Nu Online
Momenteel zijn er 522 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Een vraag over vlinders

29-7-2013 20:44:34
Beste medebruidjes en hubby's to be

Met nog 739 dagen op de teller zijn wij bezig met het opstellen van het verloop van onze dag. Nu hadden we bedacht dat we gerust witte duiven konden lossen op het einde van onze ceremonie, maar nu ben ik ook een beetje bang dat die gaan 'lossen' op de kleren of zo... En dus zag ik onlangs in een film dat er vlinders werden losgelaten, (nu vond ik her ook topics, maar die dateren al uit 2009). Dat lijkt mij een veel mooiere manier om een symbolisch iets aan de ceremonie toe te voegen. Maar nu is mijn vraag eigenlijk, hoe gaat dit in zijn werk en ondervinden die beestjes daar geen last van? Want ik lees dingen over vlinders in de koelkast steken, en beestjes die recht hun ongeluk in vliegen en dat wil ik niet. Mijn ceremonie is echt in the middle of nowhere, omgeven door natuur en zo dus dat zie ik niet als een probleem. Maar gaan ze daar aan dood? Hebben ze daar pijn van? Want dan hoeft het voor mij niet.

Sorry voor mijn raar opgestelde mail maar ik vond niet meteen een andere manier om het te verwoorden. Dus concreet,
Word dat nog gedaan, het lossen van vlinders, hoe veel zou dit kosten en vooral, hebben die diertjes daar geen last van?

Melissa
8-8-2015
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 971

Isabelle
13-9-2013
 Meld misbruik29-7-2013 21:04:50

Als je een eerlijk antwoord wil: dit is pure dierenmishandeling! Heb je al eens gezien hoe die vlinders worden losgelaten? Ze worden dus in een zeer klein doosje "opgevouwen" tussen papier, zoals een accordeon. Dus wanneer je het eerste blaadje uit het doosje trekt, krijg je een lint vol vlinders. Dan nog te weten dat die beestjes minstens 24 uur op voorhand zo worden "ingepakt" en dus volledig uitgedroogd en uitgehongerd zijn. Sorry voor mijn nogal hevige reactie maar het inzetten van dieren puur voor entertainment is nogal een gevoelig onderwerp voor mij...

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik29-7-2013 21:08:06

Heb je het goed gelezen? Ik informeer omdat ik niet wil dat er dieren onnodig ergens last van hebben. Vragen doet niemand pijn en mij verdoken een dierenbeul noemen vind ik een beetje kort door de bocht. Ik ben zelf een van de grootste dierenliefhebbers die je gaat vinden.

Isabelle
13-9-2013
 Meld misbruik29-7-2013 21:11:32

Ik heb het zeker goed gelezen hoor, je vroeg of de dieren er last van hebben en ik geef een eerlijk antwoord. Dus ik wil je zeker niet aanvallen en vind het juist goed dat je het hier op het forum eerst bevraagt. Zeker omdat er zoveel misverstanden over bestaan, want het lijkt idd heel mooi maar is het allesbehalve. Het was dus zeker niet als aanval bedoeld :)

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik29-7-2013 21:13:24

Kan kloppen, ik ben geen vlinderkenner en ik ga daar dus ook niet over oordelen. Maar kan je dan niet hetzelfde zeggen over het loslaten van duiven? Die moeten ook de hele tijd wachten en een te klein doosje?

Isabelle
13-9-2013
 Meld misbruik29-7-2013 21:18:25

Ja inderdaad. Alhoewel deze meestal maar enkele uren voor de viering in de kooi gezet worden, en de meeste duiven zijn dit ook gewoon doordat ze soms bij wedstrijden worden ingezet. Maar persoonlijk vind ik het even erg, maar ieder zijn keuze natuurlijk. Er worden hier op het forum ook wel soms andere alternatieven opgesomd. Ik herinner me bvb. Bellen blazen, een confettishooter, bloemblaadjes schieten,...

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik29-7-2013 21:19:08

En ik zeg dat niet omdat ik wil beter weten, als het niet goed is voor vlinders dan is het dat ook niet voor duiven, en dan moet ik een alternatief zoeken

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik29-7-2013 21:20:30

Ik voel er niet veel voor om confetti in mijn haar te hebben. En bellen blazen vind ik heel mooi maar dat heb ik nu al té vaak gezien. Ik dacht aan het oplaten van wenslampionnen maar dat mag in bepaalde gemeenten niet

kris
14-12-2013
 Meld misbruik30-7-2013 8:26:21

en met helium gevulde ballonnen met jullie naam en datum van de trouw er op ofzo ?

catherine
24-8-2013
 Meld misbruik30-7-2013 12:24:17

Ik geloof ook dat in vele culturen vlinder als een symbool van dood en wedergeboorte wordt gebruikt. Misschien ook niet zo toepasselijk?

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik30-7-2013 13:45:34

Over vlinders weet ik niets dus daar ga ik me niet over uitspreken. Een wensballon is inderdaad mooi maar dat is echt gevaarlijk. Ik geloof dat er zo laatst nog een hele fabriek was afgebrand.
Mogelijk alternatief: witte heliumduiven (zag ik laatst ergens passeren: http://www.xxlwensballon.nl/helium-duif.html)

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik30-7-2013 15:25:39

Bedankt Jente. Dat is mooi!

stephanie
14-8-2015
 Meld misbruik22-8-2013 21:38:33

als ik nog mijn menig mag plaatsen... ik ben een als een freak verzot op vlindertjes en inderdaad die beestjes hebben er echt helemaal niets aan en dat is voorzichtig uitgedrukt.
wij zijn op zoek gegaan naar duiven, wij hebben er wel voor gezorgd dat het een duivenkoppeltje is die een bandje om hebben en ze zijn getraind om terug samen naar huis te vliegen, kort voor de mis zullen ze opgehaald worden en na de kerk gaan wij ze vrij laten, ze hebben er weinig last van heb ik me weten zeggen door duivenmelker en ik vind het echt zoooooooo symbolisch !!!
t'is de dag van vandaag origineel want wordt absoluut niet veel meer gedaan ;)
veel succes !

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...