Nu Online
Momenteel zijn er 626 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dieet

1-8-2013 9:08:42
Dag Medebruidjes

Anderhalf jaar geleden ben ik bevallen van een prachtige zoon. Er werd mij gezegd dat er met borstvoeding te geven dat die kilo's er weer gingen af vliegen. Niet dus. Dus ondertussen zijn we ook al enkele (rampzalige) pogingen tot dieet verder en ik ben nog niets vermagerd. Nu weet ik dat ik nog twee jaar heb, maar er mag behoorlijk wat af dus ik wil eigenlijk zo snel mogelijk weten hoe ik het beste aanpak, en vooral hoe ik het volhoud... Ik weet dat dit niet het forum van de weight watchers is, maar misschien heeft iemand tips voor me? Het is niet dat ik geen karakter heb, maar als ik niet meteen vordering zie, dan heeft het in mijn ogen al geen nut meer...

Groetjes, een bruidje die er graag stralend wil uit zien.

Melissa
8-8-2015
Meld misbruik

Reacties: 27 | Gelezen: 1286

Karolien
5-4-2014
 Meld misbruik1-8-2013 9:31:57

Hallo, Ik ben ooit wel wat kilo's verloren door weight watchers, maar nu laat ik me begeleiden door een diëtiste. Je weer dat je op een gezonde manier vermagert en je hebt iemand die je motiveert en begeleidt. Veel succes ermee!

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik1-8-2013 9:38:27

Dag alvast stralend bruidje :-) (want stralen doen we toch allemaal die dag ;-) )

Ik denk dat je voor een dieet vooral moet zoeken wat jij nodig hebt!
Voor mij werkt weight watchen, omdat ik mijn stukje chocolade niet aan de kant hoef te schuiven :-) (ik kan dan vb. denken 'als ik dit nu laat, kan ik straks mijn stukje eten') - ik ben nu sinds 1/5 weer op't gemak ermee bezig (in de vakantie heb ik vb. niet opgelet) en daardoor intussen met gemak 5kg kwijt geraakt! (nu nog die 2 laatste! joehoeee)

Mijn aanstaande is gewoon overgeschakeld op een 'fatsoenlijk eetritme', gecombineerd met 1 proteïneshake per dag (vroeger ontbeet hij nooit, nu eet ie toch al een yoghurtje, vroeger at ie nooit tussendoortjes, nu toch al 2 stukken fruit (een om 10u en een om 15u), vroeger haalde hij 's middags snel een broodje of zo, nu die shake dus (pure whey, kokos, choco en banaan vond ie alvast lekker :-) ) en 's avonds gewoon mager (kip, kleinere porties, ...) en als ie echt nog zin heeft dan in iets: een waterijsje of rijstwafels... Daardoor is hij sinds 1/5 al 12 kilo kwijt (bijna 13 nu :-) )

Als je echt heel streng wil diëten, is het mentale dieetplan misschien een optie, ze hebben ook een 'turbofase' ... ikzelf vind dit maar niks, vooral omdat ik denk dat je hiermee snel een jojo-effect krijgt (veel verliezen op korte tijd, maar daarna....)
of het ducandieet, beetje hetzelfde idee over...

Ik denk dat je voor jezelf gewoon een leefbare manier moet zoeken! wat mij vooral helpt is mijn gouden regel; door de week goed opletten en zaterdag en zondag iets minder streng (wat niet wil zeggen dat je dan natuurlijk moet gaan vreten ;-) maar als je dan al eens gaat uit eten, dan kan je er echt ook van genieten... en maandag gewoon weer terug er tegen aan!)

Oh, wat misschien ook wel belangrijk is: we zijn allebei wel meer gaan sporten! ik danste sowieso wel al 1x per week, maar we gaan ook minstens 2x per week lopen (gewoon opgebouwd, gaat vrij snel) en dat maakt je figuur ook strakker... Als je dat niet graag doet, is zwemmen ook een heel goede optie voor je figuur! of aquagym of aquajogging of zo ... Bewegen is nu eenmaal belangrijk...

En verder: veel water drinken! dat is mijn valkuil :-)

Oh ja en als je niet om geld verlegen zou zitten: Infraligne helpt je figuur ook erg goed corrigeren (kijk even of ze geen aanbiedingen hebben) - toen ik dat deed, kreeg ik continu van iedereen te horen dat ik er zo goed uit zag :-) (nu niet meer... haha nee, is niet waar hoor ;-) )

succes alleszins en weet dat je inderdaad nog tijd hebt!! Maar 't is goed om er nu al mee te beginnen - hoe meer je op't gemak verliest, hoe meer het er daarna ook afblijft!

