Nu Online
Momenteel zijn er 600 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Even benieuwd!

30-8-2013 9:12:44
Naar aanleiding van een ander Topic hier vroeg ik me het volgende af, hoe heeft jullie vriend/man je ten huwelijk gevraagd?

Melissa
8-8-2015
Meld misbruik

Reacties: 55 | Gelezen: 1647

margot
7-9-2013
 Meld misbruik30-8-2013 9:16:57

we waren (2012) op een festival in Charleroi
& tijdens de helft van festival waren we beetje gaan stappen en heeft hij mij gevraagd.. ja op zn knieën !
hij heeft het gedaan zoals ik het altijd wou.. op zn knieën & heel onverwachts!

bij jou? :)

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik30-8-2013 9:20:04

Hij had een hele wellness dag geregeld! We deden dat wel vaker dus ik zocht er niets achter... en we kwamen uit je jacuzzi (net voor onze koppelmassage :D) en we kropen in onze badjas. Hij moest 'naar het toilet' en ik zet mij op die zetel om een beetje te lezen, en op de een of andere manier is hij er in geslaagd om naast mij te komen zitten met die ring zonder dat ik het gezien heb... Hoorde ik ineens 'ahum', en toen ik naast mijn magazine keer zat hij daar op één knie, met een prachtige ring...

birgitta
6-9-2013
 Meld misbruik30-8-2013 9:34:05

Wij gingen op citytrip naar wenen (mijn nicht haar vriend woont daar). We zijn de vrijdag toegekomen en de zaterdag gingen we op een reuzenrad die in een pretpark ligt te midden van wenen. Mijn nicht haar vriend had geld gegeven aan die man die dat rad bestuurd zodat we alleen in een bakje zaten naar boven. Nu ik was echt wel bang en durfde niet rechtstaan en hij maar heel de tijd sta eens recht en ik maar niet willen. Uiteindelijk dan toch rechtgestaan en op zen knieën gegaan in het reuzenrad. De bedoeling was nog om champagne te drinken in het rad maar daar was geen tijd meer voor, dan maar aan de voet van het reuzenrad een glaasje gedronken. Blijkt achteraf dat hij het al gevraagd had aan mijn papa, keilief! en dat hij met mijn mama samen de ring gaan kiezen is!! Hij had ook gevraagd aan mijn nicht waar hij het beste kon vragen. Haar vriend heeft dit dan op zijn werk rondgevraagd. De helft van mijn familie zat in het complot betrokken. Echt superromantisch!

Stéphanie
19-1-2013
 Meld misbruik30-8-2013 9:38:33

Bij ons was het 27 december 2011. We waren met nog een koppel naar Parijs voor een weekend. Ik was er al geweest, maar het ventje nog nooit en hij wilde koste wat het kost op de eifeltoren. Wij helemaal naar de top terwijl onze vrienden stopte bij het 2 verdiep omdat ze ( zogezegd niet durfde) ;-) . Ik met het ventje alleen naar de top en daar vroeg hij mij om van hem een foto te trekken tegen de rand. Ik kijk door mijn lens om scherp te stellende zie ik dat hij iets omhoog houdt in zijn hand. Ik vroeg hem wat dat was (was mij toen nog van niets bewust). Hij vroeg mij om bij hem te komen staan en dan heeft hij mij DE vraag gesteld, na 6 jaar samen 1 kind en 1 kindje onderweg ( was toen 5 maanden zwanger). De vrienden waren natuurlijk al op de hoogte want die hebben het hele weekend met de ring op zak gelopen ;-)

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik30-8-2013 9:39:49

Venten kunnen toch creatief zijn é :)

Dorien
22-2-2014
 Meld misbruik30-8-2013 9:44:57

Wel wij waren volop aan het gaan voor een kindje toen het gespreksonderwerp vaker en vaker op tafel kwam. Het weekend voor hij het gevraagd heeft is ie een hele dag met mijn stiefpapa (mijn held) op stap geweest en heeft dan lang met hem gesproken over mij en onze relatie. Hij heeft dan ook om mijn hand gevraagd. Op 14 februari, de dag waarop we in 2010 onze liefde verklaarden, heeft ie mij gevraagd. Ik was in de keuken aan het rommelen. Hij vroeg me om eventjes te komen zitten want hij wilde 'praten'. Ik was bang dat er iets gebeurt was en ging met een klein hartje op de rand van de zetel zitten. Hij is op beide knieeën gaan zitten en haalde drie rode roosjes naar boven. Ik dacht dat dit voor Valentijn was en was al blij. Ik wilde rechtstaan maar toen zei ie; nee nee wacht ff. Dit zijn drie roosjes voor elk jaar waarin we samen waren. En toen haalde ie een wit roosje boven. Dit is voor het volgende jaar, het mooiste jaar van ons leven. En toen de ring en de 'Big question'... Zalig..

noortje
14-9-2013
 Meld misbruik30-8-2013 9:46:10

Juli vorig jaar, we waren op vakantie aan het Gardameer en 1 dag zijn we met de trein naar Milaan gegaan..
We lagen daar in een mooi park op het gras wat te rusten en opeens kwam hij rechtopzitten en vroeg hij het.. Niet traditioneel maar vond het ook heel mooi en onverwacht :)

Hij had de hele tijd zenuwachtig met de ring in zijn broekzak rondgelopen, uit schrik dat ze hem gingen stelen ofzo en ik had er totaal niks van gemerkt!

lien
15-3-2014
 Meld misbruik30-8-2013 9:49:52

Ma zo lief allemaal. Bij mij was het aan zee. Maar dan niet op het strand. We hadden een weekje een appartementen gehuurd. En hij moest nog boodschappen doen en het regende te veel dus ik bleef thuis. Maar zijn ouders kwamen af om iets te gaan eten dus begon ik mij klaar te maken. En hij bleef maar weg en moest zijn ouders aan het station gaan halen. Dus hij kwam thuis, en ik stond klaar om in de douche te gaan. Ik al van alle haast u straks zijde te laat. En daar te midden van de badkamer valt hij op zijn knie. Hij vraag DE vraag en ik antwoord: zijde nu serieus? Typisch ik. Maar daarna kwam de volmondige JA. Niemand wist dat hij het ging vragen, hijzelf blijkbaar ook niet. Eerder die week waren we over trouwen aan het babbelen en dan zei hij dat hij absoluut niet voor de kerk wilde trouwen. Ik had het verkeerd begrepen en dacht dat hij absoluut niet wou trouwen, vandaar mijne zijde nu serieus?

