Terug naar overzicht
Bij ons staat de naam van mijn partner eerst, ik vond dit beter klinken Hoe het allemaal hoort....daar hoef je je toch niets van aan te trekken. Er zijn zoveel tradities en etiquette voorwaarden...je kan die toch niet allemaal volgen.
Niet dat ik mij zoveel van etiketten aan trek..Maar dit hebben wij wel volgens het boekje gedaan, voor het huwelijk is het de naam van het meisje eerst, na het huwelijk de man's naam eerst.Dus op onze bedrukte parkerpennen voor onze getuigen en onze uitnodigingen staatKrista en Bart 09/08/2013.En op de bedankingspennen die de gasten mee naar huis krijgen staat Bart en Krista 09/08/2013.Maar ieder maakt dit natuurlijk voor zichzelf uit he ;-).
Wij hebben op onze uitnodiging gewoon : Tom en Noortje staan.. Omdat iedereen dit ook zo zegt..
Ik ben mee met Krista, iedereen spreekt van Wim en Ilse, maar op de uitnodiging hebben we de naam van het meisje eerst gezet.
Bij ons sta ik op alles eerst omdat ik alles heb besteld/ ontworpenhihi sorry maar ladies firstDUS etiquette; niets van aantrekken, doen wat je zelf het beste vindt!!!!!!!!
Mijn moeder schoot bijna in een franse collère toen ze las dat ik er "Pieter en Michèle" opgezet had. De naam van het meisje komt eerst en ook bij de namen van de ouders komen eerst de ouders van het meisje waarbij ook eerst de moeder en dan de vaderIk trek me van dat soort dingen weinig aanIedereen spreekt over Pieter en Michèle, ook wijzelf als we het over ons hebben dus blijft het zo op de uitnodigingen.Maar als je echt via de etiquette wilt dan zou je dus best eerst meisjesnaam en dan jongensnaam zettengroetjesMichèle