Nu Online
Momenteel zijn er 561 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ondertrouw priester

10-6-2013 17:08:17
hoi bruidjes en gommetjes,

morgen is het eindelijk zover... een bezoekje aan de pastoor voor onze ondertrouw...
maar ik weet niet goed wat ik daar moet verwachten van taakjes, vragen,...

Wie kan hier iets meer over vertellen? Wat kan hij bv allemaal vragen? :)

Ik heb wel de indruk dat het gaat meevallen, hebben echt een toffe pastoor en als dat achter de rug is, zijn we toch al weer een beetje meer getrouwd!

Joepiee!!

NiDi
2-8-2013
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 962

Ilse
17-8-2013
 Meld misbruik10-6-2013 19:29:13

Toen wij bij onze pastoor zijn langsgeweest, hadden we enerzijds alle concrete papierwerk, namen ouders, adressen, getuigen,...
Het 2de deel was meer "geestelijker". We moesten verklaren waarom we net voor de kerk willen trouwen, welke waarden we belangrijk vinden in het leven, hoe we deze kunnen rijmen of terugvinden in de bijbel... nog moeilijk om zo op het moment zelf zo te zeggen :p
Maar alles is goed gekomen, jullie zijn niet het eerste koppeltje die bij de pastoor langsgaat! Bij sommige moet je ook nog op een verlovingscursus, maar dat heb ik enkel van horen zeggen.

Succes!

NiDi
2-8-2013
 Meld misbruik10-6-2013 19:47:20

ja, de verlovingscursus is hier ook niet hoor :)

we zijn benieuwd wat het gaat geven morgen :)

en als godsdienstleerkracht zal het wel lukken hé

Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik11-6-2013 9:24:07

Verlovingscursus hier niet gezien.
Ondertrouw was eigenlijk heeeeeel simpel bij ons. Pastoor stelde vragen en gaf meteen zelf de antwoorden voor wij iets konden zeggen.
Een voorbeeldje: "Waarom trouwen jullie? Is dat omdat jullie jullie kinderen willen laten opgroeien in een christelijke omgeving met de waarden en de liefde van Christus onze Heer?" - waardoor wij eigenlijk alleen maar "ja" konden antwoorden :-p
Als één van jullie niet in die parochie gedoopt is, best een kopietje van het doopregister opvragen bij de kerk waar je dan wel gedoopt bent of evt. trouwboekje van je ouders, daar staat dat ook in.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...