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik30-8-2013 9:52:47

Prachtig toch, echt dingen om later aan de kleinkinderen te vertellen!

Lize
24-8-2013
 Meld misbruik30-8-2013 9:52:49

Bij mij had Dries bij alle vrienden van ons een letter verstopt van de bestemming waar we op citytrip zouden gaan. Ik had voordien geklaagd dat ik altijd de vakanties moest regelen. Verona was de bestemming, en onder het balkon (na allebei de hand op de borst van het standbeeld dat daar staat gelegd te hebben) issie op zijn knieen gaan zitten. Ik heb eerst gesist dat hij moest rechtstaan voor ik 'ja' zei. Al die chinezen en toeristen stonden rond ons te kijken en te applaudisseren...

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik30-8-2013 9:56:03

Een mens word hier toch blij van :)

kylie
28-9-2013
 Meld misbruik30-8-2013 10:06:40

ik heb een hele verwendag gehad, het was op 17 november 2013.
Omdat ik epilepsie heb (vooral bij emotionele momenten) wist ik dat het die dag ging gebeuren, alleen niet wanneer.
In de ochtend lekker uitgebreid gaan ontbijten, dan een mooie wandeling door Brugge gemaakt met als bestemming: de koetsen, wat een leuk tochtje!
Daarna heeft hij mij afgezet bij het begijnhof voor een hot stone massage van 1.5 uur!! zalig, Als de massage gedaan was pikte hij mij weer op (voor we naar huis vertrokken bij het massagehuis nog een hapje en een drankje genuttigd) Toen ik thuis kwam was het hele huis versiert met rozeblaadsjes, kaarsen... (ik dacht, nu komt het) maar toch niet :p
Ik moest mij klaarmaken om te gaan dineren.
Eerst aperitieven in het salon, dan aan tafel, waar een boekt met rode bloemen stond en de rest van de tafel ook versierd, super lekker gegeten. Nu het moment bij het dessert

Ik zag de kelner komen met onze bestelling en op mijn creme brulee stond precies iets (kon niet zien wat maar andere restaurantgasten wel en die hadden een grote glimlach)
Toen mijn dessert werd ingezet stond er een beeldje op van een man die op zijn knieeen zat voor zijn meisje)
Op dat moment zat hij al naast mij op zijn knieen en vroeg DE vraag, ik natuurlijk ja!!
Het hele restaurant lachen en applaudiseren natuurlijk (wij hebben dan ng van een koppel een fles champagne gekregen, super lief)

Al wist ik welke dag het ging komen, wet was perfect!!

Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik30-8-2013 10:06:52

Bij ons was het in juni, we schelen maar 5 dagen voor onze verjaardag (ja ik ben 5 dagen ouder dan hem :-) ) en dit jaar hadden we besloten om gewoon eens goed te gaan eten in plaats van cadeautjes te kopen.
Nu zaten we in het restaurant en hij zei ineens van ik ga even je cadeautje halen en ik had iets van, oeh we gingen toch geen cadeaus doen? Toen hij terug was is hij midden in het restaurant op zijn knieen gaan zitten en heeft hij mij gevraagd.
Ik had alleszins wel de traantjes in mijn ogen. Ik wist wel dat het er ooit van ging komen want we waren er al over beziggeweest maar dacht dat het nog langer ging duren aangezien hij iemand is die niet super goed tegen veranderingen kan. Dacht dat hij zich nog een beetje moest voorbereiden. Bleek dus dat hij de ring al maanden had liggen maar het juiste moment afwachte.

kylie
28-9-2013
 Meld misbruik30-8-2013 10:07:13

HAHA 2012 !

Sarah
19-7-2014
 Meld misbruik30-8-2013 10:07:18

Wij hadden 2 moeilijke jaren achter de rug.. Bij mijn vriend werd in december 2010 kanker vastgesteld.. naar een jaar chemokuren en isolatie in het ziekenhuis + een jaar onderhoud, heeft hij stiekem voor mijn verjaardag een verrassingsfeest georganiseerd met al de vrienden en familie. Ik dacht dat dit de verrassing was.. maar even later, hoe cliche het ook mag klinken.. is hij plots voor iedereen ( iedereen was trouwens op de hoogte) op zijn knieen gaan zitten en mij met een krop in de keel me ten huwelijk gevraagd.. Natuurlijk vloeiden de traantjes rijkelijke n heb ik vomondig JA gezegd :)

Erna heeft hij een kleine speech gehouden waarin hij zei dat hij niet vergeet wat ik voor hem gedaan heb, dat ik elke dag bij hem aan zijn bed heb gezeten.. Er waren zowel goede momenten maar hebben ook onze mindere momenten gehad.. En hij eindigde metd e woorden: vergeet niet dat ik ongelooflijk graag zie :) ( heb er zelfs een filmpje van :))

Sarah
19-7-2014
 Meld misbruik30-8-2013 10:07:45

Btw hij heeft me ten huwelijk gevraagd op 22juni 2012 :)

Dorien
22-2-2014
 Meld misbruik30-8-2013 10:16:33

terwijl ik dit allemaal lees, word ik eventjes emotioneel en helemaal blij! Zo'n mooie verhalen allemaal!

