Nu Online
Momenteel zijn er 640 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Pfff reactie van mijn schoonmoeder

10-6-2013 9:42:30
Hallo,

Wij trouwen in augustus op Kreta in het geheim en in september maken we dit pas officieel met een intiem feestje met onze beste vrienden en familie.

De reden waarom we het nog niet gezegd hebben is dat mijn schoonmoeder echt een bemoeial is en hij niet wou dat ze zich ging bemoeien en commentaar ging geven.

Nu gisteren op de verjaardag van mijn zoontje heeft mijn vriend dan toch gezegd dat we in september gaan trouwen. Iedereen stond recht om ons te feliciteren behalve zij !!!! En toen zei ze opeens WAAROM ????

Tja waarom trouw je nu ...

Mijn bompa heeft dan geantwoord; misschien omdat uw zoon van mijn kleindochter houdt ?????

Ik had het verwacht maar ik ben er niet goed van

Peggy
28-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1120

Emma
14-8-2013
 Meld misbruik10-6-2013 9:51:43

Dag Peggy,

Zo'n reactie is inderdaad vreselijk! Probeer je te focussen op alle positieve reacties en vooral op die van je opa die het voor jou opnam en zei waarop het slaat! Jullie houden van elkaar! En als je schoonmoeder daar problemen mee heeft is dit haar "probleem"!
Kop op en droom maar al lekker van JULLIE huwelijk in Kreta! Super romantisch! :-)

Emma

Eva
21-9-2013
 Meld misbruik10-6-2013 10:07:24

Ik heb ook zo'n schoonmoeder - ze begrijpt niet waarom het nodig is om te trouwen en laat dat goed merken. Ze heeft ons ook niet gefeliciteerd. Een paar dagen gelden gaf ik haar de (voorlopig) dagindeling mee, ze neemt die aan, legt die op tafel, neemt haar handtas en vertrekt zonder de planning...
Eens diep in- en uitademen en negeren, laat je niet doen. Heel verstandig van jullie om op Kreta te trouwen :-)

ilse
24-8-2013
 Meld misbruik10-6-2013 10:59:19

waarom?.........vernederend!.....zij trouwde toch ook met je schoonvader.........precies of dat de stomste stap was in haar leven....NEE...TROUWEN IS DE GANG VAN HET LEVEN....

Ann
24-1-2014
 Meld misbruik10-6-2013 11:17:40

niet leuk zo een reactie!
Mijn moeder heeft al zeker 6x gezegd: "als we komen é"
Awel, ze mag t nog s ene keer proberen seh... mijn antwoord zal klaar staan...

en nochthans heeft ze er niks tegen é, maar ze ligt gewoon graag dwars...

awel, nog 1 keer en ze MAG al niet meer komen! nah...
maar dit doet wel pijn, dus ik snap jou wel!
Dikke knuf en geniet van jullie dag!!!
x

tima
8-9-2012
 Meld misbruik10-6-2013 11:42:17

bij mijn mama kwam er ook de vraag waarom ? maar das typische mijn ma . toen ik zwanger was en belde om het te zeggen was het van : dat meen je nie ik ben nog te jong om grootmoeder te worden ( ik was toen 24 jaar hallo?) maar ze heeft wel niet dwars gezeten en ze ziet mijn zoontje doodgraag

tima
8-9-2012
 Meld misbruik10-6-2013 11:43:12

en zoals voorgaand gezegd hartverwarmend van he bompa he mag er fier op zijn dat je zo een bompa hebt

Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik10-6-2013 12:52:56

je hebt altijd mensen die kritiek hebben. Mijn schoonvader zijn reactie was ; zo vroeg! Terwijl we toch al 7jaar samen zijn. Toppunt vak al toen ik vroeg wanneer mijn schoonouders trouwden bleek dat ze maar 4 maand verkeerden ! Begrijpe wie begrijpen kan! Laat je zeker niet kelderen door zo stomme opmerkingen ;)

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik10-6-2013 13:52:53

Maar jongens toch! Wat een reactie! En ja, je wist inderdaad al langer dat ze niet positief zou reageren, anders zou je het niet organiseren zoals je het nu doet (wat ik trouwens FANTASTISCH vind). Maar ergens blijft er toch een sprankeltje hoop dat je het misschien toch mis zou kunnen hebben, en dat de reactie misschien toch net iets positiever is dan je vreesde...

Het is niet makkelijk, maar probeer het naast je neer te leggen, en geniet van je dag. Vooral dan van Kreta, want dat is voor jullie zelf de belangrijkste dag.
dikke virtuele knuffel

frida
6-2-2010
 Meld misbruik10-6-2013 15:25:34

Jou bompa verdient dikke kus!!!!
en ja je schoonmoeder laat ze maar voor wat ze is en doe je eigen zin!!!!

