TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
ineke
29-6-2013
|
23-6-2013 20:59:25
Bij ons zijn de bruidskindjes ook welkom tot en met de receptie
Onze dochter gaat dan ook met de babysit naar huis
Mijn zus en schoonzus willen de kindjes echter vroeger wegbrengen dus zal onze dochter alleen meegaan naar de receptie ( dit op vraag van veel vrienden die onze prinses willen zien)
|
|
Sofie
6-7-2013
|
23-6-2013 21:21:58
Ik denk dat je het misschien vanuit een andere ooghoek moet bekijken... Hij zal zeker welkom zijn hoor! Allé dat mogen we toch hopen hé Maar mijn zoontje (2jaar en 3 maanden) en mijn neefje (2 jaar en 7 maanden) en mijn nichtje (1 jaar en 11 maanden) zijn onze bruiskindjes! Zij zullen dus aanwezig zijn in het gemeentenhuis en de kerk. Voor foto's nemen we ze niet mee want dan gaan ze hopelijk even een dutje doen! Daarna komen ze mee naar de receptie maar na de receptie wil ik ook dat ze naar huis gaan.. En dat wil ik ook van mijn eigen zoontje!! Babysit is geregeld.. Ik wil daar geen hele avond met kleine kinderen zitten.. Ik weet natuurlijk niet hoe oud jullie zoontje al is.. Maar ik zou het niet zo zwart-wit zien!
|
|
Evelyn
6-6-2014
|
24-6-2013 8:24:57
dag Melissa,
Moest ik in jou plaats zijn zou ik gewoon rechtstreeks vragen aan mijn schoonzus hoe het zit . Tenslotte heb je het van je schoonmoeder moeten vernemen, en kan dit misschien ook een verkeerde boodschap zijn die jij ontvangen hebt. Allez, ik denk dan vooral aan mijn eigen schoonmoeder die nogal de dingen soms helemaal verkeerd op pakt of verstaan heeft. Je zal dan ook zien wat je schoonzus zelf er over te zeggen heeft.. En daar kan jij dan je conclusie uit trekken. Het is in ieder geval wel raar mocht je zoon enkel mogen komen om op de foto.s te staan, dat zou ik ook niet pikken.
|
|
Eppie
|
24-6-2013 9:11:05
Als je ouders naar de receptie mogen komen en je zoontje meenemen, betekent dat toch dat je zoontje ook naar de receptie mag komen? Dus niet louter de foto's? Of vergis ik mij?
En inderdaad, iedereen beseft dat kleine kindjes niet meekunnen naar een avondfeest, dus dan is het toch juist lief van je schoonzus dat ze daarop geanticipeerd heeft en je ouders heeft uitgenodigd?
Ik zou het niet zo persoonlijk nemen.
|
|
Melissa
8-8-2015
|
24-6-2013 9:51:26
Ten eerste, mijn ouders zijn uitgenodigd omdat ze mijn zoon zouden kunnen meenemen, toen ik reageerde t.o.v. mijn schoonmoeder (aja, waant schoonzus regelt het niet zelf) dat het ofwel de hele dag, ofwel helemaal niet was kwam er als reactie dat ze het echt belangrijk vind dat hij op de foto's staat. Het is op zich een heel mooi idee omdat het ons wat moeite bespaard, maar als hij niet de hele dag welkom is zie ik niet waarom hij dan wel persé op die foto's moet. Ik ben van mening dat je ouders zelf moet laten beslissen of ze hun kinderen meebrengen of niet. Het stoort mij ook dat alle regelingen via mijn schoonmoeder verlopen, en dat ik niet zelf opgebeld word. Het punt is ook dat ik niet echt een goede band heb met die bepaalde schoonzus, ze heeft in het verleden al heel veel ondernomen om mij tegen de schenen te schoppen, dus ik zie niet in waarom het deze keer anders zou zijn. Ik weet dat het haar dag is, en ik gun het haar van harte, maar mijn zoon is geen ornament. Maar ik weet al hoe het gaat lopen, ik ga mijn mond houden en lief doen wat er van mij verwacht word, want druk ik mijn mening uit, dan ben ik de slechte...
|
|
Sanne
9-7-2011
|
24-6-2013 10:04:53
Hoe denkt je vriend over de hele situatie? Misschien kan hij eens met zijn moeder en zus praten, of denk je dat dat ook niet gaat helpen?
