Nu Online
Momenteel zijn er 585 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslag 21-6-2013

26-6-2013 11:37:11
Donderdagavond had ik nog mijn proefmake-up aangezien ik op de laatste moment nog moest veranderen van visagiste en kapper dus dat was wel even spannend maar gelukkig was het gelijk raak! Tevens hebben we nog even de laatste dingen overlopen met onze ceremoniemeester, dit is een familielid van ons. Ook heb ik toen nog enkele glaasjes gedronken omdat ik zo bang was dat ik niet kon slapen en ik moet zeggen dit heeft goed geholpen want ik kon er 's morgens niet uit! Vrijdagochtend ging dan om kwart voor zes de wekker. Hou eruit en me klaarmaken. Ik had toen al mijn ondergoed en panty aangedaan wat veel stress voorkomt! Ondertussen was mijn mannetje het ontbijt aan het verzorgen en kon ik dus zo aanschuiven! Echt een aanrader! Dan om iets over half zeven vertrokken naar mijn ouders thuis waar de kapster en mijn moeder me al op stonden te wachten. Gelijk in de stoel bij de kapster om mijn haar in de rollers te krijgen en later onder de droogkap te gaan. Ondertussen nam de stress bij iedereen toe en werd het een drukte van jewelste om me heen. Ik was heel relaxed, misschien toch door dat drankje... Na ongeveer drie kwartier mocht ik vanonder de droogkap en stond de visagiste klaar om mijn make-up te doen. Daarna maakte de kapster mijn haar af en was het alweer half 10. Toen snel mijn jurk aangedaan, maar moeders had toch wat problemen met de veters. Gelukkig veel hulp gehad van iedereen en echt chapeau voor de fotografe die gewoon meehielp! Omdat mijn moeder wat vertraging had was ik niet klaar toen mijn ventje voor de deur stond met de auto. Ze hebben dus nog een 10 minuutjes moeten wachten in de auto... Dan uiteindelijk het sein ik ben klaar! Iedereen rende naar buiten en ik bleef met ons bruidsmeisje binnen om de deur open te doen. Toen ging de bel en deed ik de deur samen met Amber open en daar stond hij dan mijn stoere vent in een pak en tranen in zijn ogen! Wat een mooi zicht! De regen die op dat moment nog viel was er gewoon niet eens. Hij had een boeket voor mij en een mini versie voor Amber. Onze bruidsjongens die hij bij had waren mini versies van hem, zo mooi! Dan even terug in huis alvast wat foto's gemaakt. Ook even samen met onze hond die ook bij mijn ouders thuis zat voor die dag. Zo konden we alvast wennen aan alle flitsen die gedurende de dag nog vaker zouden voorkomen. Toen was het 10u en tijd om te vertrekken naar het gemeentehuis in Hulst. Gelukkig was het droog en is het de rest van de dag droog gebleven! We hadden een Toyota Highlux als auto en dat bleek toch nog niet zo ideaal te zijn met zo'n grote jurk op de achterbank! Maar vanwege de tijdsdruk hadden we niet veel keuze meer... Aangekomen bij het gemeentehuis stond de ambtenaar en nog veel andere mensen al op ons te wachten. Eerst gewacht tot de suite uit de oldtimer bus was gestapt en daarna mijn ventje en uiteindelijk ik. De dienst op het gemeentehuis vond ik behoorlijk langdradig helaas en het duurde maar 20 minuten dus wat dat betreft kan er nog wel het een en ander aan verbeterd worden is mijn mening... Maar goed, de traantjes vloeide goed bij de mama's. Na de dienst hebben we nog even foto's gemaakt aan het gemeentehuis met de familie en zijn we in de auto gekropen richting de kerk te Kloosterzande. Daar aangekomen stonden ook weer veel mensen te wachten buiten. Ook hier zijn we pas uitgestapt toen iedereen binnen zat. Recht voor de deur van de kerk stapten we uit en werden we beide eerst gezegend