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik1-8-2013 9:45:42

Het is natuurlijk niet mijn bedoeling dat ik nu mijn kilo's verlies en dat ze er tegen de trouw weer aan zijn. Ik denk dat ik ook een keer ga informeren bij de weight watchers, aangezien dat blijkbaar nog redelijk wat effect heeft, en wie houd nu niet van lekker eten? Ik stond er wat sceptisch tegenover, ze gooien dan in mijn ogen gewoon met overprijsde light-producten. Maar wie niet waagt, blijft maagd :) Kun je me daar eens wat meer informatie over geven, over weight watchers? In ieder geval bedankt Nadia

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik1-8-2013 9:53:19

Ik ben een tevreden weight watcher! Ze verkopen inderdaad ook hun producten maar je kan het zeker zonder die producten maar gewoon met wat je normaal koopt. Ik raad je aan om naar de meetings elke week te gaan. Ik zag dit eerst niet zitten maar het is toch elke week een opkikker vb als je es een slechte week gehad hebt. Ik heb voor WW gekozen omdat je, zoals Nadia zegt, eigenlijk niets niet meer mag eten, het is gewoon keuzes maken.

Charlotte
17-5-2014
 Meld misbruik1-8-2013 10:01:39

Dag Melissa,

ik ben begin 2012 begonnen met diëten, gewoon op mijzelf.
Voor mij houdt dit in, zo weinig mogelijk snoepen/koeken kortom zoetigheden.
En meer sporten.

Ik heb dit een 5-tal maanden gedaan en was 8 kg vermagerd. Daarna heb ik een pauze ingelast van een half jaar (en ik was vrij goed op gewicht gebleven (tot +1 kg max).

Toen mijn vriend mij in december 2012 ten huwelijk heeft gevraagd, ben ik terug in actie geschoten. Sindsdien ben ik nog eens 5 kg vermagerd en ik wil er nog graag 3 kwijt (tegen mei 2014 dus).

Hoe zit een normale week eruit voor mij : overdag neem ik geen koeken mee naar het werk enkel fruit en yoghurt. Ik probeer dus ook 's avonds geen koeken of dergelijk meer te eten, maar wees gerust, het komt toch nog regelmatig voor dat ik een ijsje, koek, enz. eet. Daardoor is voor mij 1 kg minder in de maand een correct gemiddelde. Als het je echt lukt om veel te laten qua eten kan je gerust wat meer vermageren, maar dat is ook niet nodig voor mij. Ik heb het liever op een langzame maar duurzamere manier.
Verder die ik wel vrij veel aan sport. 1 of 2 keer lopen, 1 keer zumba, af en toe gaan zwemmen en elke dag een stukje met de fiets naar het werk.
Doordat ik dit sporten ook doe tijdens mijn "niet-dieet" periodes kan ik mijn gewicht vrij stabiel houden.

Ik hoop dat het jou ook lukt!
Ik ben trouwens ook lid van de site een kilootje minder van de cm waarop je een dagboek kan bijhouden en waar de andere leden je via een forum stimuleren en tips geven. Helpt ook voor mij!
Maar als je echt genoeg karakter hebt, lukt het ook zonder geld te moeten geven aan een diëtiste of weight watchers.

natascha
14-6-2014
 Meld misbruik1-8-2013 10:14:35

Voor mij werkt weight watchers dan weer niet :). Ik kwam er precies alleen maar van bij... Ik ben dan ook wel een apart geval se :). Ik ben 3 jaar geleden bevallen en ondertussen is alles er toch wel zo goed als af. Het heeft sowieso wel wat tijd nodig en gewoon wat op je eten letten. Sporten doe ik alleen op de Wii :D. Ik ben al genoeg overeen aan het lopen voor de kinderen ( men vriend heeft ook een zoon) waardoor er automatisch ook wat afgaat of afblijft. Mee staan springen op de muziek enzo ( u even weer terug "jong" voelen ;) ) ik heb men kleed al wat goed past maar om iets beter te kunnen ademen zou er nog wel een beetje af mogen. Dat is men doel vanaf januari, eerst de feestdagen nog laten passeren enzo ;).