Als het echt vooral voor de foto's is dat ze willen dat je zoontje (hoe oud is hij eigenlijk?) komt, dan kan je eventueel ook beslissen dat hij gewoon helemaal niet mee komt.
Hoe ziet hun dagindeling er uit? Wanneer mag je zoontje er wel nog bij zijn en wanneer niet? En hoe had je dit zelf willen doen als je schoonmoeder er niets van gezegd had?
|
|
Melissa
8-8-2015
|
24-6-2013 10:15:40
Mijn zoon is anderhalf, ik was gewoon van plan om hem de hele dag naar mijn ouders te doen. Ik heb geen idee van de dagindeling of andere zaken, ik weet alleen maar wat mijn schoonmoeder mij verteld. De reactie toen ik zei dat de kleine naar mijn ouders ging was 'jamaar de foto's...'.
Mijn vriend had zo'n scenario al lang verwacht. Hij trekt zijn schouders op en zegt 'daar kunnen wij niets aan doen'. Hij heeft natuurlijk ook een punt, maar aan de andere kant stoort het mij gewoon. Ik heb geen behoefte aan schijnheilig doen op die foto's met mijn zoon, als hij erna dan gewoon weggestuurd word... Hij is inderdaad veel te jong voor een avondfeest, of ook maar iets van die dag. Laat ik hem helemaal thuis dan krijg ik gezeur, maar aan de andere kant voel ik er niet veel voor om hem te laten opdraven voor foto's alleen. het is natuurlijk haar dag en ze regelen zoals zij het willen. Maar goed. Voor wat ik weet worden de foto's genomen, is er daarna een receptie waar mijn ouders ook op uitgenodigd zijn en dan moet hij met hun mee naar huis.
|
|
Sanne
9-7-2011
|
24-6-2013 10:21:31
Als ik het goed begrepen heb, heeft alleen je schoonmoeder tot nu toe gezegd dat ze graag zouden willen dat je zoontje er bij is en dan vooral voor de foto's. Dan zou ik aan haar laten weten dat je gewoon gaat doen wat je zelf al van plan was, behalve als het bruidspaar zelf laat weten dat ze graag zouden willen dat je zoontje toch ook even mee komt.
Want nu zou het best wel eens kunnen dat je schoonmoeder hem gewoon op de foto's wil hebben, maar dat het voor je schoonzus eigenlijk niet zo veel uitmaakt. Dus ja, ik zou toch proberen om er eens rechtstreeks met je schoonzus over te praten en dan nog het beste zonder dat je schoonmoeder in de buurt is.
Succes ermee!
|
|
Nathalie
6-6-2014
|
24-6-2013 10:26:07
Deze discussie is hier nog niet zo lang geleden gevoerd. En sorry Melissa maar je uitspraak 'Ik ben van mening dat de ouders moeten beslissen of hun kinderen meekomen of niet' vind ik toch helemaal verkeerd en zelfs een beetje onbeleefd! Of dit nu om je schoonzus gaat of niet. Je wordt ergens als gast gevraagd en dan heb je niets te beslissen. Het is het bruidspaar dat beslist! Moesten zij zeggen dat de kindjes van het begin tot het einde welkom zijn, dan kan je zelf nog beslissen of je ze van het begin tot het eind meeneemt. Maar als er op voorhand al gezegd wordt geen kinderen meer vanaf 's avonds dan moet je dat respecteren. Je mag niet vergeten dat er voor elke persoon die er bij komt ook een kost bij komt (ook al is het een kind) en dat het nog altijd wel het bruidspaar is dat hun budget opstelt en niet de gasten maar even gaan beslissen wie er wel of niet mag komen.