Tiffany
7-9-2013
 Meld misbruik30-8-2013 10:18:58

Bij mij was het september vorig jaar.
We gingen voor mijn verjaardag ergens naartoe, maar naar mocht ik niet weten.
Hij heeft wel gezegd welke kleren ik moest meenemen.
Pas in de auto er naar toe heeft hij de tickets laten zien voor disneyland zelf.
Ik wou al heel lang eens naar disneyland.
Savonds had hij een hotel geboekt in Parijs waar we de nacht doorbrachten.
De volgende dag hebben we gebruikelijk toer gedaan door Parijs.
We gaan elk jaar wel een paar keer.
Ik wist dat hij een restaurant had geboekt voor mijn verjaardag en dat we er om 19 u moesten zijn.
Uiteindelijk bleek het, het restaurant te zijn op de eiffeltoren!
Daar hebben we heel lekker gegeten en daarna zijn we naar de top van de eiffeltoren geweest.
Daar heeft hij mij eerst een mooi gedichtje gegeven en dan is hij op zijn knieen gegaan met een super mooie ring.
Het was volledig hoe ik het in gedachten had.
Hij is het ook eerst gaan vragen aan mijn papa.
Kan niet geloven dat dit bijna een jaar geleden en we volgende week al trouwen!
Dat jaar is zo voorbij gevlogen.

Anneleen
22-8-2014
 Meld misbruik30-8-2013 10:46:54

wij waren op reis naar Turkije, en opeens wou hij s'avonds gaan wandelen (iets wat hij normaal nooit doet)
Eerst wou hij iets gaan drinken in een cafeetje. Later bleek dan dat hij dit niet romantisch genoeg vond en zijn we dus verder gaan wandelen.
En dan ineens op een verlaten stukje strand, wil hij op zijn knieën gaan.
omdat het een rotsenstrandje was viel hij eigenlijk naar beneden en wist ik helemaal niet wat er gebeurde. ik was helemaal in de war maar als hij dan zijn ring bovenhaalde en de vraag stelde was ik mega gelukkig en vloeiden er zelf traantjes.

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik30-8-2013 11:11:20

Bij mij was het op vakantie in Frankrijk vorige zomer. Mijn vriend had blijkbaar voor de vakantie al de ring gekocht en was van plan het op een stralende dag op een romantisch plekje te vragen. Bleek het een beetje een pechvakantie te worden met enorm slecht weer (Zuiden van Frankrijk, 12 graden, eind augustus). Uiteindelijk zijn we nog zuidelijker gereden en daar was het wel prachtig weer. Op een prachtige dag heeft hij me dan gevraagd aan de ruïnes van een oud kasteel in Beaucaire. Hij is zelfs op zijn knieën gegaan, dat had ik nooit verwacht!

Achteraf vertelde mijn vriend nog dat hij superzenuwachtig was omdat er maar geen mooie zomerdag kwam met de ideale setting voor zijn aanzoek. Hij heeft de hele reis rondgelopen met de ring in een oude sok in zijn broekzak. Onvoorstelbaar dat ik dat niet gemerkt heb!

Tamara
7-9-2013
 Meld misbruik30-8-2013 11:21:08

Toen ik een dagje gaan shoppen was met mijn mama en zus en daarna nog een musical meegepikt had, kwam ik tegen middernacht weer thuis. Van zodra ik de deur open deed, zag ik overal kaarsjes staan in het donker en kwam hij me tegemoet met een bos bloemen. En toen ging hij op 1 knie en heeft hij een heel verhaal gedaan over onze relatie enzo (waar ik van de shock niet veel van gehoord heb) en dan de vraag gesteld. Ik wist dat het er zat aan te komen, maar ik had totaal niet door dat het die dag zou gebeuren en al helemaal niet dat hij de hele middag juweliers had afgelopen op zoek naar de juiste ring. Gezien het feit dat hij niet echt het romantische type is, vond ik het heel verrassend dat hij zo zijn best gedaan had. Hij was zo zenuwachtig! En nu, anderhalf jaar later is de dag eindelijk aangebroken! We zijn ondertussen al getrouwd voor de wet en volgende zaterdag volgt de kers op de taart.

Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik30-8-2013 11:24:35

Hier was het op 3 augustus 2012 in Saint-Tropez.

In een baai zaten we rustig wat te kijken naar de zee en de bootjes.. Hij is toen met ons zoontje eventjes achter een hoekje gegaan.
Toen ze achter het hoekje terug kwamen had hij ons zoontje een andere T-shirt aangedaan waar vooraan: Papa houdt van mama!! En op de achterkant: Mama wil je met papa trouwen?
Ondertussen toverde hij een ring tevoorschijn en stelde hij de vraag zelf ook nog eens :-)
Vooraf is hij aan mijn papa gaan vragen of hij het goed vond dat hij mij ten huwelijk zou vragen.

frida
6-2-2010
 Meld misbruik30-8-2013 11:24:38

oei dan zijn wij buiten beentje!

Niets zoals hier boven is geschreven!
Wij waren al 4 jaar samen dat bij mijn vriend slokdarm kanker werd vast gesteld!
Hij wilde maar 1 ding dan zo vlug mogelijk trouwen om mij te beschermen ( dat zijn kinderen mij niet uit zijn huis konden op eisen).
Maar ik wilde dat helaamaal niet!
Eerst heeft hij hem laten behandelen! maar alles wat verkeerd kon gaan is verkeerd gegaan! Voor lang verhaal kort te maken hij heeft het gehaald! Gezondheid is nog steeds niet wat het zou moeten maar ja! Toen heeft hij het voor de 2de keer en nog 3de keer gevraagd en zei hij er bij dit is wel de laatste keer!!!!
Dus zijn wij getrouwd... nog steeds gelukkig......