waarna mijn mannetje met zijn mama naar voren ging. Ik ben dan met de bruidskindjes voorop samen met mijn papa naar voren gewandeld. De dienst was heel mooi en naar mijn verassing helemaal niet langdradig, hoewel ik zelf eigenlijk helemaal niet zo kerkachtig aangelegd ben. Mooi waren ook de stukjes die familieleden voorlazen. Na de dienst zijn we samen vertrokken voor een fotoshoot. De suite is ook nog een paar foto's gaan maken met mij papa die ook graag fotografeert. Daarna zijn ze een kopje koffie met hapje gaan eten in de zaal. De fotoshoot was heerlijk even lekker met zijn twee genieten. Voordat we het wisten was het alweer 4u en moesten we terug naar de zaal. We gaan nog een tweede dag foto's maken dus de korte fotoshoot was geen probleem. Aangekomen bij de zaal hebben we nog een glaasje cava gedronken met de familie en hebben daarna nog even familiefoto's gemaakt. Rond half 5 zijn we aan tafel gegaan voor ons diner. We hadden een heerlijk diner maar voor mij waren de porties echt te groot, ik ben geen grote eten maar op zo'n dag krijg je helemaal niet veel weg. Tussen de gangen door had mijn schoonvader en mijn vader nog een speech die echt ontroerend waren! Ook hadden we kleine cadeautjes voorzien voor de kindjes. Amber riep al weken dat ze ging trouwen met ome Frank en tante Kathleen dus voor haar hadden we een ringetje dat we om haar ringvinger schoven. De jongens hebben een klein cadeautje gehad. De eerste mensen voor de receptie waren er al om 19u terwijl die pas om 19.30u begon. We hebben echter wel onze rust genomen tot 19.30u en zijn er dan gelijk in kunnen vliegen. Onze receptie duurde twee uur en er kwam ongeveer 100 man dus we hebben deze tijd eigenlijk alleen maar staan kussen en praten met iedereen die binnen kwam en weer vertrok, best jammer dat we niet echt hebben kunnen praten met enkelen. Om 21.30u begon het feest en hebben we voor een paar mensen toch moeten laten afroepen dat de receptie toch echt afgelopen was. Het feest hebben we geopend met een feestreglement wat we beide voorlazen. Daarna kwam de taart binnen en hebben we deze samen aangesneden en werd deze uitgedeeld. Ondertussen zijn we samen even weggeglipt om mijn jurk op te binden en nog even onze openingsdans te oefenen. Hier scheurde de onderlaag van mijn jurk nog waardoor die met een beetje creativiteit van de fotografe nog opnieuw vastgebonden moest worden. Hij hing nu wel beter vast! Dan terug in de zaal nog even een paar happen taart maar ook dat was weer veel te veel. We hebben dan onze openingsdans gedaan waar we heel veel mooie reacties op kregen! Het was een dans met veel lifts en drops en door de reactie van het publiek ging je steeds beter je best doen! Hierop volgend heb ik met mijn papa gedanst en Frank met zijn mama daarna hebben we gewisseld met mijn schoonvader en mijn mama. Het volgende nummer hebben we mensen echt uit de zaal gaan halen en de dansvloer stond vol en dat is eigenlijk de hele avond zo gebleven. Het was een geweldig feest dat we rond 4u hebben afgesloten om richting ons bed te gaan. We kregen een hotelkamer van de zaal dus dat was makkelijk. 'S morgens dan weer vroeg eruit omdat ik in een vreemd bed niet kan slapen en omdat ik wist dat ons huisje ook verbouwd was en dat hebben we geweten! Nog even vermelden: Entree kerk en papadans: Heartland - I loved her first Openingsdans: Selena Gomez - love you like a love song Aanbevolen: Fotografen: Ronny en Miet verholen Zaal: Hotel van Leuven Taart: Zoetgoedtaarten Dj: Allmusic Kapster: Nikkie van Leuven Foto's krijg ik er niet in...

