Nu Online
Momenteel zijn er 555 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Stress! - tafelnamen

27-8-2013 16:01:51
Hi Bruidjes!

Nog 38 dagen op de teller voor ons wat ons brengt naar het volgende op ons lijstje: overig drukwerk - dus menukaartjes - naamkaartjes - misboekjes en ... tafelnamen! Iets waar ik vanaf het begin al enorm veel denkwerk heb ingestoken. "Probleem" is dat ik en mijn toekomstige enorm verschillen van mekaar: geen zelfde interesses van films, muziek, ... een gezamelijke reis... ook geen thema in ons huwelijk, enkel een kleurenthema.

Mijn idee voor onze tafelnamen: in 2009 had mijn toekomstige mij gezegd dat hij mij ten huwelijk ging vragen als ik alle spelers van Anderlecht vanbuiten kende, plus posities en rugnr.(als grapje bedoelt natuurlijk) Een dikke week gestudeerd en ik kon et! Al heb ik nog 4j op mijn huwelijksaanzoek mogen wachten. ;-) Hij is een enorm Anderlecht fan. Al van kindsaf. We zijn meer dan eens samen naar de voetbal geweest en hebben onze dochter voor het eerst voelen shotten in mijn buik tijdens een match. Duss... tafelnamen: de namen van de Anderlechtspelers van 2009. Heeft een link naar ons beiden en naar de trouw. Ik vond het een leuk idee.

Probleem: mijn schoonouders zijn niet akkoord. Ze vinden dat we er dan maar een geheel Anderlecht feest hadden van moeten maken incluus een paars-wit kleurenthema. Om het nog wat erger te maken: mijn toekomstige praat naar hun mond mee. Hun voorstel is om nog last-minute een heel thema te verzinnen en zij sturen aan naar een 'vintage' thema. Ik vind het zo onpersoonlijk om zo tafelnamen te kiezen zonder enige link naar het koppel. Dan hebek nog liever gwn 1-2-3 of whatever dan nu nog rap rap een thema uit de lucht te trekken.

Ik weet, ik zal er wrs een bridezille momentje van maken en iets kleins opblazen tot iets groter dan het is. Maar ik kan er echt van wenen. Ik word gek van de inspraak van mijn schoonouders en al helemaal van het feit dat mijn toekomstige met hen meeheult. :s Voelt als hoogverraad verdorie! :p

Elen
5-10-2013
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 958

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik27-8-2013 16:14:42

Ik vind dat de (schoon)ouders zich daar niet mee moeten moeien. Als ze al moeilijk doen over tafelnamen, jeetje!

Nu doen wij ook geen speciale tafelnamen omdat ik dat teveel gedoe vindt maar al jij graag Anderlechtspelers van 2009 als tafelnaam wilt dan doe je dat toch gewoon! (Ik zou er wel de uitleg bijzetten waarom want anders zou ik dat persoonlijk nogal vreemd vinden). Een heel paars-wit thema zou ik toch vermijden, misschien tof voor een verjaardagsfeest met thema maar past toch niet echt voor een trouw (vind ik).

Katiana
12-10-2013
 Meld misbruik27-8-2013 16:19:54

Hey,

Ik weet wat je nu meemaakt... Ik heb ook zo van die schoonouders en mijn verloofde durft er ook niet tegenin gaan omdat hij bang is van hen te kwetsen of iets verkeerd te zeggen. We hebben dus besloten om niets meer te bespreken en gewoon onze zin te doen...

Ik zou het nog eens rustig bespreken met uw toekomstige en dan samen de knoop doorhakken. Uiteindelijk is het jullie dag hé :)

En gewoon even zeggen dat ik het een originele manier vind om de tafels in te delen. Dit is volgens mij iets die jullie kenmerken dusja...

Succes ermee hé :)

Eppie

Meld misbruik27-8-2013 16:24:02

Aiai, ze hebben regel nummer 1 gebroken: "Spreek de bruid nooit tegen" ;).

Ik vind ook dat een tafelthema iets met het koppel te maken moet hebben. Die Anderlechtspelers vind ik wel grappig gevonden. Iedereen zal zich afvragen waarom en dan kan je dat nog verwerken in je speech. levert ineens een gespreksonderwerp op.

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik27-8-2013 16:46:44

Doe gewoon je zin, maak voor de tafelnamen een soort grote panini kaartjes van de speler van Anderlecht en daarmee basta.

sanne
6-9-2014
 Meld misbruik27-8-2013 18:46:34

Doe maar gewoon waar jullie zin in hebben :)
ik zou het inderdaad ook wel ergens vermelden hoe jullie eraan komen, want het is geen vanzelfsprekend 'thema' voor tafelnamen, maar zeker origineel!!

Wij zijn er ook al aan het nadenken over tafelnamen, ook al is onze zaal nog niet eens gereserveerd :)

margot
7-9-2013
 Meld misbruik27-8-2013 23:33:16

ik vindt het juist een leuke idee dat jullie eerst in gedachten had! :)
bij ons was het ook verschillende ideeen , en we hebben de onze bijgehouden!:)

Katrien
19-1-2018
 Meld misbruik28-8-2013 10:45:40

Hoi,

Tafelnamen, het is wat he, wij hebben na 5x veranderen eindelijk iets gevonden wat we willen, ook als is het nog steeds niet zeker.

Enkele van mijn ideetjes waren: plekjes die je met elkaar deelt, plaatsen die je samen wil ontdekken, grappige momenten, liedjes, koosnaampjes en de allerleukste vind ik: Ik hou van je in verschillende talen. In het frans, engels, japans, chinees, duits, italiaans, spaans, ...

Wij hebben nog iets anders, dus mag je deze zeker gebruiken.

Veel succes en een dikke knuffel!

Katrien

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...