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik30-8-2013 11:29:38

Bij mij was het 23 november 2012.
We waren die dag mijn verloofde gaan inschrijven bij de gemeente, hij was officieel bij mij ingetrokken en dat zijn we 's avonds gaan vieren met een etentje. Alles was heel gezellig en lekker gegeten en hoewel ik eerst het gevoel had dat hij me die avond ging vragen gebeurde er toch niets in het restaurant. Dus had ik het idee al laten varen en dacht ik (door iets dat hij gezegd had) dat het met sinterklaas zou gebeuren. (Wij wonen in nederland en pakjesavond is nog al iets dat wij uitgebreid vieren met familie) .
Maar toen we die avond thuis kwamen is hij aan de kerstboom (jaja die stond net al bij ons hihi we zijn allebei verzot op kerst) op 1 knie gegaan! Ik barste meteen in tranen uit maar heb nog wel net ja kunnen zeggen

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik30-8-2013 11:32:24

Wow, zo'n mooie verhalen hier allemaal!
Hier dan eens een niet-romantisch verhaal, haha.
M'n man heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij trouwen niet nodig vond. Hij zag het vooral als "een duur papierke" en zag er het nut niet van in. Ik had het hem wel al een paar keer gevraagd, of hij echt ni wou trouwen. Maar telkens kreeg ik de reactie "ooit wel eens ne keer".
Op z'n 40ste verjaardag waren we gaan eten. We hadden het er nog eens over en ik zei toen "21 april 2012 is een zaterdag, dus dat zou wel leuk zijn om dan te trouwen" (we zijn samen van 21/4/2001). Toen vroeg hij eerst wanneer onze skireis was. Dus ikke: we zijn 7/4 terug thuis, dus tijd genoeg.
En toen zei hij: "ok 't is goed, dan trouwen we op 21/4".
Helaas heeft onze oudste dochter er wel voor gezorgd dat onze trouw een jaartje uitgesteld werd, want net op 21/4 had zij haar lentefeest! Dus zijn we uiteindelijk op 20/4/2013 getrouwd.

Dakota
17-5-2014
 Meld misbruik30-8-2013 11:49:22

Op een zaterdag heeft mijn vriend zich eens een hele dag opgesloten in de keuken. Hij kookt heel vaak en heeft mij dan niet graag in de buurt, maar echt de deur dicht, dat was nog nooit gebeurd. Ik moest ook per se naar de winkel gaan en zo. Hij wou me echt niet in de buurt. Ik was die dag nogal moe dus heb maar wat geslapen in de zetel, vond hij helemaal niet erg ;-).
Rond 18u kreeg ik het eten dan voorgeschoteld: hij had als voorgerecht asperges gemaakt volgens het recept van Jeroen Meus. Het was de eerste keer dat hij dat maakte en van de zenuwen (bleek achteraf) was zijn saus geschift enz., maar het was wel lekker. En ineens zat hij op zijn knie naast mij met een ringdoosje en zei hij iets over onze relatie en dat hij dat voor altijd wil en stelde hij de vraag. Er zat net een stuk toast in mijn keel en het was nogal onverwacht (we waren nog geen 2 jaar samen en hij had ook al gezegd dat hij er het nut niet inzag van te trouwen), dus het antwoord is er nogal raar uitgekomen ;-).
Daarna kwam er nog vegetarische lasagne als hoofdgerecht, maar het merendeel is in de diepvries beland. Van de zenuwen kregen we geen van beiden nog veel binnen ;-).

brenda
7-7-2014
 Meld misbruik30-8-2013 12:13:59

Mijn vriend heeft mij in Parijs onder de Eiffeltoren gevraagd. Hij begon een speech over hoe graag hij mij wel niet zag en na een paar zinnen hadden we beiden tranen in onze ogen en kregen we niks meer gezegd. Toen haalde hij een sok uit onze rugzak met het ringdoosje in. Hij had het in een sok verstopt want op het pakje zat een grote gele strik en hij vreesde dat als ik dat in de rugzak zou zien zitten, ik meteen zou weten hoe laat het was. Heel emotioneel en ook wel grappig tegelijkertijd.

Kathy
21-9-2013
 Meld misbruik30-8-2013 13:18:09

Vorig jaar 8 juni, m'n ventje had me met een smoes bij mijn schoonouders thuis gekregen. Maar toen ik daar toekwam, niemand thuis en ik zat daar ook nog eventjes alleen. Ik al niet blij, want had me echt haasten om er op tijd te zijn. We gingen normaal allemaal samen eten. Nu, mijn ventje komt een half uur te laat toe met de melding dat zijn vader iets vergeten was en niet kon komen. Dus dat we niet konden blijven.
Ik nog slechter gezind... M'n ventje stelde voor om dan iets te gaan eten, maar ik wou op dat moment liever naar huis.
Opeens krijgt hij (zogezegd) telefoon van zijn baas die hem vraagt nog naar een appartement (wat later het appartement van zijn baas zelf bleek te zijn ) te gaan kijken. Ik dacht...erger dan dit wordt het niet. Wij naar dat appartement, en mijn ventje zegt van: Ja kijk jij eens vooraan of je niets ziet. Ik doe de gordijnen weg voor het venster maar zie niets.
Dan trekt hij de gordijnen open en zegt: "Kijk eens goed". Het enige wat ik in eerste instantie zag was veel zee en de zeedijk. Maar als ik dan goed naar beneden keek, lag daar een spandoek van 15m met de vraag: Kathy wil jij...
(Mijn schoonbroers en schoonzus hadden deze klaargelegd)
Ik draaide me om en hij zat op zijn knie met de ring in zijn handen.
Ik kon mijn tranen niet meer bedwingen. Maar was door het dolle heen. De frustraties van kort daarvoor verdwenen als sneeuw voor de zon. Haha! Zeggen dat ik bijna mijn eigen aanzoek verpest had, typisch iets voor mij. Gelukkig alles goedgekomen, en alles was dus opgezet spel.
Nadien had hij een restaurantje gereserveerd op de dijk. En het was precies in een film met de zonsondergang enzo. En daarachter een hotelletje waar we konden overnachten en 's morgens lekker ontbijten.
Voor mij was het perfect... Als ik er aan terugdenk komt er spontaan een glimlach op mijn gezicht en tranen in de ogen.

natascha
14-6-2014
 Meld misbruik30-8-2013 13:59:15

Ik kwam op een dag van het werk ( het was nog licht buiten :) ) en de gordijnen waren toe. Ik moest een blinddoek aandoen voor ik binnen mocht. Hij had een kostuum aan en men dochtertje haar "prinsessenkleedje" . Er stonden kaarsjes op tafel in de vorm van een hartje en 2 glaasjes cava. Ik mocht men blinddoek uitdoen en hij zat op zijn knie en er hing een spandoek aan de deur met daarop "liefste schat, Natascha Je bent de vrouw van men leven, wil je met me trouwen". Ik begon natuurlijk te wenen en zei heel stil ja wat hij niet had gehoord :) dus hij even in paniek. Dus ik zei heel luid ja en dan was het de bedoeling dat men dochtertje de ring ging pakken op haar klein kussentje maar omdat ik aan het wenen was wou ze niet :).