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik1-8-2013 10:20:24

Het punt is dat hier niemand in huis daar ook maar het minste beetje moeite mee heeft, mijn vriend kan eten wat hij wil zonder een gram aan te komen en doet dat dan ook. En als hij chips zit te knabbelen, jah... Onder druk presteer ik beter, dus ik denk dat een soort 'gemeenschap' of 'dieetbuddy' voor mij gewoon ideaal zouden zijn. Jammer dat alles altijd betalend is, want als het dan niet werkt? Ik sport daar heb ik absoluut geen tijd voor, maar ik heb ook een wii dus wie weet helpt dat ook wel? In principe eet ik niet zo veel, eigenlijk eerder weinig. Min ontbijt is onbestaande (enfin, een blik red bull, ik weet dat het verkeerd is) en als middagmaal eet ik een sla'tje met kaas en mosterddressing. 's avonds is dat dan meestal een snelle maaltijd (mijn vriend werkt in ploegen en ik kan dus niet uitgebreid gaan koken). Dus ik denk dat ik eerder verkeerd eet dan dat ik te veel eet. Maar dan krijg 'k 's avonds altijd immense honger waardoor ik elke dag weer grijp naar frituursnacks of chips, of boterhammen met kaas. Daar ga ik dan weer compleet de mist in, maar met honger gaan slapen lukt niet hé

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik1-8-2013 11:13:12

ik denk dat je inderdaad een verkeerd eetpatroon hebt...
Probeer 's ochtends die redbull te laten en eet een yoghurtje of zo... als je echt cafeïne nodig hebt om wakker te worden, is een espresso (zo'n kleine koffie) een beter alternatief qua calorietjes!)
in de voormiddag een stukje fruit eten (of yoghurt of rijstwafel of zo) is ook heel belangrijk; zo hou je je kacheltje brandend (anders valt je vertering stil, krijg je gisting en kom je eerder bij dan af te vallen)
's middags een slaatje is prima! alleen kan ik vanuit weight watcherstandpunt zeggen dat kaas veel puntjes zijn (aka veel calorietjes) - hesp, kipfilet, ... is beter (let ook op met nootjes en zo in je salade, dat kan soms ook akelig oplopen :-)) (brood is echt een ramp, dus blijf daar maar vanaf :-) een soepje daarentegen is goed, zolang er geen room in zit natuurlijk)
namiddag weer iets als tussendoortje zoals in de voormiddag
en 's avonds geen snelle hap meer, maar probeer wat te koken dat je dan kan invriezen of in de koelkast kan bewaren zodat manlief het later kan opeten of dat je de dag erna niet opnieuw moet koken, maar gewoon nog de restjes kan opsmikkelen!
en dat je daarna nog honger hebt, komt omdat je te weinig door de dag eet... (en wat je dan snoept, zijn net de boosdoenertjes :-)) dus probeer dan 's avonds ook eerder een stuk fruit of zo te eten (ook niet te veel, want dat gist dan weer...) of vb. een tas melk (dat vult ook wel) of zoals mij: mijn gewaardeerde stukje chocolade ;-) aangezien ik merk dat je eerder naar hartige dingetjes neigt: een paar pistachenootjes is ook wel leuk (heb je wat werk mee - alleen opletten dat je er natuurlijk ook weer niet TE veel van eet...)
EN water, water, water tussendoor... frisdranken mijd ik, hoewel ik heeel graag cola drink (maar nu dus 1 blikje cola zero per dag en zo overleef ik ook wel ;-))

en inderdaad, Wii Fit heeft een paar pittige fitnessoefeningen, dus daar kan je ook wel tegenaan gaan! wel best echt een vast moment (of twee) in de week voorzien, anders verwatert dat... (geen druk van buitenaf eh...)

EN je partner eens aansporen dat ie je steunt, potverdorie :-) als ik weet dat mijn lieffie er stevig tegen aan gaat met zijn dieet, ga ik ook niet chips zitten eten omdat ik niet hoef op te letten... Tuurlijk steekt dat je ogen uit, ocharm! ik zou het ook niet kunnen dan ;-)

Wat weight watchers betreft: ik ben nooit naar de bijeenkomsten geweest, omdat ik (gelukkig) redelijk wat discipline heb en de steun van buitenaf niet nodig heb op dat vlak. Ik deed het voorheen gewoon via het boekje en nu online... Maar als je wel wat druk van buitenaf nodig hebt, is zo'n bijeenkomst wel zinvol...
En dan vind ik dat geld niet weg gegooid, je investeert het in jezelf! (het is alleen weg gegooid als je daar of tegen jezelf gaat staan liegen en zeggen 'neeee hoor, ik heb vandaag helemaal geen kaas gegeten' terwijl je net een halve blok op hebt of zo ;-) )

Moest je nog vraagjes hebben, stel ze maar!!

