Nu Online
Momenteel zijn er 531 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Mensen die trouwen zonder hulp van ceremoniemeester, huwelijksplanner,...???

20-7-2013 15:28:54
Hallo,

Zijn er nog koppels die trouwen zonder hulp van ceremoniemeester, huwelijksplanner enzo??

Mijn verloofde wil dat we alles zelf regelen, maar ik zie het opeens niet meer zitten... we zullen enkel een receptie doen en daarna een trouwfuif, maar we moeten toch mensen hebben die de hapjes zullen rondbrengen en de dranken.....

Wendy
22-8-2014
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1290

Katje
16-8-2013
 Meld misbruik20-7-2013 16:53:20

Wij trouwen zonder planner, we hebben zelf alles geregeld...
En voorlopig is alles nog steeds in orde.
De bediening zit bij ons in de zaal inbegrepen.

Je kan op een fuif ook gewoon een bar gebruiken ipv rond te laten brengen. De hapjes kan je ook gewoon op een tafel laten zetten. Dan heb je al een deel minder personeel nodig.

ilse
24-8-2013
 Meld misbruik20-7-2013 17:12:03

VIND IK OOK EEN GOED IDEE....een paar vriendinnen of zussen of de getuigen,die de hapjes schotels in'd oog houden en op tijd wisselen,wegnemen en nieuw gevulde zetten....en mensen de dranken laten afhalen!

alki
13-9-2013
 Meld misbruik20-7-2013 17:53:30

wij doen ook alles zelf hoor :)
partytafeltjes met daarop hapjes is toch ook wel iets.
iedereen neemt wat en wanneer hij wil.
wat drank betreft maken wij een koeltafel met ijs met daarin de drankt die we tussendoor wel zien bij te vullen

Lieve

Meld misbruik20-7-2013 21:25:58

Een ceremoniemeester heb je eigenlijk niet nodig als je een trouwfuif organiseert; m.a.w. een ceremoniemeester is in feite ook niet aanwezig op je avondfeest. Die zorgt er wel voor dat wanneer de suite bij je thuis is, dat er eventueel toastjes gesmeerd worden, zorgt dat iedereen zijn drank heeft en leidt alles in goede banen. Zijn meest voorname taak is die dag alles in het oog te houden, zodat je niks vergeet : bloemen, ringen, paraplu's... Die helpt ook de suite in de juiste volgorde naar binnen te brengen in de kerk.

Ik vermoed dat jullie het losjes gaan doen, dus een ceremoniemeester zal niet nodig zijn.

Wat jullie wel kunnen doen is iemand aanduiden van de familie of vrienden die deze taak een beetje overneemt: bijvoorbeeld zorgen dat je bruidsboeket niet vergeten wordt, de ringen,...

En ik vermoed ook niet dat je een weddingplanner nodig gaat hebben, tenzij je het tot in de puntjes af wil qua decoratie en verder, want die doen dat ook, maar dat zal wel zijn prijs hebben.

Ik heb zelf al een paar babyborrels achter de rug en ik zou toch als tip geven : zorg voor personeel en voldoende. Laat dit liefst niet over aan je familie of vrienden; zij hebben ook het recht om mee te vieren en hoeven in mijn ogen ook niet te werken op een feest. En als iedereen dan zijn taak doet, dan hoef je zelf niks in het oog te houden en daar komt het op neer, want je zorgen moeten maken dat er hier en daar schotels leeg zijn of dingen niet aangevuld worden, dan heb je zelf geen plezier.

margot
7-9-2013
 Meld misbruik20-7-2013 21:52:30

wij hebben dit ook niet :-) beetje onnodig voor ons ..
ik heb natuurlijk wel men zus en beste vriendin die een beetje een leiding geven haha :D

en sowiezo hebben we verre vrienden vn mijn schoonouders die ons komen helpen met hapjes enz rond te brengen

Wendy
22-8-2014
 Meld misbruik20-7-2013 23:41:43

Bedankt voor de vele reactie's!
Ik wil geen familie vragen om te helpen, want dan kunnen ze ook niet echt mee genieten vind ik.
Degene die de hapjes verzorgt zal ook voor extra personeel zorgen om te tappen, dus zoveel extra zal het niet kosten. We zullen ook in die zelfde zaal eten met de dichtbijzijnde familie (broers, zussen, ouders, getuigen, kinderen)
Ik dacht eerst ergens te gaan eten, maar dan heb je niet echt privicy.... en dan moeten we ons achteraf niet haasten om in de feestzaal te geraken :-)
Toch gaan we iemand moeten kiezen om wat mee te helpen, zodat de dag goed verloopt,... al vrees ik dat ik zelf alles strikt in de gaten zal houden... ben een echte stresskip! Nu al en het is nog even...