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik30-8-2013 14:21:00

Vorig jaar in Kreta had mijn vriend er voor gezorgd dat mijn oudste zoon (14) ging babysitten op de jongste (3).

Dus eerst samen gewoon gaan avondeten, daarna nog wat gedronken maar inmiddels was het al 21.30 u voor we naar de kamer gingen. Mijn jongste zoontje voelde iets denk ik want hij wou niet slapen. Dus ik was al op bed gaan liggen en zei nog dat ik eigenlijk niet veel zin meer had om nog weg te gaan.

Toen mijn jongste eindelijk sliep kon de oudste overnemen van ons en zijn we na lang aandringen van mijn vriend toch nog naar buiten gegaan.

Eerst zijn we een paar mochito's gaan drinken in een barretje op het strand, vervolgens een strandwandeling, een innige omhelzing, en van het één kwam het ander....onze kleding vloog uit. En dan zijn we in ons blootje gaan zwemmen . Het was volle maan en de maan lichtte het water heel erg op. Het was prachtig. Toen we uit het water kwamen nog steeds in ons blootje ging hij opeens op zijn knieën en vroeg me ten huwelijk ! Gelukkig was het een oneindig lang strand zonder mensen ha ha !

5 minuten later ging mijn vriend zijn gsm ...mijn zoon om te vragen waar we toch bleven.

Dit jaar zijn we daar dus op bijna dezelfde plek getrouwd !

Ilvy
18-7-2014
 Meld misbruik30-8-2013 14:23:41

Oh dan word ik toch helemaal warm van binnen als ik dit allemaal lees :-)
Ik kreeg in februari voor mijn verjaardag tickets om naar Muse te gaan kijken. Gezien we elkaar nog niet lang kenden, vond ik dat hij overdreef en dat niet had moeten doen. Maar we maakten een afspraak, kijk mocht het niet lukken tussen ons, gaan we gewoon samen als kameraden naar dat concert. Tja we zijn behoorlijk nuchtere mensen lol.

Dus op 18 juni wij naar Werchter. We zijn op ons gemakje van de parking naar de wei aant wandelen. En we zijn zo aant zeggen van: Hey zien ons hier nu lopen, wie had dat nu gedacht, weet je nog dat we zeiden dat we dat misschien niet gingen halen, bla bla bla. Dus ik zeg om te lachen, ja eigenlijk om eerlijk te zijn. Vind ik u toch niet zo leuk en ben ik bij u gebleven om mee naar dat concert te kunnen! Ja, ik weet het klinkt erg.
Dus hij wordt plots erg serieus, ik verontschuldigde en mij en zei dat het echt wel een grapje was. Maar die serieuze blik ging echt wel niet weg!! Dus toen zei hij ok als gij het zo zitten hebt dan zal ik mijn plannen moeten veranderen. Dus is hij in het midden van iemand zijn oprit op zijn knie gegaan ( jaja , in de kiezel!!!! ;-)) en stelde mij de vraag. Hij was namelijk van plan net voor de ingang van de wei de vraag te stellen. Dus daar stonden we dus in het midden van de straat en iedereen maar kijken van: Heeft die nu echt gedaan wat ik denk dat em gedaan heeft :-)))

Karen
13-7-2013
 Meld misbruik30-8-2013 14:27:28

6 februari 2012 tijdens een citytrip in New York.
Het was enorm koud en goed ingeduffeld maakten we een wandeling door Central Park. Na een tijdje wandelen kwamen we aan een heel mooi brugje over een meer.. waar net een ouder koppel op stond te trouwen. Ik vond dit superleuk en maakte er wat grapjes over, maar mijn vriend was iets minder enthousiast. Achteraf bleek dan dat hij dit brugje op internet had opgezocht vooraf, omdat hij op die plek op zijn knie wou gaan.. Maar de brug was dus bezet :).
We zijn dan verder gewandeld en langsheen het meer op een bankje gaan zitten. Het uitzicht was prachtig, het meer bevroren, overal wit van de vriestemperaturen.. En mijn vriend zei "Gaan wij ook eens oefenen voor te trouwen?", waarop ik al lachend zei "Ja, doen!". En terwijl de lach nog op mijn gezicht stond, haalt hij ineens een klein doosje uit zijn jaszak en gaat hij op zijn knie. Hij vertelde mij hoe graag hij me zag (met de krop in de keel) en of ik met hem wou trouwen.. Ik was compleet overdonderd en was nog niet 100% overtuigd dat dit geen grapje was :). Van de emotie heb ik hem gewoon meteen gekust, waarna er met de bibber in mijn stem een stotterende "Ja" uit mijn mond is gekomen :).

Vorige maand op huwelijksreis hebben we "ons bankje" terug opgezocht en het voelde toch wel raar! :) 'k Had me geen mooier aanzoek kunnen inbeelden.

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik30-8-2013 14:39:27

Iemand zou hier een boek moetn van maken :) Een mens word er toch warm van...

Sofie
6-6-2014
 Meld misbruik30-8-2013 15:26:47

Echt leuk om deze verhalen te lezen, krijg er kippevel van :-).