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik1-8-2013 11:28:00

Bah ik neem het mijn vriend niet echt kwalijk hoor, hij moet niet laten van eten omdat ik wil vermageren... Maar bedankt voor je goede raad, die weight watchers online lijkt mij handig, maar ik kan natuurlijk eens informeren en ondertussen eens kijken of ik jou goede raad kan opvolgen. Ik begin er morgen gelijk mee :) (ik weet, morgen klinkt cliché) maar nu heb ik mijn dosis red bull al binnen... Maar zit dat puntensysteem niet ongelofelijk raar in elkaar?

Bedankt! Daar kan ik wat mee :)

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik1-8-2013 11:44:49

joa, soms vraag ik me inderdaad wel af hoe het ene nu maar 1 punt is en het andere 3 :-) maar ik ben gestopt met me dat af te vragen toen ik merkte dat ik wel afviel ;-) (I just accepted that there is some logic to it haha)

het handige van dat onlineding is dat je gewoon je etenswaren opzoekt, ingeeft hoeveel je ervaar gaat eten of gegeten hebt en dan geeft dat ding zelf aan hoeveel punten dat zijn!
ook berekent ie voor jou hoeveel punten je dan mag eten op een dag..
je krijgt trouwens punten voor activiteiten (vb. aantal min. lopen of huishoudelijke taken of zo) èn je hebt een extra weektotaal, zodat je nog evenzeer wel eens iets extra kan doen (vb. als je weet dat je naar een etentje moet in het weekend, dan kan je die opsparen, zodat je wel kan toekomen dan.. is dat niet zo, dan kan je ze een beetje spreiden over de week want anders heb je echt maar weinig puntjes ter beschikking!)
ook kan je per maaltijd aangeven of je ervoor veel honger had of niet en of de maaltijd je verzadigd heeft of niet... ik heb dat een tijdje gedaan en ik merkte echt dat ik me vaak overat als ik echt honger had! dus nu eet ik meer tussendoor, zodat ik kleinere porties eet bij de hoofdmaaltijden... ca va wel zo! honger heb ik niet echt...
oh ja en het houdt ook je evolutie in gewicht bij en da's wel leuk (als het in dalende lijn gaat toch ;-) )
maar het wijst zichzelf wel uit, vind ik...

ik had me voorgenomen om het 3 maanden te proberen (was toen een aanbieding, weet niet of dat nu nog zo is, maar dacht van wel) en als het mee viel nog 1x 3 maanden (is net tot aan de trouw) en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb, omdat het voor mij wel werkt!
na de trouw stop ik er wel mee, ik denk dat ik mijn eetgewoontes dan wel eigen heb gemaakt en dat ik tegen dan wel weer weet hoe en wat ik kan eten om ervoor te zorgen dat ik niet terug ga bijkomen...
opzeggen van het onlinegedoe gaat trouwens heel vlot, een aantal collega's hebben dat al gedaan (omdat ze hun doel bereikt hadden) en zonder problemen stopt je abonnement dan!

succes en hou ons op de hoogte eh ;-)

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik1-8-2013 12:14:13

Ik ben het meeste afgevallen door fysiek zwaarder werk te gaan doen. En weer bijgekomen sinds ik daarmee gestopt ben...
In de periode dat ik dat werk deed, at ik juist meer en viel ik toch af. Momenteel probeer ik een beetje op m'n eten te letten en dat helpt totaal niet.

Dus mijn grootste tip: bewegen! Probeer iets te vinden wat je al die tijd kan volhouden, dus niet te intensief gaan sporten, maar echt iets wat je kan inplannen in je wekelijkse routine.

Succes ermee!