Wendy
22-8-2014
 Meld misbruik20-7-2013 23:45:19

Katje,
Er is een toog aanwezig in de zaal, en die zullen we gebruiken tijdens de fuif, dan zal iedereen zijn drank daar moeten halen.
Maar tijdens de receptie zou ik graag hebben dat er een aantal mensen met de cava en hapjes rondgaan.

Alki en Margot, hoe pakken jullie het aan?

Alexandra
14-9-2013
 Meld misbruik21-7-2013 0:37:01

Wendy,

Wij doen ook alles zelf. Wij hebben een zaal zonder traiteur of bediening, dus we hebben voor ons eten (BBQ) een externe traiteur onder de arm genomen. Je maakt dat zo simpel of zo gek als je zelf wil, je geeft bv een maximumprijs per persoon op dat het eten mag kosten, en kijkt samen met hen wat mogelijk is binnen dit budget. Zij voorzien ook mensen om op te dienen en te tappen, maar via de conciërge van de zaal kunnen we nog wel aan een extra barman geraken, zo heb ik mij laten vertellen.
Ik denk echt dat je perfect zonder weddingplanner of ceremoniemeester kan. Het zal wel gemakkelijk zijn om dat te hebben, maar ik denk zeker niet dat het nodig is. Mijn plan is om op voorhand een zeer gedetailleerd draaiboek van de dag te maken, en enkele mensen aan te duiden die mee helpen dit in goede banen te leiden. De traiteur kan hier ook veel in meehelpen. En vooral, aangezien we voor de DIY formule kiezen, heb ik me heel vast voorgenomen om NIET te stressen als er kleine dingetjes niet volgens het 'draaiboek' verlopen :-)

Veel succes ermee!

Groetjes!

carmen
13-6-2015
 Meld misbruik21-7-2013 16:05:21

Wij hebben gevraagd aan een goede vriend om ceremoniemeester te zijn.
Zo is hij er heel de dag gezellig bij en hebben we zelf geen zorgen over het verloop van de dag. Alsook kost dit zo geen geld :-).
Voor de bediening laat ik iedereen aan de bar komen .
(Heb zelf ook een trouwfuif). Ik laat dit doen door de lokale chiro. Zelf is dat goed voor hun kas en voor ons kost dit heel wat minder dan professionele bediening.
We laten 1 persoon per 50 personen komen om te tappen. Daarboven nemen we 1 persoon van de chiro extra om kleine problemen op te lossen. Zoals voorbeeld even drinken gaan brengen aan mijn grootouders die niet meer goed te been zijn.
de hapjes worden bij ons ook in buffetvorm geserveerd maar dan op verschillende plaatsen .

ine
11-4-2014
 Meld misbruik21-7-2013 17:31:59

wij trouwen ook zonder ceremoniemeester. aangezien wij enkel voor de wet trouwen vonden we dit een beetje onnodig.
wij gaan dan eerst op restaurant gaan eten met de dichte familie dus daarvoor moesten we niets voorzien van hulp.
daarna doen wij nog een trouwfuif.
het voordeel is dat ik een jongere zus heb met een paar zeer goede vriendinnen die met veel plezier een avondje komen helpen opdienen.

S
21-6-2014
 Meld misbruik21-7-2013 21:50:28

Hier zal ook het meeste DIY zijn :)

Ik ben zelf nog maar net bezig met de voorbereidingen voor het feest...
Ook ik heb me al een aantal praktische vragen gesteld ivm personeel...

Bij onze zaal ben je verplicht de drank van hen af te nemen...
Ik hoop dus ergens dat ik een traiteur kan vinden die eventueel ook wat extra personeel kan voorzien om in het begin van de avond hapjes en drankjes rond te brengen (?) en nadien achter de toog te tappen. Ik weet niet of traiteurs deze vraag vaak krijgen, maar ik heb geen idee hoe ik anders aan personeel kan geraken... Ik ben ook van de mening dat familie en vrienden moeten genieten!

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik21-7-2013 22:19:18

Misschien kan je eens bij een jeugdbeweging in je buurt informeren of zij willen komen tappen? Een vriendin heeft de oudste scoutsgroep van onze oude scouts dat laten doen op haar trouwfuif in ruil voor een kleine bijdrage aan de scoutskassa.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...