Bij ons was het afgelopen mei, we waren op roadtrip in de VS. De reis was vorig jaar al gepland, en we zouden er onze honeymoon van maken (toen was ik nog niet gevraagd, maar we spraken al wel regelmatig over trouwen). In december hebben we bouwgrond gekocht, dus hadden we besloten de trouw een tijdje uit te stellen.
Tijdens de laatste week van onze trip, langs Highway 1 (de Pacific Coast) heeft hij mij 's avonds, bij zonsondergang gevraagd. Het was een lange dag, het was koud, véél wind, maar hij heeft me toch kunnen overhalen om nog naar het strand te gaan (onder het motto: je moet toch van één zonsondergang een mooie foto trekken hé).
En ineens ja, hij zat op zijn knie met een ring... Ik geloofde mijn ogen niet! Natuurlijk zei ik, met de nodige traatjes, ja!
En het strafste van al: hij is op eigen houtje de ring gaan kopen, is erin geslaagd die te verstoppen in ons klein appartement én had die al heel de reis bij zich (en ook door de douane mee gemoeten). En ik had NIETS door! Normaal heb ik dingen altijd snel door :-).
Was een prachtig moment!!!

NiDi
2-8-2013
 Meld misbruik30-8-2013 16:18:34

Hoi,

Bij ons was het ook op vakantie in Turkije...
We waren er al een tijdje over bezig in de maanden daarvoor en vrienden van ons hadden zich ook al verloofd.

Op 4 augustus 2012 gebeurde het dan voor ons ook eindelijk, mijn liefje liep er al wel 2 maanden mee rond, maar heeft zich van de domme kunnen houden tot dan.

Uiteindelijk heeft hij mij op een mooi plekje in het hoteldomein ten huwelijk gevraagd bij zonsondergang. Hij wou nog per se gaan wandelen voor het eten, ik moest mij mooi aankleden en de kodak moest mee. Nietsvermoedend voldeed ik aan de opdracht en gingen we op stap.
Na wat foto's getrokken te hebben, moest ik mijn ogen dichtdoen want hij had een verrassing voor mij... toen begon er al stilletjesaan iets te dagen :) en plots had hij een keimooie ring vast en zat hij op zijn knieën! Natuurlijk heb ik ja gezegd, en de traantjes waren zeker van de partij!

Het liefst van al wilde hij mij op een pier ten huwelijk vragen, maar daar liep te veel extra volk rond.

En ondertussen zijn we al 28 dagen getrouwd! Heerlijk toch! :)

Stefanie
31-5-2014
 Meld misbruik30-8-2013 18:29:35

goh om een lang verhaal kort te houden, ik zei vroeger altijd van: schat ik zou graag trouwen als ik 21 ben omdat mijn mama en zus ook op die leeftijd getrouwd zijn. Maar mijn vriend antwoordde: ja maar ik ga nooit trouwen!! gewoon samenwonen en dan een mini feestje geven is voldoende.

ik er mij bij neer gelegd dat ik nooit ging trouwen en mijn 21ste verjaardag naderde. En op de nacht van dat ik jarig ging zijn had hij zijn wekker om 12u middernacht gezet en me ten huwelijk gevraagd toen ik net 21 werd. Ikke natuurlijk de vraag niet gehoord omdat ik nog half lag te slapen en ikke zo van: watte sjoe??? (met slaperige stem) en hij nog eens: wil je met me trouwen? en ikke: JJAAAA!!! eerste uurtjes niet meer geslapen omdat ik in mijn gedachten al bezig was van ik moet dat doen en dat... . Als ik opstond ging ik direct bij mijn moeder en ik vertelde het haar en ze kon het niet geloven en kzei het dan nog eens en dan begon ik te wenen van blijdschap en zij ook. :-) dus verloofd zijn op mijn 21ste en trouwen op men 22ste is voor mij ook goed ^^

Magalie
8-8-2015
 Meld misbruik30-8-2013 19:57:21

Mijn ventje op een romanitische picknick met alles op en aan in het kasteel van versailles! Want een moment! Hij is men toppertje!

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik30-8-2013 20:18:52

We trouwen op dezelfde dag! Hoe leuk... Van waar ben je Magalie?

Elen
5-10-2013
 Meld misbruik30-8-2013 20:27:09

De avond voor Kerstavond op een feestje bij vrienden, kwamen de mannen allemaal buiten verkleed in kerstmannen en hadden een gans ingestudeerd dansje op gangnamstyle. Na het dansje pakte mijne man de micro en riep mij naar voor. Hij begon zijn liefde te getuigen. Ik was volledig niet onder de indruk want hij heeft nogal de neiging om zijn liefde te getuigen als hij een glaasje teveel op had en ik WIST ZKR da em gene ring had. Tot hij er eentje uit zijn kerstmuts haalde en mij de vraag stelde. Nooit zien komen!

Magalie
8-8-2015
 Meld misbruik30-8-2013 20:38:36

Melissa ik ben zelf van zwijndrecht! Tof!
Ja we zijn verloofd van 12 augustus dit jaar!

Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik30-8-2013 21:01:56

Ik ben van een klein plaatsje in West Vlaanderen! Jazeker tof!

Greet
24-5-2014
 Meld misbruik30-8-2013 21:07:31

Hij had mij wijsgemaakt dat hij via een internatiale wedstrijd van zijn werk een ballonvlucht gewonnen had. Dus een engelstalige brief ontvangen met echte handtekening van zijn baas met het feit dat we een ballonvaartfirma mochten kiezen en de factuur mochten opsturen. Bleek dat dit opgezet spel was om mij niets te doen doorhebben, hadden nl helemaal niets gewonnen.

Zaten in een privé ballonvlucht toen hij plots op zijn knieen zat.... Toen ik 'ja' zij gooide de balloniste confetti naar beneden zodat de ' ballon-volgers' konden zien dat ik ja heb gezegd... Bij landing dan champagne en hapjes gekregen. Bij aankomst thuis was de hele tuin versierd met spandoeken en ballonnen want mijn verloofde had thuis een verassings-verlovingsfeestje georganiseerd met al onze vrienden en dichte familie. Was hier echt ontroerd van...

