Nu Online
Momenteel zijn er 608 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zot van S - 16/08/2013

27-8-2013 21:16:50
Nu ik 11 dagen getrouwd ben, lijkt het me tijd om ook even een verslagje neer te pennen over onze grote dag. Laat ik beginnen bij de dagen ervoor...

Maandag had ik mijn laatste werkdag en kon ik eindelijk mijn trouwjurk gaan ophalen! Ik was superblij dat het eindelijk bij mijn ouders thuis hing, klaar om het de vrijdag eindelijk aan te doen voor de grote dag!

Op dinsdag kwam Virginie d'Amour langs om de nagels van mijn moeder en ikzelf te verzorgen. Hiermee hebben we wel wat last gehad, of toch vooral mijn moeder. De woensdag voor ons huwelijk brak één van haar nagels gewoon af! Eventjes paniek. Gelukkig konden we de donderdagochtend meteen naar Virginie thuis (ondanks het feit dat het een feestdag was) om dit te fiksen. Voor mensen van de streek Ieper-Poperinge is zij zeker een aanrader! Dinsdag ben ik ook naar de kapper gegaan voor mijn rode haarkleur! En toen begon de miserie... Ik begon mij plots misselijk te voelen! Ik dacht dat het de stress wel zou zijn, tot de woensdag...

Toen ik de woensdag opstond, begonnen mijn darmen serieus op te spelen. Gewoon de stress dacht ik, tot ik de woensdagnamiddag tegen de 40° koorts kreeg. Ik dus naar de dokter (probeerde in de namiddag nog wat verder voor te bereiden voor het feest zelf), kreeg ik te horen dat ik de 'zomerplaag' te pakken had, maar dat het vrijdag zeker voorbij zou zijn! Ik voelde toen dus wel enige opluchting...

Op donderdag zijn we dan met z'n allen (mijn ouders, mijn broer en enkele vrienden van hem, mijn grootouders en mijn hubbie en ikzelf. Grote ontgoocheling over mijn schoonouders. Ook mijn man is zwaar ontgoocheld in zijn ouders. Nooit hebben ze aangeboden om te helpen, we moesten dit steeds zelf vragen. De donderdag voor ons huwelijk en de zaterdag erna, vonden ze het belangrijker om naar de atletiekclub toe te gaan en een wedstrijd te gaan lopen, dan te helpen bij het huwelijk van hun ENIGE zoon... ) naar de zaal toe gegaan om alles klaar te doen (de hapjes, de bloemstukjes, ... wij wilden alles zelf doen, vandaar). Superleuk, want alles begon toen echt heel echt te worden! Beter voelde ik me toen nog niet echt, maar het ergste zou wel voorbij zijn dacht ik. Ik kreeg eindelijk ook weer wat honger, dus no worries :)

Toen ik de vrijdag opstond (de grote dag!) was ik nog steeds niet beter, maar ik was niet van plan dit mijn grote dag te laten verpesten! Ik knutselde nog snel enkele dingen in elkaar die mijn hubbie naar de zaal toe zou brengen (ik heb gewoon samen met hem geslapen in ons huis, lekker tegen de traditie in xD) en maakte mij dan klaar om naar het ouderlijk huis te vertrekken! Onderweg pikten we de kapster op en toen kon het zwaarste werk beginnen! Mijn haar was uiteindelijk wel supermooi en ook de make-up was super! Toen besefte ik ineens dat ik mijn speech voor 's avonds vergeten af te drukken was en ik had geen huissleutel bij. Dit zorgde even voor de nodige stress, maar ook dat is in orde gekomen (Dankuwel, lieve papa!)! Rustig mijn trouwjurk aangedaan (hels werk met al die knoopjes achteraan), mijn corsage gemaakt, en toen was het wachten op mijn toen nog hubbie-to-be.

Toen hij aankwam was het echt een emotioneel moment. Zijn mond viel letterlijk open! Superlief vond ik dat xD De traantjes bleven dus ook niet weg. Gelukkig had ik waterproof make-up, dus het heeft niet al te veel uitgelopen.
Toen vertrokken we voor de foto's. Ik kreeg ze vandaag te zien en echt, ze zijn super! Daarna richting het stadhuis voor het burgerlijk huwelijk. Ik was aangenaam verrast. De schepen had er echt haar werk van gemaakt (misschien omdat ik nu ambtenaar ben bij de stad?!) en wist superveel te vertellen over mijn vriend en ikzelf. Ik had al enkele huwelijken meegemaakt, en geen enkele was zo persoonlijk! Super dus. Daarna richting de zaal waar de dienst van HVDM doorging. Dit was ook super! Een emotioneel moment toen ik met mijn oma de ballon opliet ter nagedachtenis van mijn grootvader, maar verder echt supermooi! Dikke pluim dus voor onze consulente en zeker een aanrader voor de twijfelaars onder ons.