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik1-8-2013 12:15:55

Bedankt iedereen :) Echt gaan bewegen is niet zo simpel omdat ik een kindje heb van anderhalf en mijn verloofde werkt in ploegen. De wii is een mogelijkheid en ik ga mijn eetpatroon aanpassen :) Dan zou het al moeten veranderen, laat ons hopen :)

natascha
14-6-2014
 Meld misbruik1-8-2013 12:19:52

Ik heb idd wii fit en zumba :). Ik ben iemand dat graag danst maar ja met 2 kinderen komt er niet veel van in huis dus moeten we het zo maar doen :). En gewoon proberen om je eetpatroon Wat aan te passen en dan komt dat allemaal wel goed. ;)

Mart
19-10-2013
 Meld misbruik1-8-2013 12:57:57

Ik heb ook 2 kleine kindjes en een man die regelmatig overuren doet. Wij hebben een crosstrainer gekocht in decathlon, 140 euro. Ik ben daarmee op minder dan 3 maanden 7 kilo afgevallen. Waren nog veel zwangerschapskilo's bij maar nu weeg ik al veel minder dan voor de zwangerschappen. Als de kindjes in bed zitten om 19.30u kruip ik op mijn crosstrainer, je moet er de deur niet voor uit en de kilo's gaan er goed af. In het begin deed ik dat 15 min per dag, nu sta ik er zelfs meestal een uur op zo'n 4 à 5 keer per week. Ik let daarbij ook een beetje op mijn eten, geen frisdrank meer enkel water en geen snoep en koeken meer en minder belegde broodjes s'middags op het werk, maar eet nog gewoon mijn warme maaltijd s'avonds.

noortje
14-9-2013
 Meld misbruik1-8-2013 13:06:43

Hoi!
Bij mij heeft bodystyling heel goed geholpen.. Ben er op 3 maanden tijd 10 kg mee kwijtgeraakt.. Natuurlijk heb ik ook mijn eetwijze moeten veranderen!
Erna ben ik nog 10 kg op mijn eigen kwijtgeraakt, dus 20 kg in totaal op ongeveer anderhalf jaar..

Ik ben erna wel blijven fitnessen en ik let op mijn eten.. Af en toe zondig ik natuurlijk wel eens maar dat moet kunnen hè
Veel water drinken helpt en 6x per dag eten (3 maaltijden & 3 tussendoortjes)

Je kan bij bodystyling een gratis figuuranalyse laten doen.. Het is duur, maar ik had die controle van iemand anders over mijn gewicht echt nodig.. Echt wel zijn geld waard dus!

Zwangerschapskilo's zijn misschien wel moeilijker kwijt te raken, daar heb ik nog geen ervaring mee..

Debby
31-12-2019
 Meld misbruik1-8-2013 14:21:35

Idd, het belangrijkste is eetwijze veranderen. Ik sta zelf niet op 'dieet' maar ik eet altijd zeer gezond in de week. Gebruik amper of geen boter, altijd groentjes erbij en ook geen vettige sauzen! Als tussendoortjes geen snacks maar gewoon een stuk fruit. En dan op zondag is het zondig dag en dan eet ik wat ik wil. Hierdoor heb ik niet het gevoel dat ik op dieet sta, maar dat ik gewoon lekker, gezond en niet te veel eet door de week heen.

Ik denk dat dat nog vaak het beste is dat je niet het gevoel hebt dat je op dieet staat.
Misschien ook een kleine tip als je geen mayo of ketchup of ongezonde koekjes en snoep in huis hebt, kan je er ook niet makkelijk aan zondigen. En als ik dan toch eens extreem veel zin heb dan rij ik wel naar de nachtwinkel ervoor.

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik1-8-2013 15:40:35

Ik sluit me aan bij de reacties hierboven: eetwijze veranderen is de eerste stap.
Als je niet meteen geld wil uitgeven, kan je ook eens beginnen met zelf je calorieverbruik bij de houden. Daarvoor bestaan er gratis sites (even googlen op calorieteller en/of calorietabel). Dan krijg je een beter idee van hoeveel calorieën er overal inzitten en ga je bewuster eten/drinken.

Verder is vermageren een kwestie van meer calorieën verbruiken dan innemen. Dus toch een beetje bewegen zal nodig zijn. Dat hoeft niet meteen op de sportclub. De Wii fit of zo is prima om mee te starten. Vooral niet te intensief beginnen, zodat je niets forceert

En dan nog een tip om het vol te houden bij gebrek aan snel resultaat: in plaats van je gewicht in het oog te houden, kan je beter de centimeters bekijken. Over het algemeen heb je zo sneller resultaat. Vet weegt nu eenmaal niet zoveel als spieren: als je vet verbrandt (en spieren kweekt), gaat je gewicht niet snel spectactulair naar beneden (soms kom je zelfs bij). Maar de centimeters zullen echt afnemen! En je moet jezelf toch echt wel een paar weken gunnen om resultaat te zien.
veel succes!