Veva
28-9-2013
 Meld misbruik30-8-2013 21:57:00

Ik had altijd gezegd: "ik wil eerst een jaar samenwonen en dan mag je mij ten huwelijk vragen".
Juni 2012 woonden we een jaar samen en dus zat ik de hele zomer te wachten op een aanzoek...

8 september 2012: mijn verjaardag. Wij maken er altijd iets heel speciaals van voor elkaar en dit jaar had mijn vriend een hele speurtocht voorbereid langs alle plaatsen die belangrijk voor ons zijn: waar we elkaar hebben leren kennen, eerste date, eerste kus, ... Telkens met een opdracht voor mij en een gedicht. Bij elke plaats kreeg ik ook een kado. Ik had dus TOTAAL niks door, ik dacht gewoon dat jij origineel was :-)

Op het eind kreeg ik een gedicht dat ik luidop moest voorlezen. Op het eind ... "wil jij met me trouwen?". Ik was zodanig in de war dat ik eerst "neen!!!" riep (ocharme hij).

Hij is ook op voorhand bij mijn vader geweest.

Het ergste vanal is dat AL onze vrienden en familie al weken wisten dat hij me op mijn verjaardag ten huwelijk ging vragen :-)

Silke
24-5-2014
 Meld misbruik30-8-2013 22:23:53

Ik ben dol op de film Amélie Poulain en toen we in mei een weekend naar Parijs gingen, wou ik zoveel mogelijk filmlocaties zien. Toen we in Montmartre waren, en de trapjes aan de Sacré Coeur afliepen, zei mijn vriend plots aan een fontein: "ja, da's hier de goede plaats!".

Ik dacht al dat hij het had over een scène uit de film (hoewel hij die nog maar één keer gezien heeft) maar toen hij op zijn knie ging zitten en een ring boven haalde wist ik wel hoe laat het was, haha.

Het werd dus een hééél geslaagd weekendje Parijs, waarbij ik het niet kon laten om om de 5 minuten naar die prachtige ring te kijken, hihi.

Nathalie
27-9-2013
 Meld misbruik30-8-2013 22:41:14

Ik had vorig jaar in december een verrassingsweekend gepland naar Londen. Ik heb het uiteindelijk toch verteld dat we naar daar gingen.
We gingen met de bus en zouden er om 12u toekomen, het was 15u... en om 18u kwamen ze ons al halen om terug naar het hotel te gaan... was echt niet leuk!
Wij hadden gepland om de O2 arena te beklimmen in Londen, je klimt langs de ene kant naar boven (soort van brug) en dan bovenaan heb je een platform met uitzicht over Londen.
Met ons klim pak aan naar boven, beide zenuwachtig... Ik omdat ik hoogtevrees heb, mijn vriend omdat hij het ging vragen :-) heel grappig achteraf gezien want ik wist van niks!
Bovenaan foto's laten trekken door de gids maar het was zogezegd mislukt en ik moest naar de andere kant gaan van het platform, hij bleef maar weg en toen ik me omdraaide zat hij op zijn knieën... super lief! Hij had het aan mijn papa al gevraagd of hij met me mocht trouwen!

We zijn met de metro zelf naar hotel gegaan maar ik moet zeggen wat ben ik blij dat ik verteld had dat we naar londen gingen :-)
het was zoals ik wou en volledig onverwachts! een aangename verrassing!!

Ine
28-6-2014
 Meld misbruik31-8-2013 9:24:18

We hadden het nog niet zo lang geleden over trouwen gehad maar Koen vond ons precies nog wat jong (21 & 22jaar). Ik legde me er wat bij neer maar toch kriebelde het nog.
Maar blijkbaar was hij al veel langer bezig met hoe zou ik het vragen ,welke ring zou ik halen enzovoort.
Dus 2 maand geleden nam hij me mee naar een natuurdomein, gewoon even gezellig met ons 2tjes wandelen dacht ik (dit voor ons 4 jaar samenzijn).
Maar hij had samen met een vriend (mijn getuigen ondertussen) iets in elkaar gestoken.
Op het water lopen zo houten panelen die een paadje vormen..
Er stonden kaarsjes en op het grote platform in het water lag een dekentje met rozenblaadjes, sprieten riet, een fles wijn met glaasjes enz enz .. (echt mooi gedaan , kan het moeilijk beschrijven). Hij zei dat hij even weg moest om Kenneth (de vriend) te bedanken en dan kon hij vertrekken. Dus ik zat er te genieten van het uitzicht. Koen kwam terug en hielt een bosje rozen achter zijn rug.
Allemaal witte roosjes en 1 rode roos, hij ging op zijn knieën en met een korte maar lief geïmproviseerd tekstje en dan DE vraag ..
Na mijn traantjes en volmondige JA nam hij de ring uit de witte roos ..
Voor mij was het gewoon perfect :-)

Ine
28-6-2014
 Meld misbruik31-8-2013 9:27:28

Waauw , echt veel mooie verhalen hier !

Caroline
14-6-2014
 Meld misbruik31-8-2013 9:59:01

Hier was het 2 oktober 2012. Onze kindjes waren 2,5 en 1,5. Hij zei dat hij eens ging koken. De kindjes hadden al fruitpap en boterhammen gegeten dus moesten niet veel meer eten. Hij had in de living de tafel gedekt met kaarsen enzo. Eerst samen met de kindjes lekkere soep gegeten en toen kregen de kindjes hun dessertje al. Na het dessertje de kindjes in bed gelegd. Ik mocht niet in de keuken komen want mocht niet weten wat we gingen eten. Dus ik lag in de zetel naar de tv te kijken tot hij plots naar de living kwam en hij bij mij aan de zetel op zijn ene knie kwam zitten. Hij heeft mij toen gevraagd of ik met hem wilde trouwen. En toverde toen een ring doosje uit zijn broekzak. Met een super mooie ring in. De zaterdag voor dat hij het gevraagd heeft heeft hij met mijn papa printjes gedronken. Heeft hem naar hoer gelokt met een smoes en heeft hem toen om toestemming gevraagd. Mijn mama wist van niks. Wat hij achteraf ook nog vertelde was dat hij in de juwelier een doosje heeft gevraagd dat je zo echt kan open klikken. Met de bewegingen en al erbij... Volgens mij wel grappig. Wat een super lief ventje heb ik toch.... En ikke direct een datum zoeken en een zaal zoeke.... Van de hoofdschotel hebben we niet veel gegeten en ons dessert hebben we uit gesteld.. Liefs Caroline

Caroline
14-6-2014
 Meld misbruik31-8-2013 11:06:16

Hoer= hier. Mijn ventje leest het net na. En zegt van wat heb ik u papa naar de hoer gelokt? Nee nee tis dus dat hij mijn papa naar hier heeft gelokt.

