Terug naar overzicht
Als je een eerlijk antwoord wil: dit is pure dierenmishandeling! Heb je al eens gezien hoe die vlinders worden losgelaten? Ze worden dus in een zeer klein doosje "opgevouwen" tussen papier, zoals een accordeon. Dus wanneer je het eerste blaadje uit het doosje trekt, krijg je een lint vol vlinders. Dan nog te weten dat die beestjes minstens 24 uur op voorhand zo worden "ingepakt" en dus volledig uitgedroogd en uitgehongerd zijn. Sorry voor mijn nogal hevige reactie maar het inzetten van dieren puur voor entertainment is nogal een gevoelig onderwerp voor mij...
Heb je het goed gelezen? Ik informeer omdat ik niet wil dat er dieren onnodig ergens last van hebben. Vragen doet niemand pijn en mij verdoken een dierenbeul noemen vind ik een beetje kort door de bocht. Ik ben zelf een van de grootste dierenliefhebbers die je gaat vinden.
Ik heb het zeker goed gelezen hoor, je vroeg of de dieren er last van hebben en ik geef een eerlijk antwoord. Dus ik wil je zeker niet aanvallen en vind het juist goed dat je het hier op het forum eerst bevraagt. Zeker omdat er zoveel misverstanden over bestaan, want het lijkt idd heel mooi maar is het allesbehalve. Het was dus zeker niet als aanval bedoeld :)
Kan kloppen, ik ben geen vlinderkenner en ik ga daar dus ook niet over oordelen. Maar kan je dan niet hetzelfde zeggen over het loslaten van duiven? Die moeten ook de hele tijd wachten en een te klein doosje?
Ja inderdaad. Alhoewel deze meestal maar enkele uren voor de viering in de kooi gezet worden, en de meeste duiven zijn dit ook gewoon doordat ze soms bij wedstrijden worden ingezet. Maar persoonlijk vind ik het even erg, maar ieder zijn keuze natuurlijk. Er worden hier op het forum ook wel soms andere alternatieven opgesomd. Ik herinner me bvb. Bellen blazen, een confettishooter, bloemblaadjes schieten,...
En ik zeg dat niet omdat ik wil beter weten, als het niet goed is voor vlinders dan is het dat ook niet voor duiven, en dan moet ik een alternatief zoeken
Ik voel er niet veel voor om confetti in mijn haar te hebben. En bellen blazen vind ik heel mooi maar dat heb ik nu al té vaak gezien. Ik dacht aan het oplaten van wenslampionnen maar dat mag in bepaalde gemeenten niet
en met helium gevulde ballonnen met jullie naam en datum van de trouw er op ofzo ?
Ik geloof ook dat in vele culturen vlinder als een symbool van dood en wedergeboorte wordt gebruikt. Misschien ook niet zo toepasselijk?
Over vlinders weet ik niets dus daar ga ik me niet over uitspreken. Een wensballon is inderdaad mooi maar dat is echt gevaarlijk. Ik geloof dat er zo laatst nog een hele fabriek was afgebrand. Mogelijk alternatief: witte heliumduiven (zag ik laatst ergens passeren: http://www.xxlwensballon.nl/helium-duif.html)
Bedankt Jente. Dat is mooi!
als ik nog mijn menig mag plaatsen... ik ben een als een freak verzot op vlindertjes en inderdaad die beestjes hebben er echt helemaal niets aan en dat is voorzichtig uitgedrukt.wij zijn op zoek gegaan naar duiven, wij hebben er wel voor gezorgd dat het een duivenkoppeltje is die een bandje om hebben en ze zijn getraind om terug samen naar huis te vliegen, kort voor de mis zullen ze opgehaald worden en na de kerk gaan wij ze vrij laten, ze hebben er weinig last van heb ik me weten zeggen door duivenmelker en ik vind het echt zoooooooo symbolisch !!! t'is de dag van vandaag origineel want wordt absoluut niet veel meer gedaan ;) veel succes !