Nu Online
Momenteel zijn er 488 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Onredelijk?

17-8-2013 23:53:38
Hey medebruidjes,
Er moet me even iets van het hart.
Een paar maanden geleden kreeg ik telefoon van een heel goede vriendin van mij met de 'trieste' boodschap dat een andere vriendin van haar op dezelfde dag trouwt als wij. Ik was eerst echt lastig en teleurgesteld omdat ze dan niet heel de dag bij ons kon zijn, maar na 5 min was ik dan wel gekalmeerd en zag ik in dat ze er ook echt niet aan kon doen.
Het probleem was vooral dat ze bij die andere vriendin als bruidsmeisje moet opdraven in de mis en de 2 misvieringen volgen vrij dicht opeen waardoor ze ofwel te vroeg bij ons moest vertrekken of te laat moest toekomen.
Dus, na overleg met de wederhelft, hebben wij besloten onze dag om te gooien en vroeger voor de Kerk te trouwen. Hierdoor was ik zeker dat ze heel de mis kon komen en toch mooi op tijd kan vertrekken naar de andere mis. Ze zou dan bij haar andere vriendin naar de mis gaan en daar eten, maar dan voor het dessert en het dansfeest zou ze naar ons komen.
Nu krijg ik vandaag ineens een bericht van haar dat haar vriend niet meer wil op- en afrijden naar ons feest!!! Ik heb heel mijn dag aangepast voor haar want we wouden eigenlijk eerst foto's nemen, dan Kerk en dan mooi aansluitend het feest. Door het om te draaien hebben we een gat geslagen van 5u (!!!!) tussen de Kerk en het feest waardoor heel onze familie en vriendenkring ineens met hun vingers zitten draaien. Ik denk ook dat er een heel deel minder volk in de Kerk zal zitten door de tijd ertussen (o.a. 1 van mijn lievelingstantes kan ni komen omdat ze haar vroege shift niet gewisseld krijgt).
Ik heb mijn vriendin nu een bericht gestuurd dat ik eerlijk gezegd echt teleurgesteld ben in haar!
Overdrijf ik nu of ben ik terecht op mijn tenen getrapt??
Groetjes van een teleurgestelde bruid
(sorry voor het lange verhaal!!)

Ann
14-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1383

Sofie
2-8-2014
 Meld misbruik18-8-2013 6:56:37

Kan je niet terug gaan naar het oude uur?

Pech voor je "goede vriendin" sorry maar zo een vriendin ben je beter kwijt dan rijk vind ik?

Elen
5-10-2013
 Meld misbruik18-8-2013 8:25:12

Dat is inderdaad wel heel erg! Blijkbaar was zij voor jou belangrijk genoeg om heel het schema om te gooien maat ben jij voor haar niet belangrijk genoeg om de moeite voor te doen. Niets overdreven, ik zou ook pissed zijn!

Ine
28-6-2014
 Meld misbruik18-8-2013 9:00:09

Amai je doet zo een moeite voor haar en dan dit..

Ik zou heel erg teleurgesteld zijn !
En de uren weer veranderen .. 5 uur "pauze" is veel
en zeker als je vriendin ofja eigenlijk haar vriend niet de moeiten willen
doen om terug te komen.. Super lief dat je het voor haar wilde doen
maar dan zou ik denken aan je andere familie en vrienden (+ lievelingstante).
Grt

sarah
31-8-2013
 Meld misbruik18-8-2013 9:52:04

Wat een dom excuus. Het lijkt mij eerder dat zij zich verstopt achter haar vriend en zij geen zin heeft om op en af te rijden. Anders zou ze zeggen 'mijn vriend wilt niet komen maar ik kom wel en hij blijft daar ofzo'. Ik zou mij alleszins niet laten tegenhouden omdat hij geen zin heeft. Ik zou ook maandag informeren of je het tijdstip niet weer veranderen kan of heb je je uitnodigingen al verstuurd? Ik zou haar ook persoonlijk spreken en niet via sms want een sms is snel gestuurd maar in een persoonlijk gesprek kom je misschien meer te weten. In ieder geval hoop ik dat je een goede oplossing voor jezelf vind. Succes!!

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik18-8-2013 10:44:50

Het ligt een beetje raar, dat er twee vriendinnen van haar trouwen op dezelfde dag daar kan ze zeker niet aan doen, maar naar mijn indruk wist zij al dat jij ging trouwen op die dag toen ze toe zei voor dat andere huwelijk? Of begrijp ik dat verkeerd? Dat vind ik op zich al niet zo netjes, maar goed. Je gooit je hele schema om om haar er ook te kunnen bij hebben en dan lapt ze zo iets? Sorry maar dat vind ik eigenlijk niet iets wat je vriendinnen horen te doen. Ik zou dus zoals Ine zegt gewoon de dag omdraaien en zorgen dat het voor de mensen die wèl willen komen aangenaam is.. En moest ze dan nog van mening veranderen dan is dat jammer voor haar vind ik.

Magali
5-7-2014
 Meld misbruik18-8-2013 11:10:09

Zoooo erg!!
Het zou al een hele goeie vriendin, maar echt een supergoeie vriendin moeten zijn voor ik mijn schema zou aanpassen naar een met een gat van 5uren...
Beseft ze eigenlijk wel wat je voor haar gedaan hebt?
Ik zou ook eens een hartig woordje met haar wisselen en inderdaad kijken of er nog iets te veranderen valt aan de dagplanning.
Van mij zou ze al niet meer moeten komen, want ik denk inderdaad ook dat ze zich wegstopt achter haar vriend.
Ik vind het echt heel erg voor jou dat je dat moet mee maken.
Met of zonder haar, het wordt toch jullie fantastische dag!

xxx

Ann
14-9-2013
 Meld misbruik18-8-2013 12:39:17

merci voor de steunende berichtjes!
@ Melissa: Wij zijn ondertussen bijna 2 jaar verloofd en onze datum was na 1 maand ofzo al beslist, dus ze wist heel goed dat ik die dag trouw!

