Terug naar overzicht
Hey Dorien!Wij starten ook om 17u30. Vind 't niet per se vroeg, was net 't zelfde bij trouwfeest van een vriendin van me vorig jaar. Wij denken ook: liever een halfuurtje eerder starten ipv stress aan tafel dat 't te laat zou worden :)
Wij doen het eigenlijk ook zo hoor.We doen een 1e receptie van 2 uur voor mensen die niet naar het avondfeest komen. En voor de mensen die wel naar het avondfeest komen is er een receptie/welkomstdrink gedurende 1 uur. Het is de bedoeling dat ze daarna nog eten hè.In onze feestzaal wordt er aan tafel gegaan om 20 uur, dus de welkomstdrink is om 19 uur. Van 18 tot 19 uur hebben we een uurtje vrij voor foto's en zo en de 1e receptie is om 16 uur tot 18 uur.
Bij ons is het ook zo gepland... Een 1ste receptie van 18u tot 20u en om 19u komen de avondgasten... Zij hebben dan een uurtje receptie en rond 20u15 gaan we aan tafel..Wij doen het overlappend omdat wij niet vroeger dan 18u willen starten (trouwen op een vrijdag dus voor velen een werkdag) en avondgasten pas om 20u laten komen vinden we dan te laat...
Persoonlijk vind ik 1 uurtje voor 100 gasten zeer kort!
wij beginnen ook om 18uur, hebben 130 pers. en om 21.00 uur komen onze "dessertmensen" bij ons is het bbq in een tent, mss als dat anders is, ik weet niet.veel succes in ieder geval
1uur voor 100gasten vind ik ook wel te kort ik zou eerder 1u30 doen voor receptie!
Goh de mensen komen bij aankomst toch gewoon snel langs jullie voor een kus en eventueel kaartje af te geven? Als dat 1,5 uur duurt, zou het betekenen dat, stel dat de laatste mensen een halfuur na het begin van het aperitief aankomen, zij een uur moeten staan aanschuiven voor ze bij jullie zijn? Ik had toch de indruk dat op de meeste trouwfeesten dat toch veel sneller gaat hoor, nog nooit lang moeten 'wachten' om bij het bruidspaar te geraken en steeds nog ruim tijd voor aperitief. Wij hebben toch 150 mensen, schat ik, en doen toch ook maar 1 uurtje aperitief.
Wij hebben maar 1 receptie en hebben ook gekozen voor een receptie van 1,5 uur. 1 uur vond ik ook te kort. De receptie is er inderdaad om het bruidspaar te begroeten maar daarnaast vind ik recepties ook gewoon heel leuk en gezellig.Onze receptie start om 18u en we gaan aan tafel om 19u30. We hebben ook nog mensen die we uitnodigen vanaf het dessert (collega's) en zij worden uitgenodigd om 22u.
bij ons is het ook 1u30 recptie die begint om 18u en om 19u30 aan tafel en onze dessert/dansgasten komen om 22u30 die krijgen ook nog een receptie van 30min, de zaal doet dat altijd zo met een receptie voor die gasten, zelf vonden we dat niet nodig maar tzit in de prijs dus ja ...