Daarna begon de receptie en ook die verliep super. Ik ben zo blij dat ik iemand had aangesteld die wat 'chef' speelde voor diegenen die moesten opdienen. Zo moesten mijn hubbie of ikzelf ons niks aantrekken van de organisatie op dat moment. Alles verliep vlekkeloos en iedereen was content! Maar toen begonnen mijn darmen weer op te spelen (ondanks het slikken van 5 immodiums!!) en was ik meer op het toilet te vinden dan ergens anders. Mensen kwamen mij vertellen dat het eten (BBQ door Traiteur Danny van Westrozebeke) superlekker was, alleen had ik er niet van kunnen eten. De taart (gebakken door een collega van mijn moeder) was ook superlekker (heb ik een klein beetje van kunnen genieten). Ook de DJ (DJ D!Di) heeft super zijn best gedaan! Wel wat jammer dat het even fout ging bij de openingsdans (technische storing in het midden van het lied..) maar ondanks dit kleine akkefietje, echt super gedaan!

Snachts thuisgekomen (vroeger dan mijn ouders, toen de DJ de muziek stopzette, meteen vertrokken, want ik was een wrak...) nog even dokter van wacht gebeld, maar die kon/wou niet komen. Slik nog een immodium was zijn advies. De zaterdagnamiddag toch opnieuw doen komen, bleek dat ik geen zomerplaag had (zoals mijn huisarts suggereerde) maar een variant van salmonella! Maar goed... Ik ben de dinsdag dan toch kunnen vertrekken op een 'verkorte huwelijksreis'.

Ondanks het feit dat ik mij niet super voelde, heb ik wel een superfijne dag gehad, en mijn hubbie zeker ook! Ik vind het zo jammer dat ik mijn trouwjurk nu niet meer kan aandoen (al staat ze nu te schitteren in mijn inkomhal op een paspop)... Enkele aanraders voor de mensen van regio Ieper-Poperinge:
- zaal het Molenhuys te Leisele: supervriendelijke mensen. Geen vraag is hen teveel! Toen bleek dat er een fout gebeurd was bij het schikken van de tafels, was het voor hen geen probleem om dit meteen aan te passen! Ik keer er zeker nog terug voor andere feesten.
- Traiteur Danny Soenen uit Westrozebeke: zijn service en prijs-kwaliteit zijn super. Ik kan het niet beter zeggen dan dat.
- Het huis van de mens: ik zeg het nogmaals. ik ben zo blij dat wij gekozen hebben voor een dienst via hun. Het was superpersoonlijk en iedereen vond het mooi. Ik zou het niet anders gewild hebben.
- Virginie d'Amour: ze werkt precies en volledig naar je eigen smaak. Ik was supertevreden over mijn nageltjes!

Pfoe! Dit is wellicht geen gewoon verslagje, en ik hoop dat je het toch graag gelezen hebt. Foto's kunnen jullie normaal gesproken via deze link: Het zijn er maar enkele, maar dan zie je toch iets! :)

Ik wens alle bruidjes in spé veel succes bij de volgende voorbereidingen en hoop dat zij even hard (misschien zelfs meer) kunnen genieten van hun dag zoals wij dat deden.

Liefs x
Sis

Siska
16-8-2013
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1318

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik27-8-2013 21:48:46

proficiat!!!! en ik hoop dat je intussen al wat beter bent dan, zodat je nu toch ook nog kan nagenieten ;-)

marijke
17-8-2013
 Meld misbruik28-8-2013 8:01:29

dikke proficiat! Inderdaad niet zo plezant van het ziek-zijn, maar je hebt het je dag niet laten verpesten.

Deborah
13-9-2013
 Meld misbruik28-8-2013 8:14:20

Och, je zal het maar hebben! Gelukkig dat het al bij al meeviel :-).

Mooie foto's hoor!!

Joke
25-5-2013
 Meld misbruik28-8-2013 10:00:09

Hey Siska,

Nen hele dikke proficiat met je huwelijk!!! Ik zie wel maar 1 fotootje kan dat?
Geniet met volle teugen van jullie wittebroodsweken nu!!

Wij hadden ook DJ DDD en die heeft dat super gedaan, hebben er enorm veel complimenten over ontvangen!!

Vele groetjes!!

viki
18-10-2013
 Meld misbruik28-8-2013 12:18:48

Hey sis

(tevens mede ratje )
Proficiat meid.
Jullie straalden.

groetjes

Saartje
29-6-2013
 Meld misbruik29-8-2013 15:31:53

Mooi hoe je zo een mooie dag had ondanks de Salmonella! Proficiat!

Eline
20-7-2013
 Meld misbruik30-8-2013 12:38:22

Jammer dat je ziek was, maar toch heb je er gelukkig nog van kunnen genieten!
PROFICIAT met jullie huwelijk!
xxx

Siska
16-8-2013
 Meld misbruik5-9-2013 15:25:15

Dankjewel iedereen! :)

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik7-9-2013 15:03:01

Oh, wel jammer dat je niet 100% ok was dan...ik hoop dat je toch nog hebt kunnen genieten! Veel geluk voor de toekomst!

groetjes
Sandra

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info