Nu Online
Momenteel zijn er 688 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

we beginnen terug opnieuw

20-5-2013 12:57:02
hallo bruidjes,

gisteren heb ik met mijn ouders gaan praten want zat met zoveel twijfels. Zoals jullie misschien wel weten zit ik nog altijd zonder werk. En ja we hadden een zaal vastgelegd. Maar ik had hier twijfels over omdat dit voor 120 personen al 9700 € kosten was ( buffet koud en warm, dessertenbuffet en 8 uur drinken). Ik vondt dit al veel geld. En waarom????

dusssss heb gisteren beslist om een simpele zaal te huren en een frietkraam en nog een ander kraan te laten komen. Ik denk dat dit veel goedkoper gaat zijn en heb er een beter gevoel bij.

wat is jullie mening? Is die eerste zaal volgens jullie niet te duur of moet ik stoppen met twijfelen en gewoon alles zo houden?

sara
7-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1443

mona
27-7-2013
 Meld misbruik20-5-2013 13:10:33

De eerste zaal is misschien niet te duur voor wat het is, maar je moet je eigen budget en gevoel in het oog houden. Wat kan en wil jij eraan geven? Het belangrijkste is nog altijd het samen zijn met de mensen die je graag hebt. En dat kan even goed met een frietkraam als met een buffet!

Als je er een beter gevoel bij hebt: volg je gevoel...

Ik denk dat je een wijze beslissing hebt gemaakt.

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik20-5-2013 13:15:11

Ik vind beide opties zeker kunnen. Ikzelf ben meer voor optie 1 maar als dit financieel niet zou lukken, dan zou ik ook voor optie 2 gaan en ik vind ook het belangrijkste dat je met die mensen samen kan zijn, wat je juist eet vind ik eigenlijk niet zo belangrijk. En iedereen eet toch graag frietjes zeker?? :) Gewoon je gevoel volgen, is toch het beste vind ik..

Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik20-5-2013 13:18:04

dag sara, Ik denk dat dit nog een schappelijke prijs is. Wij zullen om en bij de 4000 euro zitten voor een feest met 40 man. Wel drank a volonte. Door het feit dat je zonder werk zit , zou ik dat risico niet nemen om zo groot feest te geven. Je moet rekenen dat er nog vanalles bijkomt, kledij , ringen... Tenzij je ouders bij springen. Wij moeten alles zelf bekostigen en vragen daarom dichte familie enkel. Het is niet de bedoeling dat je maanden wakker ligt over het financiële plaatje hé, dan ga je je ook niet goed voelen de dag zelf. Groetjes evelyn !

krista
9-8-2013
 Meld misbruik20-5-2013 13:45:21

Hoi Sara,
Gewoon je buikgevoel volgen zou ik zo zeggen, zonder financiele kater er aan over te houden.
Een simpel feestje kan soms dubbel zo leuk worden omdat je meer tijd gaat hebben om te dansen dan aan tafel te zitten...
Wij hebben een zaal gehuurd van een vzw, mooie locatie vind ik, we hebben een feestarchitect onder de arm genomen ivm de aankleding van de zaal (ook budgetvriendelijk gehouden), maar de prijzen van n vzw liggen veel lager ivm drank.
Dan houden wij een goede bbq met 4 stukken vlees pp, dus honger zullen ze niet gaan hebben ;-).
Als dessert hebben wij een ijsbruidstaart besteld, we hebben (hopelijk) een goed dj en dan is de ambiance gegarandeerd...
Ik denk niet dat ons feest minder geslaagd gaat zijn tegen dat we een 5 gangen menu zouden serveren.
Ik hoop dat je hieraan iets hebt...
Lieve groetjes Krista

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik20-5-2013 16:13:11

om die reden doen wij een trouwfuif ipv een heel avondfeest voor iedereen!
we gaan wel met onze 'suite' (20 personen) lekker eten en dan vanaf 21u feestje (met wel wat hapjes)

dus inderdaad: steek je geld in iets waarvan je het zelf ook echt zou willen!
wij betalen alles zelf en vinden dat het nu al verschrikkelijk veel gaat kosten in vergelijking met wat we eigenlijk zouden willen spenderen (omdat we liever vb. de badkamer nog willen verbouwen), maar dit is wel hoe we het altijd gewild hebben en daar draait het ook om! je doet het tenslotte maar één keer...
zorg gewoon dat je er zelf geen financiële kater aan over houdt, voor de rest moet je vooral zoeken naar hoe jullie het willen!

Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik20-5-2013 18:04:06

Je moet vooral doen waar jij het beste bij voelt en wat financieel ook haalbaar is.. En frietjes zijn zoooo lekker :-)

De prijs valt wel mee.. Wij zitten aan net geen 11000 euro voor 90 personen diner en 60 personen receptie
Met wat je uitspaart kan je veel andere leuke dingen doen!

debora
18-7-2014
 Meld misbruik20-5-2013 23:37:32

hey meid,

Dankzij men ziekte, sinds twee jaar, hebben we gemerkt dat de financiële situatie ineens kan veranderen.

Hierdoor hebben wij beslist dat een feest ook leuk en gezellig kan zijn zonder dat het enorm veel geld kost! Wij hebben beslist om een parochiezaal te nemen, en besparen zo toch ook op veel.

Ook al zouden we het geld er nu voor hebben, zouden we deze liever op de spaar zetten dan dit uitgeven voor één dag.

Maar daar ga je zelf een beslissing in moeten nemen. Je moet doen waar je je het beste bij voelt...

Maar ik heb mensen horen reclameren over de duurste feesten en anderen horen klappen over hoe goed het feest was (met frietkraam). Dus er zullen altijd mensen zijn die iets niet goed zullen vinden.

Dus doe het voor jezelf en voor niemand anders zou ik zeggen...

Succes met je keuze

x

Martine
14-6-2014
 Meld misbruik21-5-2013 0:23:18

Hier zou een groot feest financieel wel kunnen, maar ik heb er uiteindelijk geen zin in.
Waarom zou ik 10.000 euro of meer aan 1 dag uitgeven als je toch niet met iedereen deftig kan spreken (hier stond er 230 man op de lijst)?

Hier dus beslist om het héél klein te houden, met ongeveer 20 personen.

Ik zou dus gewoon je eigen gevoel (en eventueel centen) laten spreken. Liever kleiner en gezellig, dan achteraf met een financiële kater te zitten.
Er komt immers ook nog kleding bij, de uitnodigingen, eventueel de kerk en 't stadhuis, eventueel een huwelijksreis en alle extra toeters en bellen (versiering, eventuele bruidskindjes aankleden, ...).

Als je 25 jaar getrouwd bent, kan je nog altijd een groot feest doen ;).

melissa
18-8-2013
 Meld misbruik21-5-2013 8:10:35

hey Sara

wij houden het ook klein, ik ben sinds 27 februari zonder werk gevallen,
wij hadden ook reeds daarvoor al beslist een budget vriendelijk feest te houden,
wij hebben een budget van 5000 euro, waar we nu nog een een mooie 500 euro onder zitten, wij nodigen een 90 personen uit ( kids incl) voor een goede receptie, en geen avondfeest, zo hebben we er iedereen bij die we willen...
ik heb een super mooi kleed ( wat al 1500 euro van het budget was )
onze ringen zijn van edelstaal
wij hebben er gewoon geen zin in om in een financieele dip te geraken voor dan te kunnen zeggen dat je een gigantisch avond feest gehad hebt...
groetjes melissa

Cassandra
25-4-2014
 Meld misbruik21-5-2013 9:37:09

Hey Sara, een zaal met frietkraam kan zeker leuk zijn! We houden bewust ons budget ook klein en geven enkel een receptie van 3u in een feestzaal. Niet meer niet min en ook geen dansfeest.
Je trouwt nog altijd voor jezelf he. Niet voor een ander en zeker niet om een ander te plezieren :).
Doe waar jij je goed bij voelt!

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik21-5-2013 9:44:50

Wij kunnen het ons wel permitteren een groot feest te geven maar wij kiezen voor een intiem middagfeest. Dit zal ons voor een 60-tal personen een euro 6.000,- kosten.

Wij kiezen enkel voor mensen die ons echt nauw aan het hart liggen, geen buren, geen mensen die we eigenlijk al een jaar niet meer gezien hebben, geen nichten en neven waar we toch geen contact mee hebben.

Hetgeen we met ons feest uitsparen daar betalen wij ons huwelijk in Kreta van, wij met onze 2 kinderen op het strand en 's avonds een kreeftendiner met kaarsjes ook op het strand weg van iedereen. En 10 dagen in een 5 sterren hotel.

Ons gezin is waar het bij ons om draait, wij doen waar wij ons goed bij voelen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...