Bij ons was het mijn man zijn zus, wij waren in het geheim getrouwd en 5 maanden later pas een feest gegeven .Zijn zus vond dat hij het toch wel eerst aan haar had kunnen vragen!!! Wij waren al 5 jaar samen onder 1 dak!!!

krista
9-8-2013
 Meld misbruik10-6-2013 16:22:14

Och Peggy,
mijn eigen vader heeft het er moeilijk mee gehad dat ik (nog ns) ga trouwen.
Waarom was dat in godsnaam mogelijk.
Vorige maand ben ik op het laatste moment moeten mee gaan kijken voor kostuum voor op onze trouw te dragen. Tot dan zei hij altijd dat hij nog wel (een oud) kostuum in z'n kast had hangen. Sindsdien is hij helemaal omgeslagen.
Hij is eergisteren 2 paar schoenen gaan kopen voor onder zijn kostuum, ze moesten er maar ns niet mooi onder staan.
Zo zullen ouders wel in elkaar zitten zeker...
Hun willen moeien tot ze er niet meer zijn, (ik ben er ondertussen bijna 40) en ze moeten echt niet verwachten dat ze ons kunnen blijven verantwoording vragen...
Geniet gewoon van je ventje en van jullie super huwelijk.
Laat je schoonmoeder zeker niet tussen jullie in komen!!!!
Dikke kus en knuffel X

Michele
14-9-2013
 Meld misbruik10-6-2013 17:24:50

ik vind de reactie van de bompa geweldig....hou je daaraan vast
Dat betekent dat de reactie van je schoonmoeder wel bij meerdere mensen in het verkeerde keelgat is geschoten en daarom jou nog des te meer steunen.

Het is niet leuk maar blijkbaar was jullie vrees wel gegrond. Prijs je ook gelukkig dat je toekomstige zo naast jou staat. Het is niet altijd even gemakkelijk om je toekomstige aan jouw kant te hebben. Nog niet zo lang geleden heeft er een vrouw hier moeten verkondigen dat ze niet meer gaan trouwen omdat haar toekomstige het oa nooit voor haar/hun opnam tegen de schoonmoeder.

Life sucks soms maar het belangrijkste is dat jullie samen sterk staan! Ze zal mss nog bijdraaien en zoniet heeft eigenlijk alleen zij de pech want het maakt jullie alleen nog sterker samen

veel succes nog

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik11-6-2013 15:48:40

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben blijkbaar niet de enige met een vervelende schoonmoeder.

Tja ik weet dat ze me niet moet en ik had het ergens wel verwacht maar toch komt het aan.

Mijn schoonvader was gisteren in de tuin aan het werken toen ik thuis kwam en die was super lief tegen me, ik kon voelen dat hij er wel vrede mee heeft.

Nadat mijn vriend het dan had gezegd op ons zoontje zijn verjaardag heeft ze dus geen woord meer gezegd. Wij hebben dan ook alleen maar de datum gezegd en voor de rest niets. Ik heb echt zoiets van mens als je niets vraagt, dan zeg ik ook niets. Dan wacht ze maar tot in september.

Deborah
13-9-2013
 Meld misbruik11-6-2013 16:46:38

Dag Peggy,

Heeft zij al een ongelukkig huwelijk achter de rug? Of vindt ze jullie geen goed koppel?
Of vindt ze het dat dit allemaal te veel geld kost?
Ik probeer mezelf in te beelden hoe ik zou reageren als ik ooit een kindje heb en dat zegt dat hij/zij gaat trouwen. Ik denk dat ik hoe dan ook wel gelukkig zou zijn als hij/zij gelukkig is en zo niet zou reageren. Komt nogal egoïstisch en onbeleefd over (ik bedoel, ze schaamt haar zelfs nog niet eens om dit te doen in het bijzijn van derden!). Ik begrijp dat niet goed. Het zou toch leuk zijn als iedereen de moeite doet om met iedereen overeen te komen? Ze maken het voor zichzelf ook alleen maar moeilijker om zo te doen.

Hoe is het trouwens met je kleed? Is dat goed afgelopen?

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik11-6-2013 17:49:22

Mijn schoonmoeder is het type van zelf rijk getrouwd te zijn en nooit niet hoeven te werken. Ik daarentegen heb altijd al gewerkt, ben ook al wat ouder en kan perfect voor mezelf zorgen, dat heb ik in het verleden al genoeg bewezen.

Ze denkt waarschijnlijk dat ik met een deel van het familie fortuin ga lopen zeker. Weet ik veel...op alles heeft ze commentaar !

Ze vind me in ieder geval niet goed genoeg, ook omdat ik al een kind had uit een vorige relatie.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...