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik2-8-2013 9:41:06

Melissa, bij bewegen denk ik ook aan auto aan de kant laten staan en zo veel mogelijk met de fiets of te voet doen. Al zijn het kleine stukjes (bijvoorbeeld naar de winkel), 't is altijd beter dan stilzitten. En dat kan je gewoon met je kindje erbij doen.

mona
27-7-2013
 Meld misbruik2-8-2013 9:51:06

Ik ken heel wat mensen die al een dieet gevolgd hebben. Velen vielen 5, 10, 15, 20 kilo af... maar bij de meerderheid kwamen de kilo's er achteraf weer bij (zeker bij de 'modediëten' met shakes e.d.). Je hele levensstijl aanpassen - voor de rest van je leven! - is het enige wat in mijn ogen werkt. Eet veel groenten en fruit, weinig vlees, weinig vet en suiker, zoveel mogelijk 'onbewerkt' voedsel (dus laat koeken, chips, bereide maaltijden, vette belegslaatjes etc aan de kant). Beperk frisdranken en alcohol (en ook fruitsappen, deze zijn niet gezonder dan een glas cola), drink meer water...

Dat je man in shiften werkt hoeft niet te betekenen dat je voor jezelf niet gezond kan koken. Of ook voor hem, iets dat je kan opwarmen of een slaatje dat je in de frigo kan steken. Mijn man heeft ook jaren in shiften gewerkt, maar koken deed ik wel hoor.

Wat de beweging betreft: ook geen excuses zoeken. Zet je kindje in de buggy en maak een fikse wandeling. Er zijn zelfs mensen die joggen achter de buggy, dat kan allemaal, zet er maar stevig de pas in.

Mijn gewicht is eigenlijk al m'n hele leven redelijk stabiel, omdat ik altijd vrij gezond gegeten heb. Heb nog nooit gedieet, en m'n bmi is altijd tussen de 21 en 23 geweest. 't Is een kwestie van gezonde gewoontes aan te nemen voor je hele leven, met af en toe een kleine uitspatting. Eens je dit gewoon bent, verlang je ook niet meer zo naar chips en andere vette happen, en kost het ook geen moeite. Want van mensen die diëten hoor ik altijd hoe moeilijk het is, en dat je karakter moet hebben, en doorbijten... dan hou je het niet vol en komen de kilo's er weer aan. Maak een klik in je hoofd om over te gaan naar gezonde gewoontes, dan ga je op 2 jaar tijd op een rustig tempo op een mooier gewicht komen dat je lange tijd en liefst voor altijd kan behouden.

mona
27-7-2013
 Meld misbruik2-8-2013 9:51:55

Nog een tip: op youtube vind je ook heel wat aerobics-achtige lessen die je thuis in de living kan doen.

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik2-8-2013 11:08:34

Beste Mona, als jij het excuses zoeken noemt dan is dat jou goed recht, ik noem het prioriteiten stellen. Verder denk ik niet dat het volledig correct is om te gaan stellen dat diëten simpel is, een kwestie van een 'klik in je hoofd' als je (zoals je zelf zei) nog nooit zelf een dieet hebt moeten doen. Ik dank je voor je goede raad.

Aan iedereen anders, ik ben aan het informeren om te gaan zwemmen met mijn zoontje en zo ook lichaamsbeweging te hebben. Nu start ik de dag met een yoghurt en een bruine boterham met kaas. 's Middags blijf ik bij mijn sla'tje en 's avonds bij de maaltijd samen met mijn vriend. Tussendoor een appel of een appelsien. Cola heb ik lang geleden al opgegeven en nu hou ik het op één red bull per dag om wakker te komen. Die hoop ik op den duur ook te kunnen opgeven. En 's avonds snoepen, daar hou ik helemaal mee op :) Iedereen bedankt voor de goede en nuttige raad mij hier gegeven en ik laat zeker weten hoe het loopt! x

mona
27-7-2013
 Meld misbruik2-8-2013 11:23:47

Ik bedoelde het zeker niet aanvallend hoor! En die klik maken is inderdaad niet simpel. Ik merk alleen dat diëters heel vaak denken: ik mag dit niet, en dat niet, tot ik mijn streefdoel bereikt heb, nog x kilo en dan ben ik er etc... waarna ze blij zijn met het resultaat dat ze bereikt hebben door zichzelf dingen te ontzeggen en zichzelf misschien weer belonen met die 'lekkere' zoete of vette dingen, waardoor je een jojo-effect krijgt. Ideaal is als je de zin in die dingen kan temperen door je eet- en bewegingspatroon op lange termijn aan te passen (jezelf leren te genieten van gezonde dingen), maar dat is inderdaad niet makkelijk. Een dieet, met daarna een licht aangepast voedingspatroon om je resultaat te behouden zou ideaal zijn.