En we zijn nu nog maar 4 weken van onze dag verwijderd, alle uitnodigingen zijn verstuurd (en beantwoord) de Kerk, muzikanten, ceremoniemeester, auto's,... alles ligt al vast dus schema veranderen is absoluut geen optie meer!!

Ik vind het gewoon echt heel spijtig, en ik had dit nooit van haar verwacht! Ik heb haar gisteren een bericht gestuurd om te zeggen dat ik het heel spijtig vind na wat ik voor haar heb gedaan. Ik heb nog niks terug gehoord, maar als ik ze zie zal ze het wel te horen krijgen!!!

Selina

Meld misbruik18-8-2013 13:22:21

Hopelijk bedenkt ze zich nog.
Ze moet wel erg belangrijk voor je zijn om je dag zo aan te passen voor haar.

Remke
13-9-2013
 Meld misbruik18-8-2013 15:35:35

Absoluut niet onredelijk!

Claudia
14-6-2014
 Meld misbruik19-8-2013 10:34:14

Amai... Zoveel moeite doen en je dag eigenlijk in jouw nadeel omgooien voor haar en dan komt ze niet?? Nee sorry, dat kan niet!

Jana
5-5-2012
 Meld misbruik19-8-2013 12:43:34

goh kga hier mss de ambetante zijn he
maar vind het eigenlijk beetje dom van jou om speciaal voor haar alles te veranderen!
het is jullie dag en jullie schema en mensen hebbe zich daarop voorbereid en nu is alles omgegooid voor iemand dat uiteindelijk niet komt!
want ik vind het een zwak excuus van die vriend en vriendin!
maar ze kon wel redeneren van sorry maar zij (op u dan) was eerst! en ze kon perfect de boot afzijdig houden ivm dat bruidsmeisjes gedoe om geen ruzie te veroorzaken zoals nu!
nu mag mijn beste vriendin nog zeggen dat ze die dag weg moet! jammer maar voor haar ga ik dat ni veranderen he!
mss ben je voor haar dan toch zo belangrijk niet? kzou mij daar toch wel eens vragen bij stellen!

(ps: ik vind jou niet dom he ZEKER NIET, maar tis een domme zet om alles te veranderen naar haar voordeel)

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik19-8-2013 12:45:43

Tgoh Jana dat vind ik allemaal een beetje kort door de bocht, als dat iemand is die je er heel graag bij wilt dan doe je enkele aanpassingen omdat ze er zouden kunnen bij zijn. Zij kon ook niet weten dat haar vriendin zo'n laaghartige 'toer' ging doen hé? Ik kan het zeker wel begrijpen hoor.

Jana
5-5-2012
 Meld misbruik19-8-2013 12:48:30

ja maar blijkbaar is het dan toch niet wederzijds he! pas op ik leg de fout ni bij haar he, zeker niet!!!! maar tis zoiezo al ni slim om heel je dag voor 1 iemand om te gooien! en die komt dan uiteindelijk niet dus das wel dan jammer dat er dan daarvoor sommige familieleden niet kunne komen dan!
maar het is laag van haar vriendin hoor, dat ontken ik ZEKER NIET!

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik19-8-2013 12:55:38

Dat het niet wederzijds is dat kan je onmogelijk op voorhand weten hé :) Ik bedoel, van vriendinnen verwacht je toch dat ze er voor je zijn. Het is inderdaad niet de meest 'slimme' of nuchtere optie maar ik kan het zeker wel begrijpen als je iemand er zeker bij wilt dat je aanpassingen doet. Maar die vriendin is nauwelijks een vriendin te noemen. Ze wist dat ze ging trouwen toen ze akkoord ging met het bruidsmeisjesgedoe. En tenzij het een familielid is waar ze dan ook nog eens een goede band mee heeft, is daar geen excuus voor te vinden. En geen zin om heen en weer te rijden? Ja sorry, maar dat vind ik behoorlijk onbeleefd en egoïstisch. Maar dat weet Ann zelf ook hé. Niemand beweert dat je de schuld bij haar legt.

Jana
5-5-2012
 Meld misbruik19-8-2013 21:40:09

moesten we alles op voorhand weten he :) tzou e pak gemakkelijker zijn he!
tis gewoon een vuile streek om zoiets te doen he!
en ik vind het echt jammer voor haar! en hopelijk wordt het toch nog wat opgelost zodat ze kan genieten van haar dagje! want hij is zo om voor je het weet!

Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik20-8-2013 16:06:12

Goh Ann, ik vind dit echt heel erg voor je en vind helemaal niet dat je onredelijk bent hoor. Ik zou ook enorm teleurgesteld zijn. Er is geen kant en klare oplossing en ik begrijp dat je echt met een SH... gevoel zit nu.
De enige raad die ik je kan meegeven: probeer er met haar toch nog eens over te praten. Misschien heeft ze helemaal niet door hoe belangrijk haar aanwezigheid voor jou is of komen jullie toch nog tot een oplossing.
Ik snap dat zo'n gesprek misschien moeilijk is maar veel slechter dan het nu is, kan toch niet he...

Reeja
14-9-2013
 Meld misbruik21-8-2013 2:47:21

Nope: ik heb geleerd tijdens deze voorbereidingen dat je nooit iedereen blij kan maken. Ik ben echt hard geworden in zo'n dingen. Geen schuld voelen over die sms!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...