Bij ons zijn de kindjes er in de dag ook bij en na de foto's worden die ook geacht naar huis gebracht te worden want vanaf de receptie zijn er geen kindjes meer welkom.
|
|
Anne-Sophie
20-7-2013
|
24-6-2013 10:36:54
Ik sluit me aan bij Nathalie: het bruidspaar beslist of er wel of geen kinderen aanwezig mogen zijn. Gedurende de dag lijkt me dat geen probleem, maar voor het avondfeest lijkt het me inderdaad logisch dat er geen kinderen aanwezig zijn.
|
|
Melissa
8-8-2015
|
24-6-2013 11:20:43
Het punt is helemaal niet dat hij niet welkom is op het avondfeest Het punt is dat ik hem (volgens hen) niet mag thuislaten van 's ochtends, hij moet en zal op de foto's staan, maar na de foto's is hij niet meer welkom. Dat stoort mij, mijn zoon is niet iets om mooi te gaan lijken en dan naar huis te vliegen.
Voor je de mensen onbeleefd gaat noemen, lees fatsoenlijk wat er staat. Bedankt
|
|
Eppie
|
24-6-2013 11:54:54
Dat was niet zo duidelijk uit je eerste post, daar leek het alsof het probleem was dat hij niet welkom was op het feest :).
Zoals Sanne al zei, bespreek het rechtstreeks met je schoonzus. Misschien vindt zij het totaal niet erg dat je je zoontje gewoon thuislaat, en is het eerder je schoonmoeder die hem op de foto's wil (op zich ook wel fijn dat ze hem er graag bijhebben op de foto's?)
Je zal zelf bij je eigen huwelijk ook wel merken dat het heel moeilijk is om voor iedereen goed te doen en niet op zere tenen te trappen. Jij kent je schoonzus uiteraard het beste en kan best inschatten of ze dit slecht bedoelt of niet. Maar het klink in elk geval als iets waar ik ook totaal niet zou bij stilstaan. Bij mij zijn kindjes van collega's en vrienden heel welkom in kerk en op receptie, maar daarna moeten ze evengoed naar huis. Niet omdat ik die kindjes "mooi" vind in de kerk, maar omdat het nu eenmaal kindjes zijn :).
|
|
Nathalie
6-6-2014
|
24-6-2013 12:32:38
Ik had dit over de uitspraak dat de ouders zelf zouden moeten beslissen of ze hun kinderen meenemen. Niet over je zoontje en de foto's.. Ik snap wat je bedoeld over deze situatie. Maar daar had je het geformuleerd over het algemeen. Bij ieder feest en daar moet je begrijpen dat het niet aan de gasten is om dat te beslissen.
Maar bespreek het inderdaad eens met je schoonzus. Het is nu bij jou inderdaad helemaal verkeerd overgekomen. Maar ik denk dat het bij hen ook meer de bedoeling is dat hij er in de dag wel bij mag zijn, maar dat de kindjes 's avonds best thuis blijven
|
|
Femke
12-7-2014
|
24-6-2013 13:04:11
Ik ken natuurlijk de situatie met je schoonfamilie niet zo goed, maar misschien willen je schoonouders en -zus gewoon zo graag dat je zoontje ook op de foto's staat, dat ze oplossingen zoeken zodat dit mogelijk is. Ik snap dat je je er wat raar bij voelt, bij hoe het nu geregeld is, maar focus je gewoon op het feit dat ze echt willen dat hij een deel is van de dag en de herinnering aan hun huwelijk. Als ze hem er helemaal niet bij zouden willen, dan zouden ze geen moeite doen om hem te vragen voor de foto's of je ouders uit te nodigen zodat jullie niet over en weer zouden moeten rijden. Zoek de positieve aspecten in hoe het nu verloopt, dat zal het voor jullie gemakkelijker maken en ervoor zorgen dat er geen wrange gevoelens zijn op een dag die toch ook voor de familie van het bruidspaar leuk moet zijn.
