Terug naar overzicht
Wij hebben in dat geval geen aanspreektitels gebruikt, gewoon de voornaam en de familienaam op de enveloppe geschreven. Ons feest is wel niet echt formeel, dus dan paste dat wel... Ik denk niet dat er veel mensen daarover gaan vallen hoor! (ik toch niet in ieder geval :) )
Wij hebben zelfs enveloppen met enkel de voornamen erop, zonder adressen, voor de mensen bij wie we het persoonlijk gingen afgeven. Ons feest is ook niet formeel. Ik zou er zelf ook zeker niet over vallen als ik niet als juffrouw of mevrouw (binnen een paar weken) aangesproken word op de enveloppe...
Ik zit hier ook met zoveel enveloppen.Wij doen het niet zo officieel dus is het bij ons ook gewoon de voornaam en geven die persoonlijk af. Als we de naam van de partners niet weten, zetten we gewoon de naam en co of en partner...
Ik dacht dat het de standaard was dat je bij getrouwde koppels gewoon familie en dan de familienaam van de man en bij gewoon samenwonende of jonge koppels dhr/mvr Voor mensen die geen relatie hebben schrijf je volgens mij gewoon de hele naam voluit, dus bijvoorbeeld Dhr John Krameel, of zo
Door "familie" te schrijven, nodig je ook de eventuele kinderen uit, terwijl dit misschien niet de bedoeling is... Ik schrijf bij getrouwde koppels Dhr & Mevr.. xxx en xxx YYY-YYY en niet getrouwd gewoon de namen voluit... weet ik de naam niet van de partner, dan wordt het xxx YYY en partner
heyhet enige formele aan de hele trouw is de naam op de uitnodiging en dan nog :)wij hebben overal Dhr en mevr xxx-yyy geschreven....of je ze getrouwd zijn, reeds samenwonen, een relatie hebben ...etcalleen wanneer het iemand alleen is staat eropbv Mevr Michèle WillemsNa een paar uur schrijven wel al een paar foutjes gemaakt zoalsDhr en mevr Roels-Christiaens terwijl het eigenlijk Dhr en mevr Christiaens-Roels isdus...aangezien dit goede vrienden zijn die deel uitmaken van een grote vriendengroep hebben we bij iedereen Dhr & Mevr ... omgedraaid benieuwd of ze het zelfs doorhebben :) we geven die enveloppes vanavond allemaal tegelijk af omdat we met zijn allen een weekendje weg zijnbuiten de ouders en enkele vrienden is dit de eerste keer dat we er toch al een heel aantal uitdelen....ik hoop dat de eerste bevestigingen al snel binnenkomen
Ondertussen zijn de enveloppes met uitnodiging sinds gisteren aangekomen bij de gasten.Spannend!!!