Nu Online
Momenteel zijn er 98 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wanneer beginnen zoeken naar een fotograaf ?

11-8-2013 14:31:45
Hey mede-bruidjes Wij trouwen in september 2014 en ik ben een planning aan het opstellen. Ik weet zo nog niet goed wat wanneer te zoeken. Iemand tips ? Groetjes

Tanja
13-9-2014
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 750

Kirsten
11-5-2013
 Meld misbruik11-8-2013 15:16:50

Dag Tanja, Een tip die ik je uit eigen ervaring kan geven is vast te leggen waar je al zeker van bent. Bv de zaal, catering, vervoer, fotograaf, ceremoniemeester. Eens je je datum weet en je bent er uit wat je wil kan het maar vastliggen. Hoe dichter de datum nadert hoe groter de kans dat de zaal of net de fotograaf die je zo graag wou reeds bezet is. Voor de kleinere dingen blijft er natuurlijk nog tijd genoeg over. Geniet van je voorbereidingen! Groetjes, Kirsten

mona
27-7-2013
 Meld misbruik11-8-2013 15:21:36

Zaal en fotograaf waren voor mij de eerste prioriteiten, omdat die vaak het verst vooruit volgeboekt zijn, de goeie toch. In onze omgeving is er in mijn ogen echt een tekort aan mooie betaalbare zalen. Zelfs de meer ouderwetse zalen zijn vaak al meer dan een jaar vooruit geboekt, zeker in het zomerseizoen.

Goede fotografen liggen vaak ook al meer dan een jaar op voorhand vast.

Christ

Meld misbruik11-8-2013 16:46:43

Het is inderdaad aangewezen om tijdig een zaal, dj en fotograaf te zoeken...
Soms heb je als klant nog geluk dat de fotograaf nog 6 maanden voordien kan geboekt worden, maar vaak is het toch meer dan een jaar vooraf..
Persoonlijk liggen er bij mij bv al huwelijken vast voor september 2015 (maar dat is dan ok wel heel vroeg :-))

Greetz,
Christ
www.christvilez.be

Margot
4-10-2014
 Meld misbruik11-8-2013 17:19:38

Hey Tanja,

Ik trouw ong een maandje na jou en wij hebben het volgende al vast gelegd.
1. Zaal
2. videograaf
3. fotograaf
4. ceremoniemeester/wedding planner
5. getuigen gevraagd
6. afspraken in bruidswinkels
7. planning voor het passen van jacquets
8. planning voor aanschaffen van kleedjes van de vrouwen in de suite

Momenteel zijn we bezig met het plannen van het vervoer. Dit gaat jammer genoeg niet zo van een leien dakje zoals we gehoopt hadden ;-) Ik vrees dat we té kieskeurig zijn :-).

Ik ben wel van mening : "Wat ik nu al kan vastleggen, wil ik zo snel mogelijk boeken." Zo ben ik ook weer van af en hoef ik er niet meer verder over te stressen ;-).
Ik moet wel toegeven dat we ong 2 maanden gezocht hebben naar een fotograaf die ons écht wel aanstond. Langs de andere kant vind ik dat de tijd nu al vliegt en ik heb nog meer dan een jaar te gaan :-)

Tamara
28-6-2014
 Meld misbruik11-8-2013 21:33:53

Hey tanja, wij trouwen eind juni dus enkele maandjes voor jullie.
Bij ons ligt volgende al vast: zaal, dj, trouwjurk.
Nu ben ik volop aan het rondkijken voor een fotograaf.
Dus kzou zeggen, zorg eerst voor jouw zaal en dan kan je verder.
grtz

Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik12-8-2013 11:16:11

zoiezo eerst de zaal want daar ligt je datum mss wel een beetje aan vast? wij wilden trouwen in juni en onze zaal had enkel nog maar zaterdag 14 juni vrij en dan zijn we op zoek gegaan naar vervoer, dj, fotograaf, videograaf (als je dit wilt natuurlijk). De rest kan wel nog een beetje wachten. Je trouwjurk is best eens te bellen naar verschillende zaken want sommige zaken hebben liever dat je echt vroeg komt want sommige jurken kan tot 6 maand duren voor te bestellen.

Tanja
13-9-2014
 Meld misbruik12-8-2013 12:54:33

De zaal staat vast, ik heb een optie genomen voor hun vakantie en die gaan we dit weekend bevestigen.
Dan reserveer ik de kerk en voor het gemeentehuis moet ik wachten tot 13 september want deze kan pas een jaar op voorhand.
Toch allemaal spannend :-)

sandra
18-7-2014
 Meld misbruik13-8-2013 20:53:23

Oei, wij trouwen in juli 2014 en ik heb nog helemaal niets... Ik dacht dat ik nog wel tijd had voor alles, maar als ik dit zo lees precies niet...

Tamara
28-6-2014
 Meld misbruik14-8-2013 10:43:25

Nog niet panikeren Sandra maar mss best toch nu kijken voor een zaal, dat die vastligt.
De rest hoeft idd nu niet persé geregeld te worden maar je hebt dan echt nog ruime keus want hoe langer dat je wacht hoe meer je kans hebt bijv dat de fotograaf al geboekt staat of bijv de dj.
Wij trouwen in juni en bij ons ligt de zaal vast, mijn kleed, dj en fotograaf.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...