|
|
Melissa
8-8-2015
|
24-6-2013 14:55:39
Kijk, De redenatie van 'ondanks het feit dat het je schoonzus is, heb je je neer te leggen bij hun keuze' is helemaal niet relevant. De enige reden waarom ik nog niet heb gezegd van 'ik ga gewoon zelf niet' is omdat het mijn partner zijn zus is. Verder bedoelde ik met zelf beslissen dat ik en mijn vriend onze zoon kennen zoals niemand anders hem kent. Dus als wij hem in staat achten om mee te gaan dan is hij dat ook. Als hij welkom is om op foto's te staan omdat 'de mensen' dan kijken, maar niet meer om mee te vieren, dan kan ik mij daar niet anders dan vragen bij stellen. Het gaat niet om zijn leeftijd of de omstandigheden, want ik was zowiezo niet van plan om hem mee te nemen, het gaat mij vooral om het feit dat als ik hem thuis wil laten dat ik commentaar krijg, maar dan enkel maar voor foto's. Ik zie niet waar mijn redenatie zo fout is dat ik onbeleefd moet genoemd worden. Ik ben de laatste persoon om onnodig problemen te maken, daarom heb ik er ook nog niets over gezegd tegen mijn schoonzus zelf.
Het punt is voor mij, dat mijn schoonzus en ik nooit vriendinnen geweest zijn en dat ook nooit gaan worden. Ze heeft in het verleden erg veel gedaan om mij te 'pesten' zeg maar, en ik ben nu eenmaal iemand die bepaalde verwijten en acties niet gauw kan loslaten. Dus ik krijg nu ook het gevoel dat het is om mij een oog uit te steken, het is immers al langer duidelijk hoe ik daar over denk. In principe is het inderdaad mooi van ze, dat ze mijn ouders uitnodigen om het voor mij makkelijker te maken, maar aan de andere kant vind ik het gewoon niet aangenaam dat hij mag opdraven voor de foto's en dan maar naar huis geschopt word. Verder weet ik niet in welke mate dat met andere kinderen zo zal zijn. Ik ben een beetje van mening, alles of niets? Je kan niet zomaar even mensen laten opdraven wanneer dat jou even makkelijk uit komt.
En over dat budget. Allemaal mooi en wel. Maar daar moet je dan maar rekening mee houden bij het opstellen van het budget. Bij ons zijn alle kinderen de hele dag welkom, en beslissen de ouders zelf in welke mate ze wel of niet komen.
|
|
Sofie
6-7-2013
|
24-6-2013 18:00:48
Ivm dat budget ben ik ook niet akkoord hoor... Ik heb hier een 15-tal neven en nichten.. Als die allemaal hun kinderen meebrengen dan komen er daar eventjes 16 kinderen bij van 1 tot 19 jaar... (waarvan enkelen al met vriend/vriendin) Dus hier is duidelijk gecommuniceerd dat de kinderen niet werden meegevraagd! Ik heb spijtig genoeg geen ezelke in den hof staan.. Ivm je zoontje.. Is hij bruidsjongen? Want dan begrijp ik wel dat ze hem mee op de foto willen.. Zoniet zie ik het probleem niet en laat je hem gewoon thuis zoals je van plan was..
|
|
Sylvia
7-9-2013
|
24-6-2013 23:24:17
Ik begrijp eigenlijk wel wat je bedoelt, ik zou ook niet tevreden zijn. Bij ons zijn de (nog thuis wonende) kinderen ook uitgenodigd, ongeacht de leeftijd. Behalve kinderen van collega's, vrienden van sportclub, ... worden niet uitgenodigd. M.a.w. ieder kind dat we kennen is welkom. Aan de ouders om te beslissen of de kinderen al dan niet komen en tot wanneer ze blijven. En ons budget is ook beperkt, maar je moet een keuze maken... Dan nodig ik liever de kinderen uit i.p.v. iemand die je maar 1x per jaar ziet ofzo... En de kinderen zullen zich niet vervelen, we hebben ervoor gezorgd dat ze zich zullen amuseren! Trouwens, voor een kind betaal je nu ook niet enorm veel in vergelijking met en volwassen persoon.
