Nu Online
Momenteel zijn er 152 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

getuigen vs bruidsmeisjes

26-7-2013 9:31:31
Ik heb al twee getuigen, mijn vriend ook. Maar nu kreeg ik onlangs de vraag of iemand mijn bruidsmeisje mocht zijn, nu lijkt dat mij helemaal super maar wat is het verschil en kan dat in combinatie met getuigen?
Ik ga voor het stadshuis trouwen, en dan heb ik nog een ceremonie in amerikaanse stijl in de feestzaal zelf.

Wat is het verschil, is het mogelijk, en wat is hun rol dan net?
Groetjes Melissa

Melissa
8-8-2015
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1032

mona
27-7-2013
 Meld misbruik26-7-2013 10:22:52

Dat vul je allemaal zelf in, er bestaan geen 'wetten' of 'regels' rond. Getuigen kunnen je ringen bijhouden en uiteraard hun handtekening zetten. Bruidsmeisje kan je sleep in het oog houden, misschien eens een speldje in je haar goed steken, je boeket even vasthouden als dat nodig is...

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik26-7-2013 10:30:34

Bedankt Mona!

Griet
19-9-2015
 Meld misbruik26-7-2013 10:34:04

Hey Melissa,
Ik heb ook beiden zowel 2 getuigen als 2 bruidsmeisjes, ook hun kleding zal in dezelfde lijn liggen.
Hun taken verschillen inderdaad wel:
-Getuigen: ondertekenen van wetboek en ceremonieboek, voorlezen tekstje...
-Buidsmeisjes: sleep vasthouden, bloemblaadjes strooien, snoep kids uitdelen...
Uiteraard moet ik dit nog verder uitwerken maar daar heb ik nog de tijd voor.
Ik volg op het ogenblik ook een cursus weddingplanner, mocht ik hierover iets tegenkomen laat ik het je weten.
Groetjes!
Griet

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik26-7-2013 10:36:15

Dag Griet, dat is heel vriendelijk van je! Ik zie dat jij maar een maandje later trouwt dan ik! Hoe leuk, ik heb nog niet veel mensen gezien die net zoals ik 'voorzienig' zijn zeg maar, haha!

mona
27-7-2013
 Meld misbruik26-7-2013 10:36:32

Hangt er ook wat vanaf of je volwassenen of kinderen als bruidsmeisje hebt...

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik26-7-2013 10:39:05

Het gaat om de dochter van vrienden van mijn ouders (klinkt verschrikkelijk ingewikkeld) die altijd al bruidsmeisje heeft willen zijn. Ze heeft vroeger nog op mij gebabysit dus dat zou wel mooi zijn. Ik geloof dat ze 22 is.

Tamara
28-6-2014
 Meld misbruik27-7-2013 22:15:37

Bij mijn beste vriendin was ik haar getuige, dus mocht ik handtekening zetten enzo
Ze had ook 4 bruidsmeisjes, die gaven dan de ring aan, keken of het kleedje mooi lag enzo. Tijdens de viering namen ze ook de tekstjes voor zich die moesten gelezen worden.
Eigenlijk is het gewoon een leuke extra.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...