Maar nogmaals, ik weet dat het niet makkelijk is, heb er zelf ook wel jaren over gedaan om niet quasi dagelijks chips te eten (als het in huis was, moest het op). Nu lukt het me om een zak chips in huis te halen en soms blijft die wel een week of langer liggen voor ik er aan begin. :-)

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik2-8-2013 11:28:35

ik vatte het ook helemaal niet aanvallend op hoor. Ik vind het gewoon belangrijk om samen met mijn partner te eten en mijn kleinen naar de opvang doen om te kunnen sporten is ook niet mijn ding...

mona
27-7-2013
 Meld misbruik2-8-2013 11:33:21

Nee, ik snap dat je je kindje niet wil wegbrengen, vandaar ook mijn voorstel om met hem te wandelen met buggy. Wandelen is een heel gezonde sport, belast je gewrichten niet. Lijkt niet 'intensief' genoeg om af te vallen, maar het helpt wel degelijk...

Mart
19-10-2013
 Meld misbruik2-8-2013 11:54:28

Ik hoop tegen de trouw nog 2 à 3 kilo af te vallen, dan ben ik in totaal 9 à 10 kilo kwijt. Ik weet nu al op voorhand dat ik achteraf niet zo zal blijven. Daarvoor snoep ik te graag en eet ik te graag eens friet of pizza. Ik ga dat echt niet de rest van mijn leven laten. Maar nu even wel tot ik trouw om er dan op mijn best uit te zien. Als ik daarna 3 à 5 kilo bij kom, is dat dan maar zo, ik zal dan nog een normaal bmi hebben, maar ik hoef geen maatje 36 hebben en dan nooit eens mogen snoepen of frieten te eten. Ik sta nu elke dag op de crosstrainer, hoop dat wel te blijven doen maar zal ook niet meer elke dag zijn denk ik en als de kindjes groter zijn wil ik buitenhuis een sport doen.
Aan Melissa, je trouw is nog ver af, de motivatie zal veel groter zijn een paar maanden voor de trouw.

Helena
5-7-2014
 Meld misbruik2-8-2013 17:10:09

Ik ben fan van weight watchers en wandelen! Eindelijk eens mijn goed voornemen van nieuwjaar bereikt: - 5 kg Wel heel langzaam: 0,5kg à 1 kg per maand.

Weight watchers heeft me echt wel geholpen om in te zien hoe slecht bepaalde dingen zijn: tas soep (0 punten) + slaatje met wat hesp, kerstomaatjes, geen dressing en 2 boterhammen (5 punten) = vol gevoel voor de hele namiddag!
Leo GO (6 punten) = na een uur alweer honger
Zo wist ik wel rap wat ik wél wou eten en wat niet
Mijn verloofde eet 's avonds vaak nog iets voor tv, maar dan niet mijn lievelingskoekje, zodat het voor mij niet moeilijk is.

Als je discipline hebt en geen tijd voor hun bijeenkomsten kan je in Brussel het puntenboekje kopen: http://www.weightwatchers-center.be/nl/flagship/ Ik hou mijn punten gewoon bij in Excel.

Ik ken jouw dagindeling niet, maar je kindje te voet naar de kinderopvang brengen of met de buggy samen te voet naar de winkel/bakker/... gaan is ook al goed als sport!
Samen gaan zwemmen is natuurlijk nóg leuker, maar je kan ook allebei doen.

stephanie
14-8-2015
 Meld misbruik25-8-2013 18:38:45

Hallo Melissa !

Ik begrijp je heel goed, ik ben zelf ook aan het letten op mijn lijn om er net zoals jij binnen 2jaar stralend uit te zien, maar ik wou je toch even tussen de lijnen zeggen:
Een kilo'tje meer of minder .. stralen zal je zeker doen !!!

veel succes ik hoop dat je een goeie manier vindt om je doel te bereiken ! :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...