Ik kan mij niet voorstellen dat mijn dochter niet mee zou mogen naar het trouwfeest van mijn schoonzus of schoonbroer! Bij mij zou het simpel zijn, mijn dochter niet welkom, ik ook niet. Ik spreek dan wel over het trouwfeest van dichte familie enz., niet van een verre vriend, kennis of collega.
Sowieso blijft mijn dochter ( 2 dagen na ons huwelijk wordt ze 2 jaar) ook tot 's nachts. Mijn zus heeft ook twee kinderen en gaat dus niet tot een stuk in de nacht blijven. Wanneer zij vertrekt neemt ze ons dochtertje mee. Maar ik weet dat ons meisje dat kan en dat we geen problemen met haar zullen hebben als we ze de dagen voordien maar genoeg laten slapen. Alle respect voor ouder die het anders beslissen, iedere ouder kent zijn kind het best.
Maar iemand die zegt dat er geen enkel kind welkom is na de receptie... dat kan ik niet begrijpen. Hoogst waarschijnlijk mensen zonder kinderen of zonder een hart voor kinderen.
|
|
Sanne
9-7-2011
|
25-6-2013 9:48:57
Op zich begrijp ik wel dat je schoonmoeder graag wil dat jullie zoontje mee op de foto's staat. Hij is tenslotte onderdeel van de familie en hoort er gewoon bij. Verder heb ik een beetje het gevoel dat het niet alleen gaat om wat ze gezegd heeft, maar vooral om de manier waarop. Want waarschijnlijk probeerde je schoonmoeder gewoon te zeggen dat het haar niet verstandig lijkt om hem er de hele dag bij te laten zijn (wat jullie zelf ook al wel wisten), maar door hoe ze het gezegd heeft, komt het over alsof het haar echt om de foto's gaat. Misschien is dat ook zo, maar misschien heeft ze het helemaal niet zo bedoeld. Juist daarom zou ik er, zoals ik eerder al zei, toch met je schoonzus over praten. En als je dat zelf niet kan, kan je vriend het misschien doen? Want misschien heeft je schoonzus ook wel graag dat haar neefje er toch een paar uur bij is op haar trouwdag...
|
|
Elly
17-11-2012
|
12-7-2013 14:25:00
Goh,
Ik vind het toch ook nogal los door de bocht om te zeggen dat je bij opstellen van budget rekening moet houden met de kinderen. Dat zou willen zeggen dat je dan eigenlijk de kost van je feest moet gaan aanpassen aan het feit of de mensen die je er graag bij wilt kinderen hebben of niet. Als je de kinderen er moet bijvragen, dan kom je al gauw aan 1/3e meerprijs. En ik vermoed dat je schoonzus idd graag een hele familie op de foto heeft staan en daarom voor een goede tussenoplossing heeft gezorgd. Daarbij komt nog dat als mensen hun kinderen meenemen, ze ook veel vroeger naar huis gaan dan als ze zonder kwamen en dat is zonde op jouw dag.
Verder denk ik idd dat alles wat gezegd is, in zijn context moet worden gezien. Mss bedoelen ze het helemaal niet zo, maar komt het door dingen die in het verleden gezegd zijn, wel zo over. Jullie zijn duidelijk geen hartsvriendinnen,als ik je zin lees dat "jouw schoonzus nu plots nog voor jullie wil trouwen" en ik zie dat er bij jou 08/08/2015 staat, dan moest ze op zich niet veel moeite doen, om voor jullie in het huwelijksbootje te stappen?
Relativeren maar en gewoon genieten! Zowel op de oktoberdag, als op jouw eigen dag!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|