Kathleen
21-6-2013
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 995

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik26-6-2013 11:52:39

Proficiat en bedankt voor je verslag! Wat een lange dag qua uren maar waarschijnlijk niet van aanvoelen! Goed dat het met kapsel en schmink is goedgekomen. Ik zit in het zelfde schuitje en gisteren voor haar kunnen gaan, wat ook super was. Geniet nu maar van het huwelijksleven!

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik26-6-2013 11:55:27

amaaai wat een verslag zeg!! tof, bedankt om te delen ... en proficiat!!!

Kelly
13-7-2013
 Meld misbruik26-6-2013 11:58:32

wat een mooie leuk verslag!
dikke proficiat!

En dat feestreglement, wil je me deze even doorsturen, altijd leuk als speech :-)

Kelly
x

Kathleen
21-6-2013
 Meld misbruik26-6-2013 12:17:22

Dank je! Het is inderdaad wat lang geworden en de enters ertussen zijn blijkbaar verdwenen zo lijkt het nog langer... Kelly stuur via een pb bericht even je mailadres dan stuur ik het door.

natascha
14-6-2014
 Meld misbruik26-6-2013 13:37:49

Hey kathleen, leuk verslagje. Is je openingsdans gefilmd? :) wij willen ook zoiets doen. Dat feestreglement wil ik ook wel eens bekijken. Taschkevdv800@hotmail.com

Kathleen
21-6-2013
 Meld misbruik26-6-2013 13:53:31

Spijtig genoeg is hij niet gefilmd. Ben ik nog vergeten te vermelden we hebben een paar uurtjes les gehad van Murielle van Dansschool Eclips te Beveren.

Kathleen
21-6-2013
 Meld misbruik26-6-2013 14:04:59

Dit is misschien wel net zo makkelijk: Feestreglement Wij hebben al een mooie dag gehad vandaag en hopen dit op ons avondfeest door te zetten, daarom nemen we het komende half uur graag nog even de regels van dit avondfeest met jullie door. We zullen deze ook uitreiken zodat jullie ze na kunnen lezen. Iedereen wordt verzocht om tijdens de polonaise mee te doen. Zo niet, dan wordt hem of haar de rekening van dit feest toegestuurd! De heren wordt aangeraden om minstens één keer met hun eigen vrouw/vriendin te dansen. Dit kost maar enkele minuten maar voorkomt heel wat moeilijkheden. Voor mensen die nergens om kunnen lachen, hangen er spiegels in de wc. Boetes voor rijden onder invloed kunnen achteraf niet bij het bruidskoppel binnengebracht worden. Gelieve voor een BOB of taxi te zorgen. Ook voor zwangerschappen komen wij niet tussenbeide. Als er drank over iemands jurk of broek valt, begin dan niet te jammeren, er is drank genoeg. Wie in de zaal achterblijft wordt de volgende dag bij opbod verkocht. Dit om onze onkosten te dekken. Het is dames verboden om via het draaien met de ogen of met andere tekens, hun mannen te dwingen naar huis te gaan! Zuurpruimen dienen hun pruim in te leveren bij de ingang. Lach zo hard je wilt, maar houdt het droog. Er wordt met de handen geklapt, niet met kunstgebitten. Een ieder is verplicht zo veel mogelijk mee te zingen, kan dat niet doe dan alsof. Wie op zijn/haar horloge kijkt, wordt gedwongen te zingen: "en we gaan nog niet naar huis". Het feest begint bij het begin en is pas afgelopen als het bruidspaar in slaap is gevallen. Bij elke mop, zelfs de meest onbenullige, dient er uitbundig gelachen te worden. Bij het naar huis gaan, wordt iedereen verzocht zijn eigen partner mee te nemen. Er kan niet worden geruild. Wij willen jullie graag danken voor jullie aandacht en hopen dat jullie je aan deze regels zult houden zodat we er met zijn allen een geslaagde avond van kunnen maken. Hoogachtend De heer en mevrouw

Kelly
13-7-2013
 Meld misbruik26-6-2013 14:07:27

hé dat is wel leuk!!
tof gedaan!

Caroline
14-6-2014
 Meld misbruik26-6-2013 14:57:42

Mooi verslagje...
Leuk dat feestregelement....
Liefs Caroline
Als nog een dikke proficiat!!!

Eline
20-7-2013
 Meld misbruik29-6-2013 0:38:59

Proficiat! xxx

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info