TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lize
24-8-2013
|
3-6-2013 15:02:40
Hoi Melissa. Ik denk dat dat gevoel eigen is aan een lange voorbereidingstijd. Voor jou is je huwelijk groot nieuws en hét gebeuren van 2015, voor anderen is dat 'ne trouw over 2 jaar'. Het is ook logisch dat (nog) niet iedereen even enthousiast is. Wij zijn verloofd van november 2011, en kregen af en toe ook wat spottende reacties. Maar nu 24 augustus stilletjes aan dichterbij komt, zijn er steeds meer mensen die er achter vragen. Ik persoon ben heel blij dat we zo lang hebben kunnen nadenken over alles, en kunnen nemen hebben wat we écht wilden. Laat je dus zeker niet ontmoedigen, ik denk dat de meeste bruiden hier wel ongeveer weten wat je doormaakt. Geniet van het plannen!
|
|
Karen
13-7-2013
|
3-6-2013 15:05:31
Hey Melissa
Er is niks verkeerd aan op tijd beginnen, ik ben ook beginnen plannen met nog 570 dagen op de teller. Maar...besef wel dat mensen (en ook jij en je partner) het hele trouw-gedoe op de duur beu worden. Tegen dat jullie dag er ooit is ga je geen trouwdingen meer kunnen zien, geloof mij :). Dus doe nu gwn de dingen die erg belangrijk zijn (zaal,..) en laat de rest nog een beetje liggen. Maak misschien een planning, of een soort van brainstorm van hoe je alles wil.. maar doe alles op zijn tijd. Er is nog heel veel tijd, dus je kan gerust om de paar weken (maanden) iets doen en nog steeds mooi rondkomen met je tijd. Het moet leuk blijven he, en ontspannend. :)
Succes ermee!
|
|
Carrie
13-9-2013
|
3-6-2013 15:16:28
Hoi Bij ons stonden er ook ooit meer dan 700 dagen op de teller. De zaal en fotograaf hebben wij toen al vastgelegd, en mijn kleed was een jaar op voorhand ook al gekozen. Je zal zien dat er in de hele voorbereiding 'gaten' vallen. Soms ga je echt geen zin of tijd hebben om veel met de trouw bezig te zijn (ook al lijkt dit nu niet mogelijk). Soms gaat het zoooo lang lijken te duren en soms schrik ja dat er al zoveel tijd voorbij is. Ik heb ook veel inspiratie opgedaan op websites, qua stijl, decoratie, bedankjes, juwelen enz. Dit maakte dan wel dat ik/wij op een bepaald moment perfect wisten wat we wel of niet wilden. Als je een handige madam bent, kan je heel veel zelf doen en dat neemt ook veel tijd in beslag (ik kan het weten haha).
Voor mensen die niet rechtstreeks met trouwen bezig zijn, lijken jullie misschien wel een beetje gek. Maar hier vind iedereen dat normaal :-) Voor anderen lijken 2 jaar enorm lang, maar alle bruidjes hier weten hoe snel het gaat en hoeveel werk er bij komt kijken.
Een lijstje helpt altijd. Een soort checklist, zodat je weet wat wanneer allemaal wel of niet kan gedaan worden. Als je eens googled vind je zeker vb.
En verder kan je hier gerust komen lezen/typen/informeren/ventileren/vragen/enz :)
groetjes Carrie
|
|
viki
18-10-2013
|
3-6-2013 15:17:47
Hey Melissa;
Er is niets mis met op tijd beginnen... Sommige dingen zoals, zaal, fotograaf, vervoer,.... zal je nu al kunnen vastleggen , andere dingen niet. Zo heb je tijd om alles op het gemak te doen en goed rond te kijken, want je kan echt wel dingen vinden die veel goedkoper zijn bij bepaalde firma's dan bij andere. Wij zijn ook vroeg begonnen en wij deden 1 ding per maand. Bij ons is het niet zo lang meer en nu beginnen de reacties te komen van " het is niet zo lang meer" " we zien het volledig zitten hoor" Mijn mama kon er bv niet tegen dat ik elke keer dat ik haar zag zei " het is nog ... dagen.( nu nog altijd niet maja ze zal wel bijdraaien zeker)
Succes
|
|
Carrie
13-9-2013
|
3-6-2013 15:20:26
Trouwens, I looove your Saxon-trui :-)
Misschien kan je in hun liedjes eens zoeken voor vb een stukje tekst voor in de kerk/alternatieve viering of op jullie uitnodigingen ofzo :-)
|
|
Melissa
8-8-2015
|
3-6-2013 15:58:00
@Carrie Bedankt! Rasechte saxonfans hier, maar voor de openingsdans nemen wij een liedje van firehouse en voor de intrede gebruiken we de solo van 'this i love' van guns 'n roses. Maar op ons huwelijk zeker saxon :)
Het is niet dat ik ze constant verveel met verhalen over mijn huwelijk, maar het stoort mij er om mijn rug om wel kan geroddeld worden. Maar ja, daar heb je er overal wel van zeker? Het punt is dat ze dan op de dag zelf, tegenover het 'publiek' wél de trotse familieleden gaan uithangen, en ik stoor me daaraan. Schijnheilig vind ik het. Nu, bedankt iedereen! Het is leuk om eens te praten met mensen die begrijpen wat je doormaakt
|
|
Evelyn
6-6-2014
|
5-6-2013 7:48:25
dag melissa,
Het lijkt nog heel veraf, maar o wee de tijd vliegt snel. Ik ben maar pas 2 maand gelden uit de startblokken gesloten omdat ik dacht dat ik op een jaar tijd alles op het gemak kom regelen. Nu besef ik dat er veel meer komt bij kijken dan oorspronkelijk gedacht. En aangezien ik zelf alles helemaal alleen doe krijg ik het soms benauwd iets te vergeten.