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik31-8-2013 20:14:26

1 sept 2010 is mijn ventje op de knieën gegaan aan de prachtige rotsen van Meteora in Griekenland. hij liep al heel de avond te "zagen" over het feit dat hij geen plek vond om een mooie zonsondergang te zien, achteraf viel mijn frank natuurlijk :-)
mijn eerste reactie was: onnozel manneke, omdat hij altijd vol bleef houden dat hij niet wou trouwen. ik was dan ook enorm verrast toen die vraag kwam. ik had van het verschieten zelfs al het doosje met de ring dichtgedaan :-)
uiteindelijk heb ik tussen de tranen door nog 'ja' kunnen antwoorden.

morgen is dat dus al 3 jaar geleden, ondertussen zijn we meer dan 2 jaar getrouwd en hebben we een dochtertje van 8 maanden...

Ine
28-6-2014
 Meld misbruik31-8-2013 20:42:28

Ooh super Joyce proficiat :)

stephanie
14-8-2015
 Meld misbruik1-9-2013 13:48:40

Prachtige verhalen lees ik hier mijn haar komt ervan recht ! echt kippevel
dit is mijn verhaal :

Op 08/08 heeft mijn vriend mij wakker gemaakt en ik moest onmiddellijk dringend douchen en klaarmaken. Ik dacht dat hij een ontbijtje beneden had klaarstaan want de dag nadien ging wij naar Londen om onze 6jhalf te vieren.

Toen ik klaar was en de badkamer uitstapte stond meneer mij op te wachen met de grootste sjaal die hij had kunnen vinden en heeft mij geblinddoekt
ik was nog altijd ervan overtuigd dat er mij beneden iets lekkers voorgeschoteld ging worden tot hij mij meenam naar buiten en mij in de auto stak ...

Ik zo nieuwsgierig als ik ben vroeg waar gaan we naartoe en wat gaan we doen ? Hij antwoorde: " we gaan je grootste angst gaan overwinnen : HOOGTEVREES !!!

ik sloeg volledig in paniek en was bang dat hij met mij ergens naar een kermis ging rijden om mij daar in zo'n hoog ding te steken, de hele rit heb ik zitten klagen dat ik het niet lief vond van hem dat hij mij dit aandeed, ik was echt BANG ! (ik was ervan overtuigd dat hij dit deed om dan met mij in londen in de Londen Eye te gaan om het prachtige zicht te kunnen zien ... )

toen we aankwamen heeft hij me begeleid en ik moest gewoon vertrouwen op hem en meevolgen, maar toen ik beesten en struiken en branderig gevoel voelde aan mijn benen had ik het toch gehad. Mijn vent had mijn in de distels gezet en daar mocht ik even staan wachten hij kwam zo terug...
Toen hij terug kwam zei ik al spottend .. jij gaat me een kopje kleiner maken zeker en me verstoppen in de bossen hahaha

gelukkig zo gentle als hij is heeft hij mij verder gedragen en toen we aankwamen mocht ik mijn blinddoek af doen, toen ik hem afdeed zag ik geen klop, alleen de zon die stekte in mijn ogen. Ik kon gelijk niet nadenken want ondertussen had mijn vriend mij al vastgenomen en was al aant vertellen hoe graag hij me zag waarop ik antwoorde amai ik zie het, ik dacht dat je me ging iets aandoen hahaha
in zen armen met mijn hoofd opzij waren mijn ogen aangepast aan het licht en zag ik plots dat we in de duinen waren en dat er daar een laken lag met een prachtig ontbijt op met alles wat je maar kan denken, en toen hij zei " ik moet je iets vragen" viel mijn frank... ik zei NNEEEEEE tis geen waar ...
en toen kwam de vraag ! natuurlijk kwamen die tranen al rollen en het eerste wat ik zei was "heb je het aan mijn pa gevraagd ( hahaa ik weet nog altijd niet waarom)
en natuurlijk heb ik ja gezegd !

londen is een prachtig "verlovingsreisje" geworden
Onverwachts en niet op de knieën maar voor mij gewoon PERFECT !

p.s: mijn vriend zijn benen zaten vol sneetjes en bloed van verschillende keren door die distels te lopen want op het moment dat ik moest wachten was hij met een frigobox alles gaan klaarzetten en heeft dus 3x de distels getrotseerd hahaha

Lies
26-4-2014
 Meld misbruik15-9-2013 19:51:06

Onze eerste date was naar de cinema naar de film van twilight.
In november was de laatste film van twilight in de cinema net als we drie jaar samen waren. We zijn gaan kijken en toen ging hij opeens naar toilet, waarna er een filmpje op het scherm verscheen om mij ten huwelijk te vragen.

http://www.youtube.com/watch?v=B2_1gLiVuPM

Caroline
14-6-2014
 Meld misbruik15-9-2013 20:10:39

Amai Lies kei mooi!!!! Ge kunt alvast niet zeggen dat hij er niet over heeft na gedacht of er geen tijd in heeft gestoken....
Super gedaan Steven daar kon niet anders dan een JA op komen ;-)

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik16-9-2013 16:33:30

Heel knap gedaan! Wel jammer dat we u niet echt konden zien in de donkere he :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...