlijk gebeurt en dan moet de pastoor echt willen meewerken, maar het mag dus inderdaad niet.xxx
Hoi, wij hebben 2 priesters hierover opgebeld en het was twee keer niks!We wilden trouwen in een kapel waar maandelijks een christelijke viering doorgaat trouwen, maar zelfs dat was uit den boze.De reactie was: trouwen voor de kerk is een serieuze zaak, je kan niet zomaarkiezen waar je dat wil.Gevolg, wij trouwen met een priester van rent-a- priest toch in het kapelletje dat we graag wilden.
De kerk is jammer genoeg niet altijd even meegaand in zulke zaken. Ik heb zelf ook nooit eerder een katholieke trouw gezongen buiten de kerkmuren maar ik kan er wel voor zorgen dat jullie huwelijk iets minder kil, koud en strak aanvoelt. Wat denken jullie van live muziek? Kijk en luister hier maar even: http://ellisgracewilson.com/?page_id=19 . Veel succes nog met het verdere plannen en contacteer me gerust als jullie nog verdere vragen hebben. Vele groetjes!Ellishttp://ellisgracewilson.com
De priesters doen het inderdaad niet! Daarom huren wij ook rent - a - priest.Zijn al op bezoek geweest bij hem en is een hele aardige man die de rest van het feest blijft om mee te genieten!
Ook ons huwelijk is vorige maand door een priester van rentapriest.be ingezegend in een hotel. Konsekwentie is wel dat het niet in de RKregisters wordt opgenomen. Een viering, een gebed hoeft toch niet alleen in een kerk?Wij kijken er met genoegen en kontent op terug.Onze priester bleek zeer open te staan voor onze nogal verschillende kulturen, geen enkel probleem.