Dus groot gelijk dat je op tijd begint. Mijn schoonmoeder vond ook dat ik veel te vroeg alles op planning zet , maar nu ze eens in mijn boekje heeft gekeken is ze geschrokken. Hi hi
|
|
kurt
24-8-2013
|
9-6-2013 21:28:30
Ik vind persoonlijk 2 jaar op voorhand heel veel. Wij zijn verloofd in november en trouwen in augustus. Wij hebben zeeën van tijd over..., ik zit al minstens 3 maanden niets te doen omdat er gewoon niets meer te doen valt en wij doen alles zelf, van uitnodigingen, over zelfgemaakte enveloppendoos tot het schrijven van de huwelijksdienst.
|
|
Melissa
8-8-2015
|
10-6-2013 9:09:04
@Kurt De tijd die je nodig hebt voor je voorbereidingen hangt af van wat voor huwelijksfeest je voor ogen hebt. Ik hoor vaak van andere bruidjes dat ze met een jaar voorbereidingstijd veel moeite hebben gehad, en eerlijk gezegd heb ik liever drie maanden over dan drie maanden te kort. Ik weet niet waar jij trouwt, en hoe het feest zal zijn maar ik denk dat bepaalde dingen gewoon niet te vergelijken vallen. Mijn schoonzus regelt haar huwelijk ook op een kwestie van vijf maanden maar dat zal dan iets heel anders zijn dan dat wij voor ogen hebben, begrijp je wat ik bedoel?
|
|
Carrie
13-9-2013
|
10-6-2013 11:27:42
Je kan inderdaad een trouw organiseren op enkele maanden tijd. Maar de zalen waar wij gaan kijken zijn waren al 1.5j op voorhand geboekt. Als je geen bepaalde datum wil, zal je wel ergens een gaatje vinden... Als je echter zeker wil zijn van DIE zaal en DIE fotograaf enz, dan begin je best minstens 1.5j op voorhand. Ook een trouwkleed ben je al rap minstens 6 maand op voorhand bestellen... Dus je moet goe dop tijd beginnen, want het kan lang duren eer je uw zin gevonden hebt.
|
|
Melissa
8-8-2015
|
10-6-2013 11:47:56
@Carrie, Ik heb hier via het forum ook gepraat met iemand die trouwt waar wij trouwen, en zij had me gezegd dat ze meer of anderhalf jaar heeft moeten op voorhand boeken. Ik heb al een heel goed beeld van wat ik wel en niet wil, en voor die dingen moet je er snel bij zijn dacht ik.
|
|
Carrie
13-9-2013
|
10-6-2013 13:29:25
Inderdaad. Wij zijn 2jaar op voorhand gaan zien naar de zaal, en toen waren er al een deel zaterdagen vol geboekt... Wij wisten ook snel welke fotograaf, Dj en ceremoniemeester we wilden, en dus moesten we snel zijn :-) Niet aantrekken als sommigen het "te vroeg" vinden. Dan heb je tijd genoeg om alles goed uit te pluizen en van de voorbereidingen te genieten. Heb je trouwens al eens gekeken op de site van die winkel (voor je droomkleed)?
|
|
Melissa
8-8-2015
|
10-6-2013 14:48:52
Jazeker, Het shoppen voor een kleed is natuurlijk nog ver weg, maar online even neuzen kan geen kwaad :) Ik heb al behoorlijk wat winkels bekeken. Nog bedankt voor de tips!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|